Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:37

HorseyDude schreef:
Hoe duur is zo'n steentje?

Ligt eraan hoe groot de steen is :)
Als edelsteen-verzamelaar (heb er een stuk of 60) gesproken: heb een kattenoog (een bol) van 10,- , maar ook steentjes van 50 cent.... ligt er dus maar net aan wat voor steen je koopt, en hoe groot. En waar, uiteraard. Bijou Brigitte is een sieradenwinkeltje, maar daar verkopen ze ze meestal ook wel.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:42

Ik denk dat we off topic hier mee gaan maar okee ;

ik had vanacht gedroomd over een babytje dat in bed lag, in een heeel schoon huis, dus alles netjes en geen enkel stofje te vinden
het huis had een lichtblauwe kleur, en ik zag de baby tussen twee grote rekken door (van die rekken die je in een box ziet waar een baby in zit) en alleen daar zag ik 3 rekken verder niet, de baby wou iets pakken, en de baby's hoofd gaf heel mooi geel licht en toen was het weg.. de baby mocht ook niks, en moest in die schone plek blijven, ik hoorde ook iemand zeggen '' als de baby zijn tempratuur hoger of lager dan 37 graden wordt, dan kan ze ziek worden) .. egt een hele vage droom, maar ik voelde me heel fijn als ik naar die baby keek geen zorgen, geen onrust egt pure rust.

nu heb ik even gekeken op internet :)* .. en zag dat als je een baby in je droom hebt dat, niemand mag weten wat je zwaktes zijn.
weet iemand misschien meer ..

owja nog wat informatie over babys op die dromen site

De baby vertegenwoordigt de onschuld , warmte en een nieuw begin. Babies kunnen iets uit je innerlijk symboliseren dat puur, kwetsbaar on onaangetast is. Als je droomt dat je op weg bent naar het ziekenhuis om te bevallen, dan verwijst deze droom naar je kwesties met betrekking tot afhankelijkheid en je behoefte om zelf verzorgd te worden. Mischien wil je liefst wat minder verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door _Miistral_ op 01-07-09 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Siets

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:52

Kun je dit niet beter in een dromen-topic neerzetten? Die zijn er volgens mij ook. Is inderdaad wel erg offtopic :).

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:03

Siets schreef:
Kun je dit niet beter in een dromen-topic neerzetten? Die zijn er volgens mij ook. Is inderdaad wel erg offtopic :).

waar is die dan?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:36

hier in Capelle aan den IJssel heeft iemand zich een paar jaar terug zich voor de trein geworpen..... ik weet niet of iemand het is opgevallen maar als IK in het trapgat loop richting spoor 1 voel ik me toch in de hoek een bedompte sfeer, ik weet altijd niet hoe snel ik die trap op/af moet gaan!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:40

_Miistral_ schreef:
Siets schreef:

waar is die dan?

Ik denk dat dat topic al even niet meer actief is. Maar is misschien best een idee om er eentje te openen ;).
De vorige liep ook aardig goed!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:48

Hoi mijn naam is Kim 21 jaar en vroeg me af of ik mee mag posten :) ?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:54

Heb ik al gedaan, Siets! Kimmie, tuurlijk mag je meeposten! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:35

welkom kim ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:39

Natuurlijk, hoi Kim ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:40

Siets schreef:
Natuurlijk, hoi Kim ;)

Had ik nog niet gezien HD, sorry :D
Is alweer gesloten en is een ander droom topic geopend door iemand anders

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:45

wauw.. ik heb het hele topic in een dag door gelezen, echt eng sommige verhalen...

spoken geesten en alles trekken mij altijd aan.. en zulke huizen ook ! jammer dat de meeting zover weg is.. ik woon in overijssel zover kan ik niet komen..

ik maak veel rare dingen mee.. zoals ik een hand over me heen voel gaan.. dingen zomaar kapot gaan.. of ergens vanaf vallen, maar ik voel me nooit bang ergens vind ik het wel fijn !ik voel ook aan wezig heid van mensen.. maar of ik helder... ?? dat wil ik zo niet zeggen.. ik voel wel dingen aankomen :o

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:11

ik ben overlaatst in terezinstad geweest in tsjechie ... je voelt echt de drukte daar en ik was blijkbaar de enige die mensen zag staan ... het voelde heel raar aan maar bij vertrek stonden ze allemaal op de rand van terezin net nog in het kamp.... ze leken vredig nu , wel erg droevig

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:14

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:30

Oeh ik meld me ook even aan! Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen daar ga ik morgen een begin mee maken :P .

Mijn schoonouders wonen in een 'spookhuis'. Ze hebben er meerdere mensen naar laten kijken en er schijnen echt geesten te zitten. Dit huis is is al vrij oud en heeft een hele geschiedenis. Ik heb er een jaar gewoond, nooit geesten gezien maar er gebeurde wel rare dingen. Op een dag was ik op het aanrecht bezig toen allebei de koffieapparaten aansprongen. Eentje kan toeval zijn maar beide.. Het schijnt dat er twee geesten rondzwerven van jonge kinderen. Er schijnt geen kwaad in te zitten, ze halen alleen af en toe streken uit.
Mijn vriend was daar eens alleen toen opeens het 'keukentje' van de kleinkids aanging. Dat ding maakte geluid als je een knopje indrukte en bij mijn vriend sprong die vanzelf aan. Mijn schoonouders hebben wel veel gezien, lampen die uit zich zelf aangingen, rare geluiden etc.

