[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:22

Ik weet niet of ik in dit topic thuishoor, maar ik lees al een tijdje in stilte mee.

Even een toelichting;
Ik ben al een tijdje in de leeftijd om moeder te worden (30), ik begeef me in een omgeving waarin de ene na de andere baby wordt uitgepoept. Men heeft daarin ook bepaalde verwachtingen naar mij toe die niet onder stoelen of banken worden gestoken. Heel frustrerend vind ik.
Want, ik voel eigenlijk helemaal niks. Dus ook niet echt de behoefte om aan kinderen te beginnen. Wat ik een lastige vraag of fenomeen vind waar ik op vast blijf lopen; mijn vriend is echt een geboren vader en zou het best graag willen, en de vraag hoe ik nou weet dat ik de juiste keuze maak. Kom ik daar ooit achter? Krijg ik geen spijt?
Ik vind het echt mega lastig. Mijn vriend zei voor de grap 'dan nemen we toch twee honden' en mijn hart maakte echt een sprongetje (we hebben nu één hond). Maar anderzijds, als we er echt serieus een gesprek over hebben, dan geeft hij ook aan dat hij geen antwoord heeft op of onze relatie dan stand houdt of hoe hij het zou vinden om koos kinderloos zijn leven verder te leiden.
Pff. Hopelijk herkent men hier mijn struggle en mag ik mee kletsen.

Om gelijk even aan te haken op Beau van Erven Dorens, ik vond het ook een kwal, tot ik zijn filmpje keek waarin hij probeert het kanaal tussen NL en GB over te zwemmen. Het lijkt me echt een sympathieke vent alleen heeft hij z'n kwallige uiterlijk een beetje tegen := Bij five days inside vond ik hem ook heel empathisch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:56

Het klinkt zo cliché, maar luister naar je hart. Alles behalve een ja is een nee. Een 'meh' is een nee, geen antwoord is ook een nee. Onderzoek samen of de ja van jouw partner een harde ja is of dat hij misschien het idee kind leuker vindt dan een echt kind.

En als jouw nee helder wordt en zijn ja ook en jullie gaan uit elkaar, dan is dat zo. Heel verdrietig maar kinderen 'nemen' als je ze eigenlijk niet wil is niet eerlijk, niet voor het kind maar vooral niet voor jezelf.

Zet jezelf in deze situatie echt op 1.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:46

Ik snap je twijfel, ik ben zelf ook 30 en het eerste direct bevriende stel verwacht een baby. Dat komt nu wel erg dichtbij en benauwd mij toch wel. 30 voelt echt als zo'n grens waarop je een keuze 'moet' maken. Ik weet zelf niet 100% zeker dat ik het nooit wil maar nu zeker nog niet. Mijn vriend staat er nu nog steeds hetzelfde in als ik. Dus gelukkig wringt daar de schoen niet.

Het gezeur met zieke kinderen wat ik bij collega's zie, je vrijheid weg. De herrie die ze maken en troep. Ik zou nu ook liever meer katten of andere huisdieren hebben/nemen.

Je kan de beslissing alleen zelf maken voor jezelf. Onze generatie heeft ook wel last van fomo (fear of missing out). Dat en de druk uit je omgeving moet je proberen los te laten. Al is dat moeilijk. Voor nu is het duidelijk dat je er (nog) niet aan toe bent. Een kind 'nemen' puur voor een ander (je vriend) moet je niet doen ieder geval.

Succes met je struggles! Ik blijf het ook wel een lastig vraagstuk vinden ieder geval. :) Ik hou ieder geval van de nuchterheid in dit topic dus lees ook altijd graag mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:30

Dat is vooral ook hoe ik het meemaak in m'n omgeving Yipee.. Ik hoef een kind niet vast te houden op kraamvisite maar men vindt daar wel wat van. Al dat gekwijl, steeds dat oh wat bijzonder zijn tandjes komen door, het doet me werkelijk niks en ik zie alleen maar de beklemming en nadelen van je verplichtingen naar het kind toe. Ik geniet nu echt van mijn leven zoals het is, veel hobbies, fantastische baan waar ik best in zou willen uitbreiden, ik kan daarin ook nog heel ver doorstuderen en zou ooit best m'n eigen praktijk willen starten, etc etc. Ik zie niet hoe een kind daarin past.
Als ik dat zo aan het typen ben, is voor mij die keuze blijkbaar wel duidelijk.

