Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:21

na de meeste berichten te hebben doorgelezen , ben ik erachter , dat het geloof een groot raadspelletje is , zoveel verdeling onder de gelovigen , er zijn erbij , die zeggen dat dieren niet kunnen denken , staat dat in de bijbel , en neem je dat daarom maar aan , want dieren denken wel degelijk alleen gelukkig anders dan mensen .
Ik kom tot de conclusie , dat god alles goed heeft gedaan , tot hij de mens bedacht , dat is een grote fout , de mens kan verleid worden door de duivel lees ik net , dieren niet , omdat die niet denken , dus zonder de mens was er geen duivel , of was de duivel in ruste , verder is alles wat de wereld kapot maakt bedacht en gemaakt door mensen , geen enkel dier is schuldig aan de vernietiging van de aarde , behalve de mens .
Volgens sommige gelovigen komen dieren gelukkig weer wel in de hemel , maar voor mij is geloof 1 grote krententuin .
en de bijbel een sprookjesboek .
Ik zeg voor mij [ voordat mensen zich weer gekwetst voelen ]
Ik voel me ook niet gekwetst als ik van een gelovige moet horen dat het voor mij niet zo fijn wordt na de dood , dus dit is gewoon mijn mening , en als god zou bestaan heeft ie ook mij gemaakt , en zou ook ik met al mijn tekortkomingen de hemel in mogen .

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:22

Hannah_Menno schreef:
ChristinaGW schreef:
Als christen weet je het, als mens niet.

Hoho, een christen is niet beter dan een ongelovig mens, vergis je niet. Iedereen is zondig en iedereen heeft vergeving nodig. (Of ben ik arrogant als ik dit zeg?) Een Christen kent deze vergeving, een ongelovig mens niet. (of die wil juist geen vergeving)

waarom is alles zowat zondig , en moet je constant vergeven worden , waarom is mtv kijken zondig .
hele normale dingen zijn volgens het geloof zondig , waarom is sex voor het huwelijk zondig , sex is gewoon lekker , je beleefd er plezier aan en iets natuurlijkers bestaat er niet .
Laatst bijgewerkt door flamingoo op 04-05-10 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:22

ChristinaGW schreef:
Ja je hebt de keuze...en toch wordt de andere keuze afgekeurd...want als je homo bent en seks heb dan heb je gezondigd..

Maar elk mens heeft gezondigd.. en christenen niet per defenitie minder dan een niet-gelovige.

Tenminste dat is wat ik geloof... voordat je me arrogant gaat vinden ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:23

Hannah_Menno schreef:
christel1857 schreef:
Wat is er moeilijk aan die vraag :Y)

Ahh uitleg! :P

Ik denk niet dat alleen het Christendom daar voor gezorgt heeft. ;)

Zouden het misschien de kunstenaars, de vrijgevochten mensen, de intellectuelen van die tijd etc. degenen zijn geweest die voor de verlichting hebben gezorgd... NIET de kerk, die waren nog wel ff doorgegaan met het terroriseren van de bevolking onder de naam van god.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:24

Marijee schreef:
Maar dan vraag ik me af, Hoe weten jullie sommige dingen toch zo zeker dat God dat heeft gedaan of de duivel? De wereld bestaat gewoon zo lang, volgens mij zelfs langer als de mensheid?

Maar hoe verklaar je dat dan dat er bvb kanker is in de wereld of dat er mensen problemen hebben, zonder dat ze er zelf aan kunnen doen? Zijn zij ook verleid door de duivel of is dit gewoon gedaan door god?

Ik weet dat omdat ik geloof dat wat er in de Bijbel staat waar is. God is een God van liefde, dat voel ik ook sterk in mij. Alles wat geen liefde is of je juist van God af probeert te drijven is van de duivel.

Ziektes zijn gekomen na de zondeval, daarvoor was er geen ziekte, geen pijn, geen verdriet, geen dood.. In het paradijs was alles gewoon geweldig gaaf.

Of je kunt zeggen dat ziektes van de duivel zijn dat weet ik niet.. Als je een boek laat vallen van 1 meter hoogte valt hij ook op de grond.. Wie doet dat dan? De duivel of God? Geen van beide, dat is gewoon de aantrekkingskracht.. Zo denk ik dat ziektes een deel van de natuur zijn maar dat dat deel ontwikkeld is na de zondeval en dus indirect door de duivel.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:24

Grappig!
Iedereen reageert zo fel en probeert iedereen te overtuigen van zijn gelijk.
Laat iedereen in zijn waarde en vraag eens waarom hij of zij gelooft ipv je mening op te dringen.
Ik geloof en geen mening of opmerking brengt mij op andere gedachte maar ik zou jou graag willen vertellen waarom ik geloof, als je dat wilt horen, jij het jouwe, ik het mijne, maar hoe mooi je woorden ook opgeschreven worden, mijn geloof staat en niemand komt daar tussen (amen)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:25

