Bijzondere baby namen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bijzondere baby namen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:05

bij mij in het dorp heet ook nog een meisje: Mokkel :P

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:10

Oh-My-God!!!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:15

vonneke schreef:

Jeumig, da´s wel héél erg sneu := !
Heet ze echt zo, of wordt ze zo genoemd :+ ?!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:17

Ik hoorde ergens dat een kind Boy werd genoemd.

Nou, over 80 jaar "laten wij maar es naar opa Boy gaan"

_O-

Dat doe je toch niet.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:18

Ik vind Yaiza ook appart, je spreekt het uit als Jijsa.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:20

_rosita_ schreef:
Is dit van horen zeggen? Van tv? Of ken je werkelijk een rits 'tokkies' die dit soort namen hebben?

Ik ken meerdere jonge Cheyennes en ze komen idd allemaal uit de lagere sociale klasses zullen we maar zeggen :o Alleen al vanwege de vrij algemene associatie met platinablond, dikke lagen plamuur etc. etc. denk ik niet dat een universitair geschoolde in Nederland zijn baby nog snel Cheyenne zal noemen :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:24

dutchy_ schreef:
Noem hem dan gewoon 'Merk'

:= Het klinkt wel een beetje zoals 'Brent', ik ken ook iemand die zo heet.

Ashleey_ schreef:
Fiffill schreef:
Wat ik vreselijke namen vind: Sjon(nie), Priscilla, Anita, Wendy, dat soort namen. (Sorry iedereen die zo heet ;) ).

Zelf heet ik Bente, je hoort het niet heel vaak en als je 't al hoort zijn het vaak jongere kinderen. En dan meestal niet het origineel maar een andere versie, met een 'h' ertussen (Benthe, wat ik overigens een stuk lelijker vind). Ik ben wel tevreden met mijn naam. :)

Ik ken eigenlijk best veel Bente's (of benthe's) van mijn leeftijd! :j

Hier niet. :n Je hebt er een paar van 20+ maar de rest is allemaal op de kleuterleeftijd schijnt. := Heel veel mensen hebben nog nooit van mijn naam gehoord.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:28

Hier ga ik helemaal in mee.
Maar ik wil ook geen kinderen ;-) en dat gaat ook niet meer gebeuren ...

Ik ken dus idd iemand die zijn zoontje Kaiyleigh (ja, zo ja) heeft genoemd en de dochters hebben zo mogelijk nog moeilijker namen, eentje heet Sharondhra of Shazandhra of zo. Tsja, dan denk ik, ik vind het zielig, bij elke gelegenheid moet je je naam spellen en zie je je klasgenootjes denken "waarom heb jij in vredesnaam zo'n naam". En de achternaam is in dit geval ... ja, inderdaad! Een oerhollandse bloemkoolnaam.

Doe mij dan maar iets als: Max, Eva, Vickie of Geert. Zeker als je een oudhollandsche achternaam hebt.

Kanelly schreef:
Mercedes is nog niet zo'n gekke naam, mits het meisje een Latina is ;)

Nu wil ik geen kinderen, dus dat scheelt :Y)
Maar stel dát....

Geen ordinaire namen die associëren met een bepaald milieu : Wendy, Ashley, Kelsey, Desteny, Danny, Joey, Davey etc.
Geen 'oh wat zijn wij hip' namen: Vlinder, Bloem, Banjer, Jazz, Storm, Rain etc.
Geen 'wij willen ook hip doen met een zo moeilijk mogelijke spelling maar slaan de plank volledig mis' (wederom associatie met een bepaald milieu) : Jahvensly, Chayaira, Kaiyleygh, Djiovianny, Dainillo etc.
En uiteraard de buitenlandse namen met een oer-hollandse achternaam... Devon Jansen, Tyrone de Vries, Jaymilla Bakker etc.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:52

Onze kinderen hebben geen ''bijzondere'' namen, gewoon [***],[***] en [***]. [***] heeft ook een 2e naam en dat is A Nja ( haar 2e naam komt van mijn oma, A Nja is een indische naam en in NL eigenlijk gelijk aan Anja, maar haar roepnaam is gewoon [***].)
Wat ik ook een mooie naam vind is Madee ( is een naam wat veel in Indonesie voorkomt en betekend tweede).
Ik heb namen hier voorbij zien komen waarbij ik dacht, de ouders hebben die namen vast in een dronken bui verzonnen.

Ik ken ook iemand die haar kinderen Nova en Mickey heeft genoemt, Nova vind ik wel apart/leuk maar Mickey vind ik toch wat minder helemaal omdat ze de die naam aan een meisje gegeven hebben.
Ook ken ik iemand die haar zoontje Nero heeft genoemd,ook dat vind ik geen mooie naam, op de een of andere manier doet die naam me denken aan een hond.