Maar dan kom ik bij Urbanus (ik wil nog steeds MB typen maar dat mag niet meer hè :') ), ook een duidelijk verhaal, maar hoe ontdekken we of de ja van mijn vriend een harde ja is? Steeds als ik daar vragen over stel zegt hij 'dat weet ik nu niet' en 'ja, dat vind ik lastig om te bedenken'. Dus daarin komen we nog niet echt verder. Mijn vriend is ook wel iemand die het op z'n beloop laat en wel ziet, waar ik wat meer druk voel van leeftijd.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:30

Mag ik even spuien? Iemand in m'n omgeving heeft net een baby geworpen. Bel je om ze dan maar netjes te feliciteren en de eerste vraag die je krijgt is "wanneer ga jij beginnen" en "het is nog niet te laat hoor"! |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:32

Mega herkenbaar Snadrem :')
Ik krijg hem vooral in verkapte vorm; hoe oud ben je als je klaar bent met je studie?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:32

Omg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:34

Ik zou direct klaar zijn met die persoon.. ik respecteer ieder z'n keuzes, als een ander dat andersom niet kan.. tot nooit :evaw:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 08:47

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 09:18

Ja vervelend zeg Renee :knuffel:

Hij laat het op zijn beloop en ik weet het nog niet dat vind ik dan ook geen echte ja.
Niet dat het er van af spat Ja!! ik heb als man een echte kinderwens!
Klinkt net zo goed als, ja het is de norm en nu is de tijd er ongeveer wel voor....

Mijn vriend zou ook een echt goede vader zijn.
Dat zie ik ook zoals hij met neefjes en nichtjes om gaat. Wel als ze wat ouder zijn, niet de baby's, maar als ze kunnen spelen. Dan komt het kind in hem naar boven. En het opvoeden zou hij ook wel kunnen.

Maar ik was er altijd zeker van geen kinderen te willen. En rond mijn 30 al helemaal omdat ik toen zieker werd.
En dan geloof ik dat hij dat ook wel relaxed vind. Die keuze ook weer makkelijk bij mij, dat ook weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:16

Wij zouden ook zeker wel goede, leuke ouders zijn.. maar bedanken er vriendelijk voor. Ik hou van ons leven zoals het is. En anders zou ik er alsnog niet voor gaan, ik vind dit geen wereld om een kind aan te doen (van zowel wereldkant als kindkant gezien niet).

Renee, het enige wat je kan is voor jezelf duidelijk hebben wat je wilt. Is dat ja of nee. Hier duidelijk nee, mijn vriend ook. Maar die geeft wel eerlijk toe: als je het wel had gewild, was dat voor mij denk ook wel weer prima geweest. Als hij nu zou zeggen het toch wel te willen, dan blijft mijn nee toch echt een nee. Hoe rot ook..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 10:39

Toen ik mijn man ontmoette stond hij er ook zo in van ‘ja hoort er toch bij om kinderen te krijgen’ en het maakte m niet veel uit.
Ik heb toen eerlijk mijn duidelijke nee uitgesproken en naderhand gaf hij toe dat hij er nooit aan had gedacht dat je ze ook niet kunt nemen en dat dat eigenlijk vrij chill is :)) Inmiddels wil hij ook écht niet meer en genieten we enorm van ons vrije leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:41

En als je hem zegt dat jij het echt niet wil? Dat je het niet ziet zitten en dat jouw nee ook echt geen ja gaat worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 12:28

Weten jullie mijn zieke collega nog van dinsdag? Die had dus gewoon corona.. een andere collega ondertussen ook en 2 anderen voelen zich ook niet goed, maar testen nog negatief.

En ik hoop nu dat ik het gewoon warm heb, omdat ik een soort dekentjesmummie in mijn koude kantoor speel. Maar ga straks ook maar een test doen, want 1 van die collega's zat verder weg -O-

Echt dikke prima dat je er zelf voor kiest continu ziek te worden via je koters, maar val er anderen niet mee lastig |o

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 13:10

Hopelijk valt het mee idinn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:17

Vind jullie reacties wel fijn en helpend om te lezen :j Mijn vriend laat alles een beetje op z'n beloop en is de rust zelve :')
Als hij nou zou zeggen dat de wereld niet vergaat als hij geen vader wordt en dat hij ook veel voldoening zou hebben uit twee honden bijvoorbeeld (want hij is gek met mijn eigen hond), dan zou dat voor mij wel veel druk van de ketel halen. Dus eigenlijk is mijn eigen keuze daarmee ook wel duidelijk :+
Maar hoe weet je dan dat je bijv. op je 50e geen spijt krijgt?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:22

