Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

pubelia

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:59

Ik wil me nergens mee bemoeien, maar vind het schrikbarend hoeveel mensen hier op de pvv gaan stemmen...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:03

pubelia schreef:
Ik wil me nergens mee bemoeien, maar vind het schrikbarend hoeveel mensen hier op de pvv gaan stemmen...

Waarom "schrikbarend" ?

Nl is een democratie, dus de einduitkomst is de stem van het nl volk.

En zoals hiervoor al gezegd is, iedere partij wil het beste voor nl, maar ieder op zijn eigen manier :Y)

Ik stem overigens VVD ;-)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:04

Ik vind het eerder schrikbarend dat er toch nog redelijk veel mensen van bokt op de partij voor de dieren stemmen, nadat ze al die paarden en koeien willen laten verhongeren :Y)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-06-10 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:04

listiglistje schreef:
Dan kom je toch uit bij de PVV :D

Daar kom ik het dichtst bij in de buurt inderdaad maar ik vind de punten die ik noem belangrijker dan alleen maar schreeuwen over moslims en ik heb het idee dat Wilders dat net andersom ziet. :D Ik wilde graag op de VVD stemmen maar zij willen wel aan de studiefinanciering komen.. Dus ik twijfel een beetje tussen deze 2 partijen en dacht, misschien is er nog een andere partij waar ik aan kan denken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:05

listiglistje schreef:
Jildau schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen want ik kom er niet uit! En de stemwijzer slaat helemaal nergens op.. Dit vind ik erg belangrijk:

- Studiefinanciering moet blijven.
- GEEN kilometerheffing.
- HRA moet blijven.
- Veel strengere straffen.
- Opkomen voor dierenrechten.
- Minder geld voor ontwikkelingshulp.

Daarnaast vind ik niet dat mensen die meer verdienen ook meer in moeten leveren. Ik zat namelijk aan de SP te denken maar vind ze veel te communistisch en daar houd ik niet van.

Welke partij past het beste bij me?

Dan kom je toch uit bij de PVV :D

Hmm, het is dan dat ik nog niet mag stemmen :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:06

Ffortuna schreef:
ik denk maar zo: elke partij wil het beste voor ons land. Alleen iedereen op zijn eigen manier.

Hmm dat durf ik toch te betwijfelen :P
Of nouja, misschien hebben ze in hun hoofd wel het beste voor, maar denken ze te korte termijn gericht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:10

Heino schreef:
Ffortuna schreef:
ik denk maar zo: elke partij wil het beste voor ons land. Alleen iedereen op zijn eigen manier.

Hmm dat durf ik toch te betwijfelen :P
Of nouja, misschien hebben ze in hun hoofd wel het beste voor, maar denken ze te korte termijn gericht :)

Ja, dus: ieder op zijn eigen manier. En ik hoef het niet overal mee eens te zijn.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:15

listiglistje schreef:
pubelia schreef:

Waarom "schrikbarend" ?

Nl is een democratie, dus de einduitkomst is de stem van het nl volk.

En zoals hiervoor al gezegd is, iedere partij wil het beste voor nl, maar ieder op zijn eigen manier :Y)

Ik stem overigens VVD ;-)

Dat is mijn mening, nl is toch een democratie...

Begrijp zelf niet waarom mensen op een partij kunnen stemmen die behoorlijk discimineren. Terwijl als wij ergens op vakantie gaan, zo nl mogelijk moet zijn...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:20

Wilders discrimineert niet, hij zeikt gewoon iedereen af :Y) :')
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-06-10 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:23

8nnemiek schreef:
Wilders discrimineert niet, hij zeikt alle groepen af :Y)

en dan voornamelijk die, die niet uit nederland komen...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:28

pubelia schreef:
8nnemiek schreef:
Wilders discrimineert niet, hij zeikt alle groepen af :Y)

en dan voornamelijk die, die niet uit nederland komen...

Niet waar hoor....hij heeft nl zelf een buitenlandse vrouw (incl. kleurtje) :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:28

Ik vind het juist schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die hun kop in het zand steken.. Die niet willen zien dat er een heleboel medelanders willen dat er eindelijk eens iets veranderd en dat zij van mening zijn dat de PVV daarvoor de partij is.

Nog schrikbarender vind ik dat Wilders zijn vrijheid van meningsuiting als discriminerend word bestempeld, terwijl hij de waarheid zegt, of beter gezegd, ZIJN waarheid. Waar je als medelander voor kunt kiezen of je deze wilt delen of niet.

Zijn waarheid is voor een hoop medelanders ook hun waarheid. Alsof alle PVV stemmers kleine hitlers/ss'ers/nsb'ers in de dop zijn? Aangezien Wilders af en toe heel overtuigend word vergeleken met Hitler.

Over politiek zal de bevolking nooit uitgepraat zijn, het enige wat je kunt doen om je stem te laten gelden is de partij te kiezen die het best bij jouw ideeen past.

En is dat de PVV, dan is dat zo, is dat een andere partij, ook best. Vind het alleen merkwaardig te noemen dat alleen de PVV stemmer word veroordeeld op zijn/haar keuze..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:32

pubelia schreef:

Oeh, wat een lekkere loze kreet toch weer... :Y)

Misschien een toelichting behalve het punt discriminatie en vakantie?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:34

Tallie1979 schreef:
Ik vind het juist schrikbarend dat er zoveel mensen zijn die hun kop in het zand steken.. Die niet willen zien dat er een heleboel medelanders willen dat er eindelijk eens iets veranderd en dat zij van mening zijn dat de PVV daarvoor de partij is.

