Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannah_Menno schreef:ChristinaGW schreef:Als christen weet je het, als mens niet.
Hoho, een christen is niet beter dan een ongelovig mens, vergis je niet. Iedereen is zondig en iedereen heeft vergeving nodig. (Of ben ik arrogant als ik dit zeg?) Een Christen kent deze vergeving, een ongelovig mens niet. (of die wil juist geen vergeving)
ChristinaGW schreef:Ja je hebt de keuze...en toch wordt de andere keuze afgekeurd...want als je homo bent en seks heb dan heb je gezondigd..
Hannah_Menno schreef:christel1857 schreef:Wat is er moeilijk aan die vraag
Ahh uitleg!
Ik denk niet dat alleen het Christendom daar voor gezorgt heeft.
Marijee schreef:Maar dan vraag ik me af, Hoe weten jullie sommige dingen toch zo zeker dat God dat heeft gedaan of de duivel? De wereld bestaat gewoon zo lang, volgens mij zelfs langer als de mensheid?
Maar hoe verklaar je dat dan dat er bvb kanker is in de wereld of dat er mensen problemen hebben, zonder dat ze er zelf aan kunnen doen? Zijn zij ook verleid door de duivel of is dit gewoon gedaan door god?
Hannah_Menno schreef:ChristinaGW schreef:Als christen weet je het, als mens niet.
Hoho, een christen is niet beter dan een ongelovig mens, vergis je niet. Iedereen is zondig en iedereen heeft vergeving nodig. (Of ben ik arrogant als ik dit zeg?) Een Christen kent deze vergeving, een ongelovig mens niet. (of die wil juist geen vergeving)
sjonnie48 schreef:na de meeste berichten te hebben doorgelezen , ben ik erachter , dat het geloof een groot raadspelletje is , zoveel verdeling onder de gelovigen , er zijn erbij , die zeggen dat dieren niet kunnen denken , staat dat in de bijbel , en neem je dat daarom maar aan , want dieren denken wel degelijk alleen gelukkig anders dan mensen .
Ik kom tot de conclusie , dat god alles goed heeft gedaan , tot hij de mens bedacht , dat is een grote fout , de mens kan verleid worden door de duivel lees ik net , dieren niet , omdat die niet denken , dus zonder de mens was er geen duivel , of was de duivel in ruste , verder is alles wat de wereld kapot maakt bedacht en gemaakt door mensen , geen enkel dier is schuldig aan de vernietiging van de aarde , behalve de mens .
Volgens sommige gelovigen komen dieren gelukkig weer wel in de hemel , maar voor mij is geloof 1 grote krententuin .
en de bijbel een sprookjesboek .
Ik zeg voor mij [ voordat mensen zich weer gekwetst voelen ]
Ik voel me ook niet gekwetst als ik van een gelovige moet horen dat het voor mij niet zo fijn wordt na de dood , dus dit is gewoon mijn mening , en als god zou bestaan heeft ie ook mij gemaakt , en zou ook ik met al mijn tekortkomingen de hemel in mogen .
eppie38 schreef:Grappig!
Iedereen reageert zo fel en probeert iedereen te overtuigen van zijn gelijk.
Laat iedereen in zijn waarde en vraag eens waarom hij of zij gelooft ipv je mening op te dringen.
Ik geloof en geen mening of opmerking brengt mij op andere gedachte maar ik zou jou graag willen vertellen waarom ik geloof, als je dat wilt horen, jij het jouwe, ik het mijne, maar hoe mooi je woorden ook opgeschreven worden, mijn geloof staat en niemand komt daar tussen (amen)
sjonnie48 schreef:na de meeste berichten te hebben doorgelezen , ben ik erachter , dat het geloof een groot raadspelletje is , zoveel verdeling onder de gelovigen , er zijn erbij , die zeggen dat dieren niet kunnen denken , staat dat in de bijbel , en neem je dat daarom maar aan , want dieren denken wel degelijk alleen gelukkig anders dan mensen .
Ik kom tot de conclusie , dat god alles goed heeft gedaan , tot hij de mens bedacht , dat is een grote fout , de mens kan verleid worden door de duivel lees ik net , dieren niet , omdat die niet denken , dus zonder de mens was er geen duivel , of was de duivel in ruste , verder is alles wat de wereld kapot maakt bedacht en gemaakt door mensen , geen enkel dier is schuldig aan de vernietiging van de aarde , behalve de mens .
Volgens sommige gelovigen komen dieren gelukkig weer wel in de hemel , maar voor mij is geloof 1 grote krententuin .
en de bijbel een sprookjesboek .
Ik zeg voor mij [ voordat mensen zich weer gekwetst voelen ]
Ik voel me ook niet gekwetst als ik van een gelovige moet horen dat het voor mij niet zo fijn wordt na de dood , dus dit is gewoon mijn mening , en als god zou bestaan heeft ie ook mij gemaakt , en zou ook ik met al mijn tekortkomingen de hemel in mogen .
