wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:37

idd een beetje overdreven,het kinderarbeid verhaal.....

goed dat het van jouw kant ook wordt uitgelegd,Marloez,want jij hebt het zelf echt ervaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:29

Marloez schreef:
faye schreef:
Natuurlijk gaat een Jehova getuige uit eigen belang langs de deuren! Dat is hun plicht en dat moeten ze. Dat doen ze echt niet voor mij :n
Als ze dat niet meer zouden moeten denk ik dat er maar vrij weinig vrijwillig de deuren langs gaan. Je bent toch net een colporteur op die manier!

Het is niet hun plicht en niets moet. Ze doen het omdat ze geloven dat God het ze heeft opgedragen en ze willen de wil van God doen. Ze leven niet voor zichzelf maar voor God.

Dan nog is het eigen belang en niet in het belang van mij. Ze doen het omdat het ze opgedragen is. Nogmaals, ik ben er in ieder geval niet van gediend :n

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:41

Zoals marloez het hier omschrijft zo heb ik het ook gehad.
hartstikke gezellig!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:14

Mango_ schreef:
Betteke schreef:
Postbode brengt meestal pakketjes die voor de buren bestemd zijn. ;)
Verder zie ik geen enkele reden om onbeschoft te zijn of om "lollige" opmerkingen te maken tegen jehovah's getuigen, dat zegt meer over die persoon dan over de jehovah's getuige.
Je zegt gewoon dat je geen interesse hebt en that's it. Die verhalen over opdringerigheid herken ik absoluut niet, heb ik nog nooit meegemaakt.
Ze bellen soms een beetje erg vroeg aan op zondagochtend, maar dat doen mijn buurjongetjes ook weleens. ;)

Jij hebt nu gewoon géén begrip voor de situatie van anderen, dat het bij JOU niet storend is wil niet zeggen dat het bij een ANDER ook niet storend is, misschien zou je dáár eens rekening mee moeten houden ipv de rest afschilderen als zeikerds.

Ik schilder niemand af als zeikerd, maar ik begrijp er echt helemaal niks van en dan vooral niet van de onbeschoftheid die sommigen weten tentoon te spreiden. Dat je je ergens aan ergert prima, maar hou dan in ieder geval je fatsoen.
Vervolgens kom je die mensen weer tegen in een topic waarin ze klagen dat de normen en waarden zo vervagen. :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:43

Betteke schreef:
Ik schilder niemand af als zeikerd, maar ik begrijp er echt helemaal niks van en dan vooral niet van de onbeschoftheid die sommigen weten tentoon te spreiden. Dat je je ergens aan ergert prima, maar hou dan in ieder geval je fatsoen.
Vervolgens kom je die mensen weer tegen in een topic waarin ze klagen dat de normen en waarden zo vervagen. :?

Komen ze op míjn grond, dan hebben ze ook mijn grillen te pikken, en anders moeten ze niet aan mijn deur komen. ;) Iemand een geloof opdringen noem ik ook niet echt het toppunt van respect. Leuk voor hen dat ze zo sterk geloven, maar moet ik daar perse voor gestoord worden?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:50

nee ik snap ook best dat dat vervelend is,maar dan kan je nog evengoed fatsoenlijk blijven,ondanks dat je er geen behoefte aan hebt(ik heb geen behoefte aan al die collectes elke keer,maar ik blijf ook fatsoenlijk)

(ik zeg het er even bij,als de mensen die bij je aan de deur komen normaal doen natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:52

Ik vind een collecte wel iet anders als met je geloof leuren. Want dat is het feitelijk wel, om je eigen gevoel te behagen ga je de deuren langs omdat je dat moet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:54

waarom?ik heb geen behoeftes aan collectes aan de deur,als ik iets wil geven regel ik dat zelf wel.

maar daarom blijf ik nog wel netjes(behalve als ze gaan drammen,maar gelukkig gebeurd dat haast nooit)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:59

collecte mensen kan ik ook helemaal gek van worden :o Ik kan er echt niet tegen als mensen aan de deur komen bedelen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:01

of als men rond etenstijd gaat bellen om je goedkopere energie te verslijten oid.........

nouja,ik probeer gewoon maar netjes te blijven

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:34

faye schreef:
Ik vind een collecte wel iet anders als met je geloof leuren. Want dat is het feitelijk wel, om je eigen gevoel te behagen ga je de deuren langs omdat je dat moet.

