werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:18

Cowgirl schreef:
ikdoemaarwat schreef:
heb je beveiliger 2 diploma?

nee die heb ik niet maar daar wordt je wel voor opgeleid.
Ik weet trouwens niet eens of ik nou gereageerd heb omdat ik dat echt wil of omdat ik MOET solliciteren.
En als ze van mijn rugklachten horen vraag ik me het al helemaal af of het uberhaubt wat wordt. Nou ja ik zie het wel.
heb vandaag ook nog bij Perrysport gesolliciteerd...maar meer ook vanwege dat het MOET.

Ik ga wel aan een cursus engels beginnen, ga me morgen opgeven en waarschijnlijk over 2 weken starten.
zijn wel 30 lessen dus 30 weken = een half jaar nu maar hopen dat ik dat vergoed ga krijgen.

ok apart
weet dat SH een hele leuke en graag gewerkte functie in de beveiliging is
lijkt mij dan dat ze iemand met B2 juist voorrang geven dan diegene die ze op moeten leiden ...

voor dat soort werk hebben ze liever wel dat je 100% in orde bent aangezien je moet kunnen optreden in calamiteiten

( ik ben lerares + praktijkopleider Beveiliger geweest ;) )

Anoniem

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:45

Ik heb de 27ste een gesprek! Voor een werken/leren traject in een verzorgingshuis hier in de buurt! Weet nog niet precies hoe het in zijn werk gaat maar dat zal ik dan vast wel horen.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:51

Ik heb me een paar paginas terug gemeld. Inmiddels heb ik werk, hoera.
Maandag had ik mn eerste dag dus sochtends vroeg enthousiast op de fiets...val ik en lig ik 7uur later op de operatie tafel..

Mijn werkgever gelooft het niet helemaal. ..
Dus nu zit ik wèèr thuis..

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:02

Chocotof schreef:
Ik heb me een paar paginas terug gemeld. Inmiddels heb ik werk, hoera.
Maandag had ik mn eerste dag dus sochtends vroeg enthousiast op de fiets...val ik en lig ik 7uur later op de operatie tafel..

Mijn werkgever gelooft het niet helemaal. ..
Dus nu zit ik wèèr thuis..

Dit meen je niet.....

Hebben ze je ontslagen?

Hoezo niet geloven, dit kan je toch aantonen?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:21

Unbelievable. Hoeveel pech kun je hebben? Heb je pijn? Komt het helemaal goed?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:04

mijn ellepijp is dwars door midden dus hebben ze er een plaat opgezet.
Spaakbeen had 2 breuken dus heb ik daar pinnen. Daardoor de pees van mn duim gepest en mn duim doet nu bijna niks meer.
Uiteraard gebeurt dat met je rechterarm als je rechts bent...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 12:06

Ohhh wat een pech. Maar ik zou toch nog eens langs gaan bij die werkgever. Met je arm in het gips heb je wel een goed 'alibi' lijkt me.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:16

Misschien had die werkgever gewoon geen zin om meteen met een zieke werknemer te zitten?
In je proeftijd kunnen ze nu eenmaal zonder opgaaf van redenen stoppen he?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:23

Ik vraag mij af (heb niet het hele topic gelezen) waarom geen thuiswerk? Alles wat je verdient is toch mee genomen?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:45

Ik vind die thuiswerk sites altijd zo eng. Er zijn er nogal niet wat waarbij je eerst zelf moet betalen enzo. Ik vertrouw dat meestal niet zo. Maar misschien heb jij daar andere ervaringen mee.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:53

Nee ik heb er geen ervaring mee (heb eigenlijk te veel werk :o ) maar er zijn ook goede sites voor.
Misschien vind je die in een topic daar over?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:52

Betrouwbaar thuiswerk wat ook nog een beetje betaalt is denk ik lastig te vinden.

Chocotof: dát is nou echt heel veel pech hebben. Gaat het wel weer helemaal goedkomen? Mijn zus heeft een paar jaar geleden haar elleboog gebroken en daar hebben ze een pinnetje/dingetje ingezet en later weer uitgehaald, maar die heeft nu nog af en toe last ervan. Ze kan gelukkig wel normaal werken. Ga anders eens met de werkgever praten, dan vertrek je misschien met een beter gevoel.

