hoe een persbericht versturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: hoe een persbericht versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:32

Ojeee, dat klinkt inderdaad niet zo positief :(:)
Sterkte, geef een gil als je even wilt luchten!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 18:41

even in vogelvlucht......... Directzorg belde mij net dat ze vanaf morgen de planning over gaan nemen............. ze hebben mijn clienten en een deel van mijn vaste personeel..........

ik verdien aan de planning.......

mijn personeel en mijn clienten gaan daar niet blij mee zijn......... dat gaan ze niet willen, mijn clienten en mijn personeel blijft bij mij omdat ze bij mij willen zijn........

morgen stond al een werkoverleg geplanned....... de agenda gaat alleen iets anders worden vrees ik

even kort door de bocht......... AWBZ erkende instelling nummer 3 die de boel besodemietert..........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:54

Kan dat zomaar, mág dat zomaar??? :(
Damn... :(:) Heel veel sterkte, gaat geen leuk werkoverleg worden... Ik hoop wel dat je advocaat hier wat mee kan doen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 21:55

morgen overleg met advocaat en personeel.......... en clienten.....

niemand gaat dit pikken.........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:01

Dus er zíjn mogelijkheden? Maar Directzorg probeerd tactiek van overbluffen en grote bek opzetten, zoiets? Werkelijk, vroeger dacht ik dat men sociaal moest zijn om in de zorg te werken :n (Was al vrij snel een domper :+ )
Sterkte, ik hoop dat de tijd die na dit gedonder komt net zo geweldig goed voor je is, als nu beroerd

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 22:03

hihi sociaal.............. nah sinds de marktwerking is niks meer sociaal :D :D zeker niet in de zorg ;)

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:13

Jeetje en weer gaat die rollercoaster een keer over de kop... Pff wat een rit! sterkte maar weer!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 20:24

goed bericht :) de rechter doet niet 24 maart maar 24 februari uitspraak in de privazorg zaak :D :D

naja vandaag de hele dag aan het oplossingen bedenken geweest......... klanten gaan hun indicatie om laten zetten in een PGB......... heb ik niks meer te maken met de cowboys met een AWBZ erkenning........... En zijn mijn klanten vrij om te gaan en staan waar ze willen......... en dus ook om bij mij te blijven....

gaat goedkomen........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:27

*\o/* Je doet goed werk, dat de klanten deze moeite nemen om bij jou te blijven :j En 24 feb. al....dat is héél wat minder slapeloze nachtjes :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 22:41

het was wel hartverwarmend hoor :)

we hebben altijd rond de 17de een vergadering om de roosters dicht te krijgen voor de volgende maand....... zo ook vandaag :)

resulteerde erin dat al mijn personeel welke op de vergadering was richting het kantoor van Directzorg ging rond een uur of 3 :)

Ze hebben daar van hun hart geen moordkuil gemaakt :)

Ik (wij) hebben ons bij terugkomst van hun op kantoor gek gelachen...... maargoed voorlopig is het wel weer wat extra stress........ maar dit is een appeltje eitje kale plaatje....... Morgen maar eens een afspraak maken met mijn advocaat voor het juridische ding ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:48

Donder Kim, wat een slangenkuil bij jullie :roll:
Fijn dat je personeel zo achter je staat. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:00

Juridisch hebben ze vandaag even een belofte gekregen van mijn advocaat, alsmede een aantal sommaties :)

En vandaag heb ik voor 5 klanten hun zin indicatie omgezet in een PGB indicatie........... ben ik van die oplichters van AWBZ instellingen af....... Bizar dat dit soort ondernemingen AWBZ toegelaten word.......

maargoed, dat komt weer in het boek :D :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:05

Directzorg nu met de staart tussen de benen *damn, verkeerde onderaannamer* ? :+
Ik heb een plaatstje gereserveerd op de boekenplank :j

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:37

Dat wordt een hele boekenkast Kim kennende :P

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:35

KiWiKo schreef:
Juridisch hebben ze vandaag even een belofte gekregen van mijn advocaat, alsmede een aantal sommaties :)

En vandaag heb ik voor 5 klanten hun zin indicatie omgezet in een PGB indicatie........... ben ik van die oplichters van AWBZ instellingen af....... Bizar dat dit soort ondernemingen AWBZ toegelaten word.......

maargoed, dat komt weer in het boek :D :D

Nadeel van PGB is alleen wel dat je dan minder uren kan inzetten als met ZIN :\
Ik heb het laast nagevraagd omdat wij nu tijdelijk verblijf in ZIN hebben en dat scheelde me bijna 38% dat ik minder kon besteden,
Dus dat is wel iets om rekening mee te houden helaas.

