Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:59

Ik rijd wel eens met een geleden bus door Soest heen over de winkelstraat. Meestal stappen daar zo,n 2 personen in. Dus ja zo´n megabus voor maar een paar personen in deze straat is natuurlijk raar voor de inwoners.
De passagiers moeten dat ook altijd melden, dus als ik die rit zo´n 8 keer heb, krijg ik altijd te horen dat de busmaatschappij gek is geworden.
Mooiste was wel afgelopen week, toen stapte er een man in en zei lachend.. zozo promotie gemaakt??? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:03

@machador. Echt geen idee waar je het over hebt. Kan geen touw aan je verhaal vastknopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:07

Marchador rijdt op de bus en rijdt nu in zo'n enorm harmonica-geval op een route waar je nauwelijks passagiers hebt?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:11

Ja je moet het meemaken denk ik.
Ik rijd inderdaad op de bus.
De straat waar ik met die bus doorheen rijd is een winkelstraat die vrij druk en smal is, maar er stapt vrijwel nooit iemand in.
Normaal rijden we met een gewone bus, maar bus tekort dus nu met een harmonica.
Passagiers staan er versteld van maar de leukste kreeg ik dus afgelopen week die dus lachend binnen kwam en vroeg of ik pomotie had gemaakt dat ik met zo´n enorme lange bus reed.
:+

Normaal gesproken vragen mijn passagiers of ik wel echt mijn busrijjbewijs heb en of ik wel bevoegd ben... }:0

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:41

MoonChloe schreef:
Renee__ schreef:
Vandaag weer zoiets... Wij doen op de cappuccino standaard cacaopoeder. Dus er komt een man die een cappuccino besteld.

*Ik doe cacaopoeder op de cappuccino*
Man: HO! STOP STOP! Ik hoef die troep er niet op!
Ik maak een nieuwe cappuccino
Ik: Als u het voortaan vantevoren zegt, kan ik er rekening meehouden, meneer. :)
Man: Ja hallo, in de meeste zaken doen ze dat niet!
Toen zei ik iets in de trant van: in veel zaken doen ze ook cacaopoeder erop
Man: Ja, jullie kunnen beter vantevoren vragen of we cacaopoeder erop willen.
Ik: Het hoort er standaard bij hier.
Man: Nou niet overal.
Ik: Ja, het is overal anders, hè?

Denkt die man serieus dat ik aan iedere klant ga vragen of ze cacaopoeder erop willen? We hebben niks voor niks zo'n busje met poeder hoor... Pff.

Nou sorry, ja ik word bijna altijd gevraagd of ik cacaopoeder op mijn cappucino wil ;) (en ik ben dus ook niet blij als het wel erop zit.. want ik vraag niet om chocokoffie/chocolademelk)

Wij doen ook cacaopoeder op de cappuccino, en ik hoor niemand klagen. Sowieso doen we er niet veel op, het is meer voor de sier en dan krijg je dus niet het choco effect.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:17

Vandaag niet een van een klant maar een medewerker. :')
Was in de supermarkt, ik zag beschimmeld stokbrood en gaf het aan een medewerker, zegt hij "hé ik wist niet dat we ook stokbrood met kruidenboter hadden!"
_O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:24

hahahah die is echt geniaal :')

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:56

Jeszica schreef:
Ik vind het vervelend als klanten denken dat ik niks kan omdat ik in een "mannen"winkel werk. Ga me er niet echt druk om maken, ze doen maar, maar soms heb ik echt zoiets van JA HALLO ik werk hier toch ook!?. Net zoals vandaag, klant loopt naar voren om wat te vragen, collega was bij de autolampen bezig en ik met prijzen bij de kassa. Klant kijkt naar mij, klant kijkt naar mijn mannelijke collega.

