Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:02

PRE schreef:
Maar.......... bij 3 glazen alcohol kun je zeggen stop ik heb genoeg gehad, tot hier anders krijg ik te veel binnen.

Het rottige is alleen dat door die alcohol je grenzen vervagen en je er dus makkelijker overheen gaat. En dus niet kan stoppen op het moment dat het verstandig is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:02

sigaretten niet hoor Moelie :D Alcohol is idd een harddrug en mogen ze van mij ook gerust illegaal maken :j

Heino; en drugs doet dat niet? Van drugs blijf je geheel realistisch? :D Kom op zeg.
Harddrugs en alcohol is een pot nat, allemaal dezelfde miserie. :) Het ene is niet beter of slechter dan het andere.

RoodZonnetje

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:03

Pharagirlke: dat zeg ik nergens dus ik vind het raar dat je dat nu denkt.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:04

Ehm als je dronken bent ben je veel meer je grenzen kwijt dan met een pilletje?
Met pilletje kan je gewoon normaal denken hoor... Met alcohol verlies je je verstand veel eerder..

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:04

Cherrypop schreef:
PRE schreef:
Het is toch gewoon weg niet slim, om drugs te gebruiken als je alle nadelen er van weet?
Drugs heb je niet zelf in de hand, en alcohol wel.

Bij drugs kan je in een keer van de wereld af zijn door de verkeerde pil.

En bij alcohol kan je zelf beslissen wanneer je stopt.

Ik zei al je moet het ook laten testen...........
Daarbij heb ik zelf in de hand hoeveel ik tot mij neem...
En je kent de nadelen ja, maar ook de voordelen. Dus het is een afweging die je maakt he.

Denk je nou echt dat jongeren een pilletje laten testen?

Ze komen aan op een party en het is mot je een pilletje?
Nou op zo'n moment weet niemand of die getest is.
Daar zul je alleen maar achter komen als je ze zelf gekocht hebt, maar aangezien er in drugs veel gedealt word krijg je dat soort travelen.
En die dealers kunnen best zeggen ze zijn goed hoor, maar ze denken alleen maar hoe komt zijn geld zo snel mogelijk in mijn protomonee.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:05

Cherrypop schreef:
Met pilletje kan je gewoon normaal denken hoor... Met alcohol verlies je je verstand veel eerder..

Dat is niet waar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:06

Cherrypop schreef:

Heb ik toch nog niet veel van gemerkt. Geef mij maar iemand met een paar glasjes alcohol... Liever dat dan iemand met een pil binnen. :') (want laten we even eerlijk blijven en geen ladderzat persoon vergelijken met iemand die maar een beetje drugs binnen heeft he.) Onzin dat die pil minder erg is dan alcohol.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:08

Heino schreef:
Cherrypop schreef:

Dat is niet waar.

Dat ligt eraan hoeveel je neemt en waar het mee versneden is.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:09

Van een pilletje word je niet stoerder :P
Op je 2e punt, eerder weggaan terwijl je op een mega vet cool tof feest hebt? Je daar met een paar duizend man heeelemaal los gaat, lekker in het zonnetje aan het dansen bent. met vrienden the time of your life hebben... En dan moet je eerder weg omdat je moe bent en geen zin meer hebt. Lekker daar betaal ik geen 80 euro voor een kaartje voor dan wil ik gewoon 12 uur knallen!
Je derde punt, ik kan het ook zonder pillen naar mijn zin hebben, maar het gevoel wat je krijgt van zon pilletje is onbeschrijvelijk, dat krijg je nuchter nooit...
[/quote]

Op jou 2e punt:

Zoals jij het nu zet komt het zo over: je betaalt geen 80 euro voor een feest als je geen pillen heb.
Want zonder drugs hou je die 12 uur niet vol !

Ik gebruik geen drugs als ik naar een feest ga, ik zit ook alleen maar aan de cola.
Meestal degene waarmee ik ga, die doen wel een pilletje of iets.
En toch ben ik altijd degene die het het langst volhoud en het net zo naar mijn zin heb.[/quote]

Eh nee das iets te kort door de bocht, want ik gebruik niet altijd, maar soms wel. Voor het waanzinnige gevoel en de overdaad aan energie die je hebt. Daarbij gaat de tijd met pillen op ook veel langzamer (je tijdsbesef is heel anders) waardoor het lijkt of je nog langer geniet. En je weet niet of je het net zo naar je zin hebt, want je weet niet hoe het voelt met een pilletje op :)[/quote]

Ik heb ook niet gezegd dat ik het nooit gedaan heb op een feest !

Ik heb het wel gedaan en weet uit ervaring dat als ik niks gebruik de 12 uur vol kan maken en de dag erna vitter ben dan met een pil !

En dat tijdsbesef ligt erook aan, bij iedereen is het gevoel van de pil anders !

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:10

Heino schreef:
PRE schreef:
Maar.......... bij 3 glazen alcohol kun je zeggen stop ik heb genoeg gehad, tot hier anders krijg ik te veel binnen.

