Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:57

De stelling van de TS wordt door velen hier verkeerd geinterpreteerd.. Als je enigskind bent, wil dat niet zeggen dat je daarom lelijk bent, maar dat je zus of broer knapPER zou zijn. Als je de oudste bent, ben je daarom niet direct lelijk ofweetikwat, maar je zus/broer zou knapPER zijn. Dus die reacties van 'nou ik ben enigskind, dan zie ik eruit zeg' of 'Oei, ik ben de oudste, dus lelijk' slaan dan weer nergens op.. Want je zou, volgens de stelling van TS, ALLEBEI bloedmooi kunnen zijn, alleen de jongste net dat ietsje meer. Overigens ben ik zelf niet eens met de stelling omdat ik eerstgeborenen ken die knapper zijn dan de rest van het gezin. Bovendien is 'lelijk' ongedefinieerd omdat het iets subjectief is.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:59

haha shanna wat een topic!

Ik heb gezegd dat het niet zo is :P

Vind mijn oudste zus een knappe dame om te zien.

Maar ligt het niet aan je smaak? Manlief vind mij de knapste (ben de jongste) maar mijn oudste zwager vind natuurlijk mijn oudste zus het knapst.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:02

Maar wie zegt nou dat die grotere ogen meteen mooier zijn. Jij hebt een beetje flaporen en dat vind ik ook niet mooi, dat heeft hij weer niet. Zo heeft iedereen toch wel wat? ;) En smaken verschillen.

En als je er echt van overtuigd bent dat de jongste de mooiste is, dat vind ik eigenlijk wel ernstig. :') Maar goed, topic wijst uit dat het sowieso niet waar is en in mijn omgeving is dat zeker ook niet zo. Ben benieuwd of je je mening (het is immers geen feit) bij hebt gesteld of niet trouwens.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:04

Dat jij je zoveel waarde hecht aan het lelijk en mooi zijn, zeg? Zou het heel erg vinden als ik zo'n topic op internet tegen kwam waarin mn broer schrijft dat ik lelijk ben en mn moeder het er nog mee eens is ook.
Ik hoop dat je kind een heel andere attitude krijgt als jij. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:05

Waar zie jij flaporen? Je hebt het al vaker gezegt, maar ik zie nergens flaporen hoor.. :=

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:05

schoonheid is veel te subjectief om zoiets te kunnen zeggen. Ik ga niets zeggen over mijn eigen familie, maar mijn vriendje is knapper dan zijn 2 oudere zussen. Zijn jongere broer ziet er heel anders uit, maar is zeker geen lelijke jongen. Ik geloof niet echt dat dit wetenschappelijk te onderbouwen is :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:07

Klopt, smaken verschillen en dat is maar goed ook ;)

Ik vind mannen met een smaller gezicht juist minder mooi dan een wat breder gezicht.
Daarentegen is het moeilijk een man met een vrouw te vergelijken.
Grotere ogen past ook beter bij een vrouw dan bij een man.

Net zoals bv een bredere kaak... dat is bij een man (gemiddeld gesproken) mooier dan bij een vrouw.
Maar dan nog zie je dat smaken verschillen.

Ik vind/vond mijn broer niet knap (ook niet lelijk hoor :)), maar ik merkte vroeger aan mijn vriendinnen dat ze hem wel super aantrekkelijk vonden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:08

In mijn geval klopt het wel, helaas. Ik ben zo lelijk en mijn zusje zo knap dat mijn moeder mij altijd een zak over mijn hoofd trok vroeger. Wel eentje met gaatjes voor mijn neus en ogen want dood hoefde ik ook niet. Verder mocht ik nooit beneden komen als er visite was en mijn zusje wel, die zag er altijd uit als een prinsesje. Kijken jullie Desperate Housewives? Ik ben de Juanita en mijn zusje Grace. ;(
Ik loop er nog steeds voor bij een psychiater, maar zelfs die kan me niet aanzien omdat ik zo lelijk ben. Lelijk in de luier mooi in de sluier geldt dus ook mooi niet. En als ik met mijn paard in het bos rijd krijg ik vaak naar mijn hoofd wat zo'n lelijk meisje met zo'n mooi paard moet. *Gaat weer in het donker zitten huilen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:09

Nathaliefje schreef:
De stelling van de TS wordt door velen hier verkeerd geinterpreteerd.. Als je enigskind bent, wil dat niet zeggen dat je daarom lelijk bent, maar dat je zus of broer knapPER zou zijn. Als je de oudste bent, ben je daarom niet direct lelijk ofweetikwat, maar je zus/broer zou knapPER zijn. Dus die reacties van 'nou ik ben enigskind, dan zie ik eruit zeg' of 'Oei, ik ben de oudste, dus lelijk' slaan dan weer nergens op.. Want je zou, volgens de stelling van TS, ALLEBEI bloedmooi kunnen zijn, alleen de jongste net dat ietsje meer. Overigens ben ik zelf niet eens met de stelling omdat ik eerstgeborenen ken die knapper zijn dan de rest van het gezin. Bovendien is 'lelijk' ongedefinieerd omdat het iets subjectief is.