"Ja ik vraag het even aan hem hoor?..."
ik kijk klant aan haal mijn schouders op en zeg "Prima mevrouw..."
Klant kijkt mij aan "Ja want het gaat over fietsendragers"
"Is goed hoor mevrouw maar daar weet ik ook gewoon dingen over.."
Klant kijkt verbaasd. "Oh, nou, dan mag jij ook wel meekomen".

Ik loop mee naar haar man die bij de fietsendragers rondkijkt, en leg hem alles uit. Ik kon al zijn vragen beantwoorden en zij reageerde uiteindelijk een beetje beteuterd "Ja ik dacht ik vraag het maar aan een man, die weten er meestal meer vanaf".

Collega kwam naderhand naar me toe. Het is maar goed dat jij ze geholpen hebt want ik heb er de ballen verstand van :')...

En van de week lag de telefoon er uit bij de Superstore (in Apeldoorn heb je 2x een Halfords, een citystore in het centrum waar ik werk en een superstore buiten het centrum, een wat groter filiaal, vaak op industrieterreinen). Nu werd ik eerst gebeld door een klant.

"Ja mevrouw allereerst wil ik zeggen dat jullie erg slecht bereikbaar zijn, ik probeer al 20 minuten de europaweg (superstore) te bellen maar die nemen niet op." Nee dat kan, de telefoon is niet onze eerste prioriteit en als we druk zijn mag dat ding lekker blijven gaan... Ik vertelde dit mevrouw en dat de superstore problemen met hun telefoon heeft. "Ja dan nog, ik vind het een erg slechte zaak dat jullie niet bereikbaar zijn!" Zucht...

En diezelfde dag belde er een klant op. Hij was in een filiaal ergens anders in Nederland geweest voor een stel fietsen, die hadden ze daar niet meer en wij kunnen in het systeem kijken waar in Nederland (of Belgie) deze nog wel verkrijgbaar zijn. Superstore zou deze fietsen nog moeten hebben staan, maar die kon meneer niet te pakken krijgen. Had hij dus ons telefoonnummer opgezocht en belde.

"Ja met die en die, ik ben in filiaal drachten geweest voor een paar fietsen. Nu hadden ze deze nog aan de Europaweg staan, maar die krijg ik niet te pakken."
"Nee dat klopt meneer, dat filiaal heeft een telefoonstoring."
"Oh dat is vervelend, nou dan kunnen jullie hem toch wel voor mij reserveren."
"Nee meneer, u belt nu met Raadhuisplein, dat is een ander filiaal."
"Oh, dan heb je vast wel ff een 06 voor me van een van het personeel daar".

Echt sorry, maar wat denk je nou, dat ik even een 06 nummer van een collega daar door ga geven? Nope, not gonna work, en ik ga ook niet voor je bellen naar een 06 aangezien dat mij alleen maar werk kost en ik daardoor minder klanten kan helpen in onze eigen winkel -> minder omzet.

Wat ik echt te irritant vind:
"Bedankt voor je hulp, dan ga ik hem in de SuperStore halen..."
ARGH! Wij hebben hem ook gewoon op voorraad hoor, en ik wil best meelopen naar de parkeergarage....

mischien niet heel klantvriendelijk maar snap het wel.
er was laatst stroomstoring in 2 filialen in de buurt zijn er die in die omgeving dus wij waren de enige bereikbare winkel.
dus de telefoon was eigelijk nog niet opgehongen en hij ging alweer ;( .
met vragen welke kleuren je nog hebt of wat voor onzin dan ook.

meestal vind ik dat je ook gewoon even naar de winkel kunt gaan kan me eigelijk niet herrineren dat ik naar een winkel heb gebeld voor iets :+ .
ga altijd gewoon langs en is het er niet meer nou jammer dan.

en niet banketstaaf bedoelt maar lijkt me dat je voor fietsen even heen gaat te kijken en ze als het ware niet telefonisch koopt ?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:26

Niet iedereen heeft de tijd om op de gok langs een winkel te gaan om te hopen dat ze dat product hebben dat je nodig hebt..