Maar voor de rest zijn ze weer lekker bezig zie ik :(
gelukkig staat het personeel en je clienten wel achter je,
Zal hier voor je duimen Kim!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 00:42

Volgens mij waren die toegekende uren en minuten ook heel raar afgerond, maar ik heb nooit met pgb gewerkt, dus geen idee of dat zo is.

Ik ben geen boekenwurm, maar jouw boek zou ik toch graag eens willen lezen! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 13:10

dit gaat naar onderzoeksjournalisten vandaag......... ben het zat!

Citaat:
Goedemorgen,

Graag wil ik uw aandacht voor het volgende. Het is mis in zorgland, en niet een beetje mis! De AWBZ erkende instellingen zijn op dit moment voor het grootste deel in handen van investeringsmaatschappijen. Leveren zelf geen zorg want die besteden ze uit aan onderaannemers (veelal kleine organisaties zonder AWBZ erkenning) uiteraard moet hieraan verdient worden en dat gaat natuurlijk altijd ten koste van de client.

Awbz erkende instellingen worden toegelaten door het ministerie van Volksgezondheid. Ik heb als onderaannemer nu “zaken” gedaan met 4 AWBZ erkende instellingen te weten:

Privazorg (waarvan ik nog 120.000 euro krijg) Dit is twee weken geleden voor de rechter geweest en die gaat 24 februari uitspraak doen. Privazorg had een overeenkomst met mijn moeder, toen mijn moeder overleed heeft Privazorg tezamen met de algemeen directeur van het bedrijf (toen First Line) via een omweg geprobeerd het hele bedrijf uit de nalatenschap te houden. Hier is een rechtzaak over geweest, en de rechter bepaalde dat dit voor een deel mocht. Maar Privazorg is wel AWBZ erkend!

STN (Stichting Thuiszorg Nederland) STN heeft mij sinds juni van 2009 niet meer betaald voor de zorgverlening welke ik leverde ( in totaal 3144 uur) STN is inmiddels failliet mede door een claim van de zorgverzekeraars ivm Fraude. STN is nu overgenomen door TSN (aka ASITO, het schoonmaakbedrijf) Ik heb dus uit eigen middelen mijn zorgverleensters betaald. Maar STN is wel AWBZ erkend!

H+B Thuiszorg Deze organisatie zou met terugwerkende kracht alle uren van STN op zich nemen, na het onderteken van de contracten met mijn clienten is deze belofte ingetrokken met als reden dat het van het ZORGKANTOOR niet mocht (alle correspondentie hierover is hier aanwezig en ter inzage). Het ging hun slechts om de clienten te werven. Maar H+B is wel AWBZ erkend!

Directzorg kwam toen met de oplossing om al onze clienten bij hun onder te brengen. Na nadrukkelijke belofte aan zowel clienten als zorgverleensters dat er niets ging veranderen in hun zorg of de manier waarop dit geregeld werd (wij zouden blijven roosteren ed) is ook Directzorg op deze belofte aan mijn clienten en zorgverleensters teruggekomen. Het ging hun ook slechts om het werven van klanten! Maar Directzorg is wel AWBZ erkend.

Mijn clienten hebben nu ten einde raad maar een omzetting van hun ZIN Indicatie naar een PGB indicatie in gang gezet. Ze zijn het zat speelbal te zijn van AWBZ erkende instellingen. Hun willen gewoon zorg van hun vaste zorgverleenster zoals dit al jaren naar volle tevredenheid gebeurd.

Het zorgkantoor heeft ernstige problemen met mij omdat ik gewoon heel hard vecht voor de rechten van mijn clienten ( de klant mag zelf kiezen van wie deze zorg krijgt toch? ) Ik laat me niet in een hoekje drukken door het zorgkantoor. Ik heb wel geproefd dat Directzorg door het zorgkantoor ernstig onder druk word gezet om niet met mij (dus met mijn clienten) in zee te gaan.

Het zorgkantoor schermt met ondermaatse prestatie vanwege een instpectie van Volksgezondheid en daaruit kwam een punt waarop we hoog risico scoorden. Echter is dit een dynamisch bedrijf en in dynamische bedrijven is het zo dat je nooit alles 100% op orde kan hebben, maar je kan daar wel naar streven. Bij een vervolgonderzoek is alles OK bevonden. Daar kan dus niet meer mee geschermd worden. Tevens ben ik gewoon HKZ gecertificeerd, dus administratief voldoe ik aan alle gestelde normen. Ik school mijn personeel constant bij, ik lever zorg op maat voor de client.

