OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:53

Ik heb ook nog geen. :\

Heb de hele ochtend proberen te bellen. Werd er steeds opgehangen omdat het 'te druk' was. Net kwam ik eindelijk een keer in de wacht, 30 minuten zitten wachten!!!!!!, toen maar opgehangen... ZUCHT.

Ik krijg mijn tijdelijke pas donderdag ofzo, wil ook weten of ik tot die tijd met mijn papieren kan... Maar zoals ik hierboven ook al zie: iedereen zegt wat anders. :\

En weet iemand hoe het straks met de bus gaat? Blijven de daltarieven gewoon of moet je opeens per zone betalen? Dan zou ik namelijk de helft meer kwijt zijn...

Serafina80

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:58

Ja, het is inderdaad verwarrend omdat alle berichten tegenstrijdig zijn :(...

Ik heb een paar pagina's terug even gelezen en daar staat datje samen met het aanvraagformulier een tijdelijke chipkaart krijgt..dat zou al fijn zijn! Maar kan je daar dan al als student gratis mee reizen? Dan hoop ik dat , dat stomme formulier snel komt! Is al meer dan een week geleden.

Zeg, ze hadden het wel een paar maanden eerder kunnen aangeven dat iedereen een chipkaart nodig heeft..hopelijk leren ze er van!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:02

Ik hang nu ook al weer even in de wacht.
Het lijkt net of ze er maar 2 mensen hebben zitten :\

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:04

haha inderdaad

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:05

_Patriciaa schreef:
Ik hang nu ook al weer even in de wacht.
Het lijkt net of ze er maar 2 mensen hebben zitten :\

Voor mijn gevoel zetten ze gewoon iedereen een uur in de wacht :+ Hebben ze weer €6 verdient :+ Net als die man in het begin, die praat vét langzaam. Hoezo tijdrekken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:06

Ik heb mijn persoonlijke OV al sinds oktober aangezien ik er al mee moest reizen in Amsterdam.
Wou 'm vandaag opladen - had namelijk van verschillende mensen vernomen dat het al kon - dus ik druk op 'ophalen bestelling' krijg ik na lang wachten een fout melding.
Als ik naar 'mijn kaartgegevens' ging stond daar dat ik vanaf 01-10-2009 tot 31-12-2012 een week OV had.

Klopt dit? Of moet ik het na 4 januari nog eens proberen (de aangegeven datum dat ik mijn bestelling kan ophalen).

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:06

Serafina80 schreef:
Ja, het is inderdaad verwarrend omdat alle berichten tegenstrijdig zijn :(...

Ik heb een paar pagina's terug even gelezen en daar staat datje samen met het aanvraagformulier een tijdelijke chipkaart krijgt..dat zou al fijn zijn! Maar kan je daar dan al als student gratis mee reizen? Dan hoop ik dat , dat stomme formulier snel komt! Is al meer dan een week geleden.

Zeg, ze hadden het wel een paar maanden eerder kunnen aangeven dat iedereen een chipkaart nodig heeft..hopelijk leren ze er van!

Met een gratis tijdelijke chipkaart kan je gratis reizen ja als student zijnde.

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:07

Dank je!

En die tijdelijke kaart krijg je dus tegelijk met je aanvraag formulier?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:07

maaike5581 schreef:
Wellicht hebben jullie wat aan deze informatie:

Een beperkte groep studenten zal desondanks nog zonder (tijdelijke) SOVC zitten, in dit geval zal de student zijn papieren OV van 2009 moeten kunnen tonen, kan de student dit niet dan moet de vervoerder de procedure van het niet in bezit zijn van een geldig vervoerbewijs volgen.
Vanaf 1 februari 2010 moeten alle studenten beschikken over een SOVC.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:09

Nou dat was geloof ik nog vrij snel.. :')
was idd fout in het systeem dat ik die brief kreeg, stelletje sukkels zijn het, anders had ik er dus gewoon twee gekregen..

en nu moet ik dan de site in de gaten houden wanneer ik mn abbonnemten kan activeren >;)
wat een gedoe