Hannah_Menno schreef:
ChristinaGW schreef:

Hoho, een christen is niet beter dan een ongelovig mens, vergis je niet. Iedereen is zondig en iedereen heeft vergeving nodig. (Of ben ik arrogant als ik dit zeg?) Een Christen kent deze vergeving, een ongelovig mens niet. (of die wil juist geen vergeving)

Kan jij mij eens uitleggen waarom ik vergeving nodig heb?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:25

sjonnie48 schreef:
na de meeste berichten te hebben doorgelezen , ben ik erachter , dat het geloof een groot raadspelletje is , zoveel verdeling onder de gelovigen , er zijn erbij , die zeggen dat dieren niet kunnen denken , staat dat in de bijbel , en neem je dat daarom maar aan , want dieren denken wel degelijk alleen gelukkig anders dan mensen .
Ik kom tot de conclusie , dat god alles goed heeft gedaan , tot hij de mens bedacht , dat is een grote fout , de mens kan verleid worden door de duivel lees ik net , dieren niet , omdat die niet denken , dus zonder de mens was er geen duivel , of was de duivel in ruste , verder is alles wat de wereld kapot maakt bedacht en gemaakt door mensen , geen enkel dier is schuldig aan de vernietiging van de aarde , behalve de mens .
Volgens sommige gelovigen komen dieren gelukkig weer wel in de hemel , maar voor mij is geloof 1 grote krententuin .
Ik voel me ook niet gekwetst als ik van een gelovige moet horen dat het voor mij niet zo fijn wordt na de dood , dus dit is gewoon mijn mening , en als god zou bestaan heeft ie ook mij gemaakt , en zou ook ik met al mijn tekortkomingen de hemel in mogen .

Hier sluit ik me 100% bij aan +:)+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:26

Hannah_Menno schreef:
ChristinaGW schreef:

Ik denk dat hier bedoeld wordt dat een christen (opnieuw geborene) in elke kleine gebeurtenis weet (voelt) wat er achter zit.

Ik geloof zoals ik al eerder geschreven heb, in een wereld hierop aarde met een grote geestelijke wereld er omheen.

Als christen besef je dat er nog meer is waarvoor vergeving nodig is.

Niemand mag zich beter noemen dan de ander. Iedereen is zondig en iedereen heeft vergeving nodig. Dat ben ik met je eens. En dan kom je weer op de vrije keus.

Leven met wrok (zonder vergeving) of zonder wrok (met vergeving).

IEder mag zelf kiezen wat prettiger lijkt.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:26

eppie38 schreef:
Grappig!
Laat iedereen in zijn waarde en vraag eens waarom hij of zij gelooft ipv je mening op te dringen.
Ik geloof en geen mening of opmerking brengt mij op andere gedachte maar ik zou jou graag willen vertellen waarom ik geloof, als je dat wilt horen, jij het jouwe, ik het mijne, maar hoe mooi je woorden ook opgeschreven worden, mijn geloof staat en niemand komt daar tussen (amen)

Ik vraag al 2 dagen de oren van het hoofd, dus waar heb jij het nou weer over :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:29

Muzefee schreef:
Kan jij mij eens uitleggen waarom ik vergeving nodig heb?

Omdat je toen je 10 was je broertjes lolly hebt gestolen, en toen moest ie huilen :+ :Y)

eppie38

sjonnie48 schreef:

Welk boek je ook leest, je kunt er eigenlijk uit op maken wat je zelf wilt, vergeet niet, de koran, de bijbel ensz, zijn door mensenhanden geschreven.
Geloof zit in jezelf, laten we geloven dat het werk van god in alles is, iedere steen, elke boom, ieder dier, elk mens, de islam, de paus, echt kun je je nog verschuilen achter geloven die zo ontzettend veel doden op hun geweten hebben, nou ik niet.
God zou zich kapot schamen en huilen omdat we nog niets geleerd hebben.
Ik geloof omdat ik denk dat als we elkaar lief hebben, alles goed komt.

Lepeltje

Lepeltje schreef:
Helloo? Wil niemand vertellen wat te doen met alle cruel dingen waar het geliefde boekje mee volstaat?
Gewoon negeren?

Citaat:
"Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and tortuous executions, the unrelenting vindictiveness with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we call it the word of a demon than the word of God. It is a history of wickedness that has served to corrupt and brutalize humankind."

--Thomas Paine

Vraag me dat serieus af, hoe kan je nog denken dat god nice and forgiving is als je het hele geval gelezen hebt? :?

Het is een serieuze vraag? Heeft niemand van jullie het hele ding ooit gelezen en zich afgevraagd waar god in hemelsnaam :') mee bezig was?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:30

_Ella_ schreef:
Maar daarnaast heb ik ook echt een diep respect voor mensen die alleen door het leven gaan om deze reden.

