Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:44

Adil18 schreef:
maar mensen vergeten gemakshalve even dat de agenten de lijken van de wegen mogen schrapen omdat wegmisbruikers zich onverantwoord opstellen in het verkeeer....

Als agenten dát doen, dan zijn ze goed bezig, want dan beperken ze die wegmisbruikers niet in hun (zelfgeclaimde) vrijheid.
Zolang ze zich niet met iemands gedrag bemoeien, zijn agenten 'goed', en wanneer ze iemand 'beperken' om de veiligheid te waarborgen, zijn ze 'fout'. 8)7

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:44

Ach ieder zijn vak.

Adil18 schreef:
Natuurlijk zijn er zware beroepen, maar zet jij dagelijks je leven op het spel om dat van anderen veilig te stellen?
Het vak van Adil18 is overdrijven :')

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:45

oomens schreef:
Dat ze soms de 'verkeerde' prioriteiten stellen, wil niet zeggen dat hun werk als geheel niet goed is.

Hier ben ik het helemaal mee eens, alleen dan zonder die aanhalingstekens ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:45

ManonR_ schreef:
Ja je vader is zielig hoor. :z
Dat wil je blijkbaar horen.

Haha, verre van dat. Hij is een super gelukkige man, maar ik vind dat hij en al zijn collega's best een beetje respect verdienen voor dat wat zij doen.

Misschien zie je dat ooit in wanneer je ze echt eens hard nodig heb en zij er voor je zijn.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:47

ManonR_ schreef:
Ach ieder zijn vak.

Adil18 schreef:
Natuurlijk zijn er zware beroepen, maar zet jij dagelijks je leven op het spel om dat van anderen veilig te stellen?
Het vak van Adil18 is overdrijven :')

Ach, ik kan gewoon een stukje beter relativeren dan de meeste mensen...dat hun dat pijn doet en ze dat zien als overdrijven laat ik volledig aan hun over, is immers de mening van een ander...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:48

Yep ik geef altijd een seintje ik vind het namelijk ook heel fijn als iemand mij een seintje geeft. Maar ik heb het ook wel eens expres niet gedaan vanwege het (rij)gedrag van die persoon ;)

Over het algemeen zijn de mensen die ik tegenkom en die wel een seintje krijgen geen wegpiraten maar rijden ze gewoon net ff te hard net als ik vaak doe ja :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:48

oomens schreef:
Adil18 schreef:
maar mensen vergeten gemakshalve even dat de agenten de lijken van de wegen mogen schrapen omdat wegmisbruikers zich onverantwoord opstellen in het verkeeer....

Als agenten dát doen, dan zijn ze goed bezig, want dan beperken ze die wegmisbruikers niet in hun (zelfgeclaimde) vrijheid.
Zolang ze zich niet met iemands gedrag bemoeien, zijn agenten 'goed', en wanneer ze iemand 'beperken' om de veiligheid te waarborgen, zijn ze 'fout'. 8)7

Juist, omgekeerde wereld, maar zo wordt het door vele mensen gezien :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:40

cloris schreef:
Yep ik geef altijd een seintje ik vind het namelijk ook heel fijn als iemand mij een seintje geeft. Maar ik heb het ook wel eens expres niet gedaan vanwege het (rij)gedrag van die persoon ;)

Over het algemeen zijn de mensen die ik tegenkom en die wel een seintje krijgen geen wegpiraten maar rijden ze gewoon net ff te hard net als ik vaak doe ja :+
Als het echt een aso zou zijn zou ik het ook niet doen hoor, dat seinen. Vaak kan je dat echter toch niet zien als je elkaar tegemoet komt op een rechte weg.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:56

Wanneer ben je een aso en wanneer ben je het niet en wie verdient een waarschuwing en wie niet...denken jullkie nou echt dat dit aan jullie is om te beslissen?

Kiwipitje

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:00

Nee, maar je kunt wel zelf beslissen wie je aso VIND of niet en wie je VIND dat een waarschuwing verdient of niet. En ja het is aan mij te beslissen of ik het waard vind om een keer te seinen naar iemand of niet. Het is namelijk MIJN auto, MIJN groot licht, en MIJN hand die dat groot licht aanzet :).

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:07

Adil18 schreef:
Wanneer ben je een aso en wanneer ben je het niet en wie verdient een waarschuwing en wie niet...denken jullkie nou echt dat dit aan jullie is om te beslissen?

Dat denk ik niet alleen dat VIND ik ook ;) ik ben altijd nog baas over mijn eigen beslissingen als je het ff niet erg vindt ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:08

Amen ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:09

ManonR_ schreef:
Nee, maar je kunt wel zelf beslissen wie je aso VIND of niet en wie je VIND dat een waarschuwing verdient of niet. En ja het is aan mij te beslissen of ik het waard vind om een keer te seinen naar iemand of niet. Het is namelijk MIJN auto, MIJN groot licht, en MIJN hand die dat groot licht aanzet :).

En als die persoon die te hard rijdt van jou een seintje krijgt, gas loslaat voor de flitser en daarna gewoon vol gas doorgaat (immers heeft hij zijn 'lesje niet geleerd' dankzij jou) en dan een kind doodrijdt dat plots de straat oversteekt, wat voorkomen had kunnen worden als hij zich aan de max. had gehouden? Is het dan nog jouw beslissing, wil je zoiets überhaupt op je geweten hebben.

Natuurlijk mag jij beslissen wat jij aso vind of niet, zo bedoelde ik dat niet, maar het is niet aan jullie te bepalen wie een waarschuwing verdient of niet, omdat jullie eigenlijk al helemaal niet waarschuwen mogen.

En hoe hypocriet ben je bezig als iemand die te hard rijdt te oordelen over iemand die nog harder rijdt dan jij? Iemand die te hard rijdt is iemand die te hard rijdt en het wordt wel heel erg gek, wanneer hardrijdes over de nog harder rijdende automobilisten gaan oordelen, toch? Natuurlijk mag jij de persoon die 30 km/h te snel rijdt aso vinden, maar misschien rij je zelf ook 10 km/h te hard, jullie verbreken allebei dezelfde regel.

And last but not least zijn Nederlanders er heeeeeel erg goed in kritiek te leveren op het rechtssysteem, maar we willen blijkbaar niet inzien dat we zelf al in deze relatief kleine aspecten ons eigen rechtsysteem saboteren...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:09

cloris schreef:
Adil18 schreef:

Dat denk ik niet alleen dat VIND ik ook ;) ik ben altijd nog baas over mijn eigen beslissingen als je het ff niet erg vindt ;)

Ik niet, maar de wet wel, want je doet iets wat strafbaar is, en dat niet zonder reden, dus het is niet jouw eigen beslissing, nee :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:11

Adil18 schreef:

Je hebt helemaal gelijk, daarom sein ik altijd.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:13

IKbenEllen schreef:
Adil18 schreef:
Geniaal :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:16

IKbenEllen schreef:
Adil18 schreef:

Ik snap hem alweer niet :?

Ik weet ook echt nog steeds niet wat geniaal is aan te snel rijden en mensen die te snel rijden behoeden van hun verdiende straf, 't is eerder dom en onverantwoord... :n

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:17

Adil18 schreef:
Ik niet, maar de wet wel, want je doet iets wat strafbaar is, en dat niet zonder reden, dus het is niet jouw eigen beslissing, nee :)

Toch wel, wat ik doe is altijd nog mijn eigen beslissing en als ik beslis dat ik wil seinen bij die onzinnige laseropstellingen dan doe ik dat. Laat ze die krengen maar eens opstellen daar waar het daadwerkelijk zou helpen ipv op 120km wegen dan zou ik er nog wat begrip voor kunnen opbrengen. vb; bij mij in de straat mag je 50km, daar hebben ze al drempels ingelegd maar die mochten niet hoog vanwege de vrachtwagens, tja je kan er nu nog met 90km p/u overheen wat ook regelmatig gebeurt omdat deze weg gebruikt wordt als zgn 'sluipweg' . Politie is hier vaak genoeg op aangesproken en gevraagd voor een snelheidscontrole maar nee dat gebeurt niet en dat zijn nou juist de wegen waar je idd een kind onder de auto kan krijgen. Mij zal je ook niet betrappen op hard rijden binnen de bebouwde kom. Maar nogmaals op 80-100 en 120km wegen blijf ik lekker mijn medeweggebruikers seinen bij laseropstellingen.
De wet overtreden doen we allemaal wel eens, ik ben niet heiliger dan heilig en gedraag me dus (gelukkig) ook niet zo :+

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:22

Adil18 schreef:
Ik snap hem alweer niet :?

Ik weet ook echt nog steeds niet wat geniaal is aan te snel rijden en mensen die te snel rijden behoeden van hun verdiende straf, 't is eerder dom en onverantwoord... :n

Jeetje, het humor-hersencelletje is bij jou niet bijzonder ontwikkeld is het wel :')

Ik rij niet een paar km te hard om kinderen dood te rijden, maar omdat de situatie dat toelaat in mijn ogen. En nogmaals, ik geloof gewoon ECHT niet dat jij NOOIT een paar km te hard rijdt, want dat doet imo iedereen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:24

cloris schreef:
Adil18 schreef:

Toch wel, wat ik doe is altijd nog mijn eigen beslissing en als ik beslis dat ik wil seinen bij die onzinnige laseropstellingen dan doe ik dat. Laat ze die krengen maar eens opstellen daar waar het daadwerkelijk zou helpen ipv op 120km wegen dan zou ik er nog wat begrip voor kunnen opbrengen. vb; bij mij in de straat mag je 50km, daar hebben ze al drempels ingelegd maar die mochten niet hoog vanwege de vrachtwagens, tja je kan er nu nog met 90km p/u overheen wat ook regelmatig gebeurt omdat deze weg gebruikt wordt als zgn 'sluipweg' . Politie is hier vaak genoeg op aangesproken en gevraagd voor een snelheidscontrole maar nee dat gebeurt niet en dat zijn nou juist de wegen waar je idd een kind onder de auto kan krijgen. Mij zal je ook niet betrappen op hard rijden binnen de bebouwde kom. Maar nogmaals op 80-100 en 120km wegen blijf ik lekker mijn medeweggebruikers seinen bij laseropstellingen.
De wet overtreden doen we allemaal wel eens, ik ben niet heiliger dan heilig en gedraag me dus (gelukkig) ook niet zo :+

Tja, als ze allemaal denken als jij zal het wel nodig zijn op die weg te flitsen....

Nou ja, gewoon blijven seinen dan maar, tot je er de eerste boete voor te pakken hebt, misschien denk je er dan anders over

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:31

Adil18 schreef:
Tja, als ze allemaal denken als jij zal het wel nodig zijn op die weg te flitsen....

Nou ja, gewoon blijven seinen dan maar, tot je er de eerste boete voor te pakken hebt, misschien denk je er dan anders over

Als ze allemaal zo denken als ik rijden ze niet te hard in een 50km gebied, wel even blijven lezen he :+

Ik blijf idd wel seinen hoor wees niet bang en mocht ik onverhoopt ooit tegen een bon aanlopen heb ik pech ;) maar ga ik echt niet stoppen met seinen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:46

cloris schreef:
Adil18 schreef:

Als ze allemaal zo denken als ik rijden ze niet te hard in een 50km gebied, wel even blijven lezen he :+

Ik blijf idd wel seinen hoor wees niet bang en mocht ik onverhoopt ooit tegen een bon aanlopen heb ik pech ;) maar ga ik echt niet stoppen met seinen.

Ik bedoelde met 'die weg' de weg waarop jij het onnodig vind dat ze daar gaan staan flitsen

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:49

oomens schreef:
kazary schreef:
Ik denk dat de onvrede bij de politie komt door inderdaad de tijd die ze staan te flitsen, maar er 2 kilometer verderop de lidl wordt beroofd.
En een beroving geeft toch heel wat meer impact dan iemand die 5 kilometer te hard rijd.

Over het algemeen vallen er bij berovingen nog steeds heel wat minder doden dan in het verkeer.
Als er 2 kilometer van die Lidl een kind wordt doodgereden, klaagt iedereen dat de politie niets deed omdat ze zo nodig achter die scholier die dat ene blikje cola meenam aan moesten.

Feit blijft dat de politie niet genoeg mensen heeft om constant overal bovenop te zitten. Ze moeten dus keuzes maken, en achteraf blijken die altijd 'verkeerd' te zijn in de ogen van het publiek.
Dat ze soms de 'verkeerde' prioriteiten stellen, wil niet zeggen dat hun werk als geheel niet goed is.

Dat zal met de bekeuring van 5 km te hard wel mee vallen, die extra verkeers doden.

En ik geloof niet dat ik iemand heb horen zeggen dat hun werk in het algemeen niet goed is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:04

Het veelvoorkomende zinnetje: 'Ga boeven vangen' zegt echter iets anders...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:09

Dat zou prioriteit nummer 1 moeten zijn bij politie, vind je niet?