ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:14

ik heb ook met wat vraagtekens gereageerd in het andere topic, niet om haar ziek zijn , dat heb ik ook gezegd, wel om het lastige van via inet geld inzamelen, mensen die andere dingen zeggen en eerdere ervaringen met dingen die achteraf anders waren. heeft niks persoonlijk met Nicky te maken.

men kan het mensen niet kwalijk nemen, dat ze vraagtekens hebben..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:15

Ja ik durf wel te zeggen dat Nickyu GEEN 'miepje' is.

paarden652

Nu, ik ga me hier niet uitspreken over dat je wel of niet ziek bent. Ik ken jou niet in RL, ik weet alleen wat mensen op dit forum zeggen. Ik kies dan ook geen kant. Maar ik wil je wel nog een plezierig leven wensen :) Verder doneer ik ook 2.50 voor jouw videocamera ;)

poes

Laat je niet door wat relschoppers in een hoekje duwen Nick. Om de 1 of andere redenen is het erg moeilijk om een ander wat te gunnen blijkbaar.

Ik sta versteld hoe meeloperig er ook gereageerd wordt hoor, op een halve dag leeft 102 man mee met iemand die ze enkel via internet kennen en 1 berichtje van een andere onbekende gooit dat alles om. Jammer dat we zo weinig vertrouwen hebben ...

Ik geloof dat ik je ontmoet heb de eerste keer ongeveer voor de periode van het bewuste berichtje uit 2006? En toen was je er in geen geval beter aan toe, dat herinner ik me nog haarscherp.

En ik wist niet wat je allemaal had en nog steeds niet, hoeft ook niet, ik zie zo ook wel dat je lijf niet is wat het zou moeten zijn voor je leeftijd.

De commentaar ook dat 'een Z-paard niet hoort voor een gehandicapte omdat die te sensibel is'...

Die kenden Pablo niet :n Daar hoef ik geeneens meer over te zeggen.

Er zijn hier vandaag hele hele gemene dingen gezegd.
En dat is jammer.

Want daar wordt NIEMAND beter van.
Een goed woord kost niks en ook al blijkt het achteraf onterecht, ach, no harm done.
Maar gemeen doen... dat is echt intriest.

Ik hoef niet in je leven te snuisteren Nick, ik hoef niet eens zeker te weten om met je mee te leven.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:16

baroen schreef:
ik heb ook met wat vraagtekens gereageerd in het andere topic, niet om haar ziek zijn , dat heb ik ook gezegd, wel om het lastige van via inet geld inzamelen, mensen die andere dingen zeggen en eerdere ervaringen met dingen die achteraf anders waren. heeft niks persoonlijk met Nicky te maken.

men kan het mensen niet kwalijk nemen, dat ze vraagtekens hebben..

Vraagtekens hebben is iets anders als mensen beschuldigen van 'miepjes-gedrag'.... En als je vraagtekens hebt, houdt je die voor je voor het geval je er naast zit...lijkt mij.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 00:17

mart heeft net zijn hand gekneusd door het rammen op een muur .. die is zo boos

ik ben vooral verdrietig

zo zo jammer dit

nou m en k fijn hoor
wees maar trots

;(

ga hier niet meer updaten
heb het echt helemaal gehad

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:17

nickyu schreef:
vraag me af
wie wil er ruilen ?

wil zelfs ruilen tegen verlamd va de nek
want zelfs dan kan ik genieten

Weet je wel wat je zegt. Ik begin zo langzamerhand pis- en pislink te worden. Eerst constant jankverhalen over geldproblemen, ziektes en bijbehorende ellende op bokt smijten.
Mijn man is pas geleden overleden aan kanker en had een hoge dwarslaesie door die kanker. Wat jij gvd allemaal nog kan is onbeschrijfelijk als die kanker in al je botten zit.

Kom maar door met die ban, ik ben er klaar mee. :(

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 00:22

betteke ... sorrie ... gecondoleerd
en dat is gemeend

maar echt .. kan zo intens genieten van wat ik kan zien
om me heen , beginnend met onze kleine

dat als ik nu kan ruilen voor dwarslezie en 10 jr
of over paar maanden dood met een hoop pijn
of iig niet minder dan nu

kan nu ok niet heel veel meer , dat laatste restje ruil ik graag in
dan ruil ik per direct

ben erg benieuwd van wat jij denkt dat ik nog kan

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:23

Sorry doet het niet meer voor mij.

