En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:03

Ariebombarie schreef:
dan hou ik alsnog mn eigen huis aan. gewoon in de verhuur dat huis.

Dat is dus nog niet zo simpel als je een toekomst wilt opbouwen met iemand anders. Want als je al een hypotheek hebt, dan kun je niet zomaar nog een hypotheek nemen, of een stuk beperkter.

Ten tweede: huis in de verhuur en jij staat op straat. Waar laat je de huurder dan? Die is beschermd toch?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:04

Ik denk toch dat ik liever naief blijf. Écht verschrikkelijk dat jullie een klootzak getroffen hebben. Maar ik geloof toch dat er ook goede en betrouwbare mannen bestaan. En ja, ik leef ook graag in de overtuiging dat mijn vriend er zo één is, en ik bij hem geen back ups nodig heb.
Je voorbereiden op elk ongeluk dat je treffen kan is sowieso een onbegonnen taak. Uiteindelijk, als je toch zoiets overkomt, komt het ook wel weer goed met je.
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 27-08-09 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:05

Chubby schreef:
Ariebombarie schreef:
dan hou ik alsnog mn eigen huis aan. gewoon in de verhuur dat huis.

Dat is dus nog niet zo simpel als je een toekomst wilt opbouwen met iemand anders. Want als je al een hypotheek hebt, dan kun je niet zomaar nog een hypotheek nemen, of een stuk beperkter.

Ten tweede: huis in de verhuur en jij staat op straat. Waar laat je de huurder dan? Die is beschermd toch?

Daar zat ik ook al aan te denken :o

Ariebombarie

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:08

wat betreft verhuren/verhuurcontracten, daar zijn allemaal tips&tricks voor chub :j
heb ik nu ook mee te maken he ;)

o enneh, als ik en vriend huis willen kopen, dan koopt ie maar lekker op zijn naam. of we gaan huren :j we zijn hier immers ook op zoek naar een huurhuisje samen :j

geloof me, daar valt wel uit te komen :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:11

Heeft je vriend bevestigd waarom hij die relatie had?? En wist die vrouw van jou?
Vooral omdat je aangeeft dat je niets geweten hebt zul je in een voorkomend geval wellicht ook niets weten. Hij weet dus hoe hij jou om de tuin kan leiden zeg maar.
Ik zou aangeven dat je dit niet accepteer en dat hij met haar moet stoppen en ook geen andere relaties meer aan mag gaan. Indien hij je dit niet kan beloven of jij vertrouwd hem niet meer zou ik er een punt achter zetten. Beter alleen dan altijd maar bang zijn dat hij bij een ander zou zijn.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:27

Ilzas schreef:
Ach, laat ik het zo zeggen: baat het niet, schaadt het niet. Dan zou je dat net zo goed kunnen zeggen van mensen die huwelijks voorwaarden maken: dat zij er van uit gaan dat ze ooit nog eens gaan trouwen. En als je trouwt beloof je altijd bij elkaar te blijven, dus zou je geen huwelijks voorwaarden moeten maken.

Huwelijkse voorwaarden zijn er niet voor gemaakt zodat het dan 'makkelijker' wordt om te gaan scheiden..... >;)
Bij huwelijkse voorwaarden moet je bijvoorbeeld denken aan mensen die een eigen zaak hebben en gaan trouwen. Als er op huwelijkse voorwaarden wordt getrouwd, en het bedrijf gaat bv failliet, dan wordt er geen aanslag gemaakt op persoonlijke bezittingen! Wat wel het geval is als er niet op huwelijkse voorwaarden wordt getrouwd!!! .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:32

Chubby schreef:

Als jij vanwege een noodgeval weer in dat huis moet wonen, kan dat gewoon. Dan moet je alleen voor minimaal 3 maanden wat voor jezelf zoeken, want dat is de minimale opzegtermijn :j

Ideaal is het allemaal niet... ik sta nergens ingeschreven en woon nu half bij vriendlief, half bij ouders. Begin komend jaar willen we samen wat zoeken. Dus als het fout gaat, moet ik m'n ouders heeel lief aankijken :o

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:32

@Ghani: ja schat, dat hoef je mij allemaal niet uit te leggen. Ik heb rechten gedaan en vijf jaar op een advocatenkantoor gewerkt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:40

Maar lieve mensen we zijn nu wel heel erg oftopic aan het gaan :D.
Ik vraag me af hoe het nu met TS is, en wat HIJ gezegd heeft

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:43

ik ben idd wel benieuwd hoe het gegaan is

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:49

Ik heb niet het topic gelezen, maar 4 jaar is echt heel lang.
Vreselijk op zoiets te horen, dan denk je gelukkig te zijn.
Kan me goed voorstellen hoe jij je voelt, TS!
Ik zou hem geen kans meer geven, omdat ik dat niet meer zou aankunnen.

