Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:11

Anne. schreef:
Unwritten schreef:
De dubbeldekker stoptrein Anne?
Dat is wel heel mallotig.. hoe laat wasset?

Ja, dubbeldekker stoptrein, het was 11.30. Of nouja, net iets erover, want de trein had vertraging.

Het is toch te gek voor woorden?!
Ze riepen om dat het ging om een technische storing, maar ik neem aan dat stoppen op een station niet meer dan de rem indrukken is. En dan nog, dan hadden ze er toch ook niet door kunnen rijden, er is immers maar 1 spoor. Volgens mij wilden ze even de vertraging inhalen Boos!

Dat is inderdaad heel vervelend.
Dit word echt nooit gedaan om vertraging in te halen. Wat er wel aan de hand was weet ik niet. Ik was er niet bij. Maar ik kan je garanderen dat het niet expres is gedaan.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 00:14

Unwritten schreef:
Wat mn vader me net vertelde.. vanmorgen is er een leerling van de school waar hij werkt voor de trein gesprongen hier op het station..

Hè gatver, daar word je ook niet blij van als je dat hoort Ach gut .
Het is helaas weer de tijd van het jaar. Het is te hopen dat het snel beter weer is, dan worden de mensen weer wat vrolijker.

Wat trouwens op dit moment met die vorst een groot probleem is zijn draadbreuken. Doordat het vriest, bevriest ook het vocht op de bovenleiding. Dan komt er een treintje aan, en die gaat door dat ijs heen heel veel stroom afnemen. Dan krijg je dus een prachtige vonkenshow in het donker, en knetteren doet het ook een beetje Clown . Het nadeel is dat de stroomafnemers heel hard slijten, en een versleten stroomafnemer trekt heel makkelijk de bovenleiding kapot. Die slijtage word dagelijks gecontroleerd, maar in deze omstandigheden slijt het extreem hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:31

Wel mooi een vonkenshow in het donker Clown had ik vanmorgen ook weer, vlak voor Woerden echt zo'n blauwe show Haha!

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:57

Unwritten schreef:
Wel mooi een vonkenshow in het donker Clown had ik vanmorgen ook weer, vlak voor Woerden echt zo'n blauwe show Haha!

Ik ook, maar dan ook met groen Clown En dan was het geen trein maar tram (ja, ben niet gek dat ik vandaag ga fietsen met die gladheid, dus ben lekker met tram gegaan) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:32

Tram 4? Haha!

Vond het in amsterdam wel meevallen met de gladheid, de gladheid thuis naar het station was echt erg, heb op de autoweg gelopen. Station zelf was wel goed gestrooid, dat was wel lekker Ja

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:36

Ja tram 4 idd en dan tram 9 of 14 naar waterloopplein Lachen.
Gladheid bij de traject wat ik heb gedaan/gevolgd viel idd mee. Maar geloof me, de traject dat ik dan moet fietsen (over de brug en dan grote kruispunt etc..) kan soms erg glad zijn en ik had mijn MBP in mijn rugzak. Dus ik nam geen risico Clown .

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:48

Inoterry schreef:
Wat trouwens op dit moment met die vorst een groot probleem is zijn draadbreuken. Doordat het vriest, bevriest ook het vocht op de bovenleiding. Dan komt er een treintje aan, en die gaat door dat ijs heen heel veel stroom afnemen. Dan krijg je dus een prachtige vonkenshow in het donker, en knetteren doet het ook een beetje Clown . Het nadeel is dat de stroomafnemers heel hard slijten, en een versleten stroomafnemer trekt heel makkelijk de bovenleiding kapot. Die slijtage word dagelijks gecontroleerd, maar in deze omstandigheden slijt het extreem hard.

Dat heb ik dus een keer meegemaakt een paar jaren geleden. Had het ook hard gevroren en ik ging met de trein van 8.00. Na 2 minuten overal vonken, lawaai, raampjes die ingetikt werden, trein op de noodrem.. Niemand snapte er wat van, totale paniek. Keek ik naast me, hing daar dus zo'n vonkende kabel. Doodeng! Ik dacht echt dat mijn laatste uur geslagen had haha (ik was toen een jaar of 13). Overal in de coupe lag glas en sommige mensen die bij een raam zaten hadden ook scherven op zich gekregen. Gelukkig had niemand er wat aan over gehouden maar de schrik zat er goed in! Na ongeveer 2,5 uur zonder contact met een machinist of conducteur (wij zaten in de achterste coupe), aangezien de stroom direct was uitgeschakeld werden, we 'bevrijd'. We moesten allemaal door het hokje van de machinist omdat de deuren niet meer openkonden.
Kom je op school, vertel je dat je een ongelukje hebt gehad met de trein en dat je daardoor te laat bent, wordt je gewoon niet geloofd door de leraren Vork

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:20

Inoterry schreef:
Dat is inderdaad heel vervelend.
Dit word echt nooit gedaan om vertraging in te halen. Wat er wel aan de hand was weet ik niet. Ik was er niet bij. Maar ik kan je garanderen dat het niet expres is gedaan.