Zonnetje81

Re: ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:24

@Nickyu je hebt nog een pb van mij.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:26

dan pleur je uit dit topic betteke, sorry dat ik dit zeg. Maar iedereen beleeft het anders als die ziek is en ziet dan gevolgen niet in van het andere dat hij/zij "wenst".

Het is heel erg dat je man is overleden aan deze rot ziekte, ik ben een tweeling verloren en je moet eens weten wat ik allemaal "gewensd" heb in die tijd.

Het lijkt mij dat je destijds wilde dat je man met respect behandeld werd, doe dit dan ook bij een ander die nu misschien dingen zegt wat voor HAAR beter lijkt, niet dat het persé beter is...

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:28

WTF???

Nickyu bespaar je jou kostbare energie om je te blijven verdedigen. Ze zuigen je helemaal leeg en duwen je precies een kant op die ze willen en maken je nog zwakker.Ik ken jou niet maar heb wel begrepen dat je een enorme vechtlust heb :o
Laat je niet gek maken door die mensen jij weet wel beter.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:31

Nicky en Mart, laat je de kop niet gekmaken door een paar idioten. Dat is jullie energie niet waard. Dat is moeilijk, maar probeer het van je af te laten glijden.

En buig anders die energie om in nog meer vechtlust....maar vecht niet tegen diegenen die het vechten niet waard zijn. Dat is namelijk precies waar ze op uit zijn.....

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:34

Nicky, probeer je hier niks van aan te trekken. Wat ze zegt is denk ik niet persoonlijk naar jou gericht, maar dit gaat om gevoelens en herinneringen van haar die boven komen. Voor iedereen is het leed dat dichterbij henzelf staat altijd 'erger' dan het leed van een ander. En dan bedoel ik dat niet in de slechte zin van het woord.

Dit gaat niet om jou, onthoud dat goed en probeer je er dus ook niet druk om te maken. Iedereen heeft onwijs veel respect voor je en dat verdien je ook.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:35

nickyu schreef:
okee welke moraal ridder gaat er mee vrijdag ?

kijkt hoe de prikkers moeite hebben om een geschikte ingang te vinden tussen alle verbrande aderen

mag je terwijl k aan infuus lig mijn dossier doorlezen

echt ben nu zoooooo boos
kom maar op

wie oh wie

Hè getver, waardeloos is dat........je kunt overleggen met de behandelend arts of je voor een porth-a-cath (of iets in die geest) in aanmerking kan komen. Dit is een kastje die onder de huid wordt geplaatst, aan een ader. Prikken gaat dan via dit kastje. In geval van kapotte "chemo"-aders ideaal (najah soort van dan).

En het is zoals je stelt Nickyu, de vraag is niet of er uitzaaiingen komen maar wanneer ze komen én dan is het klaar. Deze prognose heb ik ook meegekregen.

We zijn elkaar al eens in een ander topic over kanker tegengekomen over een meisje die haar moeder verloor aan kanker, 14 jaar na de diagnose. Heel triest, maar voor mij waren die 14 jaar een houvast, een oppepper of hoe je het ook noemen wilt, die geleende tijd wil ik ook evenaren en als het even kan overtreffen.

Je had heel lief op mijn reactie gereageerd, en dan lees ik vandaag dat het voor jou het doek gaat vallen. Nickyu, vecht meid, met elke vezel die je hebt om je tijd hier op aarde te rekken.

Ook ik heb het boek "vertel 's mam", gekregen van mijn kinderen toen de diagnose werd gesteld, ik heb er nog geen letter ingeschreven..........beetje bijgeloof........ga er pas in beginnen als het doek ook voor mij gaat vallen.

Ik ga je volgen en steunen. Wil best met je mee hoor voor behandelingen maar dan om je te steunen, niet om je te controleren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:37

Biancaa schreef:
dan pleur je uit dit topic betteke, sorry dat ik dit zeg. Maar iedereen beleeft het anders als die ziek is en ziet dan gevolgen niet in van het andere dat hij/zij "wenst".

Het is heel erg dat je man is overleden aan deze rot ziekte, ik ben een tweeling verloren en je moet eens weten wat ik allemaal "gewensd" heb in die tijd.