Wat moet hij dan hebben gelogen en alles omdat je niks gemerkt hebt!
Ook een vies idee dat hij sex hebt met een ander en met jou en dan merk je niks, vreselijk echt waar!

Heel veel sterkte in ieder geval!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:52

Arie ik denk er ook zo over heb ook 2 x op straat gestaan de eerst volgende komt er maar bij mij in ;)

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met TS gaat....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:55

_Ella_ schreef:
Ik denk toch dat ik liever naief blijf. Écht verschrikkelijk dat jullie een klootzak getroffen hebben. Maar ik geloof toch dat er ook goede en betrouwbare mannen bestaan. En ja, ik leef ook graag in de overtuiging dat mijn vriend er zo één is, en ik bij hem geen back ups nodig heb.
Je voorbereiden op elk ongeluk dat je treffen kan is sowieso een onbegonnen taak. Uiteindelijk, als je toch zoiets overkomt, komt het ook wel weer goed met je.

Mooie uitspraak!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:57

Met dit topic moet ik ook weer denken, heb ook al samengewoond met een koophuis en dat is stuk gelopen, we hadden beide die hypotheek.
Met me nieuwe vriend weer samenwoon plannen, maar alleen kunnen we niets betalen, en voor huren sta ik ook net een jaar ingeschreven en bij ons in de regio is het 7 jaar wachten ongeveer :-(
Woon nu weer tijdelijk bij mij ouders, al is tijdelijk alweer bijna een jaar. ;(

Sorry voor het off-topic, maar moet het even kwijt!

Het beste is gewoon dat je een huis hebt voor jezelf en niet deelt met iemand anders (kwa hypotheek dan)

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:00

Pfffff ik heb alles werkelijk alles door gelezen....

Mijn mening kan ik wel geven maar daar vraag je niet om in je opening dus dan doe ik dat ook niet.
Wel kan je vertellen dat mijn ex mij 2 maal bedrogen heeft...
1ste x heb ik het hem vergeven, nooit vergeten! En toch heeft hij het weer gedaan.....

Ik heb zelfs moeite met mijn huidige vriend, welke ( ik aanneem) niet vreemd gaat en dat ook niet zal doen.

Het komt niet meer goed na zo een onwijze harde trap in je rug!

En ja ik had ook een koophuis met hem, kinderwens, dikke auto's voor de deur, we konden doen en laten wat we wilde ( financieel gezien)...
Toch voor mezelf gekozen, dapper, stoer, machtig!! en zelfs met een paar 00000 schuld! Maar wijs en cool dat ik mezelf vond! En hij..... I DONT CARE

Ga!! Pak je spullen!!

LOOP WEG EN KIJK NIET MEER ACHTEROM!!!!

pb box staat open voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:02

chocobroodje schreef:
Maar lieve mensen we zijn nu wel heel erg oftopic aan het gaan :D.
Ik vraag me af hoe het nu met TS is, en wat HIJ gezegd heeft

Inderdaad, is er nog een gesprek geweest gisteren en hoe ging dat?

Wat de andere onderwerpen betreft, ik zal van mijn leven niet mijn huis opgeven, of mijn paard verkopen of welke andere keuze dan ook waar ik niet achter sta en die meer van hem komt dan van mij. Is van mij en blijft van mij.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:06

tanjazaffira schreef:
Pfffff ik heb alles werkelijk alles door gelezen....

Mijn mening kan ik wel geven maar daar vraag je niet om in je opening dus dan doe ik dat ook niet.
Wel kan je vertellen dat mijn ex mij 2 maal bedrogen heeft...
1ste x heb ik het hem vergeven, nooit vergeten! En toch heeft hij het weer gedaan.....