Ik niet, ik heb medelijden met iemand die omwille van het geloof zichzelf niet mag zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:30

sjonnie48 schreef:
waarom is alles zowat zondig , en moet je constant vergeven worden , waarom is mtv kijken zondig .
hele normale dingen zijn volgens het geloof zondig , waarom is sex voor het huwelijk zondig , sex is gewoon lekker , je beleefd er plezier aan en iets natuurlijkers bestaat er niet .

ehhh ik vind dat niet zondig hoor!!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:31

eppie38 schreef:
Ik geloof omdat ik denk dat als we elkaar lief hebben, alles goed komt.

Voor dat besef heb je toch geen bijbel nodig gehad? Had je dat niet ook gewoon zelf kunnen verzinnen? Ik geloof nergens in maar ben het wel eens met het feit dat we in deze wereld beter met elkaar om moeten gaan.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:32

Hannah_Menno schreef:
Marijee schreef:
Maar dan vraag ik me af, Hoe weten jullie sommige dingen toch zo zeker dat God dat heeft gedaan of de duivel? De wereld bestaat gewoon zo lang, volgens mij zelfs langer als de mensheid?

Maar hoe verklaar je dat dan dat er bvb kanker is in de wereld of dat er mensen problemen hebben, zonder dat ze er zelf aan kunnen doen? Zijn zij ook verleid door de duivel of is dit gewoon gedaan door god?

Ik weet dat omdat ik geloof dat wat er in de Bijbel staat waar is. God is een God van liefde, dat voel ik ook sterk in mij. Alles wat geen liefde is of je juist van God af probeert te drijven is van de duivel.

Ziektes zijn gekomen na de zondeval, daarvoor was er geen ziekte, geen pijn, geen verdriet, geen dood.. In het paradijs was alles gewoon geweldig gaaf.

Of je kunt zeggen dat ziektes van de duivel zijn dat weet ik niet.. Als je een boek laat vallen van 1 meter hoogte valt hij ook op de grond.. Wie doet dat dan? De duivel of God? Geen van beide, dat is gewoon de aantrekkingskracht.. Zo denk ik dat ziektes een deel van de natuur zijn maar dat dat deel ontwikkeld is na de zondeval en dus indirect door de duivel.

Als ik het goed begrijp, komt het volgens jou deels door de duivel? Ik vat hem namelijk even niet meer :+

eppie38 schreef:
Grappig!

Je hebt voor een deel gelijk, maar ik doe mee aan dit topic omdat ik wil weten waarom bepaalde dingen zijn, maar dan uitverschillende standpunten. Dus gelovige en ongelovige. Hoe goed ik ook scoor op godsdienst op school, hoe weinig ik er eigenlijk van weet.. Dit probeer hier te vinden, doormiddel van vragen te stellen en daarop antwoord te krijgen :)

bokker88

christel1857 schreef:
bokker88 schreef:
In mijn ogen kan dat niet omdat ik geloof dat het de realiteit is dat we na onze dood óf met God leven in de hemel of zonder God in de hel.

En geen van beide? Gewoon doodgaan en dan niks? waarom kan dat niet? het is een mogelijkheid weetje ;)

Ik ben ervan overtuigd dat dat niet kan omdat ik overtuigd ben van het bestaan van God.

eppie38

christel1857 schreef:
eppie38 schreef:
Grappig!

Ik vraag al 2 dagen de oren van het hoofd, dus waar heb jij het nou weer over :+

Ging niet over jou :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:33

Ik ben dus niet gelovig en ga ook niet naar de kerk..
Ik kan me er ook echt niet in vinden dat een God de hele wereld zou hebben gemaakt, en over ons heerst..
Wel geloof ik dat er nog iets is na de dood, want ik denk wel dat er nog wat met je ziel gebeurd..
In welke vorm weet ik dan niet, maar dat je ziel terug komt in een andere vorm vind ik wel een fijn id..

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:34

Heino schreef:
_Ella_ schreef:
Maar daarnaast heb ik ook echt een diep respect voor mensen die alleen door het leven gaan om deze reden.

Ik niet, ik heb medelijden met iemand die omwille van het geloof zichzelf niet mag zijn.

Me2

Denk ook dat door zogenaamd celibaat door het leven te gaan je het ook wel een beetje doet omwille van bovenstaand beschreven 'respect'. Ik zeg niet dat dat de hoofdreden zal zijn, maar het speelt zeker een rol bij de keuze van zo'n persoon.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:35

Hannah_Menno schreef:
Zou er dan toch een kern van waarheid inzitten? :D Waarom is de Bijbel in zoveel landen verboden? Er staan geen slechte dingen in..
Is hij verboden omdat er toch een waarheid inzit?

