woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:34

En ik laat mijn hond niet doodschoppen door een kind. :)
Een rib breek je zo (zeker van zo'n kleintje) en die moet maar net het foute orgaan doorboren.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:34

maikeltje schreef:
polly2 schreef:
Zo te lezen kunnen een heleboel mensen weer een hoop agressie kwijt in dit topic....tjakka.... ~~}>

Is het toch weer een nuttig topic :D
Dan wordt er irl een kind minder in elkaar getimmerd, fijn voor dat kind :+

Durf eigenlijk te wedden dat de mensen die dat roepen geen kinderen hebben := :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:35

Ayasha schreef:
Mijn hond kan ook normaal communiceren, als dat niet kon had ze al lang een enkeltje DA gehad vrees ik. Ze communiceert anders ja, maar die kan beslist normaal communiceren. Daarbij, mijn hond reageert beter op "neen" dan de gemiddelde 6 jarige heb ik zo de indruk. ;) Dus als jij dan "NEEN!" zegt dan durf ik met 99.9% zekerheid te zeggen dat ze er mee op houd. ;)

Dan hoef ik hem niet eens in zijn nekvel te grijpen aangezien ik wss eerder schreeuw dan bij hem ben.
[quote="Ayasha"
Waarom is het niet vergelijkbaar? (en dat is echt interesse, is het omdat een dier en diens communicatie vergeleken wordt met een mens en diens communicatie of vind je het moeilijk te begrijpen dat mijn hond voor mij even belangrijk is? :) )
[/quote]
Ik snap heel goed wat je hond voor jou betekend en mijn hond is vast niet veel minder maar dat maakt het nog niet vergelijkbaar.

Als jij tegen een kind zegt dat hij op moet houden zal 99% van de kinderen daar gewoon naar luisteren, zo niet dan grijp je hem stevig aan zijn arm, vergelijkbaar met een hond in zijn nekvel grijpen.
Maar weinig honden zijn goed opgevoed en bovendien lijkt het wel mode om je eigen commando's te gebruiken, dus waar een hond naar luistert is altijd weer gokken. Bovendien zijn er veel honden die niet naar vreemden luisteren.
Dus als een hond een kind aan het bijten is ga je niet eerst alle mogelijke commando's langs om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij niet naar vreemden luisterd.
Bovendien; als een hond grijpt vanuit het niets en daarmee door blijft gaan is de kans groot dat hij al helemaal niet meer luistert en ook terug blijft komen als je hem wegstuurt.

Als je een kind voor je hebt kun je er rustig vanuit gaan dat die Nederlands verstaat en bij kinderen kun je 't gewoon in je eigen bewoordingen brengen, je hoeft niet een bepaald commando te gebruiken om ze te laten stoppen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:37

Ayasha: Daarom kun je zo'n kind ook gerust bij de arm of onder de armen pakken en hem bij die hond vandaan halen en flink toespreken en afleveren bij juf/ moeder/verzorgende met het verhaal erbij zodat het kind hier nogmaals flink op aangesproken kan worden.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:39

zal iedereen nu wel tegen mij krijgen, maar als een beetje hond zo uit het niks mijn kind grijpt krijgt hij de hardste schop in zijn ribbenkast die ik op dat moment heb. Ga echt niet eerst commando's proberen....

De dag dat een kind een hond doodschopt moet volgens mij nog komen, terwijl ik veel te vaak hoor dat een kind sneuveld door een hond...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:42

anneliesdj: ik heb mijn hond bewust commando's geleerd die elk helder denkend mens als eerste reflex zal roepen. Ze kent bv ook "stop". :) Als jouw kind schopt vanuit het niets vind ik de kans ook groot dat ie echt niet naar mij gaat luisteren. :) Ik ben zijn moeder nl niet en het enige wat ik op dat moment wil, is dat kind weg van mijn hond. ;)

maikeltje: dat kan je met mijn hond ook, veel moeders zullen uit normale reflex gillen "NEEN STOP!" en dan stopt mijn hond dus... Net zoals ik ook van ver zal gillen "houd daar mee op!" en als ie dan niet luisterd dan doe ik het zelfde met het kind als dat jullie met mijn hond zouden doen als die niet reageert op jouw "neen, stop!" ;)

trisca: dan krijg je van mij meteen weerwoord: een beetje kind dat mijn hond vanuit het niets schopt ga ik niet eerst commando's proberen, die krijgt de hardste schop in zijn ribben die ik in me heb. :+ En er zijn genoeg dode honden door toedoen van schoppen op de ribben. Hoef je écht niet hard voor te schoppen. Denk dat de cijfers van honden die door toedoen van slecht opgevoedde kinderen de dood gevonden hebben een stuk hoger liggen dan jij denkt. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:43

trisca schreef:
zal iedereen nu wel tegen mij krijgen, maar als een beetje hond zo uit het niks mijn kind grijpt krijgt hij de hardste schop in zijn ribbenkast die ik op dat moment heb. Ga echt niet eerst commando's proberen....

