Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:02

Ik rij wel langs tig verschillende winkels (en let op de aanbiedingen) maar dat komt omdat ik op verschillende plaatsen 'woon' in de week..
Dan rij ik na mijn werk via een winkel.
Bij mijn vriend in Lisse is de AH niet altijd goedkoop, ze hebben veel niet. De Digros hier vind ik ook niet echt goedkoop.
In Brabant waar ik 3 dagen per week ben ga ik naar de C1000, Emte, soms Nettorama en heel soms Jumbo.
In Mijdrecht waar ik zelf woon ga ik naar de Boni en soms de Aldi of Lidl.

Het lijkt wel te schelen per plaats, naar mijn idee is Brabant (al jaren) goedkoper en Lisse het duurst.

Ik kook ook bijna nooit met pakjes en maak het meeste zelf.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:05

Kristie schreef:
Een collega van mij, gaat op maandag alle (maar dan ook echt alle) supermarkten af om de foldertes te halen bij supermarkten, om aan de hand van de aanbiedingen een boodschappenlijstje te maken; hij eet geloof ik voor 30eurie per week :=. Heel erg knap, hij eet ook altijd lekker én hij gaat op de fiets.

Ik ken ook iemand die dat doet, verschrikkelijk. :=
Ik heb daar echt geen tijd voor hoor! :D

_sparta_

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:11

Hier zit alleen maar een Jumbo in de buurt, dat is dan ook meteen de winkel die maar pakt. Geen idee of die erg duur is of juist niet. Het is wel een fijne winkel vindt ik.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:17

[quote="Nadir]
Ik heb daar echt geen tijd voor hoor! :D[/quote]

Ik ook niet :=

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:38

Wij kijken niet eens de krantjes. Mijn man komt wel ivm zijn werk langs verschillende winkelcentra en als hij een interessante aanbieding ziet, dan laadt hij de auto vol. Bijvoorbeeld met frisdrank of wasmiddel. Daarvan ga je niet meer gebruiken als je een voorraad hebt :D

Wij doen onze boodschappen eigenlijk altijd bij de Dirk vd Broek, af en toe halen we een vergeten boodschap bij de C1000 (om de hoek) of AH (vlak bij mijn werk).

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:54

ik krijg al die krantjes in de bus.. maar dan nog is het goedkoper om gewoon naar de aldi te gaan. ( oke.. dat is lang niet zo lekker..) Maar ik ga echt niet de hele stad door om alle aanbiedingen af te fietsen.. haha dan maar iets duurder hoor.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:15

nadeel van aldi/lidl is dat je altijd alsnog naar andere winkels moet voordat je je benodigdheden hebt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:51

Vroeger was dat zo bij de Aldi, maar tegenwoordig vind ik toch dat ze heel veel hebben :j

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:59

Nadir schreef:
Kristie schreef:
Een collega van mij, gaat op maandag alle (maar dan ook echt alle) supermarkten af om de foldertes te halen bij supermarkten, om aan de hand van de aanbiedingen een boodschappenlijstje te maken; hij eet geloof ik voor 30eurie per week :=. Heel erg knap, hij eet ook altijd lekker én hij gaat op de fiets.

Ik heb daar echt geen tijd voor hoor! :D

Als het moet dan moet het, ik heb ook tijden gekend dat ik van 2 tientjes in de week moest rondkomen. Maar om dat soort dingen nu nog te doen gaat me echt te ver, dan kan ik mijn tijd beter besteden.

Ik ga wel naar de slager en de groenteboer, maar daar kom ik langs onderweg naar stal (zitten tegenover elkaar aan dezelfde weg)
hier in de stad is het toch meestal de AH (waarvan ik nog steeds niet snap dat mensen het daar zo extreem duur vinden) tenzij ik een keer gasten krijg en een echt goed stuk vlees wil halen of bijzondere groente oid.
Haal wel weinig grote boodschappen, ik werk vanuit huis en woon in de binnenstad, dus een rondje door de stad met mijn uber eco verantwoordelijke boodschappenmand is een prettige manier van werkonderbreking. Sinds ik dat doe gooien we nog maar zelden eten weg omdat ik nooit meer voor veel dagen vantevoren haal (en je erachter komt dat iets na 3 dagen toch niet meer lekker eruit ziet, of dat je gewoon op donderdag geen zin hebt in het eten dat je gepland had voor die dag, etc etc)

