Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gr_roos schreef:Hier in het heidense Noord - Holland gebeurt ook alles op zondag. Daar ben ik ook heel gelukkig mee. (heb in een eerder topic ook al toespelingen gehad op mijn woonplaats door BE)
Net als Karin zegt, ik wil gerust een lekkere rustdag, maar wel wanneer het mij uitkomt.
Even een belangstellend vraagje, wat als je dier ziek wordt, het hooi van het land moet en het is zondag? Wacht je met actie ondernemen tot maandag met het risico dat je een dier verliest, je een deel van je hooi oogst verliest, of gaan jullie dan wel actie ondernemen.
Blue_Eyes schreef:Wat betreft de zondagsrust: in noodgevallen doe je gewoon wat je moet doen. Mensen die in de zorg werken gaan op zondag immers ook niet stil zitten, die mensen moeten gewoon geholpen worden. Wat geldt is dat de zondagsrust er is voor de mens, en de mens niet voor de zondagsrust. Even vrij naar de bijbel
Sodera schreef:Roos, Ermelo is op de Veluwe, is een behoorlijk strenge gemeente dus denk dat de gewone kampioenschappen op zondag vanuit de gemeente al niet door mogen gaan.....
Shadow0 schreef:Blue_Eyes schreef:Wat geldt is dat de zondagsrust er is voor de mens, en de mens niet voor de zondagsrust. Even vrij naar de bijbel
Dat is ook maar jouw mening. Ik ken hele gemeenschappen die het daar niet mee eens zijn.
eppie38 schreef:De vraag was hoe kon worden bepaald wat wel te doen op zondag en wat niet, ik vond het wel een passend antwoord eigenlijk
wikipedia schreef:De Bijbel is het belangrijkste boek van het christendom. In deze kringen is de Bijbel het Boek der boeken, het Heilige en onfeilbare Woord van God. In de Bijbel gaat het om God, de schepping van de hemel en de aarde, de schepping en de zonde van de mens, de redding door Jezus, het ware geloof in Jezus en de eeuwige bestemming van de mens in de eeuwige zaligheid of in de eeuwige duisternis. Bevindelijk gereformeerden geloven dat er een hel en een hemel is. Voor hen is de Bijbel onwrikbaar vast. De schepping heeft voor de bevindelijk gereformeerden ongeveer 6000 jaar geleden plaatsgevonden. In 6 etmalen van 24 uur schiep God toen de hemel en de aarde. Omdat God almachtig is kan die ook werkelijk zo zijn voor de bevindelijk gereformeerden. Ook staan er in de Bijbel veel wonderen. Mensen staan bijvoorbeeld op uit de doden. Dit wordt zonder meer geloofd, omdat God in Zijn almacht heerst over de dood en het leven. Het belangrijkste in de Bijbel is de komst van Jezus naar de aarde. Bevindelijk gereformeerden geloven dat Jezus mens en God tegelijk is. In Jezus is God op de aarde gekomen om mensen door zijn kruisdood te redden van de hel, de zonde en de satan. Door het geloof in Jezus als christus worden mensen gered. Het aanvaarden van de Bijbel noemen de bevindelijk gereformeerden het historisch of het verstandelijk geloof. Dit geloof is wel belangrijk maar niet genoeg. De beleving, de bevinding is voor deze mensen zeer belangrijk. Deze bevinding is namelijk de vrucht van het ware zaligmakende geloof, dat aan de mens – buiten diens medewerken om – geschonken wordt door God.
Citaat:5 Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel.
ayo schreef:De toon alleen al van die zin. Ik vind het echt walgelijk. Zo gebiedend, alsof mensen zelf niet kunnen nadenken wat het beste voor ze is. Als er iemand zou zijn die zo zou oordelen, dan zou ik echt liever naar de hel gaan dan zulke geboden opvolgen.
Sodera schreef:Haha voer het in Eppie!!!
Vind het een toppie discussie!
Roos, Ermelo is op de Veluwe, is een behoorlijk strenge gemeente dus denk dat de gewone kampioenschappen op zondag vanuit de gemeente al niet door mogen gaan.....
Ook ik zit op de Bible Belt en bij ons in de kring is de afspraak dat er op zondag geen wedstrijden worden georganiseerd geloof ik.
eppie38 schreef:Tjee Karin daar wordt ik ook niet vrolijk van, wel bijzonder trouwens want vroeger liep niemand in een broek.