Het is allebei voor een goed doel ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:42

dat goede doel van de JHV-getuige daar heb ik dan weer echt mijn allerdiepste bedenkingen bij. het spijt me zeer al ik iemand kwets en misschien verval ik in herhalingen, maar het raakt me wel erg als er over goede bedoelingen word gesprokenen terwijl als ik lid was geweest van de jhvs, ik geen bloedtransfusie had mogen hebben en mijn kind ook niet en waren we hartstikke morsdood (5 liter heb je ZELF niet genoeg om aan te maken). Terwijl het met wat bloed nu "simpel" op te lossen was...

....neeee er zit wel veel meer achter dan fijn zomaar even lid worden voor het goede doel. ben wel benieuwd wat de (ex) jhvgangers hiervan vinden. want je verkondigt niet zomaar wat, er zitten ook een hoop beperkingen achter (naast de positieve, blije gedachten)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:44

Ik zeg ook niet dat ik JG zou worden, er zijn teveel dingen in dat geloof die me niet bevallen, maar wat hen betreft gaan ze echt voor het goede doel. En wat hen betreft is dit een nog veel belangrijker goed doel dan - noem maar wat - het KWF.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:01

Blue_Eyes schreef:
faye schreef:

Het is allebei voor een goed doel ;)

Nope!
JG's doen het voor hun eigen gevoel om aan hun geloof te "voldoen"
een KWF collecte is om geld op te halen om mensen te helpen

Er is wel degelijk een groot verschil ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:26

De meeste mensen kunnen toch al zien wie er voor de deur staat voordat de deur open gaat? Gewoon niet open doen dus. Ze gaan vanzelf wel weg...(hoop ik)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:29

faye schreef:
Nope!

De collectant van de KWF zal het doen omdat hij het gevoel heeft goed te doen door mensen te helpen.
Een Jehovah's getuige zal ook langs de deuren gaan omdat hij het idee heeft mensen ermee te helpen. Die personen geloven vaak écht dat alle mensen die niet geloven gered moeten worden.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:52

ach, laatst hier ook aan de deur gehad die JG... en zie ook niet in waarom je ze onbeschoft weg moet jagen. Ik heb netjes met ze gepraat en ze wilde graag zo'n boekje (waar overigens wel echt info in staat waarvan ik afvraag zijn er mensen die daar serieus op in gaan??) maar goed, de JG's liepen tevreden het erf af en zijn niet meer terug gekomen om te horen wat ik van dat boekje vond.

En collecteren vind ik overigens van een heel andere orde. Als collectant ben je ook daadwerkelijk voor een goed doel bezig, helaas geven mensen uit zichzelf minder snel dan bij een collecte aan de deur. En tja, zonder geld kunnen goede doelen ook niet verrichten. Dus zou ook voor een collectant wel fijn zijn als mensen gewoon open doen en netjes blijven ipv lekker op de bank hangen en niet open doen :-(

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:58

Oeh, word er hier nog steeds gekissebist over jehova's? :+ Had wel verwacht dat het klaar was onderhand :)

Ik heb er geen meer op bezoek gehad sinds de laatste keer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:07

oomens schreef:
faye schreef:
Nope!

De collectant van de KWF zal het doen omdat hij het gevoel heeft goed te doen door mensen te helpen.
Een Jehovah's getuige zal ook langs de deuren gaan omdat hij het idee heeft mensen ermee te helpen. Die personen geloven vaak écht dat alle mensen die niet geloven gered moeten worden.

Precies.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:03

waarom is een collecte perse anders dan een Jehovah's getuige aan de deur?
dat jij het geen goed doel vind betekend niet dat een ander dat niet vind.

het is net zo goed iemand die aan je deur komt,alleen met een ander doel voor ogen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:09

Ik kan het wel enigzins begrijpen dat mensen het anders vinden. Met een collecte geef je geld (of niet natuurlijk) aan een goed doel, echt aantoonbaar nuttig dus. JG's komen ook voor een "goed doel" maar dit is een stuk subjectiever doel dan een collecte. Niet iedereen ziet dit als goede bedoeling, ook al is het vanuit de JG wel zo bedoeld. Ik denk dat daar het verschil zit.

Er zit ook een groot verschil in beleving denk ik. Als je nee tegen een collecte zegt, gaan ze over het algemeen (zo niet altijd) gewoon weg. Dan gaan ze niet door"zeuren" met zinnen als: "ja maar, het is belangrijk want zus en zo". Tenminste, mijn ervaring is dat die mensen direct omdraaien en doorlopen. JG's proberen toch nog wat langer door te praten, checken of je niet twijfelt misschien? Dat is mijn ervaring tenminste wel, dat ze echt niet direct weggaan als je nee zegt.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:10