Het rottige is alleen dat door die alcohol je grenzen vervagen en je er dus makkelijker overheen gaat. [bEn dus niet kan stoppen op het moment dat het verstandig is.[/b]

Dan ben ik vast een uitzondering, want ik weet zelfs na enkele glazen alcohol nog perfect waar mijn grenzen liggen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:12

Natuurlijk ben je na een feest zonder pilletje fitter dan met een pilletje. Weet je wat voor aanslag het op je lichaam is?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:14

pharagirlke schreef:
Dan mag diegene me vertellen waar je een drugsbewijs voor harddrugs moet halen en hoe lang opleiding die gekregen heeft om harddrugs te gebruiken. Als dat vergelijkbaar is met autorijden, dán kan ze gaan vergelijken :j

Hier moet ik even om lachen om deze domme opmerking.
Daar GAAT het toch helemaal niet om.
Iemand vertelde dat ze mensen kent waarbij het fout afliep met drugs - en zelf daarom nooit doet
dus als ze mensen kent waarbij het met auto rijden, of egaal wat, niet goed afloopt zou ze in haar theorie het ook nooit zelf doen.
Anders ben je gewoon hypocriet.

Maarja het is natuurlijk erg makkelijk om te zeggen in een discussie dat je het niet met elkaar kan vergelijken, maar dat kan wel degelijk. Niet drugs en auto's an sich, natuurlijk, maar dat hoef ik zelfs geen kind van 12 uit te leggen hoop ik.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:14

Ik denk dat het geen kwaad kan als je een keer wilt proberen, het is natuurlijk nooit goed voor je lichaam.
Maar als je van jezelf weet niet sterk in je schoenen kun je er beter niet aan beginen.

Ik weet niet of het 1 slechter is dan het ander.
Laatst bijgewerkt door _Susan_ op 22-07-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:15

Na enkele glazen alcohol weet je idd nog wel wat je grenzen zijn, maar er zijn zat mensen die dat niet hebben en maar door blijven drinken.
Er zijn toch ook zat alcoholiste? Waarom zouden die dat dan zijn? Die kennen hun grenzen toch ook niet?
En het is wel waar, bij een pilletje kun je nog helder nadenken, en als ik veel alcohol opheb niet. Dan maakt me die ene meer of minder ook niet uit omdat ik dronken ben.
Miss werkt het niet bij iedereen zo, laten we het daarop houden. Iedereen is anders en iedereen reageert anders op alcohol en drugs. De ene heeft al snel geen grens meer bij beide, de andere juist weer wel. Dit is niet te controleren omdat het dus verschilt per persoon.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:15

Blondie_ schreef:
pharagirlke schreef:
Dan mag diegene me vertellen waar je een drugsbewijs voor harddrugs moet halen en hoe lang opleiding die gekregen heeft om harddrugs te gebruiken. Als dat vergelijkbaar is met autorijden, dán kan ze gaan vergelijken :j

Iemand vertelde dat ze mensen kent waarbij het fout afliep met drugs - en zelf daarom nooit doet
dus als ze mensen kent waarbij het met auto rijden, of egaal wat, niet goed afloopt zou ze in haar theorie het ook nooit zelf doen.

Maarja het is natuurlijk erg makkelijk om te zeggen in een discussie dat je het niet met elkaar kan vergelijken, maar dat kan wel degelijk. Niet drugs en auto's an sich, natuurlijk, maar dat hoef ik zelfs geen kind van 12 uit te leggen hoop ik.

Sorry, dan heb ik je idd verkeerd begrepen. Ik weet nl dat veel mensen zeggen "jamaar auto's zijn ook gevaarlijk, dan moeten we die ook maar afschaffen". Ik dacht dat jij het argument ook op die manier bedoelde. :) Verkeerd begrepen. :)

Moelie: maar je hebt toch ook drugsverslaafden die ooit als gebruiker begonnen zijn maar die hun grenzen niet kenden?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-09 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:16

Zelf heb ik nooit drugs gedaan of geblowd....wel mijn grens verkend met Alchol maar dat drink ik nu ook nog zelden. Ik heb in mijn horeca tijd veel vrienden kapot zien gaan aan drugs, drank en toch ook echt blowen. Dat ze banen verloren, het leven kapot maakte. Daar heb ik veel van geleerd.

Blowen met name lijkt onschuldig maar merk dat ze makkelijk dingen vergeten na een aantal jaren blowen enz. MErk dat ze andere klachten krijgen zeker als je het veel doet. Dus zo onschuldig is het niet.

Dus laat ik al dat soort dingen. Een glasje wijn ofzo drink ik afentoe maar steeds minder vaak. Denk dat het laatste glas wat ik gedronken heb met alchol 4 maanden geleden is nu.

Ik vind dat iedereen zijn eigen keuze daarin moet maken wat hij/zij doet en hoe ver je gaat. En zal me er nooit mee bemoeien.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:17

Je kan niet voor iedereen spreken wanneer je spreekt over een bepaalde hoeveelheid alcohol.
Voor elke persoon is dit anders, de tolerantie van je lichaam, je leverwerking enzovoort.

Als je vaak alcohol drinkt geloof ik niet dat je telkens dezelfde hoeveelheid drinkt.
Je lichaam zal wennen aan de alcohol, na 20 feestjes voel je al niets of weinig van je "3 consumpties".
Je lichaam zal meer nodig hebben om even 'ontspannen' te zijn als bij je eerste feestje.

