Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:07

Veel kijken en vooral vroeg kijken. Waar wil je er tussen? Kan je er tussen? Zit je niemand in de weg als je met aanhoudende snelheid invoegt? Geef goed aan dat je in wil voegen en geef mensen de kans om te zien dat jij in gaat voegen. :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:06

Ik vind invoegen eng :') Ben nog niet op de snelweg geweest maar in Eindhoven moet je ook ergens invoegen, heel vreemd gedaan. En ik vind het doodeng! Kan de afstanden niet goed inschatten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:08

Ik heb precies hetzelfde met invoegen. Net als 30cm van de stoeprand, ik kan dat gewoon niet zien, bij mij is het altijd veeel meer en dan ben ik heel verbaasd want ik dacht gewoon echt dat het 30cm was. :=

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:16

Dat heb ik dus ook. := Ik kan absoluut niet de afstanden inschatten. Moet morgen m'n rijleraar maar weer bellen voor les. Heb nu 4 weken niet gelest. Ben benieuwd hoe dat gaat, ben namlijk als de dood dat ik ongelukken maak.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:22

Saskiaatje schreef:
Veel kijken en vooral vroeg kijken. Waar wil je er tussen? Kan je er tussen? Zit je niemand in de weg als je met aanhoudende snelheid invoegt? Geef goed aan dat je in wil voegen en geef mensen de kans om te zien dat jij in gaat voegen. :)

En bij mijn instructeur snap ik dat laatste dus niet. Ik mag niet laten zien dat ik wil invoegen op welke manier dan ook want dan 'dwing ik het af'. Wat nou dwing ik het af, als ik het laat zien laten ze een gaatje vallen en anders ben ik constant aan het zoeken naar een gaatje dat van zichzelf al groot genoeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:23

Wat wil hij dan dat je doet? := Iedereen maar opzij beuken zo van hier kom ik aan hoera?
Lijkt me nogal logisch dat je aangeeft dat je wil invoegen?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:30

Dat ik 2 minuten naast een gat ga rijden zodat iedereen mij heeft gezien (en er dan maar van uitgaan dat het gat groot genoeg blijft) dán richting aangeven en dan ertussen. Helaas zijn de invoegstroken bij ons geen kilometer lang dus is dat echt geen doen. Zeker bij weven niet want dan weten mensen helemaal niet of je van de snelweg afwil of juist wil gaan invoegen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:40

Hij heeft ergens wel gelijk, want je mag niet aangeven dat je in gaat voegen als er geen plek is. Hierdoor gaan mensen namelijk voor jou afremmen en dat is niet de bedoeling. Eigenlijk is het bij je examen dus heel hard hopen dat er genoeg ruimte is, je plek kiezen, richting aangeven en gaan. :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:02

Ja ik zal er ook nooit zomaar tussen duiken, maar ik vind gewoon de tijd dat ik er naast moet rijden echt veel te lang. Pas stond er file, dus ik kwam al zachtjes aanrijden en zag een mooi plekje, aan het einde van de invoegstrook stonden al een paar auto's stil dus ik wilde gewoon vlot invoegen. Er was ruimte genoeg dus ik kijk, doe mijn knipperlicht aan, wist eigenlijk zeker dat ik gezien was dus ga ertussen. Maar nee, dat was afdwingen blabla. Ik kan het niet helemaal goed uitleggen maar ik vind het gewoon erg raar. Als ik iemand op voornamelijk een weefstrook zie rijden en die doet zijn knipperlicht aan, dan denk ik mee of ik een gat kan laten vallen voor die auto. Anders ben ik in de veronderstelling dat 'ie juist de snelweg af gaat.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:05

Jij hebt ook wel gelijk. :j Het is een rare manier van invoegen zo. Als het druk is ís er geen plekje en als je dan niet aangeeft dat je ertussen wil en je plek "afdwingt" kom je er nooit tussen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:07

Ik weet ook zeker dat dat één van de dingen is die ik meteen anders ga doen als ik mijn rijbewijs heb. Hij kan het ook nooit beargumenteren dus ik vind het nogal vaag. Achja, je moet punten blijven vinden waarom ik nog niet kan afrijden he. :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:09

Inderdaad, zoveel mogelijk lessen = meer geld verdienen, toch? :x

Maar geloof me, je doet álles anders wanneer je je rijbewijs hebt. Ik kom bij een rotonde niet meer met 30 aan, maar met 50. Kan ik er dan tussen is dat mooi, kan ik meteen flink doorrijden. Kan dat niet? Dan ga ik flink op de rem, ook geen probleem. :Y) En ik rij echt nooit meer met m'n handen op 9 en 3 of op 10 en 2. En pas als je je rijbewijs hebt realiseer je je hoe simpel autorijden eigenlijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:10