Als ik hier de reactie's lees, vind ik ze soms enorm overdreven en ook gelogen
Wedden dat het enorme rel is als je tegen een moslima zegt: Wat doe jij met mijn kamergordijn op je hoofd?
Dit is iets groffer, maar het blijft racistisch tegenover getuigen.
Getuigen lopen helemaal niet weg voor metalmuziek, 666 of iets met de duivel.
Voor hun is Satan een kracht dat het slechte in de mensen bovenhaald. Ze hebben dus helemaal niets tegen mensen ( welke mensen dan ook) maar wel tegen hun geaardheid, dingen die mensen doen,... Volgens hun gaan mensen ook gewoon dood na hun leven (komen ze pas later terug tot leven op een 'vernieuwde' aarde) en kunnen ze niet voorspellen wanneer 'alles vergaat' In de bijbel staat dat alleen Jehova weet wanneer hij al het slechte laat vergaan en niemand weet hoe. Nee, de aarde vergaat niet maar wordt weer zoals in het begin. Het kan gewoon zijn dat er plots vulkaanuitbarstingen zijn ofzoiets. Bekijk Jehova als een honderd keer sterkere kracht als Satan. Satan komt vanzelf ( je krijgt een slecht gevoel, wilt gaan roken en drinken, drugs,...) en Jehova komt als je erom vraagt en dat geeft je weer kracht om de dingen van Satan te weerstaan en een goed gevoel te krijgen.

De reden dat ze van deur tot deur gaan?
Ze dringen hun geloof niet op maar willen gewoon gewoon tegen de mensen zeggen dat de getuigen voor hen klaar staan ( zo ook als Jehova).
Owja, als ze opdringen kunnen ze uit de gemeenschap worden gezet. Dan kun je ze beschouwen als niet 100% getuige
Waarom zijn 'gewone' christenen' plots veel beter? In de middeleeuwen staken ze zelfs mensen in de fik?! Ja, veel geld in de kerken stoppen met goud en al die zwets. Maar neem welke bijbel dan ook en je vind erin terug dat God, Jehova, ( eender wie) zegt dat er helemaal geen gebouw gebouwd moet worden.

En er zijn natuurlijk ook altijd neppe getuigen die wél verjaardagen vieren, wél bang zijn van de duivel, enz. Dat heb je ook bij de katholieke kerk. Wie is er nu nog maagd tot het huwelijk?
Wie van jullie heeft al ooit eens gevraagd WAT ze geloven WIE ze zijn? Mmh, minder dan 10 procent hier?
Vorig jaar wist ik dus ook niet wie ze waren. Totdat iemand in mijn klas kwam die dat was. Nieuwschierig als ik was vroeg ik wat dan inhield.
Toen ze het de eerste keer uitlegde geloofde ik er geen snars van. Ik dacht echt van: en dit moet ik geloven? Maar hoe meer argumenten ze bovenhield, hoe meer dat er bleek te kloppen en geloof mij ik ben niet de makkelijkste om te overtuigen. Kortom, ik ben geen getuige en ik ben nog altijd niet overtuigd maar het zou best kunnen dat ik ooit nog wel 100 % geloof.
Laatst bijgewerkt door M_VE op 12-02-09 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:11

@zwerte: ik zie ook niet elke collecte als een goed doel.
dus nee ik snap het niet helemaal.

en ja ik maak vaker mee dat collectemensen irritant opdringerig zijn,maar dat is ook wel logisch want die zijn er verhoudingsgewijs vaker hier in de buurt.

met Jehovah's getuigen heb ik persoonlijk nooit last gehad.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:37

Candymarilyn schreef:
Als ik hier de reactie's lees, vind ik ze soms enorm overdreven en ook gelogen
Wedden dat het enorme rel is als je tegen een moslima zegt: Wat doe jij met mijn kamergordijn op je hoofd?
Dit is iets groffer, maar het blijft racistisch tegenover getuigen.
Getuigen lopen helemaal niet weg voor metalmuziek, 666 of iets met de duivel.
Voor hun is Satan een kracht dat het slechte in de mensen bovenhaald. Ze hebben dus helemaal niets tegen mensen ( welke mensen dan ook) maar wel tegen hun geaardheid, dingen die mensen doen,... Volgens hun gaan mensen ook gewoon dood na hun leven (komen ze pas later terug tot leven op een 'vernieuwde' aarde) en kunnen ze niet voorspellen wanneer 'alles vergaat' In de bijbel staat dat alleen Jehova weet wanneer hij al het slechte laat vergaan en niemand weet hoe. Nee, de aarde vergaat niet maar wordt weer zoals in het begin. Het kan gewoon zijn dat er plots vulkaanuitbarstingen zijn ofzoiets. Bekijk Jehova als een honderd keer sterkere kracht als Satan. Satan komt vanzelf ( je krijgt een slecht gevoel, wilt gaan roken en drinken, drugs,...) en Jehova komt als je erom vraagt en dat geeft je weer kracht om de dingen van Satan te weerstaan en een goed gevoel te krijgen.

