mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:00

pastel schreef:
pretletter17 schreef:
Je kunt niet hard voor hem zijn maar hebt wél melding gemaakt bij de politie? Dat kan ik niet rijmen. Weet hij dat je bij de politie bent geweest? En wat vindt hij daarvan? En inderdaad, heeft hij nu wel verteld wat er eigenlijk aan de hand was?

Hij mag maar blij zijn met zo'n begripvolle vriendin. Hij had aan mij geen beste gehad... liegen en bedriegen doe je maar in je eigen tijd maar niet bij mij... Maar gelukkig gaat iedereen daar anders mee om ;)
Wat heeft die melding te maken met wel of niet hard voor hem zijn?
Soms is dat de enige manier om tot iemand door te dringen en dat staat los van het feit dat zij nog steeds van hem houd.
Dat is niet zomaar even over.
Wat dat in mijn ogen te maken heeft met hard voor iemand zijn, is dat zij éérst naar de politie is gegaan voordat ze zijn verhaal überhaupt had gehoord. Dat vind ik behoorlijk hard, en met een notering bij de politie kan hij in de toekomst meer problemen krijgen dan met het 'alleen' terugbetalen van het gestolen geld... Ik zou overigens ook naar de politie zijn gegaan, ik zou alleen wel eerst zijn verhaal persoonlijk gehoord willen hebben. Maar dan wel álles en niet dat hij de helft zogenaamd niet weet... Over al dan niet houden van heb ik het niet gehad, die link heb jij (pastel) er zelf bij gelegd ;)

AngeliqueB

Re: mijn vriend steelt geld van mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:10

Kun je het met je ouders overleggen (hun mening en steun kun je wel gebruiken!), en dan met hun ook naar zijn ouders toe aan, gewoon je centen terughalen en tot nooit meer ziens? Want ik vind het echt niet kunnen dat zijn ouders je buitensluiten (echt, het is niet normaal, en met een kind van deze mensen wilde ik geen relatie, want hij dient voor je op te komen..)

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:27

Nou meid, wat een verhaal. Volg je topic al vanaf het begin en kan alleen maar zeggen dat de hele situatie ontzettend kl*t* voor je moet zijn. Het is ronduit verschrikkelijk als je na 3 jaar op deze manier afstand van iemand moet nemen waarvan je houdt. Je denkt dat je iemand (door en door) kent en van het ene op het andere moment lijkt het tegenovergestelde de waarheid. Denk ik. En ondanks dat je niet met hem verder wilt op basis van de redenatie dat je dit niet kunt zonder vertrouwen, zijn je gevoelens voor hem nog niet minder. Heel veel sterkte en ik hoop dat je krachtig genoeg blijft om voor jezelf te kiezen! :(:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:31

ga nu gewoon je rust maar pakken.. het geld.. ja dat is niet anders, maar wel weer overheen te komen.

de jongen.... ja dat is lastiger.. maar daar kom je ook wel wer overheen.. succes met het verwerken.. en heel veel sterkte met het opbouwen van nieuw vertrouwen in de mensheid

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:47

katiavl schreef:
Hij ging het terug storten voor je er erg aan had, maar inmiddels gaat hij je nu op lange termijn betalen. Klinkt niet echt logisch in mijn oren.

En het chantageverhaal was dus weer een leugen?

en durf te wedden dat dat van het incasso bureau ook een leugen is.
TS je wilt het misschien niet horen maar hij houd echt geen rekening met je en het klinkt heel erg hard, maar zoveel geeft hij ook niet om je, als hij dat wel had gedaan dan zou hij er aan denken dat jij ook rekeningen hebt... en dat deed ie niet,bovendien zou hij er niet eens aan denken om het te stelen, er is geen goed excuus voor stelen, dumpen die hap en weg met het contact nadat je je geld hebt! hij neemt je in de maling!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:53

changtage verhaal is dus nep, heb je nu nog een relatie of is deze ook over?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:03

@Lars: er staat een pagina (of 2) terug dat het inmiddels haar exvriend is.

