Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_rosita_ schreef:Is dit van horen zeggen? Van tv? Of ken je werkelijk een rits 'tokkies' die dit soort namen hebben?
dutchy_ schreef:Noem hem dan gewoon 'Merk'
Ashleey_ schreef:Fiffill schreef:Wat ik vreselijke namen vind: Sjon(nie), Priscilla, Anita, Wendy, dat soort namen. (Sorry iedereen die zo heet).
Zelf heet ik Bente, je hoort het niet heel vaak en als je 't al hoort zijn het vaak jongere kinderen. En dan meestal niet het origineel maar een andere versie, met een 'h' ertussen (Benthe, wat ik overigens een stuk lelijker vind). Ik ben wel tevreden met mijn naam.
Ik ken eigenlijk best veel Bente's (of benthe's) van mijn leeftijd!
Kanelly schreef:Mercedes is nog niet zo'n gekke naam, mits het meisje een Latina is
Nu wil ik geen kinderen, dus dat scheelt
Maar stel dát....
Geen ordinaire namen die associëren met een bepaald milieu : Wendy, Ashley, Kelsey, Desteny, Danny, Joey, Davey etc.
Geen 'oh wat zijn wij hip' namen: Vlinder, Bloem, Banjer, Jazz, Storm, Rain etc.
Geen 'wij willen ook hip doen met een zo moeilijk mogelijke spelling maar slaan de plank volledig mis' (wederom associatie met een bepaald milieu) : Jahvensly, Chayaira, Kaiyleygh, Djiovianny, Dainillo etc.
En uiteraard de buitenlandse namen met een oer-hollandse achternaam... Devon Jansen, Tyrone de Vries, Jaymilla Bakker etc.
Urielle schreef:_rosita_ schreef:Is dit van horen zeggen? Van tv? Of ken je werkelijk een rits 'tokkies' die dit soort namen hebben?
Ik ken meerdere jonge Cheyennes en ze komen idd allemaal uit de lagere sociale klasses zullen we maar zeggenAlleen al vanwege de vrij algemene associatie met platinablond, dikke lagen plamuur etc. etc. denk ik niet dat een universitair geschoolde in Nederland zijn baby nog snel Cheyenne zal noemen
Perla schreef:DIt is in Belgie en Spanje volgens mij een heel normale naam hoor. Kijk maar eens in de Suske en Wiskezag laatst een meisje dat mercedes heette