alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:02

Prairy schreef:
Komoot vind ik een fijne app, daar staan ook veel routes in.

Klopt, die heb ik ook! Ben inmiddels verzadigd aan apps en websites, komoot, mapy, routeyou, bikemap :')

Dorine, wat een prachtige en diverse reizen heb je geboekt trouwens!
Goede reis vandaag en veel plezier in IJsland! :)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:51

Suliko schreef:
Dankjewel BeFunny! Ik ga inderdaad fietsroutes volgen, ik heb een hele fijne app, mapy.cz (ja, Tsjechisch, erg verrassend, maar werkt ultiem), waarin fietsroutes en wandelroutes door heel Europa goed zijn aangegeven en verder doe ik onderzoek naar routes die andere mensen aanraden en GPX bestanden van delen. :) En zelf met fietsroutes zag ik dat je af en toe een trein moet pakken en er geen andere mogelijkheden zijn, dus afwijken ben ik zeker niet van plan. :')

Roadtrip en wandelen lijkt me ook fantastisch in Noorwegen, heerlijk dat jullie die kant weer op gaan. :D

Mapy gebruik ik ook, heette voorheen windy maps. Fijne app inderdaad :j
Ik zou wel aanraden de routes te volgen die op die kaart ook echt als officiële route staan aangegeven en niet een willekeurig stippellijntje. Op die manier ben ik op een pad terecht gekomen dat toch geen pad bleek te zijn en wel erg stijl omhoog ging langs een waterval. Terug durfde ik niet meer :+

Suliko schreef:
Wolven ben ik niet zo bang voor, die zijn heel schuw. Zwijnen ben ik dan meer bang voor. Ik had wel bedacht om mijn eten niet in de tent te leggen, maar er buiten of ergens ophangen.

Zeker geen voedsel in je tent laten, je wilt ook geen ratten in je tent :+ Buiten ophangen is het beste :j

Toen ik in Canada ging wildkamperen zag ik ineens een schim van een hond op amper 5 meter afstand voorbij rennen. Later zagen we 3 paar ogen reflecteren. Waren coyotes, kleiner dan wolven, maar minder schuw. Eerder die week was er in naast gelegen provincie nog iemand gedood. Dan slaap je erg lekker :+ Gelukkig was ik toen niet alleen :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:51

Suliko schreef:
Prairy schreef:
Komoot vind ik een fijne app, daar staan ook veel routes in.

Klopt, die heb ik ook! Ben inmiddels verzadigd aan apps en websites, komoot, mapy, routeyou, bikemap :')

Dorine, wat een prachtige en diverse reizen heb je geboekt trouwens!
Goede reis vandaag en veel plezier in IJsland! :)

Kijk anders eens in de app Locus. Een aantal van die kaarten zitten daar standaard in (plus nog een aantal meer)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:19

Gister naar Les Miserables geweest. Het is zeker een aanrader. Al vond mijn buurvrouw het saai. Raar mens zat ook de hele tijd te hoesten. En zetten haar mobiel niet op vliegtuigstand.
Maar mooie musical, goede cast. Al het nieuwe talent zit denk ik daar in.

Mocht ik een praatje willen maken met iemand had dat gekund maar hoeft niet. Je komt daar met hetzelfde doel genieten van wat je gaat zien (op die buurvrouw na dan). Ook was het Chassé goed aangekleed. Buiten een groot spandoek met Les Mis erop, binnen meerdere vlaggen en er was zelf een fotomoment-muur gemaakt. Jammer genoeg was er niet uitverkocht.

En allemaal totaal domme zenuwen van te voren voor niets gehad. Wie weet zijn ze er de volgende keer niet.

Momo94

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 17:06

Ik heb dat ook, zenuwen vooraf omdat ik alleen ga. Achteraf, nergens voor nodig. Misschien nog wel meer genoten met dingen alleen doen dan met iemand samen. :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 22:41

Friezenfan fijn dat het is bevallen!
S

Super gaaf en stoer plan suliko!