Het lijkt mij dat je destijds wilde dat je man met respect behandeld werd, doe dit dan ook bij een ander die nu misschien dingen zegt wat voor HAAR beter lijkt, niet dat het persé beter is...

Ja, dat is zeker spijtig...

Ik kan me Betteke wel voorstellen, die heeft ook een heel moeilijke periode meegemaakt en als er dan wordt gezegd dat je liever vanaf je nek verlamd wilt zijn komt dat ook rot over.

Ik besef me ook dat Nicky het waarschijnlijk niet zo bedoelt heeft omdat zij nu haar lichaam voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:40

In en In triest dit. Ongelooflijk dit.. kan met mijn verstand er niet bij dat dit mega zieke mens zoveel over zich heen krijgt van mede bokkers.

Heb er respect voor wat ze allemaal doet! dit heb ik ook al eerder gezegd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:46

Wat een wending heeft dit topic gekregen zeg! Ik geloof je wel hoor Nicky ookal ken ik je helemaal niet. Ik weet echt niet wat ik tegen je zou moeten zeggen...

Geniet in elk geval van ieder moment hoe moeilijk het ook is. En heel veel sterkte voor jou en je familie. Ik hoop voor je dat je een pijnloos en kort ziektebed krijgt ( wat verschrikkelijk is het eigenlijk dat ik dat echt voor jou hoop zeg, ik schrik van mijn eigen woorden). Neem goed afscheid van iedereen.

Wat ik nu ga zeggen klinkt heel gemeen maar zo bedoel ik het absoluut echt niet!

Mijn oma is 25 februari 2010 overleden aan de gevolgen van kanker. Een week daarvoor was ze 'schoon" verklaard en niemand had haar dood zien aankomen en op 25 februari heeft mijn broer haar dood gevonden. Haar dood kan ik niet accepteren maar wat ik ECHT NIET kan accepteren is dat ze zo uit het leven is weggerukt en we geen afscheid konden nemen en dat ze alleen is gestorven en dat we niet weten of ze bang was of dat ze pijn heeft gehad. Dat vreet mij en mijn familie helemaal op van binnen dus ik hoop ergens ook dat jij wel een (heel kort en zo pijnloos mogelijk) ziektebed krijgt.

En dit klinkt nog stommer maar als jij familie van mij was geweest dan zou ik dankbaar zijn dat je weet dat je terminaal bent want dan kan er afscheid genomen worden al is afscheid nooit helemaal klaar.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 00:59

Ik word misselijk van sommige reactie's in dit topic..
Vind het door en door triest, en niet alleen op bokt is dit aan de gang, maar heb vanavond mijn zeggie ook ergens anders mogen doen..
Heb ze nog mee willen sleuren om te laten zien hoe en wat, want van sommige reactie's werd ik echt misselijk..

Een stukkie wei zou Nicky moeten gebruiken (rolstoel, aan haar kant geen goede grond) (was trouwens niet eens zeker, hadden ze van horen zeggen..)
maar ohee, dan krijgen we het gemiep van, waarom doet ze haar paarden niet weg dit dat blablabla, onzin.. Bah..
Waarom moet ze dan hier in onze wei, terwijl we niet eens weten welke wei, en trouwens ONZE ?
Nee.. Niks van ons bij ;)

Echt Nicky, vind het door en door triest, en nog triester vind ik dat jij iemand mee zou nemen naar het ziekenhuis, want dit hoef jij helemaal niet te bewijzen.. Ik zie ook hoe je erbij zit.. etc. En nee.. Pff.. Bah.. Geen woorden voor !!

Edit :
En dan ben ik adg%$(^#)$ 17 jaar, die volwassen mensen moet gaan uitleggen hoe jij je wel moet voelen (wat wij niet kunnen indenken) Dan vraag ik me echt af.. Ben ik nou zo vroeg verstandig, of lopen hun gewoon een heel end achter ?
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 13-06-10 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:04

Heb verder géén mening over het wel of niet ziekzijn van TS...ken haar niet dus kan ook daarover niet oordelen.

