Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:36

Zebrastreep schreef:
Urbanus schreef:
Hier in het westen ook hoor. Het is maar wat je jezelf wijs maakt.

Ik had er geen last van hoor dat ze het zei :D Ik kon er wel om lachen. Had eerder het idee dat deze mevrouw de drukte niet zo goed kon handelen, ze snauwde een serveerster ook af ( ze gaf de bestelling mondeling weer door aan een ander ). Volgens mij was het ook nog de leidinggevende/baas aangezien ze samen met een andere vrouw commando's stond uit te delen. Ze waren nogal direct , dat is wel even een verschil.

Tja ik ben weer de meest botte bediening ooit in een Drents dorpje tegengekomen, is net wie je treft denk ik ;)

-----------------------------

Zo mijn ergernis van de week alvast (wees voorbereid dat ik vaker hierover kom zeuren :+ ) - gisteren is er tijdens een wedstrijd andermans paard over/op mijn auto gesprongen, auto daardoor uiteraard helemaal niet bruikbaar -O- het is lekker 0 graden, ik heb geen ander vervoer en de tegenpartij heeft ook nog niets laten horen. De rest zal ik voor mezelf houden want het is niet nuttig of netjes om het nu al online te dumpen maar ik ben gewoon zo boos :')

Echt heb zin om even met borden te smijten ofzo, wat een mooi begin van het jaar -O-

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:39

O wow Fly, snap wel dat je ontzettend boos bent!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:45

Oh jemig wat een gedoe zeg!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:50

Fly wat erg.
Hopelijk laat de tegenpartij snel iets weten.
Leenauto op kosten van de tegenpartij regelen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:52

Hoe krijgt iemand het ook voor elkaar dat zoiets gebeurd... :n Hopelijk snel een oplossing zodat je tenminste weer mobiel bent Fly!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:53

Fly_high schreef:
Zo mijn ergernis van de week alvast (wees voorbereid dat ik vaker hierover kom zeuren :+ ) - gisteren is er tijdens een wedstrijd andermans paard over/op mijn auto gesprongen, auto daardoor uiteraard helemaal niet bruikbaar -O- het is lekker 0 graden, ik heb geen ander vervoer en de tegenpartij heeft ook nog niets laten horen. De rest zal ik voor mezelf houden want het is niet nuttig of netjes om het nu al online te dumpen maar ik ben gewoon zo boos :')

Echt heb zin om even met borden te smijten ofzo, wat een mooi begin van het jaar -O-

Zo, lekker dan :=

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:54

MyWishMax schreef:
Waarom parkeren mensen zo makkelijk voor een oprit??? Er staan gewoon 2 auto's vol on het zicht op die oprit he? Je kan er niet omheen, dan ben je blind. Nu weer een werkbus die echt gewoon volledig voor de oprit staat. Ik snap dat je spullen in de buurt wikt hebben, maar je kan mensen niet zo inbouwen? Ga nu maar eerder weg, dan heb ik nog de tijd om te zoeken waar ze überhaupt aan het werk zijn.

En meteen aangeven dat ze daar niet mogen staan :+

Dat deed mijn nieuwe buurman en volk dat hij over de vloer kreeg ook.
Na een aantal keer vriendelijk gaan aanbellen,wat niets uithaalde,heb ik me serieus kwaad gemaakt.
Toen dat nog niet hielp,heb ik de wijkagent laten opdraven.Die heeft hem duidelijk gemaakt dat ik de politie mocht bellen en de volgende keer de auto's weg mocht laten takelen.Daarna is het gestopt.
Ik heb ook een verboden te parkeren sticker opgehangen met mijn kentekenbewijs eronder.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:07

luuntje schreef:
Fly wat erg.
Hopelijk laat de tegenpartij snel iets weten.
Leenauto op kosten van de tegenpartij regelen?

Dat lijkt me sowieso de meest handige oplossing :j maar moet eerst iets gehoord hebben.