Ik wil 2 of 3 nachtjes weg. Zou met een vriendin maar ze kan niet, dus ik wil dan alleen. Of nou ja, ik wil weg en dat moet dan alleen haha. Ene kant denk ik gewoon doen, andere kant vind ik het spannend. En ook gewoon irritant dat het dan standaar 2x duurder wordt dan dat je met z'n 2en gaat....

Mocht iemand nog tips hebben? Ik wil toeristische dingen doen zodat ik niet alleen zit de hele tijd. Ik zit aan Valkenburg, Maastricht, Ardennen (de Grotten, watervallen enzo), of Teutenburgerwald te denken. Van Hot naar her dus haha. Veluwe is ook nog wel prima, of drents Friese wild ofzo. Niet te rustig, alsin we moet wel wat te doen zijn. Maar niet midden in een stad. En op max 3/4 uurtjes rijden vanaf de randstad.

Ergens vind ik dat ik het gewoon moet doen. 2 nachtjes moet ik overleven. Al kan ik 't ook een week verplaatsen en dan met een vriend gaan.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 06:48

Mij zijn trekkershutten goed bevallen als goedkoop alternatief om te overnachten. Zijn door heel Nederland te vinden.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:46

Ik kom even weer gezellig binnen vallen. Ben nu alleen aan het zonnen/zwemmen bij een water plasje in de buurt. Onder het mom van thuis zie ik van alles wat moet. Ik wil wat meer ontspannen. Nog wel een lastig puntje. Twijfel of ik zo aansluitend een tafeltje reserveer bij het pannekoekenhuis 10 minuten verder op. Ik vroeg of mijn familie vandaag mee wou, wilden ze niet. Dau waarom ga ik niet alleen? Moet toch eten. :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:56

Stoer hoor dat jullie zo alles alleen doen!

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik die 5 dagen weg naar de veluwe gewoon moet gaan doen :j

Heb al wel in een fietstopic gevraagd of er bokkers zijn die nog mee willen met de mountainbike de veluwe op

Verder wil ik wel een avond proberen wolven te spotten en misschien naar een dierentuin ect.

Ik heb een auto tot mijn beschikking dus meer tips zijn welkom.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:04

Nou ik heb toch gereserveerd. :o

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:04

Uitstekende keuze. Eet smakelijk!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:05

Zie er alleen niet zo uit eten proof uit haha!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:06

Hallo. Het is een pannenkoekenrestaurant - die zijn wel wat gewend :))

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:43

Zebrastreep schreef:

Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik die 5 dagen weg naar de veluwe gewoon moet gaan doen :j

Heb al wel in een fietstopic gevraagd of er bokkers zijn die nog mee willen met de mountainbike de veluwe op

Verder wil ik wel een avond proberen wolven te spotten en misschien naar een dierentuin ect.

Ik ben pas nog geweest :). Vijf dagen Landal Miggelenberg, heerlijk om daar alleen te zijn, je loopt en fietst zo het bos in. Er is een winkel en een restaurant waar niemand raar kijkt als je in je eentje bent, er komen daar best veel mensen alleen :j

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:51

Dat was even gek! Een druk vol restaurant in mijn eentje binnen lopen. Maar ik heb het gedaan en zit nu in de wacht om buiten te zitten. Heb gereserveerd, maar nog erg druk. :)

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 18:52

Zebrastreep schreef:

Heerlijk 5 dagen op de Veluwe. :D Dat lijkt mij ook nog leuk om te doen. Of in ieder geval een weekend, gezien mijn vrije vakantie dagen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:09

Ik woon aan de Veluwezoom (Posbank is mijn achtertuin) dus mensen die nog tips zoeken voor deze omgeving, vraag maar raak.

