De passagiers moeten dat ook altijd melden, dus als ik die rit zo´n 8 keer heb, krijg ik altijd te horen dat de busmaatschappij gek is geworden.
Mooiste was wel afgelopen week, toen stapte er een man in en zei lachend.. zozo promotie gemaakt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MoonChloe schreef:Renee__ schreef:Vandaag weer zoiets... Wij doen op de cappuccino standaard cacaopoeder. Dus er komt een man die een cappuccino besteld.
*Ik doe cacaopoeder op de cappuccino*
Man: HO! STOP STOP! Ik hoef die troep er niet op!
Ik maak een nieuwe cappuccino
Ik: Als u het voortaan vantevoren zegt, kan ik er rekening meehouden, meneer.
Man: Ja hallo, in de meeste zaken doen ze dat niet!
Toen zei ik iets in de trant van: in veel zaken doen ze ook cacaopoeder erop
Man: Ja, jullie kunnen beter vantevoren vragen of we cacaopoeder erop willen.
Ik: Het hoort er standaard bij hier.
Man: Nou niet overal.
Ik: Ja, het is overal anders, hè?
Denkt die man serieus dat ik aan iedere klant ga vragen of ze cacaopoeder erop willen? We hebben niks voor niks zo'n busje met poeder hoor... Pff.
Nou sorry, ja ik word bijna altijd gevraagd of ik cacaopoeder op mijn cappucino wil(en ik ben dus ook niet blij als het wel erop zit.. want ik vraag niet om chocokoffie/chocolademelk)
Jeszica schreef:Ik vind het vervelend als klanten denken dat ik niks kan omdat ik in een "mannen"winkel werk. Ga me er niet echt druk om maken, ze doen maar, maar soms heb ik echt zoiets van JA HALLO ik werk hier toch ook!?. Net zoals vandaag, klant loopt naar voren om wat te vragen, collega was bij de autolampen bezig en ik met prijzen bij de kassa. Klant kijkt naar mij, klant kijkt naar mijn mannelijke collega.
"Ja ik vraag het even aan hem hoor?..."
ik kijk klant aan haal mijn schouders op en zeg "Prima mevrouw..."
Klant kijkt mij aan "Ja want het gaat over fietsendragers"
"Is goed hoor mevrouw maar daar weet ik ook gewoon dingen over.."
Klant kijkt verbaasd. "Oh, nou, dan mag jij ook wel meekomen".
Ik loop mee naar haar man die bij de fietsendragers rondkijkt, en leg hem alles uit. Ik kon al zijn vragen beantwoorden en zij reageerde uiteindelijk een beetje beteuterd "Ja ik dacht ik vraag het maar aan een man, die weten er meestal meer vanaf".
Collega kwam naderhand naar me toe. Het is maar goed dat jij ze geholpen hebt want ik heb er de ballen verstand van...
En van de week lag de telefoon er uit bij de Superstore (in Apeldoorn heb je 2x een Halfords, een citystore in het centrum waar ik werk en een superstore buiten het centrum, een wat groter filiaal, vaak op industrieterreinen). Nu werd ik eerst gebeld door een klant.
"Ja mevrouw allereerst wil ik zeggen dat jullie erg slecht bereikbaar zijn, ik probeer al 20 minuten de europaweg (superstore) te bellen maar die nemen niet op." Nee dat kan, de telefoon is niet onze eerste prioriteit en als we druk zijn mag dat ding lekker blijven gaan... Ik vertelde dit mevrouw en dat de superstore problemen met hun telefoon heeft. "Ja dan nog, ik vind het een erg slechte zaak dat jullie niet bereikbaar zijn!" Zucht...
En diezelfde dag belde er een klant op. Hij was in een filiaal ergens anders in Nederland geweest voor een stel fietsen, die hadden ze daar niet meer en wij kunnen in het systeem kijken waar in Nederland (of Belgie) deze nog wel verkrijgbaar zijn. Superstore zou deze fietsen nog moeten hebben staan, maar die kon meneer niet te pakken krijgen. Had hij dus ons telefoonnummer opgezocht en belde.