De reden dat ze van deur tot deur gaan?
Ze dringen hun geloof niet op maar willen gewoon gewoon tegen de mensen zeggen dat de getuigen voor hen klaar staan ( zo ook als Jehova).
Owja, als ze opdringen kunnen ze uit de gemeenschap worden gezet. Dan kun je ze beschouwen als niet 100% getuige
Waarom zijn 'gewone' christenen' plots veel beter? In de middeleeuwen staken ze zelfs mensen in de fik?! Ja, veel geld in de kerken stoppen met goud en al die zwets. Maar neem welke bijbel dan ook en je vind erin terug dat God, Jehova, ( eender wie) zegt dat er helemaal geen gebouw gebouwd moet worden.

En er zijn natuurlijk ook altijd neppe getuigen die wél verjaardagen vieren, wél bang zijn van de duivel, enz. Dat heb je ook bij de katholieke kerk. Wie is er nu nog maagd tot het huwelijk?
Wie van jullie heeft al ooit eens gevraagd WAT ze geloven WIE ze zijn? Mmh, minder dan 10 procent hier?
Vorig jaar wist ik dus ook niet wie ze waren. Totdat iemand in mijn klas kwam die dat was. Nieuwschierig als ik was vroeg ik wat dan inhield.
Toen ze het de eerste keer uitlegde geloofde ik er geen snars van. Ik dacht echt van: en dit moet ik geloven? Maar hoe meer argumenten ze bovenhield, hoe meer dat er bleek te kloppen en geloof mij ik ben niet de makkelijkste om te overtuigen. Kortom, ik ben geen getuige en ik ben nog altijd niet overtuigd maar het zou best kunnen dat ik ooit nog wel 100 % geloof.

Ik vind dat je het goed en duidelijk hebt uitgelegd. :j

celticpony schreef:
dat goede doel van de JHV-getuige daar heb ik dan weer echt mijn allerdiepste bedenkingen bij. het spijt me zeer al ik iemand kwets en misschien verval ik in herhalingen, maar het raakt me wel erg als er over goede bedoelingen word gesprokenen terwijl als ik lid was geweest van de jhvs, ik geen bloedtransfusie had mogen hebben en mijn kind ook niet en waren we hartstikke morsdood (5 liter heb je ZELF niet genoeg om aan te maken). Terwijl het met wat bloed nu "simpel" op te lossen was...

....neeee er zit wel veel meer achter dan fijn zomaar even lid worden voor het goede doel. ben wel benieuwd wat de (ex) jhvgangers hiervan vinden. want je verkondigt niet zomaar wat, er zitten ook een hoop beperkingen achter (naast de positieve, blije gedachten)

JG'S bepalen niet zelf hun regels, ze volgen precies wat er in de bijbel staat. Niet zo van: 'nah dat van het bloed komt me vandaag niet zo goed uit'. Bovendien kunnen er via bloedtransfusies (ondank dat bloed goed gecheckt wordt!) alsnog vreselijke ziektes overgedragen worden. En omdat er tegenwoordig ook artsen zijn die heel goed met een bloedvervanger kunnen opereren is dit nooit een punt geweest waar ik mee zat.

Wel heb ik (als groot dierenliefhebster) altijd erg gezeten met het opofferen van dieren in opdracht van God in de oudheid. Ik vind het raar dat onschuldige dieren erbij betrokken worden door de zonde van mens.
Ook staat er in de bijbel dat in het toekomstig aardse paradijs de leeuw net als de stier stro zal eten en dat ze in eenheid samen leven. Misschien wordt dat niet letterlijk bedoelt, maar ik vraag me nog altijd af in hoe verre een leeuw een leeuw blijft als ie stro gaat eten. :+ Zijn hele bouw, verteringsstelsel en gebit zijn er immers op gebouwd om vlees te eten!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:48

Ik was een keer bij een vriendin en we wilde gaan paardrijden.
Ik wilde net mijn cap opzetten en toen stond er ineens een jehova getuige voor me.
Ze begon allemaal vragen te stellen of wij in God geloofden en bla die bla...
Ik heb helemaal meegepraat om niet onbeleefd te zijn en het foldertje gewoon aangepakt en toen op een keer
gingen ze weg..
Daarna hebben we zó hard gelachen! Wij geloven totaal niet in God en allemaal dat soort dingen maar we vonden het
onbeleefd om ze weg te sturen, ik moest wel mijn gezicht in de plooi houden om niet in lachen uit te barsten! :Y)