Ja, ik snap wel dat iedereen hier zegt dat je hard e.d. voor hem moet zijn.
Maar ik snap jou ook heel goed, het is natuurlijk super moeilijk om tegen iemand van wie je gehouden hebt, en vertrouwde, zo hard te zijn.
Ik zou het ook niet kunnen denk ik.
Het is echt balen voor je!
Hopelijk komt het snel goed,en krijg je je geld nog terug. (Wat ik betwijfel.)
Iniedergeval heel veel sterkte!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:26

Was zijn auto nou inderdaad in elkaar gereden? Hij heeft naar zijn eigen zeggen toch een ongeluk gehad?

Ik kan me aan de ene kant voorstellen dat je rust wilt. Aan de andere kant was ik het geld terug gaan halen, was het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks. Hoe ga jij je vaste lasten betalen deze maand??

Ik zeg: paar grote neven of vrienden mee en eens even aanbellen en nog eens vragen! Die ouders zijn ook onbeschoft volk zeg!! BAH Heb echt een hekel aan dat soort lui :n

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:37

Kortom: hij heeft alles verzonnen..

Begrijp aan de ene kant wel dat jij rust wilt, maar aan de andere kan begrijp ik het ook niet. Jij hebt ook je vaste lasten! Vraag me af of hij hier ooit bij nagedacht heeft, zal haast wel niet!

En zijn ouders, tja... Was een aso's zeg!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:40

Vind het hele verhaal nogal een rare wending krijgen,eerst word hij gechanteerd en nu in ene zit hij vast aan een incassobureau.
Volgens mij heeft een incassobureau weinig met chantage te maken.Bovendien bij een aflossing word er rekening gehouden met je overige lasten dus meneer houd wel degelijk geld over om zelf van te leven.
Hij moet 400 euro per maand betalen,neem aan dat hij niet maar 400 euro bij zijn baas vangt?En anders neemt ie maar een bijbaantje om zijn schuld te kunnen aflossen.
Bovendien zei je zelf dat hij een bedrag met 3 nullen op zijn rekening had,waar is dat geld gebleven dan als hij maar 400 per maand aflost?
Hij heeft jouw geld gepint omdat hij moest leven(heeft die jongen geen mond om netjes te vragen of hij het geld mag lenen?).....onder leven valt ook carnaval vieren??? sorry maar als je geen geld hebt ga je toch ook niet aan carnaval doen.En alsof jij niet moet leven..want hoe moet jij nu alles zien te betalen? straks loop jij met een schuld omdat jouw (ex)vriend een schuld heeft,beetje dubbel.
Niks in termijnen terug betalen,hij heeft het er afgehaalt in een paar dagen dus ziet hij ook maar dat het er binnen een week weer opstaat.Zal even lekker worden dat jij moet boeten voor zijn problemen. Dan leent hij het geld desnoods maar van zijn ouders om jou terug te betalen....kom op zeg 300 euro aflossen, in 6 maanden zeker?

Snap best dat het allemaal niet makkelijk voor je is maar kennelijk voel jij meer voor hem als hij voor jou,ik vind het namelijk behoorlijk respectloos naar jou toe.Medelijden moet je ook niet hebben,(ik kan ook janken op commando en zo zijn er heel veel mensen die dit kunnen)hij weet dat jij medelijden krijgt als hij staat te janken en daar maakt hij dan ook handig gebruik van.
Ik zou lekker samen met jou ouders naar zijn ouders stappen en met de deur in huis vallen,en anders stuur je ze maar een aangetekende brief.
Wees gewoon sterk en harder naar je ex, hij heeft jouw geld verduisterd en mag daarvoor toch zeker op de blaren zitten??
Zorg gewoon dat je dit snel oplost en daarna je rust zoekt, nu heb je toch geen rust.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:54

Wat zeggen je ouders er eigenlijk van? En hoe is het nu met je?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:01