Ik heb zelfs moeite met mijn huidige vriend, welke ( ik aanneem) niet vreemd gaat en dat ook niet zal doen.

Het komt niet meer goed na zo een onwijze harde trap in je rug!

En ja ik had ook een koophuis met hem, kinderwens, dikke auto's voor de deur, we konden doen en laten wat we wilde ( financieel gezien)...
Toch voor mezelf gekozen, dapper, stoer, machtig!! en zelfs met een paar 00000 schuld! Maar wijs en cool dat ik mezelf vond! En hij..... I DONT CARE

Ga!! Pak je spullen!!

LOOP WEG EN KIJK NIET MEER ACHTEROM!!!!

pb box staat open voor je

jeetje wat onwijs mooi gesproken!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:07

Ik ben ontzettend benieuwd naar het gesprek van gisteravond.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:14

Kan je mijn soort gelijke ervaring delen.
In mijn vorige relatie is het zo gelopen.
We gingen samen wonen in mijn huis, na een 7 jaar samen wonen werd mijn toenmalige vriend werkeloos, aangezien we beiden werkten en wel wat reserve hadden was het niet zo'n groot probleem in het begin. Alleen vond hij het wel best zo dat thuis zitten en niets doen (lees helemaal niets doen, geen huishouden, boodschappen of wat dan ook) Dat kon ik er bij doen bij mijn volledige werkweek. Na een half jaar was ik het toch wel zat dat alles op mij neer kwam. Heb hem toen voor het blok gezet. Of je gaat wat doen of je gaat maar een ander kosthuis zoeken. Meneer vond het prima dat hij bediend werd, de hele dag in bed kon liggen, video kijken, spelletjes doen.
Hij koos ervoor om tijdelijk weer naar zijn ouders te gaan.
Na een paar maanden was hij daar geen steek veranderd. De relatie liep eigenlijk ook af omdat hij alles wel best vond en geen zin had om ergens energie in te steken.
Uiteindelijk hadden we samen besloten om ieder zijn eigen weg weer te gaan. Toen kwam het mooie hij vond dat hij recht had op mijn huis.. Zijn ouders wilden hem ook niet langer meer in huis hebben en waren eerst van plan om mij uit mijn huis te werken (omdat meneer hen verteld had dat het zijn huis was..) Totdat ik ze aantoonde dat het toch echt mijn huis was voordat hij er bij in kwam wonen.
Toch bleven we om elkaar heen draaien nadat hij zijn eigen kamer in het centrum had gevonden. We bleven elkaar zien en op een gegeven moment hadden we weer een relatie met elkaar. Hij had weer een baan, een eigen huis en was weer de oude persoon waar ik ooit verliefd op was geworden.
Na een 2 jaar relatie kwam ik er achter dat hij al die tijd ook een ander erbij had. Dat zij veel weg was voor haar opleiding (jaar buitenland en stages) waardoor hij het goed kon combineren die 2 relaties. Ik heb haar geconfronteerd met dit alles, ze wist wie ik was en dacht dat we nu gewoon vrienden waren en dat we elkaar nog regelmatig spraken...
Ik heb de knoop door gehakt, was helemaal klaar met hem. Zij in eerste instantie ook maar koos toch voor hem. De relatie daarna van hun heeft niet lang meer stand gehouden. Ze had te vaak twijfels of hij wel eerlijk was, of hij wel oprecht was. Te vaak het gevoel dat er wat was. Ze heeft het uiteindelijk een half jaar nog vol gehouden en toen ook de knoop door gehakt.
Ik zie mijn ex nog wel eens, regelmatig met andere vrouwen, een vaste relatie is denk ik niet voor hem weg gelegd, hij heeft het met mij het langste uit gehouden (een pr zoals hij het altijd zei...) Het is een flierefluiter en dat zal hij blijven. Daar moet je tegen kunnen...

Ik hoop voor je dat je je vriend kunt leren overnieuw vertrouwen. Dat hij je toelaat in zijn leven en open is in alles. Alleen dan kan hij naar jou toe uitstralen dat hij echt voor je gaat. In het begin zal je je best wel eens afvragen waar hij zit als hij te laat is, dat zal moeten slijten.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:32

Ts, hoe is het gesprek gister avond gegaan? (of lees ik er nou overheen, nee toch?!) Ben je voor jezelf al wat wijzer geworden?