Ik heb hier wel grappig nieuws, ik ben gisteren op gesprek geweest voor een vacature van 15 uur. Ze hadden volgens mij het liefste gehad dat ik gisteren begonnen was. Vandaag mag ik nog even over het salaris gaan kibbelen. Als we het eens kunnen worden, dan zou ik in principe maandag al mogen beginnen. Het probleem is alleen dat ik eigenlijk werk zoek voor een uurtje of 30-32. Ik zou het niet eerlijk vinden om bij hun te beginnen en dan over een maand te zeggen "doeiiii, ik heb iets anders". Van de andere kant, alles wat ik heb is meegenomen. Ik heb mijn werkcoach en mijn oude baas een "help" berichtje gestuurd en ben benieuwd wat hun voor een advies hebben.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:02

Ik zou het denk ik toch maar doen als ik jou was. Wie weet hoe lang het kan duren voor je iets anders hebt. En wie weet komt er bij deze baan nog wel meer uur bij, al dan niet tijdelijk (door ziekte ofzo). Ik zou meer af gaan op mijn gevoel, of ik daar echt wilde werken. Als de mensen je aardig lijken en het werk ook wel, dan zou ik het doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:08

Ik ook.
Bij mijn huidige baan ben ik begonnen met 24 uur. Daar kwam al snel 6 uur bij... en nu werk ik alweer een paar jaar 32 uur. En nu willen ze me naar 36 uur hebben :')
Dus ik zou er ook zeker voor gaan!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:37

Net iemand gesproken daaro: Als ik héél hard onderhandel, kan ik met mijn salaris op uitkeringsniveau belanden. Dat zou ik op zich geen probleem vinden, beter werk dan geen werk. Alleen het aantal uren blijft 15 dus... Dan vrees ik dat ik eerlijk ga vertellen wat voor salaris ik wil, wat ik daarvoor te bieden heb (heel veel) en dan mogen ze zelf kiezen. Ik heb immers ook nog een huis en een paard te betalen en dat gaat met dat aantal uren niet lukken. Het grote voordeel is dat ik ook nog geen uitkering heb, dat zal pas ergens in maart zijn en ik wil eigenlijk voorkomen dat ik in heel die uitkeringstoestanden terecht kom (hem ook nog nooit een uitkering gehad). Volgende week heb ik het volgende sollicitatiegesprek, daar heb ik een iets hogere pet van op, maar de baan is ook een stuk pittiger.

Dus, werkeloos, hoe kom je de dag door? Met onderhandelen en zoeken en nadenken.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:49

ik heb echt een paar off dagen gehad. Ik heb ook van de een op de andere dag geen zin meer om te sporten en mijn pc was finaal gecrashd :( . Godzijdank zijn gelukkkg al mijn gegevens bewaard gebleven en had ik een hele lieve broer die bijna 24 uur bezig is geweest dat ding weer aan de praat te krijgen
Wel een leuke avond op jumping gehad en vandaag maar weer wat gesolliciteerd aangezien ik alweer 2 afwijzingen binnen had.

Toch maar een poging gedaan bij Vacansoleil als camping medewerker voor komend seizoen en bij een horecabedrijf op schiphol.
Daarnaast nog info aangevraagd over de functie grondstewardess bij onze nederlandse maatschappij . Mijn opleiding sluit niet helemaal aan maar misschien dat ik met mijn werkervaring wel kan solliciteren. Ik ga het gewoon proberen want het lijkt mij wel een leuke afwisselende baan.

nou ja duimen maar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:01

Pff ik heb weer gezeik met mijn oude baan! Ik zou deze maand mijn vakantiegeld en spaarloon gestort krijgen! Had geen idee hoeveel het zou worden maar ik kreeg vandaag een loonstrookje binnen met een mooi bedrag erop. Ik ga dus op mijn rekeningkijken en ze hebben gewoon 650(!) euro te weinig gestort! ik wordt hier echt zo gek van. Locatiemanager is zoals altijd weer niet te bereiken ( heb ook nog 2 weken salaris tegoed wat ik nog steeds niet heb) en de salarisadministratie is ook al onbereikbaar! Wordt er echt zwaar moedeloos van!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:03

650 euro is wel een gigantisch verschil!!