Dan valt het nog een beetje mee. Het blijft erg natuurlijk.

Vanochtend had ik 15 minuten vertraging, ik ben blij dat ik een half uur eerder ben gegaan.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 16:30

Mijn treintjes reden ook allemaal weer goed optijd Ja
Zo'n 2 uur in de trein gezeten waarvan een 1.5 uur in een rijdende. Toen ikuit de trein van Groningen kwam stond de trein naar zwolle al klaar in leeuwarden, wel half uur wachten maar gelukkig wel warm in de trein! Dat vind ik dan wel chill, kan je alvast gaan slapen Huilen van het lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:29

Vonken regen herken ik wel, ook wel eens gehad, was blij dat we de Schipholtunnel ingingen.
Draadbreuk ook wel eens gehad. Ik was halverwegen Amsterdam - Utrecht en we reden erg traag, uiteindelijk op verkeerde spoor. En ja hoor, op het spoor waar we normaal zouden moeten rijden hing de bovenleiding naar beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:43

Pien, dat is precies het traject wt ik andersom neem Huilen van het lachen je stapt zeker op bij Stadhouderskade?

Update over het meisje wat gesprongen was, ze is vlak voor de trein weggetrokken door een paar dappere vierdeklassers, gelukkig geen bloedbad oid, ze zit nu in een gesloten inrichting in barendrecht

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 22:09

Ik ben benieuwd of er morgen weer zo'n dikke vertraging is.
In belgië zijn er 'wisselschoonmakers', hebben we die hier ook?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:46

Anne. schreef:
Ik ben benieuwd of er morgen weer zo'n dikke vertraging is.
In belgië zijn er 'wisselschoonmakers', hebben we die hier ook?

Komt me niet bekend voor. Wel wisselverwarming, maar dat is bij hele erge sneeuwval ook niet altijd voldoende. Ik weet nog wel dat 7 jaar geleden de machinist met de vlaggenstok een keer sneeuw/ijs tussen een wissel uit heeft moeten bikken Haha! .
Een tijdje geleden was er trouwens een klein gaslekje in de wisselverwarming op station Arnhem. En daar had waarschijnlijk iemand net zijn/haar brandende peuk weggegooid. Daar brande dus een vlammetje van 15 cm. Net toen de mannen die dat moesten reparen kwamen kijken, kwam er een trein aangereden. En die stopte met de cabine precies boven het vlammetje. Er was dus meteen extra cabineverwarming Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:10

Haha lekker warm Haha!

Vanmorgen weer hoor, ik was in slaap gevallen ROFL dus ik werd wakker, en ik zag helemaal geen bekend landschap, Nagelbijten / Gniffelen was ook al half 9 geweest dus ik had er al lang uitgemoeten Bloos! waren we pas tussen breukelen en abcoude (oef) en hadden we een half uur vertraging opgelopen. Trein stond ook stil.. zat de volgende trein er maar 5 min achter Clown

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:36

haha dat is geluk bij een ongeluk unwritten Knipoog

Zijn jullie nooit bang dat iemand je spullen meeneemt terwijl je ligt te slapen? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:43

Ik niet, want als ik slaap dan hou ik altijd mn tas op mn schoot Ja

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:17

Elke vrijdag ochtend pak ik de trein op Naarden Bussum van 7.38uur richting Leiden centraal en ga eruit op Amsterdam Rai
Nog meer toevallig die kant op Tong uitsteken Ik zit wel altijd eerste klas dus weet niet of iemand mij gespot heeft haha

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:25

En word je dan wel wakker als iemand je tas van je schoot af zou halen? Als ik eenmaal slaap dan slaap ik overal doorheen haha, lijkt me niet echt handig in de trein Knipoog

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:56

Die vonkenshow heb ik hier ook al een aantal keren gezien, wel mooi om te zien Ja
En draadbreuk was er vorige week idd ook op mijn traject Clown

