Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Texas1

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:29

He manon (romyv) jij ook hier!

Ik moet er ook aan geloven vanaf 3 januari. Ik ga bij de bank werken en spijkerkleding is not done! Ik had al een mooi donkerblauw pak (heel apart, moeders zelf gemaakt, ze heeft een modevakschool). Heb vorige week een donkergrijs pak erbij gekocht en een mooie zwarte broek... Had al een zwarte en bruine skinny en een zwart jasje.. dat kan dus ook alle tips gebruiken.. Die blouses die ik voorbij zag komen zijn super gaaf! M`n moeder gaat sowieso nog een pak maken (das t makkelijke van zo`n moeder) en dat wordt ook weer een design pak..

Daarnaast ben ik opzoek naar nette elegante laarzen.. Ik heb alle soorten kleuren en maten, maar ik moet nu voor nette gaan.. schijnt ook onmogelijk te zijn haha

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:42

hahaha iv in nette laarzen, cool!!!

Ik heb ook wel eens een zwarte tregging aan met nette laarzen er over, blasertje erover met daaronder een lang truitje.. leuk sjaaltje erbij en klaar is kees :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:59

Gisteren heerlijk gewinkeld! Mooie enkellaarsjes gekocht (met veter, maar bruin ipv zwart), was fijne aanbieding, en zelfs mijn dikke wintertenen passen erin... En twee mooie trui-jurkjes die naar het werk kunnen. Nog een lang shirt met zo'n brede taille-riem. Die riem vond ik niet mooi, dus daar ook nog een mooier exemplaar van bij gekocht... Denk dat ik nu een heel eind ben voor het werk. Kleding die ik laatst bij 3suisses besteld had, gaat allemaal terug. Geen kwaliteit, geen pasvorm, helemaal niks. Ik had geen hoge verwachtingen door de prijs, maar het is echt troep.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:00

Texas1 schreef:

Ik moet er ook aan geloven vanaf 3 januari. Ik ga bij de bank werken en spijkerkleding is not done! Ik had al een mooi donkerblauw pak (heel apart, moeders zelf gemaakt, ze heeft een modevakschool). Heb vorige week een donkergrijs pak erbij gekocht en een mooie zwarte broek... Had al een zwarte en bruine skinny en een zwart jasje.. dat kan dus ook alle tips gebruiken.. Die blouses die ik voorbij zag komen zijn super gaaf! M`n moeder gaat sowieso nog een pak maken (das t makkelijke van zo`n moeder) en dat wordt ook weer een design pak..

Daarnaast ben ik opzoek naar nette elegante laarzen.. Ik heb alle soorten kleuren en maten, maar ik moet nu voor nette gaan.. schijnt ook onmogelijk te zijn haha

Krijg je dan geen bedrijfskleding van de bank?
Dat is namelijk meestal wel zo, en dat scheelt enorm veel geld. Je hoeft dan alleen je panties en ondergoed zelf te kopen, alle bovenkleding niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:20

Waar verkopen ze die CG-blousjes???

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:34

dammie1 schreef:
Texas1 schreef:

Krijg je dan geen bedrijfskleding van de bank?
Dat is namelijk meestal wel zo, en dat scheelt enorm veel geld. Je hoeft dan alleen je panties en ondergoed zelf te kopen, alle bovenkleding niet.

volgens mij is dat alleen voor publieke (bali) functies zo.. toch?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:41

Klopt das alleen de balie functie... Mij is verteld dat ik netjes gekleed moet en geen spijkerkleding aan mag... ofwel.. alles behalve spijkerkleding en als het maar netjes is.

Maar ik ga graag gekleed met een eigen stijl, en zeker bij dit soort functies. Toen ik bij het ministerie van El&I werkte liep ik gewoon in de kleding waar ik ook mee naar school zou gaan. Ook netjes hoor, maar wel een spijkerbroek.. maar lekker modern.

Vorige week dus al geshopt, maar wilde deze week ook gaan.. maar lig met griep plat... Beter nu dan volgende week, dat wel, maar het is niet leuk! Misschien voel ik me aan het einde van de week beter. Want mag van vriendlief dus nieuwe laarzen uitkiezen, kadotje voor kerst...