Ik word zo moedeloos van bedrijven die gewoon niet reageren op sollicitaties :o

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:26

Cowgirl, ook al sluit je opleiding niet helemaal aan, toch proberen! Helaas is mijn ervaring wel dat het aanbod van mensen zo groot is, dat ze liever iemand kiezen die precies aansluit. Erg jammer dat dat nu zo gaat.
Ik ben al een tijd bezig met info te vinden over het bedrijf waar ik morgen ga solliciteren, maar stom genoeg krijg ik bijna niks gevonden. Wat ze doen, daar ben ik wel uit, maar verder is er bijna niks te vinden. Lastig! Straks komen de beruchte vragen weer en dan heb ik weer zo'n bij elkaar geraapt antwoord.

Odetteke, het is blijkbaar mode om gewoon niet te reageren. Ik heb dat nu ook al een paar keer gehad. Ik vind het erg onbeschoft, al stuur je een standaard afwijsbrief, maar DOE iets. In plaats daarvan krijg je van bedrijven waar je het toch echt niet van verwacht had, gewoon geen reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:55

Bergje, staat er op hun eigen website misschien meer informatie? Hoeveel mensen er werken, wie er de baas is??

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:41

Op hun eigen site heb ik een klein beetje kunnen vinden. Met anderhalf uur google heb ik nog een klein beetje kunnen vinden. Ik ben even ter plaatse gaan kijken en heb nog rondgevraagd of iemand het bedrijf toevallig kende, maar helaas! Dus ik ga gewoon op hoop van zegen met de informatie die ik heb!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:34

Hoe ik de dag door kom? :D
Sta rond 9 uur op, verzorg dan de paarden en honden hier.
Dan ga ik ontbijten.
Daarna ga ik wat in het HH doen.
Dan wat Bokken of Gamen.
Hondjes uitlaten.
Na de lunch ga ik wandelen met paard 1
Lekker poetsen enz.
Daarna pak ik paard 2 en ga longeren of rijden of wandelen.
Ja en dan is de dag zo weer om.
Dan mest ik de paddock en wei uit.
Geef hooi en water voor de nacht.
Ga lekker eten klaarmaken, avondeten, douchen en tv kijken of achter de pc.
Oja heb sinds kort nieuwe Hobby erbij.
Borduren van kussens, en ik ga regelmatig zwemmen.
Dus ik verveel me niet echt meer ;)
Al heb ik wel een winterdipje gehad dat ik nergens zin in had en tot laat in mijn bed bleef liggen.
Maar dat is nu over. De tip sta op tijd op, anders voel je je de hele dag lusteloos. (ik tenminste wel)
Werken hoef ik niet voor het geld dus prima zo.
Help af en toe mee op het land natuurlijk, met mijn vriend die akkerbouwer is.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:58

Nou, ik ben weer terug van mijn sollicitatiegesprek. Ze vonden het niet zo vreemd dat ik erg weinig informatie over hun kon ontdekken. Pfieuw.... gelukkig! Ik moet zeggen dat ze verder ook niet heel uitgebreid hebben uitgeweid op mijn vraag "vertel eens iets over jullie geschiedenis". De functie lijkt me wel erg leuk (om te voorkomen dat alles herkenbaar is ga ik er verder maar niet over uitweiden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:04

Bergje, je hebt in ieder geval je best gedaan om zoveel mogelijk te weten te komen :). Als er zo weinig te vinden is, zou je bijna gaan denken dat een onbetrouwbaar bedrijf is, maar dat kun je zelf wel beoordelen toch?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:41

Het is wel een betrouwbaar bedrijf, dat heb ik tot in zoverre wel uit kunnen zoeken middels KvK en doordat ik wel een ander bedrijf heb gevonden waar ze zaken mee doen (en gezien de sector waar ze in zitten is het erg onwaarschijnlijk dat het geen betrouwbaar bedrijf zou zijn). Een beetje apart is het wel, om bijna niks te kunnen vinden van een bedrijf in deze moderne tijd met internet.