Winged schreef:
Hoe krijgt iemand het ook voor elkaar dat zoiets gebeurd... :n

oliebol happens en paarden zijn dom? :') Er was meer dan genoeg ruimte om langs de rij geparkeerde auto's weg te rennen maar meerdere auto's achter elkaar springen leek als dé oplossing blijkbaar :o? alleen klopten de afstanden dus niet :+

Paard heeft het trouwens overleefd en naar mijn weten vielen de verwondingen best mee. Wordt een goede eventer straks, springt werkelijk álles :=

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:16

Het kan idd gebeuren, maar dat je als tegenpartij dan niets regelt of laat horen is wel uh... ja :=

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:26

Fly_high schreef:
<KNIP> Wordt een goede eventer straks, springt werkelijk álles :=

:') _O- Beste moment van mijn dag tot nu toe, dank! _O-

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:33

Fly_high,ik zou er zelf achteraan gaan i.p.v. te wachten tot de tegenpartij jou contacteert.
Best je verzekering ook al inlichten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:41

Wat slordig dat ze niks laten horen flu :=

Ik heb mn eerste werkdag na mijn vakantie, need i say more....

Oja en mn paard heeft nu weer last van een andere hoef volgens mijn stalgenoot. Dat rotweer maakt het haar niet makkelijk wat dat betreft 8)7 gisteren voelde ze zich duidelijk beter en heeft zich enorm uitgesloofd, wellicht daardoor de zool gekneusd ofzo

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:56

Kaartjes fixen voor een concert. 10u in de verkoop en vanaf 10.04 al bezig en krijg alleen maar error van de website +:)+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 12:22

Zebrastreep schreef:
Ik heb deze week ook zo'n voorbeeld gezien in Rotterdam , dat ik dacht oh even schakelen.

Zaten in een café even wat te drinken en die serveerster komt en zegt en nou? Of iets in die richting.

Hier in het noorden krijg je altijd heeft u al een keuze kunnen maken?

Overigens kan ik wel lachen om die verschillen , ik heb in het westen familie wonen en het zijn hele vriendelijke mensen maar wel recht voor zijn raap, hier in het noorden zijn we wat meer gereserveerd en niet zo recht voor zijn raap.
Mijn ervaring is juist andersom. Noorden/oosten stuk relaxter, gemakzuchtiger en informeel. Westen meer druk en formeler, en vaak is men meer op zichzelf en directe vrienden gericht hier en minder op de hele groep incl "vreemden" waar het noorden/oosten opener (doe lekker je eigen ding) is en iets meer groepsgericht (zolang je er niemand mee lastig valt).

Maar beide netjes en beide direct. Hier in de steden wel iets minder direct dan daarbuiten, maar naar mijn idee is dat vooral merkbaar in steden met veel buitenlanders gezien die vaak veel minder direct zijn (onze directheid is nogal grof in sommige culturen).

En nogmaals, geen van beide is beter of slechter in mijn ogen. Enkel anders. Ik heb op beide plekken met plezier gewoond. Zowel het westen als het noorden/oosten hebben hun voordelen imho.

"Nou?" en "Heeft u al een keuze kunnen maken?" zijn trouwens even direct. De eerste is enkel veel onbeleefder. Onbeleefd en direct is niet hetzelfde. En ik krijg hier in het westen ook gewoon die 2e.

Maar zo zie je, dat iedereen weer andere ervaringen heeft. Zegt alleen maar meer hoe je het niet over 1 kam kan scheren :+ .

Wat ik wel altijd jammer vind is dat iedereen in het westen ervan overtuigd is dat ik uit het buitenland kom, voornamelijk Duitsland. Ben opgegroeid in een Drents dorp en heb nogal wat accent blijkbaar _O- .