De dag dat een kind een hond doodschopt moet volgens mij nog komen, terwijl ik veel te vaak hoor dat een kind sneuveld door een hond...

Ja allicht, een hond is ook geen partij voor een kind.

Zou ik ook doen als het een grote hond is hoor, formaat herder-rottweiler krijgt gewoon zo hard mogelijk een trap omdat dat meestal nogal vasthoudende type´s zijn en ik moet er niet aan denken dat ie nog een keer grijpt of zich tegen mij keert.
Maar een klein hondje, formaat JR, grijp ik gewoon in z´n kraag :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:46

Ayasha schreef:
anneliesdj: ik heb mijn hond bewust commando's geleerd die elk helder denkend mens als eerste reflex zal roepen. Ze kent bv ook "stop". :) Als jouw kind schopt vanuit het niets vind ik de kans ook groot dat ie echt niet naar mij gaat luisteren. :) Ik ben zijn moeder nl niet en het enige wat ik op dat moment wil, is dat kind weg van mijn hond. ;)

Als je het hebt over een leeftijd van zo'n 8 jaar of jonger; die luisteren echt wel als je op een serieuze/boze toon zegt dat ze moeten stoppen.

Je kunt er wel eindeloos over doorgaan maar feit blijft dat je met een kind een stuk makkelijker kun communiceren dan met een hond en bovendien een agressieve hond veel gevaarlijker is dan een agressief kind.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:46

jij hebt geen kinderen zeker?

Als een hond echt een kind grijpt en jij grijpt die hond heb je die hond aan je arm hangen. Als een echte hond grijpt laat ie niet los. Een kind kan je zonder dat je gegrepen wordt aan zijn arm trekken.

Als je de hardste schop die je kan geven een 6 jarige in zijn ribbenkast geeft zit je heel wat jaartjes achter tralies te bokken

Inderdaad, ik bedoel voormaat herder, dober, rotweiler en geen JR etc. Al kunnen die er ook wat van.

Trouwens, mijn honden geld hetzelfde voor hoor. :)

anneliesdj

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:47

Heb je 't tegen mij? Ik heb zowel kinderen als honden ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:49

Nou, ik heb nog weinig tot nooit gehoord dat een kind van 6 een hondje dood schopt, hoor. ;)
Wel oudere mensen, tja, dat is absoluut niet ok. Maar dat vind ik andersom ook niet, een ouder iemand die een kind van 6 schopt.

Ayasha, het is op bokt inmiddels algemeen bekend dat jij niet van kinderen houdt. ;)
Las ik niet ergens dat jouw hond katten pakt? Of ben ik in de war met iemand anders? (Kattentopic).

Ik denk dat iedereen het er hier over eens is, dat een kind een hond niet hoort te schoppen. Of lees je ergens wat anders?

Een hond die mijn kind grijpt heeft absoluut een megaprobleem met mij. :j
Wij hebben twee van die klieren op het erf bij de paarden lopen. Totaal onopgevoed, bijten in alles wat los en vast zit. Mijn paard mag ze van mij trappen, zodra de in de buurt van zijn achterbenen komen en komen ze in de buurt van mijn kind (die doodsbang is voor ze) dan ram ik ze weg met een bezem, mijn leadrope of mijn maat 38. ;)
Dan zitten de stalbazen me ook wel eens aan te kijken, maar ik duld geen onopgevoede k..honden in onze buurt, vind het te gevaarlijk met een kindje van 5 (mijn paard trapt wel van zich af gelukkig). :j

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:52

denk dat ze Ayasha bedoeld anneliesjd...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:00

Ik ben het echt helemaal met Ayasha eens +:)+

Als je kind zo tekeer gaat tegen andermans hond , dan komt het binnen andermans terrein , waar andermans regels gelden.