Meestal kan ik er wel de humor van inzien als er iets is met de trein, is voor de ns vaak ook overmacht. Maar gisteren was ik gestrand in Geldermalsen. Had twee uurtjes vrij genomen zodat ik lekker nog even in het licht zou kunnen rijden met Saar.
Stond er een kapotte trein op het spoor bij Houten, trein reed niet verder dan Geldermalsen...en ik moet dus 5 minuutjes verder. Sta je daar...kon wel janken Verdrietig

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:43

De intercity van 15.43 wil maar niet op tijd rijden, maandag al en nu alweer, eerst 5 min, dan 10 min vertraging. En tja, dan heb ik al snel een half uur vertraging, want de stoptrein wacht niet. Vandaag deed het achterste stuk van de trein het niet, de vorige keer gaven ze dat aan op Utrecht CS dat je vooraan in moest stappen, nu niet, dus ik stond helemaal achteraan op het perron (daar is het lekker rustig in de trein). Dus moest heel stuk perron over. Was ik halverwege het kapotte treindeel, komt de trein ernaast aanrijden, die ook naar Schiphol ging, daar maar in gaan zitten, scheelde lopen en was heerlijk rustig met 3 mensen bovenin de dubbeldekker IRM en allemaal lekker stil, kon ik weer heerlijk studeren.

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:48

lastig dan die 5 tot 10 minuutjes vertraging, (dat heeft toch gelijk alweer grotere gevolgen)
Wat doen jullie zoal in de trein?
Ik heb vaak een boek bij me en luister een muziekje en heel af en toe als het rustig is wil ik nog wel eens wat voor school doen.

Bij mij gaat het treinreizen nog voorspoedig dit jaar klopt het gelijk maar even af ik heb nog geen vertraging oid. gehad, en altijd nog een zitplek Pling

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:06

Zitplekken heb ik ook tot nu toe altijd wel gehad, elke ochtend tot nu toe om 6.58 de trein gehad. Alle keren heen ging best redelijk, misschien 5 min vertraging met de intercity, das niet zo erg.
Terug nu al 2x dat de intercity van 15.43 niet op tijd rijd. En dan mis ik toch echt de stoptrein van 16.18 van Schiphol, moet ik wachten op die van 16.48.

Ik ga in de intercity vaak zitten studeren. In de stoptrein 's ochtends vaak krantje lezen, soms de hele heen weg. Of muziek luisteren, of gewoon lekker uit het raam zitten kijken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:08

hm..vanochtend was t weer chaos met mn treintje..
hij vertrok bij mijn station optijd (echt, dat ding is er ALTIJD pas om 7.45, ipv vertrektijd 7.42), en komt vervolgens 2 station verder (waar ie normaal 10 minuten over doet, nu dus 20) met 10 minuten vertraging binnen, zal wel glad zijn geweest op de rails.
iig, onderweg nog meer vertraging opgelopen, en er was niet genoeg materieel, en volgens mij was de trein voor mij uitgevallen, en de trein na mij ook. mijn trein was dus echt BOM vol.
ging vervolgens ook niet verder dan zaandam (joepie, 1 station verder moest ik eruit). stond een andere trein klaar, zogenaamd met 2x zoveel materieel.. zeker ook 2x zoveel mensen, heb de hele trein langs moeten lopen, tot ik bij een van de achterste deuren eindelijk naar binnen kon.
uiteindelijke vertraging: 45 minuten.
er stond ook nog eens een vrouw naast me in t gangpad, die had een soort van luchtje op, dat stonk naar haarverf (beetje zo'n peroxide walm), echt niet uit te houden, godzijdank ging ze bij t volgende station verderop staan.

op de terugweg (14.00 uur ofzo) wel een heerlijk rustige trein.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:21

Mijn trein reed vanochtend over een winkelwagen ik meende dat plafond naar beneden zou komen. Maar het was maar een winkelwagentje maar hij was wel gelijk kapot deuren konden niet meer open. Wachten op de servicemedewerkers en later met ze alle opweg naar de bus. Alleen de bussen zijn iets kleiner dan de treinen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:18

Pff, welke sukkel legt er dan ook een winkelwagentje op het spoor..

Ik heb ook altijd lekker een zitplaats. Ja En ik lees of een boek, luister muziek, lees krant, kijk naar buiten, beetje studeren, vanalles en nog wat. Tong uitsteken