Bovendien is klant gewoon koning, hoe vervelend hij ook is. Als je dat irritant vind of niet mee om kan gaan moet je niet in een winkel werken imo. :)

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:42

Hehe, nice al die verhalen.

Ik werk als receptioniste, en er gebeurt hier niet zoveel maar soms maak je wel is wat mee :D.
Zo zat ik net rustig te computeren (op deze tijd is het erg rustig hier, dus ziet je er mee voor 'de sier' :+), komt er een vrouw langs die ik vaag ken. Normaal is het dan even zwaaien en doorlopen, maar nu stond ze met een stralend gezicht ineens stil voor mijn balie. Zo kijkt ze wel vaker,dus ik denk, goh, ze wil wat zeggen/vragen over iets van kantoorartikelen die ze nodig heeft ofzo.
Maar nee, out of the blue kwam er het volgende; 'Ik heb sinds kort een nieuw vriendje!'. Aangezien dit een vrij opmerkelijke mededeling is van een vrouw van in de 50 tegen de receptioniste die ze amper kent, denk ik daar het mijne van en knik eens belangstellend. Maar het verhaal was nog niet klaar.. Stralend vervolgd ze 'en we gaan zometeen naar de sauna, en ik vind het zo spannend!'.

Ja jaa := . Daarna bleef het verwachtingsvol stil, dus ik moest schijnbaar commentaar geven. Dus ik heb uiteraard een blije reactie gegeven en gezegd dat het allemaal goed kwam. Ook wilde ze graag met mij bespreken of het enger is om op de 50e of op je 20e naar de sauna te gaan met je nieuwe lover 8-) .

Ach ik vind het leuk voor haar en je mag mij alles vertellen, maar deze had ik niet aan zien komen :D

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:45

Ik werk bij de chinees en ik hoor bijna wekenlijks 'Huh dat is een gekke chinees!' :+

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:08

Sophie_midas schreef:
Niet iedereen heeft de tijd om op de gok langs een winkel te gaan om te hopen dat ze dat product hebben dat je nodig hebt..

Bovendien is klant gewoon koning, hoe vervelend hij ook is. Als je dat irritant vind of niet mee om kan gaan moet je niet in een winkel werken imo. :)

Klant is koning, en ik ben keizer;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:24

Ik had het andersom, ik wam als klant bij de gamma.
(ja ik ben haar het klussen in mijn huisje) En aangezien ik daar nu bijna elke week kom, ken ik bijna alle medewerkers van gezicht en zeg altijd "gedag". Sta ik, nadat ik mijn spulletjes had gevonden, bij de kassa. Zegt de dame achter de kassa, "Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn collega vroeg aan me of ik aan jou wilde vertellen dat hij je ontzettend leuk vind! ik vind eigenlijk dat hij het zelf moet zeggen, maar hij durft het niet."
Tja, wat zeg je dan?
Ik zei "dank je wel, denk ik" en toe ik weg ging, "groetjes aan je collega". Was echt flabbergasted

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:42

Maritje1991 schreef:
Sophie_midas schreef:

Klant is koning, en ik ben keizer;)

idd, klant kan veel maken en ik kan veel pikken zal helemaal niet snel uit me vel springen maar mag me absoluut niet als hond laten behandelen van me baas }> .
wij zijn toch ook maar mensen geen machines die maar nee ja en amen moeten zeggen ;)