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:41

Heh meid wat vreselijk rot voor je. Wat je ook kiest, zorg dat je stevig in je schoenen blijft staan en laat je niet onder de tafel door praten. Neem de tijd om na te denken desnoods een paar daagjes ergens anders slapen, of hij..nog een beter idee. Vier jaar vreemd gaan is niet niks, maar soms gebeurd het en dan is er geen weg meer terug, hij liep immers ook zijn gevoel achterna en dat gaat soms fout. Dat het echter is begonnen toen jullie tweetjes zijn begonnen vind ik heel sneu, heel rot voor je. Dat wilt eigenlijk zeggen dat die vier jaar niet veel voorstelde en dat hij zich niet geheel in jullie relatie gaf. Het zal je wel heel veel zeer doen.

Wat je ook kiest, kies het voor jezelf. Wees niet bang om zonder hem te zijn al is het maar een weekje. Zet je gedachten op een rijtje en kies voorzichtig. Heel veel succes en sterkte hiermee.

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:03

Hier nog iemand met soort gelijke ervaring, ik heb het nog wel een keer geprobeerd, maar ik werd knettergek van mezelf, bij alles twijfelde ik aan hem, als hij tien minuten later was dan anders, dan ontplofte ik zowat, dus hoeveel pijn het ook deed en nog steeds doet, ik ben er mee gestopt. En nu, twee maanden later, zie ik in dat dat echt het beste is geweest, hij woont nu bij het meisje waar hij ook mee was en zij heeft niets door, terwijl meneer naar mij toe toespelingen blijft maken en blijft zeggen dat hij echt alleen van mij houd en er alles aan doet om terug te komen.

Meis, neem een verstandige beslissing, ook ik zit bijna dagelijks nog huilend op de bank, maar het is echt uitzichtloos, ik durf te wedden dat het binnenkort weer fout zou gaan, een slippertje, okee, dat is niet goed te praten, maar misschien te vergeven, maar zo een lange tijd, het enige wat je doet is je zelf gek maken! Al wil je het, net als mij, nog niet horen, maar er zwemmen meer vissen in de zee. Iemand die zo met je omgaat verdiend geen tweede kans!

PB box staat altijd open :(:)
Overigens niet hele topic doorgelezen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:31

Gewoon bij weg gaan... Zulke mensen veranderen NOOIT.
Ik kan het weten :)

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:55

Iets meer tijd, dus in grote lijne topic gelezen.
Meid, wees verstandig, ik weet heel goed dat het pijn doet, als je heel goed nadenkt, tenminste dat denk ik, dan weet je dat het niet goed komt, iemand die jou vier jaar lang voor de gek gehouden heeft is je niet waard.

Ik weet er, helaas, alles van. Ik heb 't zelf nog wel een keer geprobeerd, enige die voor de gek houd ben je zelf, bij mij speelde het ook heel erg dat ik het niet kon uitstaan dat zij hem 'zou hebben', ook dat was een reden voor mij om het nogmaals te proberen. En achteraf gezien een een stom plan, ik had nu al zoveel verder kunnen zijn met verwerken, maar nu zit ik met een vertrouwen dat behoorlijk wat deuken heeft opgelopen en ik twijfel zo af en toe aan mijn eigen gezonde verstand en ik verzeker je dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten.

Natuurlijk kan iedereen veranderen en is iedereen anders, maar vergeet niet dat hij je vier jaar voor de gek heeft gehouden en in de vier jaar ook alles met haar heeft gedaan...

*tranen komen weer*

Je voelt je gewoon zo ongelovelijk in de zeik genomen en ik ging mezelf nog zo stom vinden dat ik het nooit gezien heb, achteraf besef ik maar al te goed dat ik het onbewust wel wist, er waren dingen die niet klopte, maar toch ook weer wel, dan dacht ik dat ik me vergist had, ik hield alleen teveel van hem en wilde hem niet kwijt. En zulde personen weten dat en maken daar (mis)bruik van.

Succes met je beslissing en wat je ook doet, vergeet niet dat het niet jouw fout is!
Laatst bijgewerkt door Tsjikkie op 27-08-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:59

Is de TS nog online geweest??