In Kroatië vond ik t ook wel even gek om alleen uit eten te gaan, maar uiteindelijk wel gedaan. Enige wat ik niet fijn vond was dat de bediening vrij lang duurde voor zowel bestellen als afrekenen, en als je dan in je eentje zit te wachten, voelt dat toch een beetje ongemakkelijk, volgens mij dachten ze eerst dat ik nog op iemand aan het wachten was oid, kon moeilijk contact krijgen.
Ben de dag daarna ook nog alleen naar de plitvice meren geweest, busrit geboekt en ticket los daar gehaald. Ook een hele mooie wandeling geweest, maar wandelen doe ik vaker alleen, dat vind ik juist prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:31

Faelynn schreef:
Ik woon aan de Veluwezoom (Posbank is mijn achtertuin) dus mensen die nog tips zoeken voor deze omgeving, vraag maar raak.

In Kroatië vond ik t ook wel even gek om alleen uit eten te gaan, maar uiteindelijk wel gedaan. Enige wat ik niet fijn vond was dat de bediening vrij lang duurde voor zowel bestellen als afrekenen, en als je dan in je eentje zit te wachten, voelt dat toch een beetje ongemakkelijk, volgens mij dachten ze eerst dat ik nog op iemand aan het wachten was oid, kon moeilijk contact krijgen.
Ben de dag daarna ook nog alleen naar de plitvice meren geweest, busrit geboekt en ticket los daar gehaald. Ook een hele mooie wandeling geweest, maar wandelen doe ik vaker alleen, dat vind ik juist prettig.
Ik heb eigenlijk standaard een boek in m'n tas zitten als ik alleen op reis ben voor dat soort momenten (of als ik bijvoorbeeld op het OV moet wachten of zo). Dat maakt het toch iets minder ongemakkelijk dan wanneer je voor je gevoel een beetje om je heen zit te staren. :))

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:51

Hier ook lekker zitten lezen tijdens het wachten! :))

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:51

Net voor het eerst een concert kaartje gekocht voor mij alleen. Ken verder niemand die deze muziek leuk vind, dus dan maar alleen. Heb er nu al zin in :):)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:53

Welk concert Picopico?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 22:20

Nou tegenwoordig ga ik liever alleen in het bos rijden met mijn paard. Was eerst wel anders,reed ik graag met anderen en had zelfs nog een topic hier op bokt over een buitenrijdmaatje.
Heb veel gereden met anderen, maar merk nu toch dat ik liever alleen ga. Nouja er is wel iemand die ook een haflinger heeft waar het wel heel gezellig mee is :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:40

Ik heb een aanvraag gedaan voor een huisje op de Veluwe :D

Wel op een locatie waar ik eerder met mijn beste vriendin al een huisje heb gehuurd , dus een beetje bekend met de omgeving maar dat vindt ik op zich wel prettig.

Nu hopen dat het wordt goedgekeurd. Ik heb in ieder geval al zin om met mijn mountainbike over de paden te gaan crossen :j

toevallig hadden we afgelopen vrijdag een soort feestje van werk en werd er gevraagd wat iedereen ging doen in de vakantie. Ze vonden het wel stoer dat ik plannen had om alleen te gaan :') Kreeg wel de vraag of het niet eenzaam was , maar volgens een andere collega moest ik dat gewoon gaan proberen om te ontdekken wat het gaat doen.

En zo ver is het niet , als ik het echt niet zie zitten kan ik altijd nog naar huis maar ik merk dat ik wel een beetje leeggezogen ben van de afgelopen tijd en dan vaak zoiets net weer even een gigantische boost kan geven om op de een of andere manier weer even wat dichter tot mijzelf te komen ofzo. Weet ook niet goed hoe ik het uit moet leggen.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 00:41

BeFunny schreef:
Welk concert Picopico?

Two Steps From Hell in Ahoy op 5 oktober :)

@ Zebrastreep, veel plezier, Wanneer ga je?

Ik zit momenteel alleen in een hotel. Ben onderweg naar familie in Canada en heb een overstap van 16 uur. Een 7 uur durende vlucht alleen is wel echt heel saai :+

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:27

@Picopico

Wat gaaf!! Two steps from hell zou ik ook nog wel een keer naar toe willen. Zo gaat die muziek.