Lepeltje schreef:Helloo? Wil niemand vertellen wat te doen met alle cruel dingen waar het geliefde boekje mee volstaat?
Gewoon negeren?Citaat:"Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and tortuous executions, the unrelenting vindictiveness with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we call it the word of a demon than the word of God. It is a history of wickedness that has served to corrupt and brutalize humankind."
--Thomas Paine
Vraag me dat serieus af, hoe kan je nog denken dat god nice and forgiving is als je het hele geval gelezen hebt?
sjonnie48 schreef:waarom is alles zowat zondig , en moet je constant vergeven worden , waarom is mtv kijken zondig .
hele normale dingen zijn volgens het geloof zondig , waarom is sex voor het huwelijk zondig , sex is gewoon lekker , je beleefd er plezier aan en iets natuurlijkers bestaat er niet .
Hannah_Menno schreef:Marijee schreef:Maar dan vraag ik me af, Hoe weten jullie sommige dingen toch zo zeker dat God dat heeft gedaan of de duivel? De wereld bestaat gewoon zo lang, volgens mij zelfs langer als de mensheid?
Maar hoe verklaar je dat dan dat er bvb kanker is in de wereld of dat er mensen problemen hebben, zonder dat ze er zelf aan kunnen doen? Zijn zij ook verleid door de duivel of is dit gewoon gedaan door god?
Ik weet dat omdat ik geloof dat wat er in de Bijbel staat waar is. God is een God van liefde, dat voel ik ook sterk in mij. Alles wat geen liefde is of je juist van God af probeert te drijven is van de duivel.
Ziektes zijn gekomen na de zondeval, daarvoor was er geen ziekte, geen pijn, geen verdriet, geen dood.. In het paradijs was alles gewoon geweldig gaaf.
Of je kunt zeggen dat ziektes van de duivel zijn dat weet ik niet.. Als je een boek laat vallen van 1 meter hoogte valt hij ook op de grond.. Wie doet dat dan? De duivel of God? Geen van beide, dat is gewoon de aantrekkingskracht.. Zo denk ik dat ziektes een deel van de natuur zijn maar dat dat deel ontwikkeld is na de zondeval en dus indirect door de duivel.
eppie38 schreef:Grappig!
Laat iedereen in zijn waarde en vraag eens waarom hij of zij gelooft ipv je mening op te dringen.
Ik geloof en geen mening of opmerking brengt mij op andere gedachte maar ik zou jou graag willen vertellen waarom ik geloof, als je dat wilt horen, jij het jouwe, ik het mijne, maar hoe mooi je woorden ook opgeschreven worden, mijn geloof staat en niemand komt daar tussen (amen)
christel1857 schreef:bokker88 schreef:In mijn ogen kan dat niet omdat ik geloof dat het de realiteit is dat we na onze dood óf met God leven in de hemel of zonder God in de hel.
En geen van beide? Gewoon doodgaan en dan niks? waarom kan dat niet? het is een mogelijkheid weetje
christel1857 schreef:eppie38 schreef:Grappig!
Ik vraag al 2 dagen de oren van het hoofd, dus waar heb jij het nou weer over
Heino schreef:_Ella_ schreef:Maar daarnaast heb ik ook echt een diep respect voor mensen die alleen door het leven gaan om deze reden.
Ik niet, ik heb medelijden met iemand die omwille van het geloof zichzelf niet mag zijn.
Hannah_Menno schreef:Zou er dan toch een kern van waarheid inzitten?Waarom is de Bijbel in zoveel landen verboden? Er staan geen slechte dingen in..
Is hij verboden omdat er toch een waarheid inzit?
Dit bevestigd maar weer dat het het ware geloof is en ik ben blij dat ik daar deel van uit mag maken!
Hannah_Menno schreef:Je hebt inderdaad een vrije wil gekregen van God. Ik geloof niet dat homoseksualiteit een keuze is. Volgens mij wordt je daar mee geboren. Je hebt wel een keuze of je daar iets mee gaat doen of niet. Zo hadden wij een man in de gemeente die homo was. Hij hield ontzettend veel van Jezus en heeft dus gekozen voor een leven zonder vriend. Daarin heb je dan dus wel de keuze.
Heino schreef:_Ella_ schreef:Maar daarnaast heb ik ook echt een diep respect voor mensen die alleen door het leven gaan om deze reden.
Ik niet, ik heb medelijden met iemand die omwille van het geloof zichzelf niet mag zijn.
Lepeltje schreef:Citaat:Alles wat met liefde te maken heeft komt van God.
Alles wat niet met liefde te maken heeft komt niet van God wat voor kerknaam of geloofsnaam er ook aan gehangen is.
Serieus? Lees de bijbel eens dan..