Bokker Pollewoppy overleden, bericht van vader blz 38

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:19

Jee meid, Ik heb je berichten veelal gelezen, en je bent een topmeid.
Ik begrijp je keuze heel erg goed. Altijd moeten vechten voor begrip, altijd ruzie hebben met jezelf, altijd leven met een masker voor. Dat is zo enorm zwaar, en ik heb bewondering voor je hoe lang je het volgehouden hebt.

Steeds weer moeten knokken voor een beetje herstel, en vervolgens een paar treden omhoog op de ladder te kunnen komen, maar er vervolgend voor je gevoel weer 4 naar beneden storten.......

Mensen zagen je lachen, hoorde je praten, zagen je knokken. Je kwam er wel. Maar van binnen werden de wonden steeds groter en pijnlijker.

Maar na een zoveelste tegenslag kon je de kracht gewoon niet meer vinden om nog eens een keer te vechten.
Het voortdurende " waarom?" waarom ik?, wat doe ik dan verkeerd? Waarom houdt er niemand van me? Wanneer houdt het eens op! Wanneer stopt die eeuwige pijn!

Je hebt het zo enorm zwaar gehad de afgelopen jaren, dat was onmenselijk. Het gevaar is dat mensen dan vaak denken " ze red zich hier ook wel weer uit".

Danielle, zo begrijpelijk dat je het niet meer kon, en niet meer wilde.
En er is lef voor nodig om deze stap te maken. Je hebt erover nagedacht, ik ben blij dat ze je even alleen gelaten hebben, je had het toch wel gedaan, en ik hoop dat je nu eindelijk rust, liefde en vrede hebt.
Niemand meer die je nog pijn kan doen, niemand meer waar je bang voor hoeft te zijn dat ze je niet begrijpen. Niemand meer waar je nog verantwoording voor hoeft af te leggen,
Je hoeft niet meer te vechten, huilen, pijn te hebben wanhopig te zijn.

Geniet van je rust, en als je het leven nog eens over moet doen hoop ik dat het geluk meer aan je zijde staat!

Voor alle nabestaande, en vrienden heel veel sterkte toegewenst!

pubelia

Angela: heftig om dat te weten. Heb jij iemand met wie je dit kan bespreken?

Ik kende haar dan niet, maar het spookt me toch al wel vanaf gisteren en vandaag de hele dag door mijn hoofd.

Vind het zo erg dat zo'n goed mens, zo erg met zichzelf moet worstelen. Dat dit haar enigste uit weg was.

Specials

Het gaat niet om het waarom...
Het gaat er om dat PW nu hopelijk de rust heeft gevonden waar ze naar verlangde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:20

_Chanel_: Precies diezelfde vraag heb ik jarenlang gesteld aan therapeuten, psychologen, psychiaters en familie.
En dat is een stukje van mijzelf, dat weet ik, maar juist daarom weet ik ook dat het weer goed kan komen.
Aan de andere kant is haar misschien wel een hele lange lijdensweg bespaard gebleven en wie weet wist ze dat wel en heeft ze alles tegen elkaar afgewogen.

Ik ken haar verder niet persoonlijk, maar uit haar berichten lees ik wel dat ze iemand was die voor anderen klaar stond en ik denk dat ze het ook wel fijn zou hebben gevonden dat we er zo openlijk over kunnen praten en ik hoop dat de Bokkers die dichtbij haar staan/stonden hier ook veel steun uit halen.

xJolien

Re: Bokker Pollewoppy overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:21

Sterkte aan alle nabestaanden :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:29

Angela_ schreef:
KoudbloedKim schreef:
Angela_: Als ik je laatste reactie zo lees, denk ik;"Waarom hebben ze haar dan toch alleen gelaten?"
Dit bedoel ik absoluut niet om iemand te beschuldigen en ik weet er natuurlijk niets vanaf.
Maar het is een vraag die door mijn hoofd speelt.

Als iemand echt wil, dan vind die wel een weg. Bij haar vorige poging was ze notabene opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis, en daar lukte het ook. Ik bedoel maar...