zo had ik vandaag een klant aan de kassa.
kocht kopje en schoteltje van janekke brinkman en nog wat ander dingen.
jaa moest het wel goed inpakken wand het moest mee naar polen !
okee meneer zal ik voor u doen.
kam in totaal op 15 euro nog wat.
betaald meneer met 100 euro en legde kleingeld erbij "zijn vrouw zecht al kan je daar wel mee betalen"
maar meneer op antwoord tuurlijk wel als ik dat wil "jaa de koning natuurlijk :Y) "
nou meneer dat zal ik even voor u na vragen normaal doen we dat alleen als er echt een groot bedrag wordt gekocht.
hij al helemaal pissig.
collega er bij najaa had wel wisselgeld in de kassa maar ze zag het kleingeld niet dus gaf het wisselgeld van 100 euro terug.
waarop meneer andwoord.
; HALLO EN DIT DAN !
- mijn collega sorry meneer had dat niet gezien, hoeveel is het.
; Ja wat dnek je zelf nou dan ?
- me collega ja weet ik niet kan ook gewoon die 100 euro niet wisselen hoor.
; nou ging heletijd even fout met terug geven meneer helemaal door het lint.
en z'n arme vrouw ston er maar bij zig dood te schamen.

bleek dus dat meneer al bezig was toen hij net binnen kwam jaa waarom er geen schoteltjes los verkocht werden dat scloeg toch wel helemaal nergens op !

* nog even voor duidelijkheid we hebben een bordje staan dat we geen 100 en 200 en 500 euro aannemen.
dus meneer ston helemaal nergens in zijn recht en had goed geluk dat we wouden wisselen

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:45

lijntje87 schreef:
Ik had het andersom, ik wam als klant bij de gamma.
(ja ik ben haar het klussen in mijn huisje) En aangezien ik daar nu bijna elke week kom, ken ik bijna alle medewerkers van gezicht en zeg altijd "gedag". Sta ik, nadat ik mijn spulletjes had gevonden, bij de kassa. Zegt de dame achter de kassa, "Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn collega vroeg aan me of ik aan jou wilde vertellen dat hij je ontzettend leuk vind! ik vind eigenlijk dat hij het zelf moet zeggen, maar hij durft het niet."
Tja, wat zeg je dan?
Ik zei "dank je wel, denk ik" en toe ik weg ging, "groetjes aan je collega". Was echt flabbergasted

Oei ik zou ook niet weten wat te zeggen :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:47

Ik werk bij een huifkarren centrum en zet gezinnetjes op de route waarna ze na een uur weer terug komen.
De eerste 30 meter loop ik even mee om alles uit te leggen.
Standaard vraag: loop je het hele uur mee? Nee ben je mal.
antwoord van een vieze vent: Wil je niet een ritje maken met ons op de huifkar? Nee, heb ik geen tijd voor.
Man: Je mag ook wel een ritje met mijn zoon maken!
IK: Veel plezier tot over een uur enne de witte pijlen volgen.

Bah wat een vieze vent was dat, een aso gezin.
Gelukkig kan ik ook heel vaak lachen om opmerkingen :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:29

En gelukkig kun je snel teruglopen en hoef je niet perse mee :P!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:57

xsimone schreef:
Ik werk bij de chinees en ik hoor bijna wekenlijks 'Huh dat is een gekke chinees!' :+

Herkenbaar! _O- Naast de hema werk ik ook nog 2 avonden in de week een aantal uurtjes in de friettent, met als bazen, jawel, Chinezen. Súperlieve mensen. :j Nou goed, daar worden dus ook gerechten zoals Chinese loempia en vietnamese loempia, babi pangang etc. etc. verkocht :P. Laatst had iemand (volgens mij) een Babi Pangang telefonisch bestelt bij een van mijn bazen, en ik moest er heen lopen want meneer was alleen in zijn zaak dus kon niet weg. Maak ik geen probleem van. :) Kom ik aan, kijkt hij me toch een partij vreemd aan.
"Ja ik ben van die en die.."
- Oh. Maar ik had toch bij Chinezen bestelt? :? Jij bent toch geen Chinees?
:') _O-

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:42

vonneke schreef:
@jeszica, mag ik zeggen dat zoals jij het beschrijft de winkel niet erg klantvriendelijk overkomt? Erg klantonvriendelijk zelfs!