En dan kun je niet verwachten dat de hele wereld een cursus kinderen opvoeden heeft gehad en alle mensen willen riskeren door zo'n dolgedraaid jong geschopt / geslagen / gebeten te worden.
Je wilt de aanvaller gewoon NU bij het slachtoffer vandaan hebben. Doe je dat d.m.v. een lel of schop , tja , dat is het risico dat je loopt als je iemand anders , of zijn dierbaren aanvalt :)

Net zoals een pa of moe bij een hond die hun kind aanvalt niet wil riskeren dat die nog een keer toehapt voordat ze het juiste knopje hebben gevonden.

De aanvaller zorgt met zijn gedrag zelf dat hij zulke risico's loopt om de verkeerde te treffen.

Twiggy : jij verdedigt jezelf en je dierbaren toch ook tegen aso's die het op ze voorzien hebben ? Waarom mag je alles en iedereen hard aanpakken , maar een kind ineens niet ? Dat vind ik zo flauw :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:03

pmarena, een lastig kind van 6 vind ik iets totaal anders dan volwassen aso's. ;)
Snap jij nou echt dat verschil niet? :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:08

Natuurlijk is er verschil , er is ook verschil tussen een kind en dier , tussen jongens en meisje , tussen kinderen uit deze of uit die buurt , tussen nog tientallen andere zaken...maar dat doet niet ter zake vind ik :) Je wordt aangevallen , en dan geldt actie = reactie.

Als een paard probeert te bijten kan die ook een beuk verwachten als ik snel genoeg ben om hem tijdens die hap te raken. Ook al is het een jonkie.
Ook al is het geen kwaad beestje en moet 'ie nog veel leren , is het niet zijn schuld dat 'ie niet goed opgevoed is , kan ik ook wel begrijpen dat je sjacho wordt als je de hele dag in een hok opgesloten staat en er iemand langskomt......dat doet er even niet toe op het moment van die actie. Ik laat me verdorie niet bijten en zal dan toch automatisch m'n arm opheffen en een lel uitdelen om de hap te ontwijken & ervoor te zorgen dat het dier zo schrikt dat hij niet nog eens komt.

Terwijl ik dat in een normale situatie echt nooit zou doen , maar als je vuil aangevallen wordt , dan mag je vuil reageren om het vege lijf te redden , je hebt geen tijd om het hele gebeuren eromheen eerst eens te gaan analyseren , hebt NU met DEZE situatie te maken.

Als je binnen iemands plofcirkeltje komt , dan ben je gewoon van diegene. Moet je er maar buiten blijven.

Overigens , ik heb er nog eens over nagedacht en denk dat ik zelf als ik het zou zien , dat kind enorm stevig bij een arm of in zijn kraag zou pakken en het met een flinke zwiep van die hond aftrek , hopend dat ik het daarbij enorm laat schrikken en het liefst ook wel een beetje pijn doe :o

Denk dat ik dat armpje in een vrij vervelende positie om zou draaien , laat maar even janken van de pijn zodat het duidelijk is dat ik *HEEL* erg boos ben.

Die moeder die dan ineens wel krijsend aangevlogen komt neem ik dan wel voor lief , dat is het me waard :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:11

Heb niet alles gelezen, maar vind het goed van je dat je zo gereageerd hebt. En fijn dat de ouders begripvol tegenover jou zijn. Ben erg benieuwd naar de afloop van het verhaal. Sterkte met je arme beessie! :(:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:13

Ik heb al tig keer gezegd dat ik zo'n kind ook hardhandig van mijn dier zou trekken (is echt niet moeilijk bij een 6-jarige), maar ik zou niet slaan of schoppen, want ik zou me realiseren dat het om een 6-jarig kind gaat.

Maar een aso, wie dan ook, zo eentje van boven de 13, 14, dus kan er ook eentje van 50 plus zijn, nou, die is nog niet jarig, als ik die betrap met mijn huisdieren (of kind). Dat vind ik dus een heel ander verhaal, juist omdat mensen van die leeftijd dan toch echt wel horen te weten hoe en wat. Een 6-jarige zit nog in een grijs gebied, maar moet ook absoluut leren dat dit echt niet mag. Daar zijn we het wel over eens, hoor. ;)

Maar ik vind niet dat je een kind van 6 (jongetje of meisje, maakt geen moer uit) kan vergelijken met een aso, zoals waar ik het over had. Dat zijn twee totaal verschillende werelden, hoor. ;)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:17

pmarena schreef:
Als je binnen iemands plofcirkeltje komt , dan ben je gewoon van diegene. Moet je er maar buiten blijven. :j

Mooi omschreven, ik denk dat dit in veel gevallen geld.
Wat betreft kinderen, dieren en andere dierbare en familie.