Renee1991 schreef:
Vind jullie reacties wel fijn en helpend om te lezen :j Mijn vriend laat alles een beetje op z'n beloop en is de rust zelve :')
Als hij nou zou zeggen dat de wereld niet vergaat als hij geen vader wordt en dat hij ook veel voldoening zou hebben uit twee honden bijvoorbeeld (want hij is gek met mijn eigen hond), dan zou dat voor mij wel veel druk van de ketel halen. Dus eigenlijk is mijn eigen keuze daarmee ook wel duidelijk :+

Dat weet je niet 100% zeker.
Je kunt wel nadenken over hoe je vijftigste zou willen wonen, op vakantie gaan etc. Zo concreet mogelijk.
Dus: ik zit met vriend in een strandtent en drink een cappuccino. Mijn bloedjes van kinderen zijn mee en * verzin iets*
Wat trekt je aan? Wat niet?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 16:54

Idd dat weet je niet.
En dan terug te komen op spijt moeders.
Ik heb liever spijt van geen kinderen dan spijt van wel kinderen.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 17:02

DuoPenotti schreef:
Idd dat weet je niet.

Je kan altijd nog oppasoma worden of zo.
Of een hele gezellige tante voor jonge familieleden.
Als je wel spijt krijgt van je kinderen, kan je ze niet makkelijk kwijt.
Hooguit met de kinderbescherming, maar dat is wel heftig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 19:40

idinn schreef:
Weten jullie mijn zieke collega nog van dinsdag? Die had dus gewoon corona.. een andere collega ondertussen ook en 2 anderen voelen zich ook niet goed, maar testen nog negatief.

En ik hoop nu dat ik het gewoon warm heb, omdat ik een soort dekentjesmummie in mijn koude kantoor speel. Maar ga straks ook maar een test doen, want 1 van die collega's zat verder weg -O-

Echt dikke prima dat je er zelf voor kiest continu ziek te worden via je koters, maar val er anderen niet mee lastig |o

Oh dat is kak zeg! Hopelijk slaat het jou over.... Knuff!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:34

Renee1991 schreef:

Dat weet je niet. Maar dat weet je ook niet als je wel moeder wordt. Dat is het leven. Je maakt beslissingen op dat moment en als je later spijt krijgt van die beslissingen is dat gewoon iets waar je mee moet leven.

Of je boekt net als andere rijke vijftigers met kindvrij-spijt een vliegtuig naar Ibiza en komt zwanger terug. Tegen die tijd heb je het geld er wel voor want je hebt toch geen kinderen _O-

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:52

DuoPenotti schreef:
Idd dat weet je niet.

Zo heb ik er ook ongeveer ingestaan. In mijn ogen waren mij ouders te jong toen ik geboren werd en te oud toen mijn half zusjes/broertjes geboren werden. Ik was heel jong overtuigd dat ik geen kinderen wilde en heb een heel korte periode gehad dat als ik ondanks alle voorzorgmaatregelen toch zwanger zou worden ik dat zou accepteren en er voor zou gaan. Nu nader ik de 50 en ben heel blij dat ik nooit een kind heb gebaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 16:54

Dit topic is in zo'n korte tijd nu al enorm helpend geweest, bedankt :j
Gisteravond het gesprek opnieuw met hem aangegaan (we praten er op zich wel vaker over), maar nu ook gevraagd wat het voor hem zou betekenen als mijn twijfel verandert in een harde nee. Ook benoemd dat ik bij hem zoals hierboven gezegd geen harde ja bespeur. Tot slot ook benoemd dat we vooral niet langer moeten blijven sudderen met elkaar als het wel een dealbreaker wordt. Dat was ff allebei janken hoor :')
Maar het gesprek heeft wel opgelucht, bij ons beiden. Heb ook iets meer het gevoel dat het er mag zijn en dat er wat meer speling zit in bijv. onze neefjes een keer meenemen naar een pretpark oid.
Ik blijf hier meelezen maar ik wil jullie nu al enorm bedanken voor jullie ongezouten mening. Het heeft me echt geholpen het gesprek op een andere manier aan te gaan. Ook de opmerking 'liever spijt dat ik geen kinderen heb gekregen, dan spijt hebben dat ik wél kinderen heb gekregen' vond ik een hele goede.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:13

Renee1991 schreef:

Mijn psycholoog zei ooit: 'dat zie je dan wel weer'. En dat vond ik eigenlijk een heel verfrissende gedachte.
Maar bij mij wordt het 'niet willen' alleen maar meer, hoewel of juist doordat steeds meer vriendinnen kinderen krijgen.

PS: ik ben weer terug, probeer het topic nu bij te houden :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 21:54

Wat fijn dat jullie er zo'n goed gesprek over gehad hebben Renee. Het is een te belangrijk ding om maar aan te laten sudderen als eentje het eigenlijk al bijna zeker weet.