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:15

Goh de grootste discussie die ik altijd heb met mensen uit de andere kant van het land is niet per sé gedrag maar meer het verschil in taal en alle lokale woorden/uitdrukkingen :')

Ze mogen op werk maar blij met me zijn, 2e week op rij dat ik op mn vrije dag bijspring om extra te werken. Maar kan al zeggen dat als ik ziek ben of iets heb geen vervanging kan krijgen

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:38

Polarize schreef:
Goh de grootste discussie die ik altijd heb met mensen uit de andere kant van het land is niet per sé gedrag maar meer het verschil in taal en alle lokale woorden/uitdrukkingen :')
Discussies heb ik sowieso nooit. Nouja, met 1 buur. Die was er zo van overtuigd dat ik niet uit Nederland kwam dat die echt door bleef zeuren "waar ik echt vandaan kwam" :') .

M'n ma's kant van de familie komt uit het midden, dus ik spreek op het accent na prima ABN en weet wel wat ik enkel in het Drents kan gebruiken en wat in het Nederlands.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 13:39

Sintara schreef:
Wat slordig dat ze niks laten horen flu :=

Ik heb mn eerste werkdag na mijn vakantie, need i say more....

Oja en mn paard heeft nu weer last van een andere hoef volgens mijn stalgenoot. Dat rotweer maakt het haar niet makkelijk wat dat betreft 8)7 gisteren voelde ze zich duidelijk beter en heeft zich enorm uitgesloofd, wellicht daardoor de zool gekneusd ofzo

De eerste werkdag na mijn vakantie heb ik ook helaas….. ben al begonnen met het invullen van een bingokaart om het voor mijzelf leuker te houden. :')
Beterschap met je paard!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:03

Het zou in mijn geval ook raar zijn als ik zeg een hekel te hebben aan westerlingen. Ik ben zelf ook deels Rotterdamse. Mijn oma zelfs volledig , maar in de oorlog is zij als baby naar Groningen overgebracht in een gastgezin. Daarom ben ik uiteindelijk ook hier geboren in plaats van in het westen. Maar als de oorlog niet was gebeurd dan was de kans groot dat ik ook in het westen geboren was. Mijn oma kon hier zeer goed aarden en is nooit weer teruggegaan. Net als haar moeder. Haar zus kon hier toch niet aarden en is wel weer terug gegaan. Mijn oma heeft altijd Gronings gepraat , maar toen ze ernstig ziek werd begon ze ook ineens meer Rotterdams te praten.

Heel veel mensen denken wel dat ik niet uit het noorden kom. Als het moet kan ik prima ABN praten , al weet ik dat ik vaak zinsopbouw heb wat toch meer neigt naar het dialect. Mijn collega's hebben een lange tijd gedacht dat ik ook ergens anders uit het land kwam. Vaak als ik mij nog niet zo goed op mijn gemak voel praat ik ook liever niet in het dialect maar meer richting het ABN.

Het enige waar ik mij aan kan ergeren is dat ik het gevoel heb dat er in het westen weinig interesse is in problemen in het noorden , neem als voorbeeld de gaskraan. Dat zorgt wel meer voor een kloof en desinteresse in het westen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:34

Toen ik in Zwolle studeerde sprak ik minder plat dan nu :Y) Inmiddels kun je het wel weer wat meer horen. Nu werk ik ook voor een behoorlijke dialect-gemeente. Plus... Mijn achternaam komt vrijwel alleen in deze regio voor :+ Dus tjahhhhh :+

Net heerlijke lunch, veel te veel calorieën, dus ik moet even puzzelen voor vandaag. Lang leve goede voornemens. Maar ik baal wel dat ik dan weinig ruggengraad heb als ik al dat lekkere eten zie :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:56

Merlen schreef:
MyWishMax schreef:
Waarom parkeren mensen zo makkelijk voor een oprit??? Er staan gewoon 2 auto's vol on het zicht op die oprit he? Je kan er niet omheen, dan ben je blind. Nu weer een werkbus die echt gewoon volledig voor de oprit staat. Ik snap dat je spullen in de buurt wikt hebben, maar je kan mensen niet zo inbouwen? Ga nu maar eerder weg, dan heb ik nog de tijd om te zoeken waar ze überhaupt aan het werk zijn.

