OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:27

Ah, kijk :) dat zijn de bestere dingen :j
Morgen gelijk even een belletje eraan wagen.

Natuurlijk wel eerst het goeie nummer zoeken, 1 van de 80 of zo...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:34

Roxxiejj schreef:
Ah, kijk :) dat zijn de bestere dingen :j
Morgen gelijk even een belletje eraan wagen.

Natuurlijk wel eerst het goeie nummer zoeken, 1 van de 80 of zo...

Ik heb die brief driedubbel gehad, dus ligt al thuis mocht het voor mij eens nodig zijn...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:39

:=

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:46

Ik heb overigens 1,5 week op die brief moeten wachten. Je moet dat nummer hebben dat 10 cent per minuut kost..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:46

0900 - 66 55 444

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:33

Ik heb vandaag een nieuwe poging gedaan en nu staat er wel wat op. In de haast zag ik alleen 'week' staan, terwijl het een weekendabonnement moet zijn. Nu heb ik ergens gelezen dat je op de site van ovchipkaart.nl kunt zien wat voor een product erop staat. Alleen als ik op kaartinformatie klik geeft 'ie alleen m'n kaartnummer weer en verder niks. Is er misschien nog een andere manier op te checken wat er nu echt op je kaart staat?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:38

Via DUO kun je zien wat voor kaart je hebt. :)

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:46

Maar ik ben bang dat het nog weer fout is gegaan en ik straks een boete aan mijn kont heb hangen als ik in het weekend met m'n kaart reis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:27

__Martine__ schreef:
Ik heb vandaag een nieuwe poging gedaan en nu staat er wel wat op. In de haast zag ik alleen 'week' staan, terwijl het een weekendabonnement moet zijn. Nu heb ik ergens gelezen dat je op de site van ovchipkaart.nl kunt zien wat voor een product erop staat. Alleen als ik op kaartinformatie klik geeft 'ie alleen m'n kaartnummer weer en verder niks. Is er misschien nog een andere manier op te checken wat er nu echt op je kaart staat?

Erg raar. Toevallig had een vriendin van mij dit vandaag ook, ze wou haar kaart opladen en wist zeker dat ze een weekendkaart had aangevraagd..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:31

__Martine__ schreef:
Maar ik ben bang dat het nog weer fout is gegaan en ik straks een boete aan mijn kont heb hangen als ik in het weekend met m'n kaart reis.

Je kunt nu kijken.
http://www.duo.nl/ -> inloggen -> scholier, student, ouder en terugbetaler -> inloggen -> word je doorgelinkt naar DigiD -> inloggen -> kom je weer terug bij DUO -> Mijn gegevens (linkerkolom) -> Reizen (onder 'Mijn gegevens') en dan zie je welk abonnement je hebt. Daar kun je het ook wijzigen, mocht het de verkeerde zijn.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:37

Daar staat inderdaad wel dat er een weekendabonnement klaar staat. Nouja, ik denk dat ik het morgen na 12.00 uur ga proberen. Als er dan een weekabonnement op staat, zou ik niet met die kaart op kunnen stappen, of wel?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:42

Als je je abonnement bij een ophaalpunt op je kaart wil laden en er staat een weekabonnement klaar, zou ik hem niet erop zetten, want dan kun je een wissel doen zonder consequenties. Maar dan mag je er in het weekend niet mee reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:43

Je krijgt een weekend gratis, en een weekkorting abbonement. Weet je zeker dat het dat nit was?

Bovendien krijg je het van te voren niet te zien, er staan producten klaar zegt dat ding.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:46

En dat wist ik dan weer niet. :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:22

Jans schreef:
Haha ik wens je succes met bellen.. ze kunnen over vergoedingen niets voor je betekenen bij de studenten ovchip.. die verwijzen je door naar de gewone OV chip.. die verwijzen je door naar de IBgroep welke je vervolgens weer terugverwijst naar studenten OVchip.

Kun je niet Kassa/Radar/Ombudsman aanschrijven? :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:45

Ik kreeg ook info over mijn chipkaart...
"De kaart die u heeft opgestuurd is inderdaad bij ons binnen gekomen en beeindigd, echter betrof dit een studentenkaart van de vorige producent. Dit houdt helaas in dat wij de kaart niet zo kunnen vervangen. U dient een nieuwe studentenkaart aan te vragen"

Hier zakt dus echt mijn broek van af.... -O-

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:51

Is de procedure niet gewoon dat je in zulke gevallen altijd een nieuwe moet aanvragen? Moest ik ook..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 12:55

Ah.. Oke, weten we dat ook weer..

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:53

Ik heb ontdekt dat je bij de metro in Amsterdam kan uitchecken zonder dat je ingecheckt bent met de OV studentenkaart. :')

De in/uitcheck paaltjes op Bijlmer deden het de laatste paar dagen niet en ik moest toch echt met de metro. En op Holendrecht moet je toch echt door de poortjes.
Nou voor de grap even geprobeert of ik toch kon uitchecken, en het werkte. :) (en nee ik was niet toevallig ingecheckt oid. Het is namelijk 3 dagen na mekaar gelukt!)

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:22

Oké ik vroeg me dus een ding af.
Ik reis op saldo, dus geen studenten OV.

Als een conducteur je kaart scant kan hij dan zien waar je hebt ingecheckt?
bijvoorbeeld
Ik check in utrecht in.
Ga winkelen in rotterdam.
Vanaf rotterdam pak ik de trein naar tilburg
Vanaf tilburg naar den bosch.
Ik check uit in den bosch.
Dan betaal ik de ritprijs den bosch-utrecht.
Mag dit? Want de site van de ns zegt dat je als je overstapt(dit doe ik in feite) dat je niet in en uit hoeft te checken. Wel is het zo dat ik niet de kortste route neem. Maar daar kon ik niks over vinden.

Iemand enig idee of dit een hele handige manier is om goedkoop te reizen?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:49

Ik kom er net achter dat ik ben vergeten om uit te checken, heeft dat nog gevolgen voor mij? Ik heb een studenten OV.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:13

Blehhhhh ik ben mijn persoonlijke OV-chip kaart verloren op het station (jaja vraag mij niet hoe ik het heb gedaan, geen idee namelijk _O- ) met nog zo'n ruim €80,- erop! Gelukkig snel geblokkeerd en alles en het klonk allemaal goed geregeld aan de telefoon, maar nu maar hopen dat al mijn geld er nog op staat zodat ik het allemaal nog terug krijg..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:56

Er gaat wel een bepaald bedrag vanaf he..iets van 2,50 geloof ik maargoed op die 80 maakt 2,50 weinig uit denk ik.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 21:58

Ja ik zou ongeveer €70,- terug krijgen als de administratiekosten eraf gingen + voor de nieuwe kaart enzo.. Maar ik hoop dat ik in iedergeval die ±€70,- terug krijg! Ik zou mijzelf echt heeeeeeel stom vinden als iemand anders er gewoon mee is gaan reizen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:03

astriidj schreef:
Ik kom er net achter dat ik ben vergeten om uit te checken, heeft dat nog gevolgen voor mij? Ik heb een studenten OV.

Als dat te vaak gebeurt word je studenten ov-kaart geblokkeerd. Die moet je dan deblokkeren bij een service balie. Maar ik neem aan dat ze dat niet doen als je het één keer bent vergeten.