Nog schrikbarender vind ik dat Wilders zijn vrijheid van meningsuiting als discriminerend word bestempeld, terwijl hij de waarheid zegt, of beter gezegd, ZIJN waarheid. Waar je als medelander voor kunt kiezen of je deze wilt delen of niet.

Zijn waarheid is voor een hoop medelanders ook hun waarheid. Alsof alle PVV stemmers kleine hitlers/ss'ers/nsb'ers in de dop zijn? Aangezien Wilders af en toe heel overtuigend word vergeleken met Hitler.

Over politiek zal de bevolking nooit uitgepraat zijn, het enige wat je kunt doen om je stem te laten gelden is de partij te kiezen die het best bij jouw ideeen past.

En is dat de PVV, dan is dat zo, is dat een andere partij, ook best. Vind het alleen merkwaardig te noemen dat alleen de PVV stemmer word veroordeeld op zijn/haar keuze..

Yes! Spijker op z'n kop!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:35

Hoezo is de PVV schrikbarend?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:38

En weer zijn we het eens Adil! _O-

Mij zal je niet horen over de stemkeuze van een ander, moeten ze lekker zelf weten zeg.. :+ Al stem je op Pietje Puk van de "pimpelpaars met goude stippen paaseieren partij".. Moet jij weten! Daarvoor heb je stemrecht, gebruik het! :D

Maar ga niet lopen meuten dat een ander voor een bepaalde partij stemt en jij het er niet mee eens bent, dan sla je de plank in een "vrij Nederland" aardig mis.. Dit land is er eentje waar je je eigen vrije keuze en ideeen kunt ventileren.. Ja, dit geld voor iedereen.. :) Dus ook voor Wilders, ook voor Rita, ook voor Mark, ook voor Cohen :P

Zij staan allen voor een partij en ventileren HUN waarheid. Aan jou te beslissen in welke waarheid je mee wilt gaan :)

Maar veroordeel een ander niet op hun waarheid, dat maakt jou namelijk niet veel beter als degene die je veroordeelt :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:43

Adil18 schreef:
Tallie1979 schreef:

Yes! Spijker op z'n kop!

Precies het lijkt wel alsof je gediscrimineerd wordt als je PVV stemt hier in Nederland.
En dat juist door de mensen die zo hard roepen dat Wilders discrimineert en dat niet mag etc etc.
Jullie discrimineren PVV'ers om hun politieke keuze, dat mag wel?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:06

Ik zeg helemaal niet dat iemand geen PVV mag stemmen. (Voor de duizendste keer) Maar ik vind het wel interessant om daar over te praten. En in een discussie zal ik dan ook mensen proberen te overtuigen van mijn visie. Maar niemand reageert inhoudelijk op het feit dat ik GL stem.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:09

Krips schreef:
Ik zeg helemaal niet dat iemand geen PVV mag stemmen. (Voor de duizendste keer) Maar ik vind het wel interessant om daar over te praten. En in een discussie zal ik dan ook mensen proberen te overtuigen van mijn visie. Maar niemand reageert inhoudelijk op het feit dat ik GL stem.

Nee, daar heb je gelijk aan...

Ik, en andere met mij, was net even iets te druk bezig mij van alle vooroordelen en loze kreten omdat ik PVV stem te weren :')

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:15

Mijn opmerking is dan ook bedoeld voor de mensen die zich aangesproken voelen en niet specifiek op jouw gericht Krips.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:22

Ik voel me aangesproken omdat de opmerking echt al heel vaak is langs gekomen, in discussies waarin ik deelnam.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:32

Krips schreef:
Ik voel me aangesproken omdat de opmerking echt al heel vaak is langs gekomen, in discussies waarin ik deelnam.

Same here...
Maar Tallie bvb, waarom steekt GroenLinks de kop in het zand? Ik heb daar werkelijk nog nooit een antwoord op gekregen en iedere discussie wordt het wéér gezegd :?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:09

Ik vind dat zijn uitspraken discriminerend naar allochtonen. Dat hij zelf een buitenlandse vrouw heeft, heeft in mijn mening niks te maken.

Ben wel benieuwd waarom pvv stemmers op pvv gaan stemmen. En dan geen loze woorden van omdat hij goede standpunten heeft, maar welke standpunt vind je dan goed zodat je over bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:29

Ik moet zo lachen om de SP-banner hier onderaan :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:37

PVV.
Om veel redenen... even wat standpunten bij elkaar:
-Ik werk in de zorg, die komt er het beste uit met de pvv.
-Ik vind dat er veel te veel geld naar ontwikkelingshulp/immigratie gaat, waardoor wij weer moeten bezuinigen op zorg, welzijn, scholing e.d.
-PVV komt ook op voor dierwelzijn, alleen is daarin niet zo apatisch als de PVDD
-meer geld voor de veiligheid, door een vitaal straatbeleid te realiseren.

en nog een aantal punten... maar daar kom ik nu zo snel niet op.