Gisteren ging er door mij hoofd dat ik het egoistisch van haar vond om uit het leven te stappen. Hoeveel verdriet het mensen doet... Vandaag zie ik ook in dat wij niet egoistisch moeten zijn, je kan niet ten koste van alles iemand bij je willen houden. Als iemand lichamelijke pijn heeft krijgt deze morfine zodat deze rustig inslaapt, er bestaat zoiets als euthenasie. Als iemand psychisch zoveel lijd, zoveel pijn heeft dat hij of zij er niet uitkomt is er niks... Mensen worden gedwongen tot deze wanhoopsdaden. Ik denk dat Danielle echt heel, heel veel pijn heeft gehad. Ze heeft alles wat haar zou kunnen helpen aangegrepen. Ze verslond boeken over behandelmethodes, maakte huiswerk van haar therapie, enz. enz. Op een gegeven moment is het gewoon genoeg geweest.

Wat omschrijf je het weer super mooi, ik zou het niet beter kunnen vertellen. Daaruit blijkt maar weer jullie band met elkaar, jullie "liefde" voor elkaar.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:32

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden. :(:)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:33

Angela, heb jij iemand waar je terecht kan? Om te praten enzo.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:37

Als iemand steekwonden heeft is het zichtbaar, en zeggen mensen " oeie dat zal wel pijnlijk zijn"
Als iemand 30 steekwonden heeft zeggen mensen " het is een wonder dat ze nog leeft"

Pollewoppy had wel 1000 steekwonden, maar niemand die het zag.
Psychische pijn of wonden zijn zelden zichtbaar, maar gevaarlijker dan lichamelijke pijn of wonden.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:38

Heel veel sterkte voor de nabestaande.. Ik hoop zo voor haar dat ze geen pijn meer heeft Y;(

Je beroofd je zelf niet van het leven als ze echt nog het gevoel had dat er een andere uitweg was dan de dood..
Laatst bijgewerkt door Change_ op 17-08-10 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:38

Hemeltje, ik ben hier echt helemaal stil van. Ik hoop dat PW nu de rust heeft gevonden die ze zocht. Heel veel sterkte aan alle familieleden en vrienden en aan iedereen die haar heeft gekend.

Angela, jou posts grijpen mij enorm aan... Wat een band moeten jullie hebben gehad. Heel veel sterkte met alles meisje :(:). Ik hoop dat ook jij nu de nodige ondersteuning krijgt.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:43

Jeetje zeg!
Heel veel strekte aan de nabestaande!
Ik hoop dat je je rust gevonden hebt PW!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:43

potverdikkie schreef:
Als iemand steekwonden heeft is het zichtbaar, en zeggen mensen " oeie dat zal wel pijnlijk zijn"
Als iemand 30 steekwonden heeft zeggen mensen " het is een wonder dat ze nog leeft"

Psychische pijn of wonden zijn zelden zichtbaar, maar gevaarlijker dan lichamelijke pijn of wonden.

Hier heb je zo ontzettend gelijk in PVD!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:45

;( kwam je zo nu en dan weleens tegen op bokt en ik zit hier mijn tranen weg te slikken...
Altijd verschrikkelijk een overlijden, sterkte voor alle nabestaanden en mensen/bokkers die haar gekend hebben! :(:)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:45

ik ken je niet maar lees dat je zo veel verdriet en pijn van binnen voelt dat het voor jou wel een bevrijding is om nu de rust te mogen voelen. heel veel sterkte aan alle bokker die zo veel gepraat en geluistert hebben. en haar nu moeten missen.
rust zacht meisje |(

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:48

Deze songtekst heeft ze mij ook gestuurd. Heb er vaak naar geluisterd.

Angela_ schreef:
Deze songtekst stuurde Daan mij zo'n 3 kwartjaar geleden. Ik wil hem graag met jullie delen..

overal waar je kijkt
komt er geen eind
aan het donker
overal waar je loopt
zakken je voeten
steeds dieper
en dieper weg
in de grond

alles veranderd een keer
niemand blijft altijd dezelfde
alles wat hier nu gebeurd
drijft vroeg of later
steeds verder
en verder weg
naar de zee

geef, geef de moed niet op
al stijgt het water snel en
Al lijkt de nacht zo lang

overal om je heen
komt er geen eind
aan het donker
alles raakt kwijt in de storm
maar wie alles verliest
vind zichzelf op een dag
weer terug
als een mens

al stijgt het water snel
en onverwacht
Al lijkt de nacht zo lang
geef niet op

de storm gaat ooit eens liggen
dit is wat je maakt
tot wie je bent
geef niet op
geef niet op
geef niet op

de regen slaat
tegen de ruiten
en van binnen stormt
het net zo hard als buiten

maar geef, geef de moed niet op
al stijgt het water snel
en onverwacht
al lijkt de nacht zo lang
geef niet op

dit is wat je maakt,
tot wie je bent,
geef niet op,
geef niet op,
geef niet op,

geef nooit op

[size=9]Blof - De storm[/size

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:49

Wat een akelig berichtje..

