ikbenfilou schreef:Bij Jehova getuigen wel die vinden lesbische en homo,s allemaal raar en dat mag niet volgens hun.
Maar Christenen doen daar toch niet moeilijk over,als dat wel zo is vindt ik dat best raar.
Jehova's zijn ook christenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikbenfilou schreef:Bij Jehova getuigen wel die vinden lesbische en homo,s allemaal raar en dat mag niet volgens hun.
Maar Christenen doen daar toch niet moeilijk over,als dat wel zo is vindt ik dat best raar.
katiavl schreef:Mloei schreef:
Wie zegt dat de bijbel het in 3000 jaar ziet? Misschien ging daar wel een veel groter tijdperk overheen. Vanaf de geboorte van Jezus (wel frapant trouwens dat de hele wereld déze telling aanhoud!) zijn we begonnen met het tellen van de jaren. Daarvoor is er veel meer jaar dan 1000 geweest hoor! Noach werd alleen al iets van 800 jaar oud. Tel maar op
Maar het verhaal van noah lijkt zo sterk op het verhaal van gilgamesh en deucalciondat is veel ouder.
Zoiets heb ik dan mijn vraagteken over.
Mystica schreef:ikbenfilou schreef:Bij Jehova getuigen wel die vinden lesbische en homo,s allemaal raar en dat mag niet volgens hun.
Jehova's zijn ook christenen
anneliesdj schreef:Maar de vraag is wel waarom er dan strijd was met je moeder.
Was dat puur omdat je homo bent of omdat je het ook in praktijk brengt?
Mystica schreef:katiavl schreef:Maar het verhaal van noah lijkt zo sterk op het verhaal van gilgamesh en deucalciondat is veel ouder.
Zoiets heb ik dan mijn vraagteken over.
Misschien maakten ze wel alle 3 dezelfde zondvloed mee.
Gilgamesj stamt uit de sumerische mythologie en deucalcion uit de griekse. Beide polytheistsich, dus zo wie zo al ver verwijderd van het christendom, en dat alle 3 de verhalen over dezelfde persoon gaan is heel goed mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat het ouder is, aangezien Noach voorkomt in het oude testament en niemand weet wanneer de zondvloed geweest zou zijn. Ergens tussen 3000 vc en het jaar 0 dus, en dat is niet onaannemelijk.
Mystica schreef:@ sdi: als dat waar is, vind ik dat een vrij stomme beredenering, aangezien elke stroming van het christendom verschillen heeft qua precies geloof en wat er in hun bijbel staat. Denk alleen al aan het verschil tussen het aantal "boeken" tussen Katholieken en protestanten.
BraveSpots schreef:ik vraag me af, kan je ook gewoon in God geloven zonder de bijbel enzo erbij?
BraveSpots schreef:ik vraag me af, kan je ook gewoon in God geloven zonder de bijbel enzo erbij?
Rock schreef:Mystica schreef:
Misschien maakten ze wel alle 3 dezelfde zondvloed mee.
Gilgamesj stamt uit de sumerische mythologie en deucalcion uit de griekse. Beide polytheistsich, dus zo wie zo al ver verwijderd van het christendom, en dat alle 3 de verhalen over dezelfde persoon gaan is heel goed mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat het ouder is, aangezien Noach voorkomt in het oude testament en niemand weet wanneer de zondvloed geweest zou zijn. Ergens tussen 3000 vc en het jaar 0 dus, en dat is niet onaannemelijk.
Ik vind dat wel onaannemelijk. Want zoals ik eerder al schreef zijn er zo'n 10.000 jaar vc rendierjagers geweest, en eerder nog voedselverzamelaars. Dat is niet allemaal in die 3000 jaar gepropt. No way
Mloei schreef:Mystica schreef:@ sdi: als dat waar is, vind ik dat een vrij stomme beredenering, aangezien elke stroming van het christendom verschillen heeft qua precies geloof en wat er in hun bijbel staat. Denk alleen al aan het verschil tussen het aantal "boeken" tussen Katholieken en protestanten.
Binnen het christendom bestaan een heleboel verschillen. maar iets wat we allemaal gemeen hebben is de dat we geloven in de opstanding van Christus Jezus.
Dat hebben de Jehovas niet
Rock schreef:Nou als Genesis begonnen is in 3000 vc (ik wil nog eens een Bijbel kopen om te weten hoe het exact in elkaar steekt) dan was de wereld waar Adam en Eva uiteindelijk in terecht kwamen er toch al?
Zoals ik zei... ik moet eens een goed-te-lezen Bijbel hebben... En een Torah en een Koran het liefst... Vind het allemaal erg interessant en wil graag weten waar ik het precies over heb
Mloei schreef:Mystica schreef:@ sdi: als dat waar is, vind ik dat een vrij stomme beredenering, aangezien elke stroming van het christendom verschillen heeft qua precies geloof en wat er in hun bijbel staat. Denk alleen al aan het verschil tussen het aantal "boeken" tussen Katholieken en protestanten.
Binnen het christendom bestaan een heleboel verschillen. maar iets wat we allemaal gemeen hebben is de dat we geloven in de opstanding van Christus Jezus.
Dat hebben de Jehovas niet
Citaat:en staan er geen teksten/verhalen in de bijbel, die gaan over de dag des oordeels? Dat God (of Jezus? sorry ben niet tot in details bekend met de bijbel..) mensen veroordeelt met de woorden ga weg ik heb u nooit gekend? (zoiets).
Blue Eyes jij weet dit vast ook wel..
Citaat:ik vraag me af, kan je ook gewoon in God geloven zonder de bijbel enzo erbij?
Mloei schreef:Geloven zonder de bijbel is eigenlijk iets kiezen waar je niet helemaal voor gaat, of je gelooft niet in de God van de bijbel, dat kan ook. Maar als jij in God gelooft zoals Hij word beschreven in de bijbel, dan kan je niet zonder bijbel!
Blue_Eyes schreef:Vast wel. Maar hoe weet je dan wie God is? Hoe leer je dan dingen over God?
Een kerk is overigens nog iets anders dan een Bijbel, als ik hier de antwoorden lees. Geloven in God zonder naar de kerk te gaan kan best. Maar zonder Bijbel wordt het in mijn ogen lastiger.
*gaat eten koken*
Mloei schreef:Oftewel:
Je kan wel geloven zonder kerk, maar langzaam dooft je geloof, omdat het dan moeilijk is om er iets aan te doen.