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:10

Ja, dat heb ik gelezen! Maar ik heb net d IB-groep gebeld en die zegt dat dat dus niet waar is en dat je vanaf 2010 niet meer kunt reizen met de ov-papieren kaart.. snap je dat het nu erg verwarrend is? Wat is nu wel waar en wat niet?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:12

milatje schreef:
Ik heb mijn persoonlijke OV al sinds oktober aangezien ik er al mee moest reizen in Amsterdam.
Wou 'm vandaag opladen - had namelijk van verschillende mensen vernomen dat het al kon - dus ik druk op 'ophalen bestelling' krijg ik na lang wachten een fout melding.
Als ik naar 'mijn kaartgegevens' ging stond daar dat ik vanaf 01-10-2009 tot 31-12-2012 een week OV had.

Klopt dit? Of moet ik het na 4 januari nog eens proberen (de aangegeven datum dat ik mijn bestelling kan ophalen).

Op bijna alle SOVC zit een tijdelijk reisproduct, het klopt dat er bij jou tot 2012 op staat, dat is bij iederen waarvan al een een tijdelijk reisproduct op de SOVC is geplaatst.
Vanaf januari 2010 zal gefaseerd voor iedere student het reisproduct 2010 en verder op de SOVC geplaatst worden, hier krijg je vanzelf bericht over.
Echter is het naar mijn weten wel mogelijk om zelf al saldo op je SOVC te plaatsen, dit kan je bv doen bij de kaartautomaten op het station die voorzien zijn van het OVC logo.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:12

heb even op de site gekeken, kan pas tussen 22 jan en 31 jan mn abbonnement ophalen :\
Dat kon dat ventje me dus niet vertellen.. maar hoe moet ik nu dan in de tussentijd reizen :\ ?
Snap er echt geen drol van

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:14

Serafina80 schreef:
Ja, dat heb ik gelezen! Maar ik heb net d IB-groep gebeld en die zegt dat dat dus niet waar is en dat je vanaf 2010 niet meer kunt reizen met de ov-papieren kaart.. snap je dat het nu erg verwarrend is? Wat is nu wel waar en wat niet?

Zoals eerder gemeld, dit geld bij de NS, dit zijn de laatste berichten die wij hierover hebben ontvangen en tot die tijd geld bij de NS met de eerder genoemde voorwaarden de papieren OV.
Echter hou er wel rekening mee dat per 01-02-2010 dit niet meer geld en iedere student in bezit moet zijn van de SOVC.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:16

_Patriciaa schreef:
heb even op de site gekeken, kan pas tussen 22 jan en 31 jan mn abbonnement ophalen :\
Dat kon dat ventje me dus niet vertellen.. maar hoe moet ik nu dan in de tussentijd reizen :\ ?
Snap er echt geen drol van

Als je in bezit bent van een SOVC zit hier tijdelijk reisrecht op en kan je dus gewoon gebruik maken van je SOVC.

NA 01-01-2010 zal gefaseerd bij iedere student het reisrecht voor 2010 en verder op de SOVC gezet worden.
Ben je nog niet in het bezit van een (tijdelijke)SOVC dan kan je tot de tijd dat je de SOVC hebt ontvangen tot 01-02-2010 met je oude papieren OV reizen
Laatst bijgewerkt door BugsFunny op 30-12-09 15:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:17

Oke super! Dan hoef ik me bi de trein voorlopig geen zorgen te maken!

Bedankt voor je antwoorden en voorl je gedult haha...

Nu zou ik alleen nog antwoord op mijn laatste vraag willen...krijg je als je het formulier hebt aangevraagd tegelijk een tijdelijke pas?Dan zou ik die vandaag of morgen moeten krijgen! Even ter verduidelijking: ik heb nog GEEN chipkaart. Als die vraag is beantwoord zal ik niet meer zeuren (A)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:19

Serafina80 schreef:
Oke super! Dan hoef ik me bi de trein voorlopig geen zorgen te maken!

Bedankt voor je antwoorden en voorl je gedult haha...