"Ja met die en die, ik ben in filiaal drachten geweest voor een paar fietsen. Nu hadden ze deze nog aan de Europaweg staan, maar die krijg ik niet te pakken."
"Nee dat klopt meneer, dat filiaal heeft een telefoonstoring."
"Oh dat is vervelend, nou dan kunnen jullie hem toch wel voor mij reserveren."
"Nee meneer, u belt nu met Raadhuisplein, dat is een ander filiaal."
"Oh, dan heb je vast wel ff een 06 voor me van een van het personeel daar".
Echt sorry, maar wat denk je nou, dat ik even een 06 nummer van een collega daar door ga geven? Nope, not gonna work, en ik ga ook niet voor je bellen naar een 06 aangezien dat mij alleen maar werk kost en ik daardoor minder klanten kan helpen in onze eigen winkel -> minder omzet.
Wat ik echt te irritant vind:
"Bedankt voor je hulp, dan ga ik hem in de SuperStore halen..."
ARGH! Wij hebben hem ook gewoon op voorraad hoor, en ik wil best meelopen naar de parkeergarage....
Sophie_midas schreef:Niet iedereen heeft de tijd om op de gok langs een winkel te gaan om te hopen dat ze dat product hebben dat je nodig hebt..
Bovendien is klant gewoon koning, hoe vervelend hij ook is. Als je dat irritant vind of niet mee om kan gaan moet je niet in een winkel werken imo.
Maritje1991 schreef:Sophie_midas schreef:Niet iedereen heeft de tijd om op de gok langs een winkel te gaan om te hopen dat ze dat product hebben dat je nodig hebt..
Bovendien is klant gewoon koning, hoe vervelend hij ook is. Als je dat irritant vind of niet mee om kan gaan moet je niet in een winkel werken imo.
Klant is koning, en ik ben keizer;)
lijntje87 schreef:Ik had het andersom, ik wam als klant bij de gamma.
(ja ik ben haar het klussen in mijn huisje) En aangezien ik daar nu bijna elke week kom, ken ik bijna alle medewerkers van gezicht en zeg altijd "gedag". Sta ik, nadat ik mijn spulletjes had gevonden, bij de kassa. Zegt de dame achter de kassa, "Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn collega vroeg aan me of ik aan jou wilde vertellen dat hij je ontzettend leuk vind! ik vind eigenlijk dat hij het zelf moet zeggen, maar hij durft het niet."
Tja, wat zeg je dan?
Ik zei "dank je wel, denk ik" en toe ik weg ging, "groetjes aan je collega". Was echt flabbergasted
xsimone schreef:Ik werk bij de chinees en ik hoor bijna wekenlijks 'Huh dat is een gekke chinees!'
vonneke schreef:@jeszica, mag ik zeggen dat zoals jij het beschrijft de winkel niet erg klantvriendelijk overkomt? Erg klantonvriendelijk zelfs!
Lijkt me kleine moeite ommiets van een draagbare telefoon op zak te hebben of idd naar een 06 van een collega te bellen als er problemen zijn met de vaste lijn!
Dat je het nummer niet afgeeft begrijp ik maar even bellen voor (zoals ik het begrijp zelfs een paar) fietsen lijkt mij een kleine moeite
Mareng schreef:Ik werk bij de TNT en draag een gestreept TNT bloesje. Na het werk ga ik meestal meteen door naar Albert Heijn en iedere keer als ik daar mijn boodschapjes aan het doen ben, wordt ik op mijn schouder geklopt: Eh, mevrouw, waar staan de potjes met Gember? Huh? Mevrouw, mag ik iets vragen, de kipkruiden? Waar liggen die?
Nou lijkt het TNT blousje in de verste verte niet op een Albert Heijn blousje dus iedere keer verbaas ik mij erover dat mensen mij aanspreken.... Meestal zeg ik nog ook waar de spullen liggen en als ze dan TNT zien staan is het: Oooooohhhhhhh, u werkt hier helemaal niet, sorry hoor!![]()