Sas rij jij automaat of schakel?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:10

Ik vind invoegen ook best eng. Laatste tijd gaat het wel goed, heb dan ook wel geluk met de verkeersdrukte. Maar als het echt druk is, vrachtauto's ernaast enzo, dan vind ik het echt moeilijk. Wij hebben hier ook ergens een hele lastige, een invoeg en uitvoeg strook is dat, en die is echt heel erg kort, dus je komt de bocht door en dan moet je eigenlijk meteen invoegen, kom je er niet op dan moet je weer omhoog en opnieuw. _O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:12

Guernica schreef:
Sas rij jij automaat of schakel?

Allebei. :j

Lessen was schakel, mijn eigen auto is automaat, de auto van de zaak is schakel (rij ik 2x per week van 4 tot 11) en mijn moeder's auto is schakel. :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:15

Jammer voor mij morgen geen les

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:18

Ik heb pas 3 augustus weer les, hij is op vakantie :\

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:05

Ik de 20ste ergens, als 'ie nog wat laat horen tenminste...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:06

Vanmiddag weer les. Heb echt geen zin, het is veel te lekker weer om in de auto te zitten!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:07

Ik heb 4 augustus pas weer les..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:21

met dat invoege op de snelweg heb ik nog nooit gedaan, maar ik denk dat je op eeng egeven moment gewoon aan jezelf moet denken en het af moet dwingen als ze je er niet tussen laten, schiet anders ook niet op.. Verder wordt ik denk ik wel een sociaal rijder, of hoe je dat noetm. Vind het zelf ook fijn als ik ff voor mag, er tussen mag, fietsers voor laten in de regen of mensen die al lang staan te wachten, blabla. mijn vriend doet dat veel en zijn toch veel blije geizhcten, kleine moeite lijkt me :) Maar dat vind mijn instructeur niet goed, als je voorang hebt voorang nemen, maar logish natuurlijk dat je in het begin moet laten zien dat je de voorangsregels etc kent :)

Ik mag trouwens om 12 uur weer lekker 2 uur! ben benieuwd... wordt mijn 14e/15e les, dus ben best bang dat ik ernu aan moet geloven en de snelweg op moet, of gaan inparkere :P . Vooral de snelweg lijkt me eng.. dat gaat zò hard :P

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:25

Ah daar merk je niks van hoe hard dat gaat. :P

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:37

Nou k heb net weer les gehad, Ging echt Bout..
Maar had niet anders verwacht heb gister 14 uur gewerkt , vanacht om 5 uur was ik thuis en k moest om 9 uur lessen , Lang leven een horeca.
K was dr dus niet helemaal bij , had ik ook tegen hem gezegt zodat hij ook weet waarom het niet zo lekker gaat.
Maarja weer de hellingproef gedaan ging weer goed dus de hoef ik nu niet meer te doen voorlopig, Rotondes geoefend , Maar jeetje wat is dat terug schakelen voor een bocht (rotonde) en dan nog sturen en kijken vervelend, k vergeet elke keer wel iets, of k vergeet te remmen of te kijken of me knip aan te doen.

En k heb de rare "tik" om bij een tegenligger op een smallere weg maar wel zo breed dat ja net kan passeren, me ogen dicht te knijpen omdat k bang ben dat ik die spiegels raak ofzo :S .
En elke keer als ik denk dat ik me voorrangs regels nu wel weet doe ik het weeer verkeerd :( .
Tjha heb vandaag geloof ik een beetje mn baal dag, Vrijdag weer lessen en dan ga ik goed uit gerust rijden en dr weer tegen aan ! hoop ik dan maar..

Hebben jullie ook weleens van die lessen dat je denk dat je het nooit door gaat krijgen of ben ik de enige?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:39

Gaat vanzelf goedkomen joh, hoeveelste les was dit?

Dat heb ik bijna elke les. :') Maar dat komt ook doordat ik ook bijna elke les doodmoe ben (waar ik niets aan kan doen).

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:46

Paula schreef:
Gaat vanzelf goedkomen joh, hoeveelste les was dit?

Dat heb ik bijna elke les. :') Maar dat komt ook doordat ik ook bijna elke les doodmoe ben (waar ik niets aan kan doen).

Dit was de 3 of de 4de en k les elke keer ander half uur, Maar k begon echt goed, Meteen de "grote" weg op alles alleen doen enzo, k krijg nu al het idee dat ik een beetje blijf hangen ofzo...

Jeetje me ogen vallen echt dicht, en k moet nog werken zo :+