Heel veel sterkte voor de nabestaande Y;(

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:55

Sterkte aan alle nabestaanden. PW, ik hoop dat je de rust hebt gevonden die je al zo lang zocht.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:55

potverdikkie schreef:

Helaas zo erg waar

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:56

Ik kende je niet en ik heb je nooit gesproken.
Maar het doet me echt iets om dit te lezen.

Ik hoop dat je je rust hebt gevonden Y;(

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:02

All night long, laid on my pillow,
These things are wrong.
I can't sleep here!

So lovely, so lovely, so lovely.

I have decided to leave you forever.
I have decided to start things from here.
Thunder and lightning won't change,
What I'm feeling and the daffodils look lovely today,
And the daffodils look lovely today,
Look lovely today.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:10

Ik kende haar niet, ook niet van bokt.. maar elk bericht in deze soort is iets om bij stil te staan..
Ik hoop dat PW de rust heeft gevonden, daar ik lees dat ze hier zo naar verlangde..

Heel veel sterkte toegewenst aan de familie en nabestaanden.

Afbeelding

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:42

Mis je Daan ;(
Ik kon altijd met m'n verhaal bij jou terecht. Je stelde de juiste vragen en kon me aanzetten om weer nieuwe stappen te maken of hulp te zoeken. Je zocht altijd naar oplossingen en nieuwe ideeën en je was altijd bereid om te helpen.
Je kon soms kritisch zijn en de waarheid zeggen.. Weinig mensen kunnen en durven dat, maar jij deed het en daar ben ik je heel dankbaar voor.
We kwamen er in de loop van de gesprekken achter dat we best wat raakvlakken hadden. We konden hier over discussiëren en over praten.
We waren beide blij dat we zo goed en fijn met elkaar konden spreken..
Ik maakte me de laatste weken veel zorgen om je. Toen ik in juli/augustus 2 weken op vakantie was, heb ik vaak aan je gedacht en zorgen om je gemaakt. Ik was bang dat je er evt. niet meer zou zijn als ik terugkwam. Je was er gelukkig nog wel en jij had je in die 2 weken zorgen gemaakt om mij.. Als we nou gewoon allebei aan onszelf gedacht hadden! Je had heel duidelijk je wens uitgesproken. Ik wist dat het ging gebeuren, alleen de vraag was wanneer. Helaas kwam het toch sneller dan verwacht. Ik hoop dat je je rust hebt gevonden.
Ik vind het zo onwerkelijk om je niet meer te spreken, nooit meer je lieve woorden te horen, je geruststellende woordje..
Je was een geweldig uniek persoon.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:45

Ik kende haar aldus niet persoonlijk maar wel via bokt we hebben heel veel contact gehad met elkaar pb enz

Ik heb hier gistere avond nog een hele pot zitten janken mijn huisgenootjes wisten het al hun heb ik het vertelt via sms dat ik mezelf niet was en dat ze geen gezellige ik moesten verwachten ivm Danielle's overleiden

Ik kwam thuis en werd gelijk met open armen ontvangen ik heb ze ook wat berichten laten lezen oa die van angela zodat ze wisten wat er aan de hand was 1 huis genootje kwam bij me zitten tot mijn grootste verbazing moest ze ook huilen
Ze vroeg zich af hoe verschrikkelijk haar leven wel niet moest zijn....

Samen hebben we hier gezeten en dat deed me goed uit eindelijk heb ik mezelf rond half 2 hier op de bank in slaap gehuilt

Zo onwerkelijk Daan had het hart op de juiste plek zitten had je een probleem ze luisterde altijd en had goede raad
Luisterde jij naar haar problemen luisterde zij naar jou het was z'n goede meid!

Ze is sinds ik dit hoorde nog geen enkele minuut uit mijn gedachten geweest ik wou eigenlijk stoppen met werken gistere maar dat heb ik niet gedaan ik moest afleiding hebben

Toen ik gistere thuis zat kwam het er allemaal uit

Verdomme zeg wat ga ik die meid missen!
Angela als ik weer thuis ben kun je altijd bij me terecht dat weet je he!

Perrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:47

Jeetje wat erg..
Sterkte aan de nabestaande!