Je wil gewoon dat wie dan ook van je dierbare afblijft en hun geen pijn doet, hoe groot,klein jong of oud iemand ook is.

Misschien reageren de mensen zonder kinderen hier erg fel, maar andersom de mensen met kinderen vind ik ook weer erg beschermed reageren (op een enkeling na)

Zoals eerder gezegd zien sommige mensen hun (huis)dier als hun kind, en bij jou is de kans dat het licht uit gaat ook vrij groot als iemand op je kind/dier in staat te trappen. Hoe we allemaal precies zouden reageren weten we denk ik niet want we hebben (gelukkig) niet allemaal in deze zelfde situatie gezeten en hopelijk mag dat zo blijven..

Mijn eerste reactie was heftig, en daarin heb ik omschreven wat ik op dat moment dacht, maar dat betekent niet dat ik dit ook gedaan zou hebben als ik in de ts haar schoenen zou hebben gestaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:27

Ik snap wat je bedoelt hoor , maar op dat moment heb je te maken met wat het is : een niet-sociaal-handelend (aso ;) ) figuur dat een hond in elkaar schopt.

Zoals je niet kunt verwachten dat iedereen beseft dat een hond van een brul genoeg kan schrikken , of dat je die in zijn nekvel kan pakken of bij de achterpoten , zo kun je ook niet van iedereen verwachten dat ze beseffen dat een kind van een brul al genoeg kan schrikken , of dat je het aan een arm kunt pakken.

Dus wil je niet dat je hond of kind van hun slachtoffer afgeschopt worden , hou het dan onder controle ! Doe je dat niet (om welke reden dan ook) waardoor een ander in moet grijpen , dan zal die ander op zijn eigen manier ingrijpen. Je kunt niet verwachten dat 'ie dat op jouw manier doet :)

Overigens : als je dit bij een dierbare ziet gebeuren , die hond kan net de schop krijgen die hem uiteindelijk fataal wordt , dat kind kan net de verschrikkelijke hap krijgen...ga je het dan echt riskeren dat de aanvaller niet direct stopt ?

Dat vergeef je jezelf toch ook nooit , als je om de aanvaller te sparen niet direct stevig ingegrepen hebt , waardoor er nog 1 schop / hap plaats heeft gevonden waardoor het voor je dierbare "einde verhaal" is geworden.....

Wiens recht weegt nu zwaarder op dat moment , dat van de aanvaller of dat van het slachtoffer ? Mij lijkt het duidelijk :)

Het kan je gebeuren dat je het kind van de hond aftrekt en vervolgens valt hij jou aan , zo ook met die hond , ben je ook lekker mee ! Dan zou je willen dat je ze direct goed geraakt had.

Je weet immers niet wie je voor je hebt , wel dat het een op dat moment razende is die je dus niet kunt vertrouwen. Je neemt dan best een risico door er te voorzichtig mee te zijn.

Een kind moet tegenwoordig overal aan mee doen , overal bij zijn , overal meetellen en liefst behandeld worden als "gelijke" , en dat is op zich prima want ze zullen immers opgeleerd moeten worden tot gezonde , sociale , evenwichtige volwassenen.

Maar als ze dan kolere-streken uithalen dan moeten ze ineens wèl als "ach ze zijn nog zo klein / weten niet beter" behandeld worden en worden ze ineens buiten de wereld der volwassenen gehouden , lekker is dat. Wel de lusten (en daarmee de lasten voor een ander in veel gevallen) , niet de lasten. Dat deugt ook niet helemaal :)

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:30

Als een kind van 6 mijn hond loopt te schoppen sleur ik hem persoonlijk naar de leraar of ouders aan zijn armpje hoor.
Gaat het op een speelse manier dan leg ik even uit dat dit echt niet de bedoelling is met wat voor een dier dan ook.
Als mijn kind 6 is en ze is een dier aant schoppen mag ze best wel even aangepakt worden (niet geslagen/geschopt natuurlijk) en dan wil ik dat als ouder zeker wel te weten komen.
Overgens reageer ik heel fel op zinloos geweld tegen mens of dier.. Als een hond een kind bijt zonder dat de hond mishandeld word krijg hij een longschop.
In vlaardingen heeft ooit een hond een kind gebeten in het gezicht, ouders helemaal over hun toeren naar de dierenarts om te hond in te laten slapen, eenmaal gebeurt kijkt de dierenarts nog een goed naar de (langharige) hond en ontdekt dat de hond nietjes in een oor heeft zitten... En dan zeg ik ja, geef de hond groot gelijk. Kind is duidelijk te jong voor een hond, alleen gelaten met het beest of niet opgevoed.
Erg vervelend maar de hond kan er niets aan doen, maat was blijkbaar vol voor het arme beest...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:42

