Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:57

Ik reageerde hier gister met de mening dat het belachelijk is als geslaagden een vlag van een ander land uithangen. Mij werd toen verweten dat ik enge denkbeelden heb.
Ik moet zeggen dat ik veel contacten heb met 'buitenlanders' - ik doe vrijwilligerswerk op een asielzoekerscentrum. De mensen die ik daar ontmoet zijn erg trots op ons land, onze vlag, en vooral onze queen! Natuurlijk blijft hun eigen land altijd nummer 1.
Ik vind het een symptoom van:
- jezelf niet hier thuisvoelen
- niet volledig geintegreerd zijn
- disrespect naar ons eigen land toe
als je de Turkse, Marrokaanse, Surinaamse, Amerikaanse, Engelse enz. vlag uithangt als je geslaagd bent. Je bent op een Nederlandse school geslaagd, in Nederland. Hang dan alsjeblieft de Nederlandse vlag uit. De allochtonen die geslaagd zijn, zijn allemaal van Ned. nationaliteit. Waarom dan een buitenlandse vlag? Ik vind dit provocatie.
Ik heb het te doen met die jongeren, ze staan met hun ene been in de Ned. cultuur en met hun andere been in een buitenlandse cultuur. Lijkt me erg lastig om zo gespleten te moeten leven.
Ik raad alle bokkers het boek van Fleur Jurgens aan: het Marrokanendrama. Hierin beschrijft zij heel respectvol zonder ook maar 1 moment met haar vinger te wijzen naar jongeren die tussen twee culturen inleven, en de bijkomende problemen en oorzaken...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:10

KiWiKo schreef:
GamblersCup schreef:
Wat een stelletje smerige rascisten hier op Bokt zeg!!!

.

oeh....... dat IS discriminerend en strafbaar :D :D :D zou een beetje opletten :)

Het is ook altijd het zelfde. Eerst roepen vrijheid van menings uiting je mag alles zeggen enz enz enz
Tot dat men iets hoort wat ze niet bevalt en dan is het janken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:12

KiWiKo schreef:
xNursiex schreef:
Twee pagina´s terug lezen en nog steeds roept kiwiko voornamelijk dat iemand een racist noemen strafbaar is. Wat een toevoeging!
Bravo kiwiko!
En zelfs geen re-post op mijn uitleg over het vergelijken met het wel of niet nemen van een hond, maar onzinnige opmerkingen erover maken kan wel. Ik snap echt niet waarom er bokkers zijn die zoveel respect voor je lijken te hebben. Maar dat is even offtopic.

lief ik verwijs je terug naar de site van het CBS...........

en daarnaast mijn eigen mening dat een derde generatie meer Nederlander zou moeten zijn of zich althans dat zou moeten voelen dan zijn opa of oma dat hadden moeten voelen........

geboren en getogen in Nederland.......... misschien een keer of 4 in geboorteland geweest van oma en ops........... ja, je binding is echt enorm.......... echt,,,,,, je roots liggen daar...... en je kan niet zonder dat land.........

maar wel de rechten willen van Nederland :)

Ben je nou Nederlander als derde generatie of ben je het nou niet?

Voor iemand die altijd maar dan ook altijd ligt te zeiken op de Nederlandse staat hij je er hier wel een vreemde mening op na.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:14

Ik neem aan dat niemand mij een racist noemt?
Btw: hoe kan je een Nederlander met Marrokaanse voorouders nou een buitenlander noemen?
Ik heb alleen kritiek op het gedrag van personen van bepaalde bevolkingsgroepen. Begin een topic over hooligans of tokkies, dan zal je mij ook kritiek horen leveren.
Sommige mensen krijgen meteen uitslag bij het lezen van kritiek op mensen met allochtone voorouders...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:15

Goed dan KiWiKo in het kader van vrijheids van meningsuiting:
Ik vind dat er veel smerige racisten zijn op Bokt :)

Man man wat een ophef over een vlaggetje... Hun rotos liggen in die landen, ze zijn geintegreerd genoeg met de tas aan de vlag.

Bovendien word er nooit tegen ze gezegd dat ze Nederlander zijn. Het blijft altijd die Turk/Marrokaan/Engelsman etc. Dan snap ik ook wel dat ze zich niet voltallig NLer voelen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:19

sflj schreef:
Tjongejonge, lekker belangrijk.

Jahh en nog iemand met een sterke inhoudelijke reactie, sluit je maar aan bij Kim. Niet voordingen aub.