En meteen aangeven dat ze daar niet mogen staan :+

Dat deed mijn nieuwe buurman en volk dat hij over de vloer kreeg ook.
Na een aantal keer vriendelijk gaan aanbellen,wat niets uithaalde,heb ik me serieus kwaad gemaakt.
Toen dat nog niet hielp,heb ik de wijkagent laten opdraven.Die heeft hem duidelijk gemaakt dat ik de politie mocht bellen en de volgende keer de auto's weg mocht laten takelen.Daarna is het gestopt.
Ik heb ook een verboden te parkeren sticker opgehangen met mijn kentekenbewijs eronder.

Nou vanochtend gingen ze gelukkig weg na 5 minuten wachten. Net stond er alleen weer een andere werkbus... Ik sta te wachten, vent komt naar buiten om te bellen, ziet me staan en loopt na telefoontje weer naar binnen. Ik denk 'mooi hij pakt sleutels even' Na 5 minuten gaan aanbellen, want er kwam niemand. En dan niet open doen. Op het raam geklopt en toen kwam die toch maar naar buiten.

Maar bah, waarom moeten zulke mensen altijd zo irritant tegen je praten? Alsof ik een of ander dom wicht ben alleen maar omdat ik een vrouw ben. Nee, je hoefde niks uit te laden, alles wat hier ligt hebben jullie vanmorgen uitgeladen toen ik ook al stond te wachten. Er waren serieus 7!!! Parkeerplekken vrij waarvan 1 precies voor de deur van het huis waar ze bezig zijn, maar er bleven maar smoesjes komen en doen alsof ik niks snap.

Om vervolgens die bus ergens neer te zetten wat geen parkeerplaats is en daardoor dus 4 parkeerplaatsen onbruikbaar te maken. Aan de kant van mijn huis zijn 2 parkeerplaatsen, dan mijn inrit en dan aan de andere kant van de weg nog 4 of 5 met bloemperkje en dan weer aan mijn kant. 1 bus stond al aan de verkeerde kant van mijn oprit, maar dan kan je er nog normaal langs ook door de straat als alle parkeerplekken vol zijn. Deze banketstaaf zet zijn bus daar weer voor ipv op 1 van de 4 lege aan de andere kant van de weg waardoor er nu niemand meer daar kan staan want dan blokkeer je de straat. :+

Ga maar klacht indienen, want zo te zien zijn ze er nog wel een tijdje en met die vent valt niet te praten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 14:59

Pijn, maar de huisarts is om 3 uur pas bereikbaar -O-

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:06

Vanmorgen bij mijn pony laten bloed afnemen voor onderzoek en nu ben ik ongeduldig, maar moet 2 dagen wachten…

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:46

Cambionn schreef:
Polarize schreef:
Discussies heb ik sowieso nooit. Nouja, met 1 buur. Die was er zo van overtuigd dat ik niet uit Nederland kwam dat die echt door bleef zeuren "waar ik echt vandaan kwam" :') .

M'n ma's kant van de familie komt uit het midden, dus ik spreek op het accent na prima ABN en weet wel wat ik enkel in het Drents kan gebruiken en wat in het Nederlands.

Ik wil wel weten hoe jij klinkt dan :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 15:47

Cambionn schreef:
Polarize schreef:

Het valt bij mij ook niet echt discussies te noemen, maar meer vriendschappelijk heen en weer gaan haha. Beetje van "WAT betekent *dat* nu weer??" Of "hoe zeggen jullie dat???"

Oh bah dat zijn van die nare mensen, laat mensen gewoon leven

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 16:15

Ik ga bijna nooit naar de huisarts. Een keer in de twee, drie jaar schat ik in.
Nu heb ik iets, waarvan ik wil dat er snel naar gekeken wordt. Vanmiddag gebeld, kan alleen iemand spreken als ik in een levensbedreigende situatie ben. Nee, dat ben ik niet. Online een afspraak ingepland, ik kan woensdag ochtend "al" terecht. :(