Ik brul sowieso al, als een dier aanvallend richting mijn kind komt. ;)
Dat doe ik al bij die honden bij ons en meestal helpt dat, soms in combinatie met mijn leadrope ofzo.
Ik kan die honden echt niet in hun nekvel of achterpoten pakken, dan bijten ze me zeker. Een kind van 6 schrikt absoluut van een brul, tenzij 'ie doof is misschien. Ik heb dagelijks met deze leeftijdsfase te maken, dus je mag aannemen dat ik weet waar ik het over heb. ;)

Verder lijkt me duidelijk dat zowel dieren als kinderen geen agressief gedrag mogen vertonen.

En ik ben het oneens dat een kind overal aan mee zou moeten doen tegenwoordig en behandeld moet worden als een 'gelijke' (bedoel je in vergelijking met een volwassene?), dat zie ik heel anders in elk geval als moeder. Mijn kind mag zeker tot op zekere hoogte aan veel mee doen en mee maken, maar ze is en blijft een jong kind en een zekere bescherming lijkt me nog wel op zijn plaats.
En verder heb ik allang aangegeven hoe ik er als ouder mee om ga en mee om ben gegaan en dan snap ik je andere verhaal over 'als ze klerestreken uithalen etc. etc.' niet. Of heb je het dan over in het algemeen? Want ik zie hier niemand zeggen dat dit gedrag van desbetreffende 6-jarige voor lief zou moeten worden aangenomen. En zo ja, waar staat dat dan in dit topic?'

Mijn kind mag in elk geval absoluut geen dieren pijn doen, maar dat haalt ze ook niet in haar hoofd. Ze heeft dagelijks dieren om zich heen thuis. Ze is juist superlief (of bang :+ ) voor dieren. Ja, ze is bang voor bepaalde honden, mede dankzij die onopgevoede herders bij ons op stal. :\

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:43

kladruber schreef:
Als een kind van 6 mijn hond loopt te schoppen sleur ik hem persoonlijk naar de leraar of ouders aan zijn armpje hoor.
Gaat het op een speelse manier dan leg ik even uit dat dit echt niet de bedoelling is met wat voor een dier dan ook.
Als mijn kind 6 is en ze is een dier aant schoppen mag ze best wel even aangepakt worden (niet geslagen/geschopt natuurlijk) en dan wil ik dat als ouder zeker wel te weten komen.
Overgens reageer ik heel fel op zinloos geweld tegen mens of dier.. Als een hond een kind bijt zonder dat de hond mishandeld word krijg hij een longschop.
In vlaardingen heeft ooit een hond een kind gebeten in het gezicht, ouders helemaal over hun toeren naar de dierenarts om te hond in te laten slapen, eenmaal gebeurt kijkt de dierenarts nog een goed naar de (langharige) hond en ontdekt dat de hond nietjes in een oor heeft zitten... En dan zeg ik ja, geef de hond groot gelijk. Kind is duidelijk te jong voor een hond, alleen gelaten met het beest of niet opgevoed.
Erg vervelend maar de hond kan er niets aan doen, maat was blijkbaar vol voor het arme beest...

Dat vind ik een heel triest verhaal voor die hond. Arm dier.......
Ik snap ook niet dat ouders zo'n hond en een kind zonder toezicht laten. En dan al helemaal met een nietmachine...... Dan mag je als ouders eens goed over je eigen fout nadenken. :\

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:56

kladruber schreef:

Heb ook een keer zon verhaal gehoord.

Ouders kwamen boven om te kijken waarom hun baby huilde. Stond de hond grommend boven dat arme kindje.
Beest naar de DA spuitje laten geven.

Bleek dat er slang onder het bedje van het kind lag en dat die arme hond dat kindje wou beschermen. :(:)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:21

"Wij zijn zo goed, wij zijn het best
Wij kunnen beter opvoeden dan de rest
Wij weten alles over kinderen en over haat en nijd
We kunnen in dit topic weer een boel agressie kwijt!"*

* Vrij vertaald naar: Z-Side van Rooie Rinus en Pé Daalemmer

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:21

"Kinderen zijn hinderen" zei Vadertje Cats.
En hij vergat dathij er zelf één was geweest.....