Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blonde_007

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:59

Een vriendin van mij ( 17 jaar ) heeft een maand geleden een dochtertje gekregen. Zij heeft een vriend van in de 20, met een baan, en zij doen het echt samen. Ze wonen samen , vlakbij haar ouders, en dat gaat prima...

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:59

Als je goed leest staat er ik ben er zwaar op tegen! Er zit gewoon nog een andere kant aan het verhaal. Als jij ervoor kiest om de liefde te bedrijven zonder voorbehoedsmiddel (die in dit land overal te verkrijgen zijn) moet je gewoon de risico's aanvaarden!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 12:02

Rl_PrincEsS schreef:
Als je goed leest staat er ik ben er zwaar op tegen! Er zit gewoon nog een andere kant aan het verhaal. Als jij ervoor kiest om de liefde te bedrijven zonder voorbehoedsmiddel (die in dit land overal te verkrijgen zijn) moet je gewoon de risico's aanvaarden!

Ik heb de vraag hier al duizend keer gesteld maar:

Gaat de plicht om moeder te zijn voor op een goed leven voor het kind?

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:08

In mijn beleving niet. Als je er voor kiest om een kind te nemen moet je je er ook 100% van bewust zijn wat dit met zich meebrengt denk aan kosten en zo zijn er nog veel meer dingen die het met zich meebrengt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:08

Rl_PrincEsS schreef:
Als jij ervoor kiest om de liefde te bedrijven zonder voorbehoedsmiddel (die in dit land overal te verkrijgen zijn) moet je gewoon de risico's aanvaarden!

En wat als de voorbehoedsmiddelen niet werken?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 12:10

Rl_PrincEsS schreef:
In mijn beleving niet. Als je er voor kiest om een kind te nemen moet je je er ook 100% van bewust zijn wat dit met zich meebrengt denk aan kosten en zo zijn er nog veel meer dingen die het met zich meebrengt

En wat als die moeder daar niet van bewust is, en het kind zowat half verwaarloost. Moet het kind dan de dupe zijn van zijn moeder die geen verantwoordelijkheid wil nemen?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:12

En wat als de voorbehoedsmiddelen niet werken?[/quote]

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Natuurlijk kun je er dan niets aan doen.

Ik denk er hetzelfde over, als je de verantwoordelijkheid durft te nemen om zonder voorbehoudsmiddel sex te hebben, heb dan ook de verantwoordelijkheid als blijkt dat je zwanger bent.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:13

BraveSpots schreef:
Rl_PrincEsS schreef:

En wat als die moeder daar niet van bewust is, en het kind zowat half verwaarloost. Moet het kind dan de dupe zijn van zijn moeder die geen verantwoordelijkheid wil nemen?

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik probeer duidelijk te maken dat het kind juist niet de dupe moet zijn van zulke moeders!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:13

Rl_PrincEsS schreef:

fijn zo'n ongelukkig kind.....

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:14

BraveSpots schreef:
Rl_PrincEsS schreef:

Als niet werkt? Lijkt me zeer sterk. Maar in zo'n geval kun je er misschien niets aan doen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 12:15

Rl_PrincEsS schreef:
Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik probeer duidelijk te maken dat het kind juist niet de dupe moet zijn van zulke moeders!

Maar moeders moeten wel het kind laten komen als ze zwanger zijn volgens jou, of begrijp ik je verkeerd?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:15

Reactie op beginpost (ik lees het topic niet door)

Ik heb hier al eens met mijn beste vriendin een heel gesprek over gehad, we zouden het allebei houden. Ik ben nu 15, trouwens.
Abortus lijkt me verschrikkelijk, ik denk dat het echt aan je vreet hoor, als je iets dat in je groeit weg zou laten halen..
Maar ik zou het alleen kunnen houden als mijn ouders en omgeving me zouden steunen, anders is dat gewoon ongmogelijk (met school enz)

Ik denk dat het heel erg per persoon afhankelijk is hoe het kind dan een leven zou krijgen, en (voor sommigen klinkt dit mischien heel stom, maar toch ben ik ervan overtuigd) als de tienermoeder al haar leven voor dieren heeft gezorgd, en op kinderen heeft opgepast, dan zal ze het kind ook een beter leven kunnen geven. (wat zorg betreft, en ja ik begrijp dat een kind wat anders is dan een beest of een kind van een ander, maar toch denk ik dat het wel meehelpt.. )

Eén ding is zeker, als het me zou gebeuren (en daar ga ik maar niet vanuit) dan is er niet alleen een moeder in het spel, maar ook een vader. Die moet er dan ook voor opdraaien, want een kind heeft twee ouders nodig, en als ze allebei in leven zijn moeten ze er ook allebei zijn..