Bij ons thuis hebben we ook al een aantal rare dingen meegemaakt. Regelmatig worden mijn vriend en ik overvallen door een 'koude wind'. Mensen die op bezoek komen valt het ook op. In het begin ging hier regelmatig de lamp aan (maar dit was op te lossen met een andere stekker :D ) en we hebben ook een paar keer gehad dat de tv aansprong. Dit huis is uit de jaren '80 en ik kan me niet goed voorstellen dat het hier spookt. Bij mijn schoonouders heb ik dat gevoel wel heel sterk.

Morgen ga ik even het hele topic doorspitten :D

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 01:49

Maar hebben jullie nooit, als jullie een bepaald huis zien ofzo, dat je daar gevoelens bij hebt ofzo?
Ik namelijk wel, zoals die naast het spoor, en dat ene grote huis madame tousou? Ofzoiets, wat te koop staat, krijg ik echt zo een gevoel bij dat het daar spookt, terwijl, ik ken die hele huizen niet ofzo..

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 02:26

En ik krijg soms weleens een rilling over me heen, dat het helemaal koud word terwijl het dan zomer is ofzo, maar ik dacht dat dit kwam, omdat ik het dan zo warm had ofzo, maar heeft dit met geesten te maken?
Krijg soms ook wel opeens kippenvel :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:47

Als er een geest langskomt wordt het kouder. En niet alleen gevoelsmatig, maar vaak ook op de thermostaat. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of er ineens iemand op bezoek kwam toen ik een koude stroom voelde en alles dicht zat (in de winter) maar nader onderzoek wees uit dat we gewoon een slechte isolatie en kierende ramen hebben :))

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:41

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:06

Goeie site zeg! Ben trouwens naar de Spin gegaan in het park gisteravond in het Schollebos. Ineens voelde ik in de buurt van het klimrek dat ik aangekeken werd door iets in de struiken, kan het ook niet verklaren. (een meisje had daar een paar jaar geleden zelfmoord gepleegd, zou het haar geweest kunnen zijn?)

Ik voelde me in ieder geval bekeken!
Stephaniiee_ : het is er inderdaad niet pluis in het park!

@ Sabje: Most Haunted op YouTube is ook bij vlagen supereng!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:47

DUDIEFOREVER schreef:
Maar hebben jullie nooit, als jullie een bepaald huis zien ofzo, dat je daar gevoelens bij hebt ofzo?

van een foto niet nee, maar als ik IRL erlangs loop dan soms wel...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:53

_Bonte_ schreef:
ik ben overlaatst in terezinstad geweest in tsjechie ... je voelt echt de drukte daar en ik was blijkbaar de enige die mensen zag staan ... het voelde heel raar aan maar bij vertrek stonden ze allemaal op de rand van terezin net nog in het kamp.... ze leken vredig nu , wel erg droevig

ik herken het ik ben er een aantaljaar geleden ook geweest maar ik was erg onder de indruk!!!
het voelde er niet erg prettig nee alsof je in het midden van een stadion staat en iedereen kijkt naar je.
toen ik weg ging voelde ik me heel leeg

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:57

ik voel me bij sommige huizen/plaatsen heel verdrietig of juist boos..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:12

BEdankt voor het welkom heten ik zit alles nog door te lezen hoor!

zevenmoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:21

Hoi Hoi,

Hebben jullie de uitzending niet gezien dat op tv over de NH hotels ging geloof ik over de vestiging in Amsterdam.
Daar hebben ze een oud en nieuw gedeelte.
In het oude gedeelte was een grote zaal en er liggen allemaal spullen voor housekeeping.
Nou het meisje wat de spullen moest halen was niet zo blij dat ze daar heen moest en niet zo gek.
Tijdens de opnames ging het licht uit en grote gordijnen begonnen spontaan te schuiven. Zelfs de presentator was er een beetje stil van.
Daarna vertelde het meisje dat er wel vaker vreemde dingen gebeurden. En dat niemand alleen daar naartoe wil in de avond of nacht.

Zelf woon ik in een drive in woning waar nooit iemand is dood gegaan en toch weet ik zeker dat de oude bewoner hier af en toe langs komt.

Vaak ineens kippevel, koude vlaag langs je heen en ook bij mijn vriend terwijl als je aan de andere kant gaat zitten het gewoon warm is.

Op een dag sprong de lamp boven de trap gewoon uit kapot niets aan de hand, wij weg om de paarden te doen, komen we thuis ligt gewoon de hele plafoniere aan diggelen over de trap. Er komt bij mij geen zwaar verkeer langs.

Het rare is dat ik een paar dagen later van de buurvrouw hoorde dat de oude bewoner was overleden op de dag dat het met de lamp bij ons gebeurde.

Nu horen wij regelmatig iemand de trap naar de slaapverdieping op gaan dit is een open trap tegenover de bank waar we zitten in de woonkamer, je hoort het wel maar ziet niemand. Ook als we op de bank zitten is het net alsof er iemand in de slaapkamers boven loopt. We hebben betonnen vloeren met vloerbedekking dus dat is zo wie zo al vreemd. Ik dacht dat ik het alleen hoorde maar pas geleden begon mijn vriend er ook over. Vaak maken we er maar een grapje van. "Hij is weer even aan het kijken hoe het met zijn oude huisje is" of zo.

Maar pluis is het niet helemaal.