Lijkt me kleine moeite ommiets van een draagbare telefoon op zak te hebben of idd naar een 06 van een collega te bellen als er problemen zijn met de vaste lijn!

Dat je het nummer niet afgeeft begrijp ik maar even bellen voor (zoals ik het begrijp zelfs een paar) fietsen lijkt mij een kleine moeite

@Suuskipje @Sophie_midas
Ik ben verre van klantonvriendelijk, misschien komt het zo over maar klant is inderdaad koning ;) Ik kan alleen niet naar een 06 bellen (die heb ik niet eens) en wij hebben geen draagbare telefoon. Wij staan meestal met 2 man in de winkel, en als wij het druk hebben met klanten kan ik niet even tussendoor de telefoon op nemen. Als ik wel de telefoon op neem en men heeft een vraag over bijvoorbeeld ruitenwissers dan ben ik juist diegene van al mijn collega's die 4x heen en weer loopt om te kijken wat men nodig heeft, waarna ze meestal als nog naar ons andere filiaal gaan..

Wij mogen van het hoofdkantoor uit eigenlijk niet eens naar 06 nummers bellen. Daarbij kan ik echt niet naar een 06 nummer bellen van een medewerker om te vragen of er fietsen wel of niet aanwezig zijn in dat filiaal. Dat betekend dat ik mijn eigen klanten niet meer kan helpen. Sorry dat dat filiaal niet te bereiken is maar ik kan daar echt niets mee. We mogen dan wel van hetzelfde concern zijn maar ik krijg boze klanten als ik heen en weer moet bellen. Je moet wel begrijpen dat het niet "ff" bellen is maar dat ik dan ongeveer 15 a 20 min bezig ben. Zij moeten daar gaan kijken, niet alle fietsen staan in het filiaal, dan moet er achter gezocht worden naar dozen waarin fietsen staan naar juist die 2 bepaalde fietsen, je bent zo 10 minuten kwijt voordat ik weet of ze dat wel of niet in het andere filiaal hebben. Dan moet ik ook nog meneer weer terugbellen etc, waarna geheid deze weer met andere vragen komt. Ik kan daar echt mijn tijd niet aan besteden, zeker niet als de omzet niet in ons filiaal terecht komt. Daar is mijn baas niet blij mee want mogelijkheid is dat wij onze targets niet halen ;) (en laatst heb ik dus wel heen en weer gebeld, klant had bij ons wat gereserveerd, was binnen maar mnr had vakantie en kwam de eerste 3 weken niet in Apeldoorn. Of hij het in Doetinchem kon ophalen en wat kon ruilen. Dan ben ik echt niet de beroerdste om even filiaal doetinchem te bellen of dat kan ;))

Dat het filiaal waar de boze vrouw naar toe belde niet te bereiken is daar kan ik niks aan doen. Dat wij een aantal keer in gesprek waren komt ook omdat zij niet te bereiken zijn. Iedereen gaat dan naar ons filiaal bellen -> wij nemen op en dan zijn we natuurlijk in gesprek. Naderhand heb ik die vrouw gewoon met haar vragen geholpen en ze stond uiteindelijk die middag ook voor mijn neus, en als enige vrouw op dat moment val je op.... "Oh, jij bent dat meisje wat mij vanmiddag aan de telefoon geholpen heeft"..

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:03

Ik werk bij de TNT en draag een gestreept TNT bloesje. Na het werk ga ik meestal meteen door naar Albert Heijn en iedere keer als ik daar mijn boodschapjes aan het doen ben, wordt ik op mijn schouder geklopt: Eh, mevrouw, waar staan de potjes met Gember? Huh? Mevrouw, mag ik iets vragen, de kipkruiden? Waar liggen die?