Dat het financieel lastig is op de zaak (waar hun ook mee schermen) lijkt me logisch als je als kleine organisatie gewoon even 300.000 euro in zn achteruit word gezet door beslissingen van de BV Nederland. Ondertussen lever ik nog wel de zorg voor de clienten, alleen wie dat gaat betalen is niet duidelijk want niemand binnen de BV Nederland wil daar verantwoorlijkheid over nemen. Renske Leijten van de SP heeft over mijn situatie gericht Kamervragen gesteld begin januari. Alleen is daar nog geen antwoord op.

U begrijpt dat dit slechts een zeer, zeer beknopte versie is met betrekking tot de gang van zaken. Ik kan alles onderbouwen door middel van correspondentie met alle betrokken partijen, OOK van het zorgkantoor.

Twee weken geleden heb ik de bijgevoegde brief aan het zorgkantoor, NzA en het Ministerie van Volksgezondheid gestuurd. Van het Zorgkantoor kreeg ik de volgende dag een reactie van hun advocaat dat hun zich er niet mee bemoeien.

Nou gaat het mij niet meer om het geld. Failliet ga ik toch hierdoor. Mijn financiele reserves zijn op zowel zakelijk als privé en met een eventuele betaling kan ik toch de kosten van het achterlopen met betalingen niet meer wegwerken. Het gaat mij erom dat er NIEMAND binnen de BV Nederland verantwoording neemt voor de gang van zaken, alsmede dat het Zorgkantoor de zorgverlening voor mijn clienten blijkt te belemmeren.

Wat het zorgkantoor ook van mij mag vinden, mijn clienten zijn allemaal gek op het bedrijf, en gek op hun zorgverleensters en willen gewoon zorg krijgen zoals ze dit al jaren van ons gewend zijn.

Uiteindelijk is het toch een lang verhaal geworden, wellicht vind u het intressant om dit uit te spitten en wereldkenbaar te maken. Als ik straks failliet ben dan ben ik voornemens een boek te schrijven over alle grote en kleine schandalige dingen die ik meegemaakt heb in de afgelopen 3 jaar met betrekking tot zorgland Nederland in mijn functie als directeur van een kleine thuiszorgorganisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:16

Goed stukje! Wat is er toch veel mis!!! :oo

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:22

Mijn hemel!!!!!!!

Dit kan toch niet waar zijn. Ik wens je veel succes.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:59

Goed geschreven!! Wat een ellende allemaal he en wat smerig hoe het allemaal gaat, ze houden gewoon de handen boven elkaars hoofd :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:43

Hoe bizar het is wat er allemaal gebeurt, ik vind het wel jammer (maar ook begrijpelijk) dat je schrijft dat alle AWBZ instellingen fout zouden handelen. Ten eerste is het niet waar, je beweringen gaan niet voor alle AWBZ instellingen op, maar ten tweede maak je jezelf een beetje ongeloofwaardig op die manier.
Dat je de publiciteit zoekt: prima, meteen doen! En dat je dan het bericht heel aantrekkelijk moet maken: helemaal mee eens. En je hebt ook gewoon een heel maf bizar verhaal. De instellingen in kwestie zijn gewoon ronduit fraudeurs. En over de rug van de client. En het zorgkantoor werkt er blijkbaar nog aan mee ook.

Maar gelukkig ken ik ook prima AWBZ instellingen. Net zoals ik in mijn werk ook enorme rotzooi van PGB-bedrijven tegenkom. Ook te bizar voor woorden vaak, fraude, intimidatie van clienten, gewoon geen zorg leveren en clienten die niet durven klagen... Maar dat betekent nog niet dat alle PGB-bedrijven slecht zijn! Gelukkig niet zeg...

Ik hoop echt dat je brief het gewenste effect gaat hebben!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 15:51

OOOOOO ben het helemaal met je eens hoor, het is net het wilde westen in de zorg :D bizar, echt bizar

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 15:54

Gelukkig maar... ik kom idd ook de meest bizarre dingen tegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 18:42

zooooo met een beetje geluk krijg ik vanavond of morgen een bericht of ik dinsdag wel of niet een item krijg bij Omroep Max :D

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:38

Sterke ermee maar weer, we houden onze vingers gekruist!