Manon: Tregging hou ik niet van... zakt altijd al en dan hijs ik me een ongeluk...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:43

Ik heb er nu een aantal van vera moda, die zitten geweldig!!! Die zijn net iest stugger (minder elastiek) en zakken daardoor niet af..

heb trouwens gister een nieuwe tas gekocht, ding was vet duur!!! (pb maar voor de prijs) hahaha maar ben er wel gelukkig mee O:) ben designerbags aan het sparen omdat ik al teveel zonnebrillen heb!! (heb ik er ook al 2 van..)
Laatst bijgewerkt door Romyv op 28-12-10 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:43

Ik heb van de week ook maar weer eens gewinkeld bij de Vanilia. Je moet toch wat, als je er op je werk nog een beetje leuk uit wil zien. Paar jurkjes gekocht, colbertje (knalrood, maar toch netjes) en een pak.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:45

ik vind de pasvorm zo raar bij vanilia! ik heb teveel rondingen geloof :o want bij mn heupen trekt het en rond mn middel zit het helemaal los!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:34

Ik kan normaal gesproken ook weinig pakken aan... jasjes zijn altijd tekort.... dan staat t al zo snel ontzettend zielig en goedkoop bij mij. Daarom ben ik ook blij dat m`n moeder een modevakschool heeft :D maar ik ben geslaagd bij de bijenkorf, pakken van Benneton... echt zit super! IK heb een lang bovenlichaam en daarnaast ben ik helemaal niet dik maar mijn schouders zijn smal in vergelijking met mijn kont... Daarom staan heel veel pantalons ook zo ontzettend raar, ik moet echt een recht model hebben..

Wat voor tas manon? Ik moet ook nog een nieuwe tas, heb een vet gave gezien maar wil er geen 150 euro aan uitgeven...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:54

of nog erger: broeken die tekort zijn!! optrekken, vet hoog in je taille zitten.. zucht!

deze iv:

Afbeelding

Heel leuk als je in het donkerbruin bent of in het zwart en dan met grote armhanden, sjaaltje, goude riem enz. Blits maar niet ordi..

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:08

Mijn broeken die ik gekocht heb zijn alleen maar te lang hahahahahha... kijk die redenen die je opnoemt.. daar heb ik een lieve mama voor :D

Die tas is niet echt m`n smaak... maar hij kan wel leuk zijn bij wat je opnoemt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:25

Ik heb nu twee super mooie kokerrokken in mijn bezit sinds gisteren!
Dat vind ik echt mooi zakelijk

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:38

ahhh ik wil ook een kokerrokje maar dan lijkt mn kont zo groot :o Heb je er dan een mooi zijde blousje op ofzo?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:48

Misschien met naailijnen op die alles een beetje kleiner maken. En een mooie spleet werkt goed voor mijn achterkant!

Geen zijde bloesje heb ik niet, doe er wel wat speciaals op om het op te leuken. zal wel foto maken, want wou ze beschrijven en het lukt echt niet hahah :P

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:55

Bij ons is spijkerkleding ook verboden op kantoor daarom draag ik meestal nette broek in combinatie met colbertje of een jurk.
Koop m'n kleding vaak bij H&M, Steps & Esprit, nadeel waar ik vaak tegen aanloop is dat m'n broeken veels te lang zijn daardoor koop ik de laatste tijd meer 3/4 rokjes & jurkjes dan broeken ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:56

hahaha ja leuk!! Ik wacht erop :D

grauwman, voordeel van te lang is dat je het bij een bv Esprit gratis kan laten inkorten.. bij te kort zit je want uitleggen is niet mooi!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:06

Klopt Romyv maar koop daar meestal alleen kleding als het in de aanbieding is ik val altijd op het duurste van het duurste.
Heb nu best leuke en stoere jurken kunnen kopen, colbertje erover of strak shirt met lange mouwen eronder, maillot en lange of korte laarzen aan en gaan met die banaan :)

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 11:18

lesilla: Kokerrokjes zijn echt niet voor mij gemaakt, daarnaast voel ik me er ook helemaal niet fijn in... maar ik zeg showen!!!

grauwman: waar werk je?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:08

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:25

De tas hierboven is niet mijn smaak. Vind 'm verschrikkelijk.. tikkeltje ordi ook.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:35

Texas1: bij een verzekeringsmaatschappij

Ben zelf niet van het online bestellen van kleding en schoenen want het zit bij mij nooit goed (zit altijd tussen 2 maten in) .

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:44

Ik ken het, maar kan tegenwoordig wel goed gokken, dus hoop nu ook :D vaak is het gratis retourneren.. dus dan kan je het altijd proberen, zeker als je ziek thuis ligt en toch wilde shoppen :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:05

gaaf iv! Kan zowel onder een rokje als broek.. Zijn ze hoog en breed genoeg bij je kuiten? die maten zijn er toch allemaal bij?

Hij ziet er op het plaatje ook iets ordi uit ja!! In het echt is die veel neutraler, zeker bij de kleren die ik draag.. ben eerder zwaar kak dan ordi, wel leuk contrast vind ik :D Ag, ik vind hem geweldig ;)