Over de afgelopen 4 weken heb ik E244,- aan boodschappen uitgegeven. Daar zit dan wel shampoo e.d. bij wat bij de super gehaald is, maar geen aparte drogisterij dingen. Ik kom inderdaad elke week zo tussen de E40,- en de E60,- uit, met een enkele uitschieter voor een dineetje met vrienden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:11

Equimotion schreef:
hier in de stad is het toch meestal de AH (waarvan ik nog steeds niet snap dat mensen het daar zo extreem duur vinden)

Voorheen deed ik altijd boodschappen bij de AH. Ik was dan zo'n € 70,- per week kwijt aan boodschappen. Nu haal ik die zelfde boodschappen bij de Hoogvliet en C1000 voor € 50,- per week. Dat scheelt toch behoorlijk wat geld. Waar het 'm nou precies in zit weet ik niet, maar ze zijn toch echt wel duurder...

Ik vind het knap dat je voor dat geld kunt shoppen bij de Appie. Wat ik me dan af vraag, ga je dan voor de A merken of bijv. voor de Euroshopper?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:17

Ik shop ook voor 200-250 euro per maand bij de AH :) Hier zitten ook verzoringsproducten bij.

Ik koop veel in de bonus (dat is het handige van de Albert, op zondagochtend speur ik alle aanbiedingen af). Een aantal producten koop ik als A-merk (cola, koffie, wasmiddel) en verder het eigen merk van AH (niet euroshopper, maar dat wat er tussen zit).

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:32

Ik denk (hoop) rond de 150,- in m'n eentje. Er zit hier alleen een AH en ga echt niet met het OV of een uur fietsen om boodschappen te doen. Ik let eigenlijk niet heel erg op aanbiedingen, alleen als iets wat ik normaal ook zou nemen meer voor minder is sla ik wel een beetje in maar verder haal ik gewoon waar ik op dat moment zin in heb ;)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:36

Ik heb net de grote boodschappen gedaan voor de hele maand.
Moest bij de aldi €19.85 betalen en bij de nettorama €63.25

Vlees enzo haal ik meestal voor 2 á3 dagen bij de Golff en soms nog andere kleine dingetje.
Maar red het meestal wel aardig 1x in de maand ongeveer de grote boodschappen te doen.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:48

Ik vroeg net aan mijn moeder hoeveel zij kwijt was per maand toen we nog allemaal thuis woonde.. en daar schrok ik toch wel een beetje van. Tussen de 800/900 euro per maand (11 pers.) :=

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:49

hyawatta schreef:

Vlees enzo haal ik meestal voor 2 á3 dagen bij de Golff en soms nog andere kleine dingetje.
Maar red het meestal wel aardig 1x in de maand ongeveer de grote boodschappen te doen.

Dus dit is zonder vlees e.d. Vind het wel erg weining. Voor hoeveel personen is dat dan?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:59

Nadir schreef:
Ik vind het knap dat je voor dat geld kunt shoppen bij de Appie. Wat ik me dan af vraag, ga je dan voor de A merken of bijv. voor de Euroshopper?

meestal een mix van verse dingen, huismerk en A-merken. Echt zelden euroshopper. Maar wij eten bij gebrek aan een lokale bakker bijv. structureel het AH excellent brood, dus dat is dan weer relatief duur. Ik ben nooit echt structureel goedkoper uit als ik naar andere winkels toega (we hebben hier een Jumbo en een Dirk vlakbij, en tot ong. anderhalf jaar terug zelfs een Aldi 200m van mijn huis)

het enige dat ik kan verzinnen waarom mensen bij de AH duurder uit zijn is omdat je sneller in de verleiding wordt gebracht de leuke/lekkere extraatjes mee te nemen? (weet niet of het zo werkt, maar dat zijn de weken dat ik zelf duurder uit ben, als ik aparte dingen in huis ga halen omdat ik gasten krijg) Ik bedenk ook niet te hard vantevoren wat ik ga kopen, ik kijk eerst welke groente/vlees in de aanbieding zijn en daar bedenk ik de rest een beetje omheen.

Ik kook wel heel veel zelf van basis ingrediënten, dus koop vooral verse groentes e.d. maar bijna geen pakjes voor gerechten of sauzen oid. Misschien dat dat scheelt?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:26

Equimotion schreef:
het enige dat ik kan verzinnen waarom mensen bij de AH duurder uit zijn is omdat je sneller in de verleiding wordt gebracht de leuke/lekkere extraatjes mee te nemen? (weet niet of het zo werkt, maar dat zijn de weken dat ik zelf duurder uit ben, als ik aparte dingen in huis ga halen omdat ik gasten krijg) Ik bedenk ook niet te hard vantevoren wat ik ga kopen, ik kijk eerst welke groente/vlees in de aanbieding zijn en daar bedenk ik de rest een beetje omheen.

