Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:29

superwoman schreef:
booster schreef:
mijn mening naar alles gelezen te hebben.
weet je waarom het misschien mis gaat tussen jou en je ex door de familie die zich er misschien te veel mee bemoeit?
ik blijf bij me punt door je openings reactie.
je laatste berichten zie ik wel dat je meer je best doet en dat moeders ook tegen zit.
maar vraag me af of de familie er om heen er geen rol in speelt

leuk dat je alles heb gelezen
Al snap ik niet waarom je je mening zo moe(s)t geven zonder eerst te lezen en het nu niet bij stelt als je écht alles heb gelezen...
Ts heeft al aangegeven dat de fam zich er (te) veel mee bemoeid - maar dat is niet zo gek aangezien de moeder nog bij haar ouders woont.
Waar is je oplossing als je wat wil toevoegen aan dit topic?

als je de eerste reactie van de hele topic leest wat haal je er dan uit

edit: heb alles gelezen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:31

booster schreef:
Als je de eerste reactie van de hele topic leest wat haal je er dan uit

Dat er ondertussen 23 pagina's zijn geschreven en dat je niet eerder een mening moet geven voor je alles goed heb gelezen....

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:36

superwoman schreef:
booster schreef:

Dat er ondertussen 23 pagina's zijn geschreven en dat je niet eerder een mening moet geven voor je alles goed heb gelezen....

ik heb alles gelezen!
maar als jij een topic zo opent wat voor indruk laat je dan achter

RoodZonnetje

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:26

Booster wees niet zo egoïstisch, dit topic gaat niet om jou. Misschien verstandig om óf een onderbouwde, waardevolle reactie te geven of gewoon weg te blijven want dit schiet ook niet op.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:45

superwoman schreef:
booster schreef:

Eens; heel kortzichtig om meteen te reageren en dan ook nog te roepen dat je niet alles gelezen hebt.
Lees eerst alles (zoals je al van plan was volgens je bericht) en reageer dan!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:20

Ok, laat ik het dan anders formuleren: oplossingen die TS zelf kan uitvoeren en waar niet persé verandering van de familie nodig is want die kan je toch veel minder makkelijk beïnvloeden.

Maargoed, ik heb het idee dat dit een welles-niettes spelletje wordt dus ik stop hier mee.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:23

Heino schreef:
Ok, laat ik het dan anders formuleren: oplossingen die TS zelf kan uitvoeren en waar niet persé verandering van de familie nodig is want die kan je toch veel minder makkelijk beïnvloeden.

Maargoed, ik heb het idee dat dit een welles-niettes spelletje wordt dus ik stop hier mee.

vind het bijzonder aardig dat je nog heb gerageerd, aangezien ze "ons" voor "domme ganzen" heeft uitgescholden :n

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:28

hij moet zo ie zo proberen het kind te erkennen.
laat ze dit niet toe kan hij er evt met een rechtzaak het proberen.
dan kan hij het recht krijgen voor een evetueele omgangs regeling.
(voor het geval dat moeders weer moeilijk gaat doen)

tip voor TS: mocht de moeder jou uit het leven van je kind willen wissen stuur ieder jaar met verjaardagen kerst etc een brief en/of kaartje met onder tekend papa of je vader
ken moeders het steeds weg gooien maar kleine kinderen worden groot en ooit zullen ze zelf de post van de deurmat pakken.
dan weet het kind wel papa stuurt me kaarten/brieven en zal ze je vanzelf waarschijnlijk komen opzoeken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:55

kensha schreef:
Naja nu probeert ze het weer goed te maken met mij...... de hele tijd telkens bellen en mailen.

Ik heb haar nu ook vertelt waarom mijn paard ook zo belangrijk voor mij is want het dicht namelijk wel een gat in mijn verleden waardoor ik men paard niet zomaar weg kan doen.(het was niet zomaar een aankoop geweest vroeger)
Het is eenmaal duur en moet er wat tijd inbesteden maja dat is eenmaal zo.

Nadat ze het verhaal heb gelezen zegt ze dat ze het accepteert en het niet wist wat er heb afgespeelt. Maar zal ze dat wel menen dat's momenteel mijn ander vraag.

En ja ik wil er toch wat meer voor mijn kind erzijn.

laten we weer verder gaan ontopic.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:03

Beste booster.
Aangezien jij de hele situatie niet kent en ik wel, denk ik dat een verontschuldiging hier op z'n plek is!
Kensha is wel degelijk een goede vader voor zijn kind, maar word voor de keus gezet..of je paard of het kind!
En dan gaat het niet eens over de tijd die hij in het paard steekt, maar meer omdat ze weet wat het kost om een paard te onderhouden! En dat steekt, ze geeft dat geld liever uit aan andere dingen, aangezien ze zelf te beroerd is om haar klauwen uit te steken en zelfs een simpel baantje niet langer vol houd dan een paar dagen!
DEze dame wil er gewoon alles uit halen wat er inzit en dat natuurlijk in haar voordeel!
I

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:45

Het is en blijft triest dat TS in deze situatie zit, vind het daarom niet netjes dat er door sommige kort door de bocht gereageerd wordt...Ts moet dit en dat...Ts moet helemaal niks alleen doen waar hij denkt goed aan te doen.