Namen zoals Bent(h)e, Maud vind ik ook mooi,maar mijn vriend juist weer niet.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:57

Mijn nichtjes heten Mexx en Bloem.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze beiden toch niet echt als kindernaam zou gebruiken

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:00

ik heb sins een jaar een nichtje die Hasse heet, moest er even aan wennen maar vind het nu wel geinig en bij het meissie passen. haar broer heet trouwens Stans...ook niet allerdaags.
de namen van mijn kids hoor je ook niet heel vaak, maar apart zijn ze niet, Tobias, Mara en Simeon.

mijn zus, moeder van Stans en Hasse, heet trouwens Vinanda, heb ik verder nog nooit gehoord. wel een keer Fenanda...en de man van mijn zus heet Flip en een neefje van Flip heet Ockie. :=

Beertje van Beers heeft haar dochter tijgerlelie genoemd. := ...Bloem Bikkel en Bink heb ik ook een keer gehoord, het wordt steeds gekker.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 08-02-10 11:07, in het totaal 3 keer bewerkt

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:02

mijn zoontje heet diego op zich heel normaal tot dora er op tv een vriendje bij kreeg die diego heet !!

nu is het go diego go

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:11

Ik ken iemand die heet Hansje (meisje) :+

Zoi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:11

Wat denken jullie van Trijntje (Oosterhuis)
Vind ik ook erg apart en moet je ook echt van houden

Mijn dochter heet Zoï, hoor je ook niet zo heel veel
Wel vaak geschreven als Zoë, maar je zegt toch echt Zowi, dus waarom altijd die ë

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:14

Sterre schreef:
[naam] schreef:

Jeumig, da´s wel héél erg sneu := !
Heet ze echt zo, of wordt ze zo genoemd :+ ?!

nee zo is haar roepnaam.

oma hete zo en moeders wilde het kind ook zo noemen. Oma was er erg op tegen maar moeders deed het toch.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:24

Tycho vind ik ook een mooie en aparte naam, maar zo heet het paard van mijn zus dus helaas :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:35

omg... mokkel :=

Lelie vind ik trouwens wel een leuke meisjesnaam :)
Ken een klein meisje dat zo heet, tis ook echt een prachtig Lelie'tje :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:47

Mijn moeder zou trouwens als ze een jongen was Keith heten. never dat dat goed uitgesporken werd hier in nederland.

Ik Donny Djovanni ( ja mijn vader kwam wel een beetje uit dat mileu)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:49

Urielle schreef:
Tycho vind ik ook een mooie en aparte naam, maar zo heet het paard van mijn zus dus helaas :+

Ik ken ook een Tycho, schat van een jongentje :D

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:49

Ik heb een aantal stage's gelopen in de peuter en kleuter klas en dan kom je ook een heleboel aparte namen tegen.

Jongens;
Rory
Taco
Koray
Silvo
Sorin
Robson
Dio
Renardo

Meisjes;
Shamee
Rovijanemy
Merle
Sheena
Yanaicka
Angie
Ezra

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:51

Urielle schreef:
_rosita_ schreef:
Is dit van horen zeggen? Van tv? Of ken je werkelijk een rits 'tokkies' die dit soort namen hebben?

Ik ken meerdere jonge Cheyennes en ze komen idd allemaal uit de lagere sociale klasses zullen we maar zeggen :o Alleen al vanwege de vrij algemene associatie met platinablond, dikke lagen plamuur etc. etc. denk ik niet dat een universitair geschoolde in Nederland zijn baby nog snel Cheyenne zal noemen :D

Jouw associatie hoeft niet ieders associatie te zijn...
Algemeen, op welke basis trek jij de conclusie dat er bij de naam Cheyenne een platinablond figuur hoort en dat dát het algemene beeld is?
Ik heb nou net de associatie 'onwijze kaktrut, over het paard getilde troela' bij de naam Cheyenne... Mevrouw zat vroeger bij mij op school, deed VWO en heeft daarna voor zover ik weet nog aardig wat gestudeerd, dat was me toch een kakkerrrrr.
Dus tsja.. ze bestaan wel degelijk.
Nogmaals, vind het echt belachelijk dat er bij bepaalde namen direct gedacht wordt aan tokkies of juist aan kakkers of hippe figuren. Het is een náám, dat zegt geen reet over de persoonlijkheid van zo'n kind....

OMG... Mokkel! Zo noem je je kind toch niet????
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 08-02-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:52

Onze [***] is ook een schat van een jongen, maar af en toe kunnen we hem wel achter het behang plakken ;) :D

Ik heb ooit is stage gelopen in een oer hollands gezin met 6 kinderen ( allemaal jongens)

2 daarvan hadden wel een aparte naam.
Pacco en Santos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:03

Tja, Urielle is niet de enige...
In mijn stad wonen relatief veel laag opgeleiden, komend uit een dito milieu. We zijn geen lijstaanvoerders qua Hbo-ers en Universitair geschoolden zeg maar :D
Ook hebben we weinig echt 'goede' wijken, de meeste wijken bestaan toch uit mensen die lager opgeleid zijn en zo dus de sociaal lagere klassen.(het gegeven dat er hier een deel van de documentaire 'Rauw en Puur' opgenomen is, is ook wel tekenend)
En 1 blik op de Burgerlijke Stand hier zegt genoeg.
Het stikt van de Cheyenne's, Soraya's, Kelly's, Danillo's, Damian's, Danny's etc.
En niet te vergeten alle onuitspreekbare, in het zo ingewikkeld mogelijk 'Engels' geschreven namen.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:06

Perla schreef:
zag laatst een meisje dat mercedes heette :Y)
DIt is in Belgie en Spanje volgens mij een heel normale naam hoor. Kijk maar eens in de Suske en Wiske ;)

Ik vind Cola en Sinas wel echt te belachelijk voor woorden. Een kennis van me heet Wilco, die noemen we altijd Cola, maar dat is een bijnaam.
Lamborgini en Ferrari vind ik ook echt niet kunnen. En wat dacht je van Ajax? Ik ken een jochie in A'dam die zo heet!

In mijn klas met kinderen heb ik er eentje gehad die Pearl heette. Bekt ook niet zo lekker vind ik.
En in mijn oude dorp woonde een meisje die heette Dingena. Dingena!!!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:09

xxmichellexx schreef:
Meisjes;
Merle
Wat een mooie naam :wow: !!