Nou lijkt het TNT blousje in de verste verte niet op een Albert Heijn blousje dus iedere keer verbaas ik mij erover dat mensen mij aanspreken.... Meestal zeg ik nog ook waar de spullen liggen en als ze dan TNT zien staan is het: Oooooohhhhhhh, u werkt hier helemaal niet, sorry hoor! 8)7 :=

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:17

Mareng schreef:
Ik werk bij de TNT en draag een gestreept TNT bloesje. Na het werk ga ik meestal meteen door naar Albert Heijn en iedere keer als ik daar mijn boodschapjes aan het doen ben, wordt ik op mijn schouder geklopt: Eh, mevrouw, waar staan de potjes met Gember? Huh? Mevrouw, mag ik iets vragen, de kipkruiden? Waar liggen die?

Nou lijkt het TNT blousje in de verste verte niet op een Albert Heijn blousje dus iedere keer verbaas ik mij erover dat mensen mij aanspreken.... Meestal zeg ik nog ook waar de spullen liggen en als ze dan TNT zien staan is het: Oooooohhhhhhh, u werkt hier helemaal niet, sorry hoor! 8)7 :=

hhaa dat had ik vandaag ook nog.
loop in me blokkertineu in de c1000 begint een man tegen mij blabla bla waar licht dat ik kijk hem aan hij mij en hij loopt ook zo door hhaa :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:29

Ik werkte bij een telecombedrijf dat ook computerreparaties bij mensen thuis uitvoert. En ik had een klant aan de lijn met, jawel, een kapotte computer, klant wilde dus een monteur bestellen. De klant was niet heel blij dat ik pas over een week iemand langs kon sturen (1 monteur deed door omstandigheden het werk van 3 mensen in de regio die periode) Maar goed, hij stemde in en ik ging zijn gegevens controleren.

Ik: en u woont (noemt adres klant)?
Klant: heel goed, u wint een prijs.
Ik: oh wat leuk, wat heb ik gewonnen?
Klant: een antistressapparaat.

Ik rondde toen de formele kant van het gesprek af en de klant wilde zich toen nog even verontschuldigen voor zijn wat kortaffe reactie eerder, hij begreep ook wel dat ik niet eerder iemand kon regelen en hij legde uit dat het niet persoonlijk bedoeld was.

Ik: oh, ik trek het mij ook volstrekt niet aan meneer. Bovendien heb ik net een antistressapparaat gewonnen en het komt meteen van pas.

Hij kwam niet meer bij :P

Maar goed, dat is dus eigenlijk een rare opmerking van mij en niet van de klant :o :+ :o :+ }:0 :7

Edit: Marchador, welke lijn rijd je?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:33

Mijn vader is zelfstandige schoenmaker en ik stond es een dag achter de kassa.

klant: Goeiedag,hebben jullie hier onderbroeken?
ik:Nee,we vermaken schoenen en andere lederwerken.
klant:Oh,dus jullie hebben ook geen sokken zeker?

:=

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:39

Nou heb vandaag me toppunt gehad !

waren deze week al 2 senseo's gestolen.
was vandaag aardig druk loopt er een man "viel beetje op"
collega let op hem maar moet ander klanten helpen dus moest ik op hem letten.

pakt hij een senseo en loopt er mee achter de hoek in en propt hem zo in zijn tas.
meneer nog op zijn hurken kom ik er aan en heb hem even vriendelijk verzocht de senseo er weer uit te halen :+
hij direct in de benen ja ja geef hem al, ben meneer nog even hard pratend de winkel gevolgt na de uitgang.
o wat schaamde de man zich iedereen hem aankijken _O-

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:52

Ik werk bij kruidvat en krijg ook vaak rare opmerkingen.

Bijvoorbeeld laatst,
Kwam een mevrouw iets halen tegen schimmelinfecties, zegt ze tegen mij: Met dit weer krijg je snel schimmelinfecties he?
Ik: Jaaaaa(a) echt wel.
Bedoel, je hoeft je daar niet voor te schamen hoor, ik zie gekkere dingen voorbij komen!