Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nathaliefje schreef:De stelling van de TS wordt door velen hier verkeerd geinterpreteerd.. Als je enigskind bent, wil dat niet zeggen dat je daarom lelijk bent, maar dat je zus of broer knapPER zou zijn. Als je de oudste bent, ben je daarom niet direct lelijk ofweetikwat, maar je zus/broer zou knapPER zijn. Dus die reacties van 'nou ik ben enigskind, dan zie ik eruit zeg' of 'Oei, ik ben de oudste, dus lelijk' slaan dan weer nergens op.. Want je zou, volgens de stelling van TS, ALLEBEI bloedmooi kunnen zijn, alleen de jongste net dat ietsje meer. Overigens ben ik zelf niet eens met de stelling omdat ik eerstgeborenen ken die knapper zijn dan de rest van het gezin. Bovendien is 'lelijk' ongedefinieerd omdat het iets subjectief is.
Shanna schreef:-knip-
Zoals ik in de openingspost ook al heb verklaart heb ik voor de woordkeuze ''lelijk'' gekozen omdat dit directer is dan ''minder mooi''. Ik wist dat ik hiermee mensen voor de schenen zou schoppen, maar zij die het gelezen hebben zouden weten dat ik er het zelfde mee bedoel als dat ik overal ''minder mooi'' had neergezet i.p.v. lelijk.
-knip-
Zoals ik al zei hoeft het kind echt niet lelijk te zijn, alleen de volgende zal wellicht wel mooier zijn. Dan heb je dus meerdere mooie kinderen, waarvan de 1 net dat beetje mooier is dan de ander. (Kijk naar het voorbeeld van mn nichtjes, alle 3 bloedmooie meiden, alleen de oudste heeft toch net dat beetje minder dan haar jongere zusjes, weer zo iets kleins wat dat ''veroorzaakt'' heeft.)
Zoals in mijn voorbeeld dat ik grotere ogen heb dan mn broer(, welke spleetoogjes heeft en dat zijn zijn eigen woorden).
Ik zeg nergens dat hij lelijk is, alleen is hij qua uiterlijk minder mooi (worden jullie nu nog bozer?) dan dat ik ben. Iedereen zal dat beamen. Zelfs zijn beste vrienden.
joyce2 schreef:haha, tuurlijk zeggen de beste vrienden van je broer dat jij mooier bent, want jonge mannen lopen hun p*k achterna en zullen ab-so-luut niet zeggen dat ze een jongen knapper vinden dan een meid! Straks denkt er nog iemand dat ze homo zijn, oooeeeh.
Shanna schreef:Waar zie jij flaporen? Je hebt het al vaker gezegt, maar ik zie nergens flaporen hoor..
8nnemiek schreef:Haha wat een stelling![]()
Wat ik wel altijd zie is dat de jongere zusjes altijd sneller volwassen willen zijn, en zich dus meer opmaken en meer met mode enzo bezig zijn. De jongere broers zijn ook vaak wat ijdeler vind ik.. Als je dat met mooi zijn bedoelt, dan ja.. Maar echt qua uiterlijk, bouw enz.. nee dat kan natuurlijk helemaal niet. Mijn jongere zusje heeft in dr gezicht en dr handen veel meer weg van mn pa en qua bouw meer van mn ma, en ik juist andersom en ben dus vrij smal gebouwd met een wat fijner gezicht/handen. Maar qua kleding/make-up is mn zusje dus wel weer heel modebewust, en ik totaal niet
Shanna schreef:Waar zie jij flaporen? Je hebt het al vaker gezegt, maar ik zie nergens flaporen hoor..
Gulpje schreef:In mijn geval klopt het wel, helaas. Ik ben zo lelijk en mijn zusje zo knap dat mijn moeder mij altijd een zak over mijn hoofd trok vroeger. Wel eentje met gaatjes voor mijn neus en ogen want dood hoefde ik ook niet. Verder mocht ik nooit beneden komen als er visite was en mijn zusje wel, die zag er altijd uit als een prinsesje. Kijken jullie Desperate Housewives? Ik ben de Juanita en mijn zusje Grace.
Ik loop er nog steeds voor bij een psychiater, maar zelfs die kan me niet aanzien omdat ik zo lelijk ben. Lelijk in de luier mooi in de sluier geldt dus ook mooi niet. En als ik met mijn paard in het bos rijd krijg ik vaak naar mijn hoofd wat zo'n lelijk meisje met zo'n mooi paard moet. *Gaat weer in het donker zitten huilen*
Aladinnetje schreef:Gulpje schreef:In mijn geval klopt het wel, helaas. Ik ben zo lelijk en mijn zusje zo knap dat mijn moeder mij altijd een zak over mijn hoofd trok vroeger. Wel eentje met gaatjes voor mijn neus en ogen want dood hoefde ik ook niet. Verder mocht ik nooit beneden komen als er visite was en mijn zusje wel, die zag er altijd uit als een prinsesje. Kijken jullie Desperate Housewives? Ik ben de Juanita en mijn zusje Grace.
Ik loop er nog steeds voor bij een psychiater, maar zelfs die kan me niet aanzien omdat ik zo lelijk ben. Lelijk in de luier mooi in de sluier geldt dus ook mooi niet. En als ik met mijn paard in het bos rijd krijg ik vaak naar mijn hoofd wat zo'n lelijk meisje met zo'n mooi paard moet. *Gaat weer in het donker zitten huilen*
dit is een grap neem ik aan?