Denk dat zulke producten inderdaad het verschil maken. Ik kook ook iedere dag met verse spullen en maar 1x per week eten we uit een pakje :+ Maar maak altijd zelf sla ipv dat ik voor 4 euro een bak van de AH meeneem. Scheelt ook al of je verse groenten eet of alles voorgesneden/gekookt (pakje aardappelschijfjes a 1.15 euro voor 750 gram of 3 kg aardappelen voor 1.99?)

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:27

voor 2 personen is dat, heb wel wat vlees mee genomen maar voor 2dagen ofzo, de rest van het vlees haal ik zo tussendoor.
Heb maar een kleine vriezer en brood neemt al een hoop ruimte in beslag ;)

Komt binnenkort een vriezer bij

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:49

hyawatta schreef:

wat zijn dan die grote boodschappen vor een maand? frisdrank, koffie, koekjes enz want ik neem aan dat je brood en groente/ fruit niet in 1 keer kan kopen voor een maand toch?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:09

@efaa: brood koop ik wel voor een maand (lang leve de vriezer!). Groenten soms ook, wederom lang leve de vriezer!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:15

Equimotion schreef:

Ik kook wel heel veel zelf van basis ingrediënten, dus koop vooral verse groentes e.d. maar bijna geen pakjes voor gerechten of sauzen oid. Misschien dat dat scheelt?

Ik weet niet of dat het is, tegenwoordig kan ik wel aardig van die lekkere extraatjes afblijven. :D
Meestal kijk ik van te voren ook wat er in de aanbieding is, maar als ik bijv. zin heb ik sperciebonen ga ik echt geen bloemkool kopen omdat deze in de aanbieding is.

Ik ben zelf niet zo handig in het maken van sausjes, dus ik koop dan wel een pakje. Maar hoe vaak gebruik je nou een sausje? Ik eigenlijk niet zo vaak... Meestal alleen bij macaroni of lasagna.

Het excellent brood van de AH is inderdaad erg lekker. :j Daar wil ik dan ook best wat meer voor betalen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:20

Nadir schreef:
Meestal kijk ik van te voren ook wat er in de aanbieding is, maar als ik bijv. zin heb ik sperciebonen ga ik echt geen bloemkool kopen omdat deze in de aanbieding is.

Nee, zo strict ben ik er ook weer niet mee maar als de bloemkool 2.99 kost en de broccoli de helft dan is de keuze snel gemaakt.

Ik moet wel zeggen dat ik het relatief makkelijk heb, ik hoef niet verplicht enorm te bezuinigen o.i.d. Tegelijkertijd vind ik dat dan weer geen reden om het maar dom over de balk te gaan smijten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:52

Nadir schreef:
maar als ik bijv. zin heb ik sperciebonen ga ik echt geen bloemkool kopen omdat deze in de aanbieding is.

Ik wel... dan koop ik de bloemkool en de boontjes. Er zitten meer dagen in een week ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:59

Ineke2 schreef:
Nadir schreef:
maar als ik bijv. zin heb ik sperciebonen ga ik echt geen bloemkool kopen omdat deze in de aanbieding is.

Ik wel... dan koop ik de bloemkool en de boontjes. Er zitten meer dagen in een week ;)

Doe ik ook :) En invriezen kan ook nog.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:13

Nadir schreef:
Equimotion schreef:

Ik weet niet of dat het is, tegenwoordig kan ik wel aardig van die lekkere extraatjes afblijven. :D
Ik ben zelf niet zo handig in het maken van sausjes, dus ik koop dan wel een pakje. Maar hoe vaak gebruik je nou een sausje? Ik eigenlijk niet zo vaak... Meestal alleen bij macaroni of lasagna.

Het excellent brood van de AH is inderdaad erg lekker. :j Daar wil ik dan ook best wat meer voor betalen.

ik gebruik dus heel veel sausjes wij eten namelijk heel vaak nasi kip tandoori lasagne en andere pasta en rijst dingen. of ovenschotels met een sausje der door. gewoon aardappelen groente en vlees eten we haast nooit en als we dat wel doen zijn het nooit gewone gekookte aardapelen altijd net iets anders