Kijk, jij zegt dus precies wat ik al meerdere malen probeer uit te leggen, maar wat men dus niet wilt lezen blijkbaar..

Shanna schreef:
-knip-

Zoals ik in de openingspost ook al heb verklaart heb ik voor de woordkeuze ''lelijk'' gekozen omdat dit directer is dan ''minder mooi''. Ik wist dat ik hiermee mensen voor de schenen zou schoppen, maar zij die het gelezen hebben zouden weten dat ik er het zelfde mee bedoel als dat ik overal ''minder mooi'' had neergezet i.p.v. lelijk.

-knip-

Zoals ik al zei hoeft het kind echt niet lelijk te zijn, alleen de volgende zal wellicht wel mooier zijn. Dan heb je dus meerdere mooie kinderen, waarvan de 1 net dat beetje mooier is dan de ander. (Kijk naar het voorbeeld van mn nichtjes, alle 3 bloedmooie meiden, alleen de oudste heeft toch net dat beetje minder dan haar jongere zusjes, weer zo iets kleins wat dat ''veroorzaakt'' heeft.)
Zoals in mijn voorbeeld dat ik grotere ogen heb dan mn broer(, welke spleetoogjes heeft en dat zijn zijn eigen woorden).
Ik zeg nergens dat hij lelijk is, alleen is hij qua uiterlijk minder mooi (worden jullie nu nog bozer?) dan dat ik ben. Iedereen zal dat beamen. Zelfs zijn beste vrienden.

joyce2

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:11

haha, tuurlijk zeggen de beste vrienden van je broer dat jij mooier bent, want jonge mannen lopen hun p*k achterna en zullen ab-so-luut niet zeggen dat ze een jongen knapper vinden dan een meid! Straks denkt er nog iemand dat ze homo zijn, oooeeeh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:13

joyce2 schreef:
haha, tuurlijk zeggen de beste vrienden van je broer dat jij mooier bent, want jonge mannen lopen hun p*k achterna en zullen ab-so-luut niet zeggen dat ze een jongen knapper vinden dan een meid! Straks denkt er nog iemand dat ze homo zijn, oooeeeh.

Mijn broer heeft vooral veel meiden en homo's in zijn vriendengroep zitten ;)
(Nu bedoel ik niet homo's als scheldwoord maar als geaardheid.)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:13

Maar je kan toch een jongen niet met een meisje vergelijken??
Als meisje kijk je toch anders naar hetzelfde geslacht.

Wat ik een knap meisje vindt zie je vaak dat mannen dat niet vinden en vice versa.
Trouwens heeft dat vaak ook met de leeftijd van de man te maken.....

Ook worden sommige mensen mooi oud terwijl een ander die als tiener super mooi was om te zien heel verlopen oud worden.
Zo ook zegt gewicht niets... ik heb een vriendin die "wat" stevig is maar super mooi is om te zien en een super uitstraling/karakter heeft waar veel mannen voor vallen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:14

Nou ik ben de oudste en zowat het lekkerste wijf ter wereld dus voor mij gaat dit niet op :+ :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:18

Shanna schreef:
Waar zie jij flaporen? Je hebt het al vaker gezegt, maar ik zie nergens flaporen hoor.. :=

Het was het eerste wat me opviel aan die foto die je postte laatst, maar misschien kwam het wel door de foto... heel extreem is het ook niet, maar het viel me op :+ het is ook niet dat het erg is. Maar gewoon als voorbeeld, wat jij noemt van die "kleine dingetjes". Ook niet flauw bedoelt trouwens (sorry als het zo overkwam), zo heeft iedereen wel wat, dat bedoelde ik meer. :j

Overigens snap ik wel wat je bedoelt met dit topic... maar ik vind het nog steeds raar dat je er zo van overtuigd bent dat jij het knapst bent van het stel en dat er geen twijfel mogelijk is :n niet al te aardig om te zeggen over je broer. En geloof dat er vooral veel mensen vielen over het feit dat het overkomt alsof het geen mening is, maar een feit dat de jongste altijd knapper is. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-03-11 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:24

8nnemiek schreef:
Haha wat een stelling :')