Ik vind het sowieso een belachelijk idee dat je een pep-middel nodig hebt om je te amuseren op een feestje.
Ik heb vroeger veel gedronken op feestjes, maar wat haalt het uiteindelijk uit?

Toon je sterk, toon karakter en wijs die troep af ;)
Alcohol is schadelijk, is een drug... Ook van mij mag het illegaal worden :)

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:19

phaser schreef:
Je kan niet voor iedereen spreken wanneer je spreekt over een bepaalde hoeveelheid alcohol.
Voor elke persoon is dit anders, de tolerantie van je lichaam, je leverwerking enzovoort.

Als je vaak alcohol drinkt geloof ik niet dat je telkens dezelfde hoeveelheid drinkt.
Je lichaam zal wennen aan de alcohol, na 20 feestjes voel je al niets of weinig van je "3 consumpties".
Je lichaam zal meer nodig hebben om even 'ontspannen' te zijn als bij je eerste feestje.

Ik vind het sowieso een belachelijk idee dat je een pep-middel nodig hebt om je te amuseren op een feestje.

Handje schudden? +:)+

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:19

Blondie_ schreef:
pharagirlke schreef:

Ik denk dat Pharagirlke jouw opmerking inderdaad wat verkeerd heeft opgevat, maar in plaats van zo fel te reageren, zou je haar (en mij) ook een fatsoenlijke, onderbouwde reactie kunnen geven.

En ik meen me te herinneren dat jíj diegene was die een auto-ongeluk met een drugs-geval vergeleek.
Ik vind dat appels met peren vergelijken; jij duidelijk niet.

Prima, maar onderbouw je redenatie dan ook, en ga niet met wat loze woorden gooien.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:20

Het is allemaal slecht, daar zijn we het geloof ik toch wel mee eens ;)
Er zijn idd ook drugsverslaafde netzoals alcoholiste.. Daarom zei ik, bij iedereen is het anders. Iedereen heeft een andere grens en echt niet iedereen zou zeggen na 1 pil, nu heb ik zat op. Of als iemand aangeschoten raakt zal echt niet iedereen zeggen: Ohh nu moet ik toch echt stoppen met drinken.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:21

Ik vind dat ik mijn bericht onderbouwd heb :? wat is er nog niet duidelijk dan???

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:23

phaser schreef:

Je zegt dat je zelf veel gedronken heb op feestjes vroeger, maar dat je er uiteindelijk erachter bent gekomen dat het niks uithaalt.

Waarom zeg je dan het volgende :

Beetje scheef vindt je niet !

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:24

_Susan_ schreef:
Ik wil hierover ook wel mijn mening geven.
Vroeger ooh dat klinkt al lang geleden, dronk ik wel eens en heb ik 2x een pilletje geslikt.
Ik leef een beetje onder het motto je moet in je leven verschillende dingen hebben gedaan.
Al weet ik van me zelf dat ik vast genoeg in mijn schoenen sta om er niet aan vast te blijven hangen.

Als ik dronken was ging ik veel sneller over een streep en was ik sneller invloedbaar.
Gelukkig ga ik om met de juiste mensen dus is er nooit iets ernstigs gebeurd, waarvan ik nu spijt heb.

Bij een pilletje weet je echt wel donders goed wat je doet je bent alleen veel vrijer en gaat nog meer kletsen, nu heb ik daar vanuit mezelf al niet zoveel problemen mee :D
Mijn vriendin vertelde me dingen die ik nog nooit van haar heb gehoord.
Wel had ik het gevoel in een soort van waas te leven, was best een fijn gevoel misschien is dat wel de reden van een verslaving.

Dit is mijn ervaring ermee, weet natuurlijk niet of die ervaring voor iedereen gelijk is.

Het effect is anders maar met een pil kun je net zo hard de weg kwijt zijn als met een paar glazen alcohol.
Alcohol verdooft meer maar als je teveel XTC slikt kun je gaan hallucineren, je in een droomwereld wanen en de hele wereld uit een totaal ander perspectief gaan bekijken.

Daarom moet je nooit (!!!) in je eentje drugs gebruiken en het alleen doen met mensen die je vertrouwd in een veilige omgeving. Als je in een discotheek bedenkt dat je god bent en de engeltjes je overal beschermen kan je niet zoveel gebeuren. Ben je alleen en je loopt langs een drukke straat terwijl je flink van de wereld bent kan er heel wat gebeuren.

Drugs kunnen als je het met verstand gebruikt heel erg leuk zijn maar ze hebben ook heel gevaarlijke kanten.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:24

Mensen die zeggen dat ze met alcohol hun grens kennen en hier nooit over zouden gaan...

Hoe ben je op die grens geraakt? juist ja... door de grens te doorbreken van het niet-alcohol drinken ;)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:26

Phaser: ahahah..je bent duidelijk anti alles. Denk inderdaad dat mensen hun eigen keuzes moeten maken. Zo lang ze maar nooit onschuldige mensen meenemen bij problemen.