Ik vind het gewoon raar dat sommigen hier zeggen dat ´buitelanders´ niet mogen klagen. Ze moeten zich hier wel thuisvoelen
en ze moeten intregreren, ben ik het overgens mee eens maar niet de hoogte van intregratie die sommigen ze op willen leggen, maar ze mogen niet klagen.

Ofwel: Ze moeten zich de volle 100% aanpassen, ze mogen integenstelling tot 'de Nederlanders' niet klagen en als ze afwijkend gedrag vertonen willen ze zich distansieren en rotten ze maar op.

Is het nou eerlijk dat ze zich zo kruiperig/dankbaar op moeten stellen om, volgens sommigen, hier te mogen wonen?

Soms klagen hoort erbij. Ik was in Suriname op stage. Ik had het er prima naar mijn zin, maar als er weereens niemand met de rekening kwam of de zoveelste man het nodig vond om je drie blokken te achtervolgen had ik het gewoon weleens gehad. Terwijl het wel bij die cultuur hoort.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:26

Ophef over een vlaggetje wordt gemaakt omdat het een symptoom van iets is. En dat 'iets' wordt als het goed is genuanceerd aan de kaak gesteld.
'Kop in het zand' lijkt me dodelijk voor de Ned. samenleving...

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:28

Suuskipje schreef:
Goed dan KiWiKo in het kader van vrijheids van meningsuiting:
Ik vind dat er veel smerige racisten zijn op Bokt :)

Man man wat een ophef over een vlaggetje... Hun rotos liggen in die landen, ze zijn geintegreerd genoeg met de tas aan de vlag.

Bovendien word er nooit tegen ze gezegd dat ze Nederlander zijn. Het blijft altijd die Turk/Marrokaan/Engelsman etc. Dan snap ik ook wel dat ze zich niet voltallig NLer voelen.

Inderdaad :) Die mensen hebben hun roots, familie, taal in een ander land, dan kan je toch niet verwachten dat ze hun voltallig Nler of Belg voelen?

Ik ben zelf half Italiaans, en sta dus 'met elk één been in een andere cultuur' zoals hierboven vermeld was, en dat voel je sowieso, mensen bekijken je nooit helemaal als Belg. Dus dan vraag ik mij af waarom ik mijn Italiaanse vlag niet zou mogen uithangen?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:30

Arianna1983 schreef:
Ophef over een vlaggetje wordt gemaakt omdat het een symptoom van iets is. En dat 'iets' wordt als het goed is genuanceerd aan de kaak gesteld.
'Kop in het zand' lijkt me dodelijk voor de Ned. samenleving...

:o?
voor geslaagd zijn ja, lijkt me niet van nationaal belang. En de inhoud van dodenherdenking is een aantal pagina`s geleden uitgebreid besproken.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:43

Idd Elfenor, ik vind dat jij gewoon de Italiaanse vlag uit kan hangen hoor, dat bleod stroomt ook gewoon door jouw aderen en heb je i.m.o. het volste recht toe.

Vriendje van goede vriendin van me is Grieks, woont nu bij Opa en Oma in Belgie om te studeren hier. Asl hij slaagt dan mag hij toch zeker wel de Griekse vlag daarvoor uithangen? Hij is volledig grieks, voelt zich absoluut geen belg (hij spreekt wel vloeiend vlaams, incl zachte G!) en heeft het voornamelijk aan zijn griekse opa en oma te danken dat hij hier zijn studie kan doen.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:51

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me behoorlijk verbaas over sommige meningen... Leven en laten leven; als iemand die Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Tibetaanse, Engelse, Australische, Duitse etc. vlag op wil hangen omdat hij / zij (naar ik aanneem) gewoon trots is op zijn of haar afkomst, dan moet dat imo natuurlijk gewoon kunnen. Ik zie zelf niet in waarom het perse de Nederlandse vlag zou moeten zijn... :n Sterker nog, ik kan wel goed begrijpen (en waarderen) dat iemand indirect een stukje over zichzelf zegt door een vlag op te hangen die de afkomst van die persoon weerspiegelt :) .

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:52

ik vind het kansloos persoonlijk...die mensen hebben hier gestudeerd, vaak ook nog met een studiefinanciering van onze belastingcenten, en dan nog hun eigen vlag buiten hangen???

ik heb zelf ook geen vlag opgehangen, dus erg belangrijk vind ik het niet, maar ik vind dat je fatsoenshalve gewoon niet een vlag van een ander land buiten hangt. als je zo graag je eigen land in ere wil houden, had je daar moeten gaan studeren en dan je land kunnen vieren als je geslaagd bent!

ik heb niks tegen buitenlanders hoor, 1e of 2e of 100e generatie, maar ik vind gewoon dat dit te ver gaat...hang dan helemaal geen vlag op, want voor zover ik weet gebeurt dat in turkije of marokko ook niet, dus waarom willen ze het hier dan wel doen???