Wat ik wel altijd zie is dat de jongere zusjes altijd sneller volwassen willen zijn, en zich dus meer opmaken en meer met mode enzo bezig zijn. De jongere broers zijn ook vaak wat ijdeler vind ik.. Als je dat met mooi zijn bedoelt, dan ja.. Maar echt qua uiterlijk, bouw enz.. nee dat kan natuurlijk helemaal niet. Mijn jongere zusje heeft in dr gezicht en dr handen veel meer weg van mn pa en qua bouw meer van mn ma, en ik juist andersom en ben dus vrij smal gebouwd met een wat fijner gezicht/handen. Maar qua kleding/make-up is mn zusje dus wel weer heel modebewust, en ik totaal niet :P

Ik denk dat ik dit eerder een logische verklaring vind voor de stelling van de TS. De oudste kinderen moeten alles als eerste uitvinden en zullen misschien minder met kleding/stijl bezig zijn.

Maar eerlijk gezegd, ik ben het niet eens met de stelling. Zou mooi zijn als je dit door kunt trekken naar de paarden. Dan gaat iedereen fokken met oude een zeer ervaren merries :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:26

shanna je koos er zelf voor om direct te zijn wetende dat je mensen voor het hoofd ging stoten, prima, maar dan achteraf gaan janken dat men je niet begrijpt of dat ze gemeen zijn is IMO kinderachtig. Als je wil uitdelen moet je ook kunnen incasseren.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:26

Shanna schreef:

Is me ook wel eens opgevallen dus ze is niet de enige, je lijkt inderdaad een beetje flaporen te hebben.Wat een rare opmerking weer over het 1e kind dat gedoemd is te mislukken... sta je er wel bij stil dat je (toekomstige) familie misschien pijn doet met je uitspraken?

Verder vind ik je geen lelijk meisje maar ook niet mooi. Je bent vrij "gewoontjes" en dat is helemaal niet erg. Vanwaar die behoefte om jezelf constant zo op te hemelen? Je bent goed zoals je bent..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:28

Leuk, als je kind dat over 15 jaar op Bokt leest :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:28

Blue_Eyes schreef:
Leuk, als je kind dat over 15 jaar op Bokt leest :=

Ach als ze tegen die tijd nog geen broertje of zusje erbij heeft valt de schade wat meer mee :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:38

Wat een bullshit die stelling :')

Ik ben de oudste, maar ben toch wel zo egoistisch geweest om de goede genen te jatten tijdens de zwangerschap zodat er weinig over bleef voor mn zusje, al zeg ik t zelf :+

Of eigenlijk.. mn moeder is n keer eerder zwanger geweest, zonder een succesvol einde, misschien was hij/zij wel miss/mister right..

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:39

Gulpje schreef:
In mijn geval klopt het wel, helaas. Ik ben zo lelijk en mijn zusje zo knap dat mijn moeder mij altijd een zak over mijn hoofd trok vroeger. Wel eentje met gaatjes voor mijn neus en ogen want dood hoefde ik ook niet. Verder mocht ik nooit beneden komen als er visite was en mijn zusje wel, die zag er altijd uit als een prinsesje. Kijken jullie Desperate Housewives? Ik ben de Juanita en mijn zusje Grace. ;(
Ik loop er nog steeds voor bij een psychiater, maar zelfs die kan me niet aanzien omdat ik zo lelijk ben. Lelijk in de luier mooi in de sluier geldt dus ook mooi niet. En als ik met mijn paard in het bos rijd krijg ik vaak naar mijn hoofd wat zo'n lelijk meisje met zo'n mooi paard moet. *Gaat weer in het donker zitten huilen*

dit is een grap neem ik aan?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:47

Shanna schreef:
Ik zeg nergens dat hij lelijk is, alleen is hij qua uiterlijk minder mooi (worden jullie nu nog bozer?) dan dat ik ben. Iedereen zal dat beamen. Zelfs zijn beste vrienden.

Sorry TS, maar door zulke uitspraken maak je jezelf geen mooier mens :n En dan heb ik het dus niet over uiterlijk...

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:48

Aladinnetje schreef:
Gulpje schreef:

dit is een grap neem ik aan?

Nee helaas niet. Ik ben het jongste zusje en ik ben zo knap dat je flauw zult vallen als je me ziet.
Oogverblindend

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:49

Moet je me hier nu ook al lastig komen vallen??? ;(

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:49

Jij ook al, Engeltje. :D

Nou ja, het is toch ook allemaal persoonlijk?
Ik kan wel zeggen dat ik knapper ben dan m'n broer (theoretisch gezien dus, dat zeg ik niet namelijk), maar dat zal zijn vriendin vast niet met me eens zijn.