Naar mijn idee is TS een persoon die wel degelijk geeft om zijn kind en er best wat voor over heeft, maar hij is nog wat jong (gelet op de situatie) wat ik overgens niet negatief bedoel...maar dan formuleer je dingen soms wat ongenuanceerd en dit komt wellicht verkeerd over bij sommige bokkers.

Als TS geen drol om zijn kindje zou geven was dit hele topic niet van de grond gekomen, mensen die zich niet bekommeren om hun kind vragen zich bepaalde dingen niet eens af...dingen die TS zich wel afvraagt.

Daarnaast vind ik het bijzonder oneerlijk en gemeen om TS een keuze te laten maken tussen zijn paard en kind...wat is dat nou voor keus?
Daar kun je toch geen zinnig antwoord op geven? de familie bereikt het tegenovergestelde effect daarmee.

TS wil volgens mij een goede betrouwbare vader zijn, maar daarnaast een goede paardeneigenaar die er niet alleen is voor zijn paard maar deze ook als uitlaatklep mag zien.
Juist nu in deze moeilijke situatie zal zijn paard belangrijker zijn dan ooit.

Als ik de laatste reactie van Aerdenhout1 zo lees over moeder, dan gaan mijn haren bijna recht overeind staan, als dit echt zo is dan moet ze zich schamen hoe jong ze mischien ook is.
Laatst bijgewerkt door cissie op 12-01-10 18:47, in het totaal 2 keer bewerkt

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:46

Zo zeg, wat is er veel gebeurd nadat ik de laatste x dit topic heb gelezen.

Jammer dat het zo moet lopen, maar laat alles vastleggen op papier!!!!
In mijn omgeving meegemaakt dat het niet op papier stond en vanaf dat de moeder weg is gegaan kon er betaald worden voor het kindje (betekende dat de 3 jaar die 'zwart' betaald werden dus nogmaals via de bank over gemaakt konden gaan worden)
Dus echt TS Laat alles vastleggen voordat je dit ook gebeurd.

Toch jammer dat mensen een reactie plaatsen zonder alles te lezen. Triest eigenlijk ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 21:48

Ik ben net weer thuis van haar huis het lijkt nu allemaal wel weer beter te draaien.

Ik weet niet echt waar de druk allemaal vandaan kwam, ja misschien is ze idd op mijn geld uit of er was jaloersie tijd. Tsja als koppel wil je toch meest elke avond bij elkaar zijn maar voor nu gaat het eenmaal nog even niet.
Als ouders zijn we voor nu bij elkaar en verzorging is er zoals het eigelijk al hoorde te zijn.

Ik denk ook omdat ik de avonden weg was en zij alleen thuis (met familie) ze erop jaloers was en wat wij nu ook hebben afgesproken ik nu een deel betaalt per maand.
De ander deel gebruiken we als ik er bent en bijvoorbeeld;luiers,kleding enzovoort nodig is dat wij die gezamelijk gaan kopen en kosten gezamelijk delen, dat we toch gezamelijk de deur uit zijn.

(Ik geloof ook dat daar de bron is waar alle ruzie vandaan kwam dat we te weinig samen deden (buiten om het huis) )

Man begin teveel "Ik wordt te gebruiken"

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:23

Wat mooi Kensha dat je het ook zo vanuit haar perspectief probeert te zien. Zou best kunnen dat ze beetje jaloers was, dat jij wel lekker af en toe je eigen ding kan doen, naar je paard toe en zij steeds thuis zit met een baby. Hoeveel ze ook van haar kind houdt, alleen maar thuis zitten en weinig anders doen is kan voor een jonge meid best lastig zijn.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:26

Netjes van je.
Kan me ook wel weer voorstellen dat als zij elke avond met de baby alleen thuis zit en je naar je paard bent dat dat problemen gaat geven.
Zou ik van mijn vriend ook niet tof vinden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:54

Het is ook een heel grote verandering natuurlijk, eerst ben je met z'n tweetjes en dan ineens met z'n drieën, dat zal ook flink wennen geweest zijn voor beiden :)

Heel fijn dat jullie je persoonlijke ergenissen opzij kunnen zetten en in de eerste plaats ouders zijn voor jullie kindje. Gaan jullie nog naar de gemeente zodat jij het kindje kan erkennen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:20

NoaC schreef:
Netjes van je.
Kan me ook wel weer voorstellen dat als zij elke avond met de baby alleen thuis zit en je naar je paard bent dat dat problemen gaat geven.
Zou ik van mijn vriend ook niet tof vinden.

Dat is in dit geval helemaal haar eigen keuze!