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:21

BraveSpots schreef:
Rl_PrincEsS schreef:

Maar moeders moeten wel het kind laten komen als ze zwanger zijn volgens jou, of begrijp ik je verkeerd?

Ik heb absoluut niet gezegd dat ze het kind moeten laten komen! Ik heb gezegd wie zich brand moet op de blaren zitten! Hier bedoel ik absoluut niet mee dat het kind dan maar moet komen. Denk aan abortus bijvoorbeeld! Ik vind dat mensen aan kinderen moeten beginnen als ze deze verantwoording kunnen dragen. Een kind kan geen kind opvoeden omdat het zelf nog niet eens volwassen is. Ik hoop dat ik nu meer duidelijkheid geschept heb!!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:41

Wat een stomme discussie zeg, dit...

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:51

Er is niemand die jou verplicht dit te lezen toch?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:52

En niemand die mij verbied mn mening te geven, toch? Knipoog

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:56

Nee hoor we leven in een vrij land gelukkig Haha! !

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:56

Daarom Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:02

Maar Elma, een opmerking als 'stomme discussie' draagt nou niet echt een nuttig steentje bij om het zo maar te zeggen...

Natuurlijk heb je recht op je mening, maar een beetje goed onderbouwd en relevant zou prettig zijn. Dank je.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:04

Rock schreef:
Maar Elma, een opmerking als 'stomme discussie' draagt nou niet echt een nuttig steentje bij om het zo maar te zeggen...

Natuurlijk heb je recht op je mening, maar een beetje goed onderbouwd en relevant zou prettig zijn. Dank je.

Ik vind dit een stomme discussie omdat er mensen meepraten die gewoon geen idee hebben van waar ze over praten.. Als je zelf niet in de schoenen van een moeder hebt gestaan, hoe kun je dan denken dat je er ook maar IETS van weet...
Als buitenstaander beleef je het heel anders dan wanneer het je werkelijk gebeurt, en er worden hier echt dingen geroepen waarvan ik denk......... Gaaaap
Jij wel....

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:05

Redpassion schreef:
En wat als de voorbehoedsmiddelen niet werken?

Dan is het natuurlijk, euh ja.. Dan kun je er domweg niets aan doen..
En dan kun je verder gaan met de vragen, Hou je het? Haal je het weg?

Ikzelf zou het kind nooit laten weghalen trouwens.
Ook niet als ik prongelijk zwanger word, ik vind dit een
soort 'moord' , al is dat ook niet het woord wat erbij hoort/past
maar zo zie ik het. Ja

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:07

En natuurlijk mag je een mening hebben, maar feit is, dat wanneer het je gebeurt, je voor een groot dee verdergaat op moederinstinct, en dat kan een buitenstaander nooit voelen!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:08

Elma_ schreef:
Ik vind dit een stomme discussie omdat er mensen meepraten die gewoon geen idee hebben van waar ze over praten.. Als je zelf niet in de schoenen van een moeder hebt gestaan, hoe kun je dan denken dat je er ook maar IETS van weet...
Als buitenstaander beleef je het heel anders dan wanneer het je werkelijk gebeurt, en er worden hier echt dingen geroepen waarvan ik denk......... Gaaaap
Jij wel....

Daar ben ik het wel mee eens,
terwijl ik zelf half in dat gebeuren heb gestaan.
Hier ga ik mij verder niet op Internet over uitlaten.

Verder is dit meer een topic waarvan je je mening kunt geven denk ik. Ja

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:09

ja, zie mijn post boven die van jou Knipoog

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:12

Elma_ dat ben ik met je eens.Ik heb mijn kindje puur gehouden door moeder instinct.. Heb ik nu de keuze om terug te draaien, had ik dat gedaan en toch voor arbortus gekozen.

Niet dat ik blij ben hoor met m'n kindje.Maar ik had nog zoveel willen doen achteraf in mijn jeugd.En die heb ik niet meer,want ik moet volwassen zijn en m'n kindje zo goed mogelijk opvoeden Lachen