lucienne schreef:Maar 500 m2 is nog steeds niet veel! Misschien werd er 500 ha bedoeld?Toen stond er 500 vierkante meter tegelijk in de fik.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lucienne schreef:Er is vanacht nog extra materiaal bij gekomen, dus er was wel degelijk behoefte aan extra materiaal/mankracht. Maar natuurlijk ook voor de aflossing.
(dit kregen we te horen van de brandweer zelf, was aan het werk in een restaurant in groet)
Het verhaal van die 500 meter was op het hoogtepunt van de brand.
Toen stond er 500 vierkante meter tegelijk in de fik.
Voor de bekenden in schoorl en omgeving. Om 1 uur vanacht was het vanaf waar de brand begonnen is tot ter hoogte van de zeeweg/berenkuil zwart.
Caira schreef:Hier Caira zelf,
De 5 paarden waren idd de onze, opvang had ik zelf geregeld maar ik mocht ze niet lopend vervoeren. Er bleek geen vervoer geregeld te zijn dus we mochten blijven. Helaas stonden ze een uur geleden alsnog op de stoep, we mochten nog net de poezen pakken en moesten opdonderen. paarden staan dus nog thuis, maar je ziet geen rook en geen vuur. Dus waarschijnlijk is de evacuatie voor de rook. We gaan nu proberen om nog even terug te gaan om de paarden te controleren maar de politie heeft beloofd dat ze geregeld gaan kijken.
Brand is grotendeels onder controle dus de paarden lopen geen direct gevaar.
Caira schreef:Lees maar even wat ik getypt heb Jantien, ben net thuis geweest. Momenteel is er een persconferentie
Sein brandmeester nog niet gegeven
Uitslag laatste metingen volgt tussen 09.00 en 09.30 uur. Afhankelijk van de uitslag wordt bepaald of bewoners terug naar huis kunnen. Op dit moment is dat nog niet mogelijk.
Heel veel rookontwikkeling in de nacht.
15 mensen hebben gebruik gemaakt van de noodopvang.
Om 09.30 uur informatiebijeenkomst voor bewoners in de Beeck, Molenweidtje 2 Bergen.
Caira schreef:trouwens Jantien, bij de paarden was het niet afgezet hoor, dus dat is ook niet ontruimd denk ik, kon er zo heenrijden vanochtend. (via het fietspas welliswaar maar toch).
Denk dat de paarden nog het minste meegekregen hebben, dat ik bij de grote kudde kwam lagen er 2 uitgebreid te snurken
Heb de nacht bij mijn schoonzus doorgebracht.
Caira schreef:Heel simpel, neem het grindpad naast het maisveld via de parallelweg. zet de auto's met trailers bij duinrand S en loop het laatste stukje over het fietspad
Caira schreef:Echt nog steeds? Hier ruik je wel wat maar niet heftig, alleen mijn kleding is verschrikkelijk
Caira schreef:Echt nog steeds? Hier ruik je wel wat maar niet heftig, alleen mijn kleding is verschrikkelijk