Echt ik ga met veel erin mee en vind ook dat je veulste lief voor je inmiddels (ex) vriend bent. Ik ben ook echt zo´n iemand dat als iets of iemand voor me staat en in huilen uit barst ik hem/haar gerust ga helpen al is het een vreemde. Heb het ook bij mijn ex meegemaakt ik was op een gegeven moment nadat ik hem betrapt had met een ander in ons huissie wel de deur uit geschopt maar even later was ik zelf weg gegaan bij een goeie vriend van me te tijdelijk in te gaan, maar op dat moment bleef ik nog gewoon braaf voor mijn ex ongeveer 6 maand de huur te blijven betalen. Gelukkig dankzij mn goeie vriend heel veel heb ik de stap gezet toen om de huur op te zeggen toen, en was ik mede toen ook naar mijn ex toe gereden om het hem te gaan vertellen hij begon op zijn knieen te vallen en kreeg tranen in zijn ogen en te smeken dat ie spijt had en van me hield en bladebla...Maar ik heb mijn hoofd koel gehouden toenertijd en echt hem erop gewezen dat ie dan en dan eruit moet zijn en het netjes op mag leveren. En toen was ik weer weggegaan en hem achter gelaten, maar hij heeft uiteindelijk toch wel netjes opgeleverd en vertrokken!

Nee echt als ze me eenmaal bedonderen met iets en maakt niet uit wat dan kan ik ze het nooit meer vergeven of bij ze terug komen, dan is al het vertrouwen helemaal weg ...
En ik had met mn ex een relatie van 3.5jaar...Natuurlijk deed het me in mijn ogen ook wel wat pijn maar dan bedacht ik me weer van wat ie me geflikt had en toen had ik nooit geen spatje pijn of medelijden met hem meer!!

TS wees harder en laat hem nu alles ineen keer terug betalen niks niet in termijnen laten doen, laat hem op zijn blaren lopen ....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:48

Kady_ schreef:
op deze vragen heb ik inmiddels antwoord, maar de rede ervan houd ik liever prive, in grote lijnen;

Jammer dat je medebokkers dit niet als privé zien ;(

Gewoon je eigen gevoel volgen. Allert blijven en misschien je grenzen aanpassen. Succes :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:58

Jaa succes idd. Vorige bericht is wel een mooie afsluiting denk ik zo:)

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:12

Fijn dat je uiteindelijk toch met hem gesproken hebt, ook al weet je niet of het de hele waarheid is.
Ik vind het knap van je dat je er toch een punt achter kan zetten, een relatie van 3 jaar is toch niet niks. Al snap ik ook heel erg goed dat het vertrouwen letterlijk helemaal weg is.

Ik hoop voor je dat je op deze manier toch je geld terugkrijgt.
Sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:23

Ik,voor mezelf sprekend,hoef niet te weten waar het geld aan op is gegaan en dergelijke. Dat zijn jouw zaken en het is je goed recht dit privé te houden.
Ik hoop alleen dat alles voor jouzelf gewoon snel duidelijk wordt.

nogmaals sterkte!

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:15

En hoe gaat het nu verder...??

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:49

TS, ik begrijp dat je bepaalde dingen prive houdt, maar laat je nog even weten hoe het met je gaat?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:35

kben ook benieuwd hoe het nu verder met je gaat

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:12

TS hoe gaat het nu? en met je ex? Heb je het geld al?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:05

Zo, 23 pagina's verder.

Meid jemig wat een verhaal.

En natuurlijk na al die pagina's gelezen te hebben ben ik ook heel erg benieuwd hoe het nu met je gaat ?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:43

Hee allemaal, heb zwart op wit staan dat ik morgen mijn eerste deel krijg van mijn geld, maar menneer heeft zijn loon nog niet (wat eigenlijk de 23ste er altijd op staat) hij zelf zegt dat hij zijn loon nog niet heeft ontvangen? kan en mag dit zomaar dat een bedrijf je loon 2 weken te laat stort?

heb er dus zoals jullie denk ik wel begrijpen een hard hoofd in, wat als ik mijn geld vandaag niet krijg? terwijl ik zwart op wit heb staan dat ik het voor morgen zou hebben, wat moet ik dan doen? actie ondernemen? watvoor actie? of hem nog een paar dagen de tijd geven?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:44

Volgens mij kan het niet dat een bedrijf 2 week te laat loon uitbetaald :? maar dat weet ik niet zeker.

Als je het zwart op wit heb staan, dan zou ik idd actie ondernemen.
Hij MOET je het geven want het staat z/w.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:45

Als hij zijn zaken niet in orde heeft en niks gaat betalen, kan je op een later tijdstip zelfs een incassobureau op zijn dak sturen..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:46

Actie!!