Maar ik vind beide "partijen" (TS en de tegenhang) wel ontzettend smakeloos en triest....TS gaat té ver in het ons overtuigen van haar vreselijke situatie netzo als de tegenhang té ver gaat in het afbranden van TS.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:06

Balou, sommige mensen ontbreekt het gewoon empatisch vermogen... en een ander deel maakt de fout om te denken "Hoe zou IK mij voelen in die situatie" zonder te beseffen dat Nicky een totaal ander persoon is, met andere gevoelens, gedachtes en wensen, en dus wellicht anders handeld, wat dan blijkbaar afgekeurd wordt...

@ Djuno, los van dat ik het niet met je eens ben, zit het verschil erin dat TS in een situatie zit waarin het wellicht toch begrijpelijk is dat je ff wat minder redelijk bent. En te ver? Tja, als je in zo'n situatie zit en niet geloofd wordt, wat moet je dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:13

Heel eerlijk Alwiene, ik persoonlijk zou er maling aan hebben wat bokt denkt of gelooft. Bokt is voor mij gewoon een groep anonieme mensen waar ik verder in het leven niets mee te maken heb, waar ik me niet aan hoef te verantwoorden, das juist zo lekker aan bokt.
Ik ga wel met Djuno mee eigenlijk.

Er is ook nog een groep mensen die wel empatisch vermogen hebben maar k zelf ook aan de hand hebben of nabij en dan anders er mee om gaan dan iemand die k alleen van de tv kent of van afstand.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 01:23

dat stukje zware klei met onkruid ??

kom op zeg
jullie krijgen er 150m2 paddock bij en een niet te rijke kruiden weide .. lijkt me wel lekker voor oa een ex bevangen pony
en dat is de enige andere , naast jou , in dit verhaal .. so shoot me

heb resentelijk regelmatig op de bank gelegen en helaas gisteren ook een paar uur
kon mijn benen niet bewegen
armen wel iets maar niet voldoende om een glas beet te houden
overal pijn ,vanaf mijn hoofd .dus incl de nek

kon niet lopen draaien mijn eigen kont af vegen etc etc etc
ondertussen de longen uit mijn tenen hoestend
happende naar lucht over mijn nek gaand

en kon nogsteeds intens genieten van mijn kleine
die het naar zijn zin had
en wat wensde ik de pijn weg

recentelijk dacht men nog zenuw beklemming door combi artrose hernia en stijve spieren
door het hoesten door de longontsteking was

als je dan toch niets kan
lijkt het me ook wel fijn als je ook niks voelt

misschien ligt het aan het feit dat ik bekend ben met katheter en niet mobiel zijn
niet kunnen of mogen bewegen
heb dat helaas al paar keer mee ogen maken
en dan niet voor een uurtje maar maaaaanden

kan iig intens genieten van het aanzicht van leuke dingen
zoals mijn kind man paarden tuin andere vreemde mensen die het naar hun zin hebben

zouden meer mensen moeten doen
af en toe om zich heen kijken en genieten van de wereld om hun heen

voor nu ben ik blij dat mijn armen wilden meewerken vanavond
maar wat heb ik gehuild om reacties

heb nooit ergens om gevraagd
behalve al sinds klein meisje
een jaar niks .. dat stond op mijn lijstje van de sint
een jaar niks

hoop dat de rellers gelijk krijgen
maar realiteit is anders

heb het even helemaal gehad
maakt niks uit wat ik zeg
en kan het allemaal bewijzen
maar nee jennen ja dat wil men wel
controleren niet , rectificeren niet

het is goed

het gaat jullie goed

wens een ieder een rijk leven
geniet van wat je ziet

het kan zomaar voor iedereen zomaar overzijn

vergeet niet te genieten ... van de kleine dingen om je heen

liefs nicky

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:28

sjezus meid, wat krijg jij nu nog even 'op de valreep' over je heen. Smakeloos hoor, mogen de mods wat mij betreft KEIhard bij ingrijpen.
Ben zo benieuwd wat deze "helden" -O- je recht in het gezicht zouden zeggen. Het zijn allemaal woorden, geen daden. Jij moet het doen. trek je niks aan van dat handje vol, maar leef voor jezelf en voor JOUW dierbaren. Sterkte en liefs

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 01:29

Ik hoop niet dat je nu boos op mij bent ?
Heb namelijk niet gezegt dat ik daar ook maar een enkel probleem mee heb.. Integendeel, en dat heb ik ze vandaag juist laten weten..