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:54

Ik ga voor de gein volgend jaar de tjechische vlag ophangen (voorouders) én de israelische vlag (woont groot deel famillie) en dan een heeeeeel klein Nederlandse vlagje :+ Kijken hoe tolerant NL dan is... Ik snap gewoon echt niet dat men zich daar aan kan storen hoor :=

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:54

Ik begrijp ook echt niet dat mensen er aanstoot van nemen als iemand een andere vlag dan de Nederlandse ophangt. Ik zal dan wel een héle slechte Nederlander zijn, want bij mij hing er helemaal geen vlag toen ik geslaagd was en mijn verjaardag vieren heb ik vorig jaar ook al overgeslagen :), maar als bekrompenheid tegenwoordig ook een kenmerk van de Nederlandse cultuur is heb ik daar overigens helemaal geen probleem mee.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:57

Ik vind het echt gewoon zielig :n . Ze studeren hier, met ons belastinggeld en ons goed geregelde onderwijs en dan als dank hangen ze hun eigen vlag uit? Ga dan lekker in je eigen land studeren, wedden dat ze dan geen vlag uit kunnen hangen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:02

xNursiex schreef:
kimmie88 schreef:
Tijdje terug bij wegmisbruikers was er een turkse man aangehouden in een mercedez.
deze man werd helemaal boos, omdat wij als nederlanders hem geen dikke auto gunnen en hem aanhouden omdat het een allochtoon is. Hij begon te schreeuwen over k*t land dit en K*t land dat.
In zulke gevallen heb ik echt zo iets.... Ga dan lekker terug

En al die Nederlanders die bij wegmisbruikers op de Nederlandse wetten schelden zullen we er zeker maar buiten laten? :D
Tenslotte zijn die hier geboren en dat geeft je automatisch het recht op schelden op je land, gewoon privilegetje. Moet toch kunnen?? ..

Dat gunnen de meeste Nederlanders 'm toch ook niet? }:0

Rennie89

mensen vatten het wel heeeeeel persoonlijk op zeg := de vlag uithangen is iets typisch westers, tuurlijk doen ze dat niet in hun eigen land, daar is het niet gebruikelijk... Tis toch super dat ze hun examens gehaald zijn en goed geintegreerd zijn? :P

Ptries

intral schreef:
Ik vind het echt gewoon zielig :n . Ze studeren hier, met ons belastinggeld en ons goed geregelde onderwijs en dan als dank hangen ze hun eigen vlag uit? Ga dan lekker in je eigen land studeren, wedden dat ze dan geen vlag uit kunnen hangen?

Waarom moeten "ze" "dankbaar" zijn.
Wij hebben er toch ook profijt van als "ze" studeren?
Als "ze" na hun opleiding een baan krijgen betalen "ze" toch ook belasting?

Ik hoef geen kinderen. Moeten alle moeders mij dankbaar zijn omdat ik indirect meebetaal aan hun kinderen? Ik heb een huurhuis. Zal wel tegen mijn buren met koophuis zeggen dat ze maar héél erg dankbaar mogen zijn want ik betaal mee aan hun HRA.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:04

intral schreef:

'Ze' studeren hier van 'ons' belastinggeld. 'Ze' zijn toch gewoon Nederlanders volgens velen hier en 'ze' betalen toch zelf ook belasting? 'Eigen land', als 2e of 2e generatie 'buitenlander' ben je toch gewoon Nederlander werd hier geroepen?

'Ze' hangen die vlag op omdat ze toch nog die turk/marrokaan/engelsman etc genoemd worden en nog steeds niet als voltallig nederlanders gezien worden.
Veel turken en marokkanen worden met de nek aangekeken alsof ze de grootste criminelen zijn, worden in uitgaansgelegenheden geweigert etc. Nee ik begrijp wel dat 'ze' hun eigen vlag ophangen ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:10

ach, dat is zo'n stigma imo dat Turken en Marrokanen met de nek aan worden gekeken enz. Alsof dat het goedpraten is van het weigeren van integreren / respect hebben voor ons land.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:17

Arianna1983 schreef:
ach, dat is zo'n stigma imo dat Turken en Marrokanen met de nek aan worden gekeken enz. Alsof dat het goedpraten is van het weigeren van integreren / respect hebben voor ons land.

Euh? Mijn vader is secretaris bij een zaalvoetbal vereniging daar voetballen veel marrokaanse en turkse jongens die hoog opgeleid zijn (universitair). Deze jongens zien er keurig uit, netjes gekapt en geschoren en willen ook wel eens een keertje stappen met hun veelal nederlandse vrienden en mogen vervolgens de uitgaangelegenheid niet in om hun afkomst (uitsmijters wijten het dan vaak aan de kleding of de schoenen. Terwijl de nederlandse kameraden vaak dezelfde kleren aanhebben). Ook zij hebben toendertijd een marrokaanse of turkse vlag opgehangen toen ze geslaagd waren aangezien ze niet echt het idee hadden echte nederlanders te zijn omdat ze dat bijvoorbeeld al geweigerd werd.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:18

Als ik sommige reacties hier lees vind ik het geen stigma meer hoor.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:22

Arianna1983 schreef:
Ik reageerde hier gister met de mening dat het belachelijk is als geslaagden een vlag van een ander land uithangen. Mij werd toen verweten dat ik enge denkbeelden heb.
Ik moet zeggen dat ik veel contacten heb met 'buitenlanders' - ik doe vrijwilligerswerk op een asielzoekerscentrum. De mensen die ik daar ontmoet zijn erg trots op ons land, onze vlag, en vooral onze queen! Natuurlijk blijft hun eigen land altijd nummer 1.
Ik vind het een symptoom van:
- jezelf niet hier thuisvoelen
- niet volledig geintegreerd zijn
- disrespect naar ons eigen land toe
als je de Turkse, Marrokaanse, Surinaamse, Amerikaanse, Engelse enz. vlag uithangt als je geslaagd bent. Je bent op een Nederlandse school geslaagd, in Nederland. Hang dan alsjeblieft de Nederlandse vlag uit. De allochtonen die geslaagd zijn, zijn allemaal van Ned. nationaliteit. Waarom dan een buitenlandse vlag? Ik vind dit provocatie.
Ik heb het te doen met die jongeren, ze staan met hun ene been in de Ned. cultuur en met hun andere been in een buitenlandse cultuur. Lijkt me erg lastig om zo gespleten te moeten leven.
Ik raad alle bokkers het boek van Fleur Jurgens aan: het Marrokanendrama. Hierin beschrijft zij heel respectvol zonder ook maar 1 moment met haar vinger te wijzen naar jongeren die tussen twee culturen inleven, en de bijkomende problemen en oorzaken...

Ik ben het hiermee eens.
Sorry ik heb niet álle 25 pagina's inmiddels gelezen (ben gestrand bij 7 gisteren) maar als ik in het buitenland zou wonen zou ik waarschijnlijk de Nederlandse vlag samen met de vlag van het land waar ik woon ophangen, gewoon omdat ik vind dat ik op dat moment het beste van beide landen combineer.

Ik vind dat niet een kwestie van 'leven en laten leven' als een ander het doet (geen NL vlag ophangen, of in het buitenland juist wel alleen de NL vlag ophangen) en ik vind het een kwestie van fatsoen en ik vind ook Nederlanders die dat doen niet echt netjes.

Gewoon omdat het de boel niet echt positief meehelpt. Vind ik.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:32

intral schreef:

Sommige Nederlanders zijn nu ook niet bepaald een inspirerende toevoeging aan het mensenbestand in ons land... Wanneer ik jouw post lees, kan ik zomaar 6 buitenlanders bedenken die ik veel gezelliger vind om erbij te hebben dan een discriminerende engerd met oogkleppen.... euh ja, ik bedoel jou.

Enne; ONS belastinggeld?????!!!!! Werk jij dan? Betaal jij meer belasting dan de mensen waarover je nu spreekt? Iedereen betaald belasting, daarom hebben we goede wegen, gezondheidszorg, sociale voorzieningen, etc... Zij betalen daar ook aan mee, en hebben dus evenveel recht op dat geld.
Waarschijnlijk ben je nog erg jong en woon je in een gebied waar mensen nog een beetje met blindkleppen lopen en bang zijn voor het grote onbekende. Dat hebben veel mensen, die gaan dan ook PVV stemmen. Niet omdat dat verstandig is, maar omdat ze dat vanuit angst en een raar primitief instinctmatige drang doen (weg met alles dat anders is!). Misschien lees jij nog eens een krant, kijk je het nieuws, spreek je eens mensen buiten je eigen dorp, ontwikkel je je... en zul je je realiseren dat je hier nu wel hele nare dingen zegt.
Ik hoop het......
Laatst bijgewerkt door Ninx op 25-06-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:35

Ninx schreef:
dan een discriminerende engerd met oogkleppen.... euh ja, ik bedoel jou.

Hoe bedoel je "op de persoon" :n