Nu zou ik alleen nog antwoord op mijn laatste vraag willen...krijg je als je het formulier hebt aangevraagd tegelijk een tijdelijke pas?Dan zou ik die vandaag of morgen moeten krijgen! Even ter verduidelijking: ik heb nog GEEN chipkaart. Als die vraag is beantwoord zal ik niet meer zeuren (A)

Zie bovenstaand...

Je zou een SOVC moeten gaan ontvangen, aangezien de datum ga ik ervan uit dat je een gewone SOVC gaat ontvangen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:20

mn vriend heeft die wel gehad ja..
Dus denk dat jij hem dan ook wel moet krijgen!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:21

Mn vriend heeft hem vorige week ontvangen..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:22

Ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar ik las wel iets over als je een weekend OV hebt je in het weekend niet hoeft in- en uit te checken in de trein? Is dat zeker zo? Want ik had dit jaar al een persoonlijke OV-chipkaart voor in de metro en als ik daarmee gratis kan moet ik ook gewoon in- en uit checken (anders kom je ook het perron niet op).

Ik vraag me wel af of ik niet moet overschakelen op een reisvergoeding, aangezien ik in België studeer en je er nog niet mee naar het buitenland schijnt te kunnen. Daar hebben ze die uitcheckapparaten ook niet natuurlijk, maar als je niet hoeft in- en uit te checken als je gratis kan, dan maakt het natuurlijk niet veel uit (tenzij ik een keer doordeweeks naar huis wil).

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:24

Serafina80 schreef:
Dank je!

En die tijdelijke kaart krijg je dus tegelijk met je aanvraag formulier?

Ik weet niet hoe het nu zit, maar heb dat wel van meerdere mensen gehoord.
Ik heb 'm zelf begin oktober al gehaald (had 'm echt nodig) en die heb ik toen zelf op moeten halen bij een gvb ding. XD

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:24

Spirit schreef:
Ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar ik las wel iets over als je een weekend OV hebt je in het weekend niet hoeft in- en uit te checken in de trein? Is dat zeker zo? Want ik had dit jaar al een persoonlijke OV-chipkaart voor in de metro en als ik daarmee gratis kan moet ik ook gewoon in- en uit checken (anders kom je ook het perron niet op).

Ik vraag me wel af of ik niet moet overschakelen op een reisvergoeding, aangezien ik in België studeer en je er nog niet mee naar het buitenland schijnt te kunnen. Daar hebben ze die uitcheckapparaten ook niet natuurlijk, maar als je niet hoeft in- en uit te checken als je gratis kan, dan maakt het natuurlijk niet veel uit (tenzij ik een keer doordeweeks naar huis wil).

Zoals ook al eerder genoemd, tenzij je dus van en naar een station reist met gesloten poortjes...
Nu hoeft dat nog niet en hoef je alleen in en uit te checken als je geen vrij reizen hebt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:25

maaike5581 schreef:
milatje schreef:

Op bijna alle SOVC zit een tijdelijk reisproduct, het klopt dat er bij jou tot 2012 op staat, dat is bij iederen waarvan al een een tijdelijk reisproduct op de SOVC is geplaatst.
Vanaf januari 2010 zal gefaseerd voor iedere student het reisproduct 2010 en verder op de SOVC geplaatst worden, hier krijg je vanzelf bericht over.
Echter is het naar mijn weten wel mogelijk om zelf al saldo op je SOVC te plaatsen, dit kan je bv doen bij de kaartautomaten op het station die voorzien zijn van het OVC logo.

Ja maar het is niet de bedoeling dat ik er geld op ga zetten.
Wel apart dan dat sommige mensen (die 'm pas vanaf halverwege januari zouden kunnen opladen) 'm nu al kunnen opladen?
Maar bedankt :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:27

milatje schreef:
Wel apart dan dat sommige mensen (die 'm pas vanaf halverwege januari zouden kunnen opladen) 'm nu al kunnen opladen?

Saldo erop zetten moet al kunnen, dit ivm met de dagen dat je geen vrij reizen hebt...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:28

maaike5581 schreef:
milatje schreef:

Saldo erop zetten moet al kunnen, dit ivm met de dagen dat je geen vrij reizen hebt...

Ja, dat snap ik maar dat is niet mijn idee. Ik reis toch niet in het weekend. :P