Dit bevestigd maar weer dat het het ware geloof is en ik ben blij dat ik daar deel van uit mag maken! :D

Wilders (en een groot deel van z'n aanhangers) wil de Koran verbieden in Nederland. Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten?

Waarom willen mensen altijd denken dat hun geloof het ware geloof is? Waarom kunnen mensen niet gewoon in een God geloven die er voor iedereen is? Een God die mensen liefheeft ongeacht ze Christen, Jood, Moslim, ongelovig enz. zijn. Een God die niet geeft om allerlei regeltjes waaraan je je te houden hebt. Een God wiens enige opzet het is de mens goed te laten doen en respect te hebben voor elkaar, ongeacht afkomst, geaardheid enz.
Als elke gelovige hier nu eens in kon geloven, zou het de wereld al een heel stuk beter maken.

Hannah_Menno schreef:
Je hebt inderdaad een vrije wil gekregen van God. Ik geloof niet dat homoseksualiteit een keuze is. Volgens mij wordt je daar mee geboren. Je hebt wel een keuze of je daar iets mee gaat doen of niet. Zo hadden wij een man in de gemeente die homo was. Hij hield ontzettend veel van Jezus en heeft dus gekozen voor een leven zonder vriend. Daarin heb je dan dus wel de keuze. ;)

Nu ben ik geen homoseksueel, maar ik kan me zo voorstellen dat deze uitspraak wel héél kwetsend is voor een home; 'je mag je wel homo voelen, want daar kun je tenslotte niets aan doen (och-erm :(:) ), je mag het alleen niet praktiseren, want dát is zondig.'
Wat ik me wel eens afvraag is of juist de keuze die een homo dan maakt (kiezen voor God en daarmee voor een celibatair leven en dan eventueel priester of pater worden) niet juist de oorzaak is geweest van al dat misbruiken wat de laatste tijd aan het licht gekomen is. :?
(Nu geloof ik niet dan een homoseksueel mens zich aangetrokken voelt door kinderen, maar wat doet het jarenlang negeren van je behoeftes met een mens?
Daarbij zijn er natuurlijk ook homoseksuele pedofielen die ook zo'n keuze gemaakt hebben.)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:36

Heino schreef:
_Ella_ schreef:

Voor God mag je juist altijd jezelf zijn. En als het goed is ben je als mens wel meer dan alleen 'homo' of 'hetero'.
Als je de rest van mijn post gelezen had, las je ook dat er bij God wél ruimte is voor homo's. Hij zal je hoe dan ook nooit afwijzen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:37

Lepeltje schreef:
Citaat:
Alles wat met liefde te maken heeft komt van God.
Alles wat niet met liefde te maken heeft komt niet van God wat voor kerknaam of geloofsnaam er ook aan gehangen is.

Serieus? Lees de bijbel eens dan..

Dat doe ik dagelijks!

Ik leef onder de genade van God en niet onder de wet waar het oude testament over gaat.

God is als een Vader en het is te hopen dat jouw vader je ook wel eens een pak rammel gaf.

Doordat de mens een vrije keus gekregen heeft, is God keer op keer de strijd aangegaan met de duivel en heeft hij de mensheid gestraft.

Omdat dit niet is wat Hij wilde heeft Hij zijn Zoon naar de aarde gezonden en die is gestorven voor al onze zonden, ziekte, pijn, ellende. Hij heeft de duivel overwonnen.
Toen is de mensheid onder de genade gekomen en is de mensheid niet meer door God gestraft.

Alle ellende, kwaad en ziekte komen niet van God. Door de vrije wil is dit wel in de wereld en de duivel gebruikt dit dan ook overlvloedig om zijn strijd met God te kunnen winnen.

Maar wat er hiervoor ook al gezegd is, geloof is iets van jezelf en vrijblijvend. Natuurlijk wil ik iedereen ervan overtuigen. Net als mensen die niet mijn geloof hebben, mij willen overtuigen van hun gelijk en dat mijn geloof gebaseert is op gebakken lucht.

Mij maakt dat niet uit. Ik weet voor mezelf wat het is om een relatie met God te hebben. Ik heb er veel plezier van en ik laat NIEMAND dat afnemen.

Maar vragen wil ik verder graag beantwoorden. En die zijn logischerwijs altijd vanuit mijn geloof beredeneerd.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:37

Ik heb een homofiele kater thuis lopen, en hij is ook nog pedofiel want hij bespringt zijn zoon.

Mensen schreven de bijbel, de natuur maakte homo's

edit: hij kan natuurlijk ook bezeten zijn door de duivel :Y)
edit 2: oh nee dit kan niet want hij kan niet bewust denken
Edit 3: Ik ben nu ernstig in de war danzij mijn homofiele kat.
Laatst bijgewerkt door christel1857 op 04-05-10 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt