Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 07:47

watvoor auto heb je silletje? :)

gefeliciteerd Faux! :D de mijne was er ook zonder spoed binnen 3 dagen, ze zeggen toch dat je 'm met spoed een dag later kunt halen?

gisteren de rekening gehad van bolleke's grote beurt := veel geld maar viel toch wel mee gelukkig :P

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:07

Hmm, bedankt meiden. Ik stop gewoon in ieder geval dat extra geld in mijn zak en dan vraag ik het wel even. Als het maar 1/2 dagen scheelt ga ik er geen 30 euro extra voor neerleggen.. Dan maar even wachten. :)

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:14

@ naaltje, hij staat een paar pagina's terug, een citroen ax

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:22

Congrats, Jet! :D Ik dacht al zoiets te lezen in je MSN-naam.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:41

Wat een leuke auto's allemaal zeg! :)
Ik heb vandaag voor het eerst in 3 weken weer rijles. De eerste keer weer na mijn "examen".. :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:26

heb over een kwartiertje ook weer les :)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:12

Zo net eindelijk weer eens les gehad, en had weer ff moeite met inparkeren, voelde me zo'n muts :')
Ik heb veel door zeer drukke straten gereden met veel 'loslopende' mensen. Jezus heb wel een paar keer flink op de rem moeten stampen. Mensen kijken echt niet uit :P Maar loste volgens hem wel alles netjes op :)

En ik hoorde ook dat de wachttijden voor examens momenteel 12-14 weken bedraagt :wow:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 17:18

loslopend wild muisbal ;) goed dat het zo netjes ging!! :D

@silletje; ach dom van mij, heb ik idd gezien, maar de connectie niet gelegd ;)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:54

Muisbal schreef:
Zo net eindelijk weer eens les gehad, en had weer ff moeite met inparkeren, voelde me zo'n muts :')
Ik heb veel door zeer drukke straten gereden met veel 'loslopende' mensen. Jezus heb wel een paar keer flink op de rem moeten stampen. Mensen kijken echt niet uit :P Maar loste volgens hem wel alles netjes op :)

En ik hoorde ook dat de wachttijden voor examens momenteel 12-14 weken bedraagt :wow:

Ja klopt, ik ben ook bezig met wachten :( Maar een vriendin van mij belde anwb rijschool op en die kon binnen een maand bij de zelfde cbr terecht waarvan ik zo'n enorme wachttijd voor heb... :\

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:08

Hmm... Dat is wel raar .. >;)

Nu ik hoorde dat de wachttijden zooo lang zijn, moet ik al helemaal slagen!!! Anders kan ik pas aan het einde van de zomer weer.. %)

Maar wat ik mij nou afvraag, die mensen die een 10 daagse cursus doen, die kunnen dan wel snel examen doen? Dat lijkt me namelijk niet helemaal eerlijk als zij voorrang krijgen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:36

Waarschijnlijk moeten die langer wachten voordat ze kunnen beginnen met lessen!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:59

joyce2 schreef:
Die golf cabrio van mij rijd 1 op 10 :(

Echt? En ik denken dat kleinere auto;s minder verbruiken :') Paps rijd met die groene 1 op 10.
Hoe komt dat dan?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:59

xTamara schreef:
Balen zeg Lynniiie!
wat waren je zakpuntjes?

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn moeders auto gereden, zonder stuurbekrachtiging..
Tjeee wat wennen zeg!

Ben je niet de bosjes ingereden :') Is mij een keer overkomen, toen ik met mn 16 jaar even de auto voor de deur wilde zetten _O-

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:01

Faux schreef:
Halloooo allemaal! Ik kom hier even binnenvallen, hoop dat jullie dat niet erg vinden.. :) Gisteren heb ik mijn rijbewijs gehaald! ( 1x TTT, 1x gezakt en de 2e keer was gisteren en dus gehaald! :D )
Het ging gewoon állemaal helemaal netjes en de examinator had niks te melden dan dat het makkelijk en vloeiend ging en dat ik dus geslaagd was. *\o/*

Maar ik zit een beetje vervelend, want vandaag kan ik niet naar het gemeentehuis (begrafenis zometeen), morgen is het hemelvaart.. Ik kan misschien vrijdagochtend maar dat weet ik ook niet zeker. Nu vroeg ik me af, als ik 30 euro extra betaal voor een "spoedlevering" van mijn rijbewijs, HOE "spoedig" komtie dan? Weet een van jullie dat?

Alvast bedankt!

68 euro voor versneld aanvragen in ik kon hem een dag later ophalen :D Was een werkdag later.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:04

patsur schreef:
xTamara schreef:
Balen zeg Lynniiie!
wat waren je zakpuntjes?

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn moeders auto gereden, zonder stuurbekrachtiging..
Tjeee wat wennen zeg!

Ben je niet de bosjes ingereden :') Is mij een keer overkomen, toen ik met mn 16 jaar even de auto voor de deur wilde zetten _O-

Hahaha nee gelukkig niet!
Maar heb vandaag weer gereden en het gaat een stuk beter..
ik kwam wel een keer op de andere weghelft terecht omdat ik niet te ver doorstuurde :+
voor de rest is dat ding al 10x afgeslagen omdat je de koppeling op moet laten komen en tegelijkertijd gas moet geven.. Erg vervelend..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:04

Naaltje schreef:
gisteren de rekening gehad van bolleke's grote beurt := veel geld maar viel toch wel mee gelukkig :P

Wat kost zo'n grote beurt ongeveer? En verschilt dat per soort auto?
Heb het geluk dat paps zelf iets met auto's doet, dus kost lang niet zoveel gelukkig :) Simpele dingen als lampjes wisselen moet ik alleen wel zelf doen :+

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:05

xTamara schreef:
patsur schreef:

Hahaha nee gelukkig niet!
Maar heb vandaag weer gereden en het gaat een stuk beter..
ik kwam wel een keer op de andere weghelft terecht omdat ik niet te ver doorstuurde :+
voor de rest is dat ding al 10x afgeslagen omdat je de koppeling op moet laten komen en tegelijkertijd gas moet geven.. Erg vervelend..

Haha, is echt wennen he zo zonder stuurbekrachtiging! Maar hoe trek jij normaal gesproken op dan? Ik doe gewoon koppeling op laten komen icm met wat gas geven en dan rolt ie zo weg :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 23:12

@patsur ik pb je :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:13

@patsur: Ik moest ik die lesauto altijd eerst de koppeling helemaal laten opkomen, en daarna pas gas erbij..
En met deze auto is het terwijl ik de koppeling op laat komen gas erbij..
en dat is even wennen..
Ook doet de achteruitversnelling het niet goed in de auto van mijn moeder.. Hij pakt hem de hele tijd niet..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 23:16

goed hard erin rammen tamara! :) heb ik bij de mijne ook..
of hij trilt eruit _O-

en dat koppelen/gas gaat wennen, ik doe het nu zo, ik geef als ik aan mezelf twijfel gewoon wat extra gas, dan brult hij maar eventjes :)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:18

Naaltje schreef:
goed hard erin rammen tamara! :) heb ik bij de mijne ook..
of hij trilt eruit _O-

en dat koppelen/gas gaat wennen, ik doe het nu zo, ik geef als ik aan mezelf twijfel gewoon wat extra gas, dan brult hij maar eventjes :)

Hahaha ja inderdaad!
Dat probeer ik ook..
Mijn moeder lukt het zelfs ook niet altijd..
Ze probeert het 3x.. en als het dan nog steeds niet lukt zet ze hem in zijn vrij en laat ze de koppeling opkomen.. Daarna lukt het haar wel..
Stomme auto :P

Ja inderdaad ik zal sws heeel erg moeten wennen.. Mijn moeder rijd nu nog wat stukjes mee totdat ik het op laten komen e.d. echt onder de knie heb.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:28

Dat is wel fijn Tamara, heb ik ook gedaan bij de Crossa. Eerst ff paps mee laten rijden voor instructies en dan zelf maar stukje gaan trappen :)

Heb vandaag in de VW Polo gereden van mams, schakelt echt lekker! Echt een prima auto!

Morgen ga ik voor het eerst naar Groningen rijden, is ruim 2u rijden vanaf hier! Ben benieuwd hoe dat me afgaat, ga onderweg zowieso wel 1 of 2 keer stoppen zodat ik even rust in mn kop krijg. En dan bijkomen bij mn oma en dan de volgende dag weer terug! Best spannend, heb mn rijbewijs pas een week!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:32

Oke! Succes dan Patsur!
Het komt vast goed! Het meeste is toch snelweg :D

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:33

Thanks :) Ik denk dat het wel goed gaat komen, mn zusje zit naast me voor de route dus ben niet alleen. Ga over de afsluitdijk, schijnt makkelijker rijden te zijn dus ben benieuwd!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:35

Oh! Komt vast goed :D
Neem lekker veel te eten mee en goede muziek..
Komt helemaal goed daar in Groningen!