Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:GamblersCup schreef:Wat een stelletje smerige rascisten hier op Bokt zeg!!!
.
oeh....... dat IS discriminerend en strafbaar![]()
![]()
zou een beetje opletten
KiWiKo schreef:xNursiex schreef:Twee pagina´s terug lezen en nog steeds roept kiwiko voornamelijk dat iemand een racist noemen strafbaar is. Wat een toevoeging!
Bravo kiwiko!
En zelfs geen re-post op mijn uitleg over het vergelijken met het wel of niet nemen van een hond, maar onzinnige opmerkingen erover maken kan wel. Ik snap echt niet waarom er bokkers zijn die zoveel respect voor je lijken te hebben. Maar dat is even offtopic.
lief ik verwijs je terug naar de site van het CBS...........
en daarnaast mijn eigen mening dat een derde generatie meer Nederlander zou moeten zijn of zich althans dat zou moeten voelen dan zijn opa of oma dat hadden moeten voelen........
geboren en getogen in Nederland.......... misschien een keer of 4 in geboorteland geweest van oma en ops........... ja, je binding is echt enorm.......... echt,,,,,, je roots liggen daar...... en je kan niet zonder dat land.........
maar wel de rechten willen van Nederland
Ben je nou Nederlander als derde generatie of ben je het nou niet?
sflj schreef:Tjongejonge, lekker belangrijk.
Suuskipje schreef:Goed dan KiWiKo in het kader van vrijheids van meningsuiting:
Ik vind dat er veel smerige racisten zijn op Bokt
Man man wat een ophef over een vlaggetje... Hun rotos liggen in die landen, ze zijn geintegreerd genoeg met de tas aan de vlag.
Bovendien word er nooit tegen ze gezegd dat ze Nederlander zijn. Het blijft altijd die Turk/Marrokaan/Engelsman etc. Dan snap ik ook wel dat ze zich niet voltallig NLer voelen.
Arianna1983 schreef:Ophef over een vlaggetje wordt gemaakt omdat het een symptoom van iets is. En dat 'iets' wordt als het goed is genuanceerd aan de kaak gesteld.
'Kop in het zand' lijkt me dodelijk voor de Ned. samenleving...
xNursiex schreef:kimmie88 schreef:Tijdje terug bij wegmisbruikers was er een turkse man aangehouden in een mercedez.
deze man werd helemaal boos, omdat wij als nederlanders hem geen dikke auto gunnen en hem aanhouden omdat het een allochtoon is. Hij begon te schreeuwen over k*t land dit en K*t land dat.
In zulke gevallen heb ik echt zo iets.... Ga dan lekker terug
En al die Nederlanders die bij wegmisbruikers op de Nederlandse wetten schelden zullen we er zeker maar buiten laten?![]()
Tenslotte zijn die hier geboren en dat geeft je automatisch het recht op schelden op je land, gewoon privilegetje. Moet toch kunnen?? ..
intral schreef:Ik vind het echt gewoon zielig. Ze studeren hier, met ons belastinggeld en ons goed geregelde onderwijs en dan als dank hangen ze hun eigen vlag uit? Ga dan lekker in je eigen land studeren, wedden dat ze dan geen vlag uit kunnen hangen?
intral schreef:Ik vind het echt gewoon zielig. Ze studeren hier, met ons belastinggeld en ons goed geregelde onderwijs en dan als dank hangen ze hun eigen vlag uit? Ga dan lekker in je eigen land studeren, wedden dat ze dan geen vlag uit kunnen hangen?
Arianna1983 schreef:ach, dat is zo'n stigma imo dat Turken en Marrokanen met de nek aan worden gekeken enz. Alsof dat het goedpraten is van het weigeren van integreren / respect hebben voor ons land.
Arianna1983 schreef:Ik reageerde hier gister met de mening dat het belachelijk is als geslaagden een vlag van een ander land uithangen. Mij werd toen verweten dat ik enge denkbeelden heb.
Ik moet zeggen dat ik veel contacten heb met 'buitenlanders' - ik doe vrijwilligerswerk op een asielzoekerscentrum. De mensen die ik daar ontmoet zijn erg trots op ons land, onze vlag, en vooral onze queen! Natuurlijk blijft hun eigen land altijd nummer 1.
Ik vind het een symptoom van:
- jezelf niet hier thuisvoelen
- niet volledig geintegreerd zijn
- disrespect naar ons eigen land toe
als je de Turkse, Marrokaanse, Surinaamse, Amerikaanse, Engelse enz. vlag uithangt als je geslaagd bent. Je bent op een Nederlandse school geslaagd, in Nederland. Hang dan alsjeblieft de Nederlandse vlag uit. De allochtonen die geslaagd zijn, zijn allemaal van Ned. nationaliteit. Waarom dan een buitenlandse vlag? Ik vind dit provocatie.
Ik heb het te doen met die jongeren, ze staan met hun ene been in de Ned. cultuur en met hun andere been in een buitenlandse cultuur. Lijkt me erg lastig om zo gespleten te moeten leven.
Ik raad alle bokkers het boek van Fleur Jurgens aan: het Marrokanendrama. Hierin beschrijft zij heel respectvol zonder ook maar 1 moment met haar vinger te wijzen naar jongeren die tussen twee culturen inleven, en de bijkomende problemen en oorzaken...