[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:32

StalNollie schreef:
Moonsparkle dan zit je denk echt in het verkeerde topic.
Mwoh, deels eens. Als in inhoudelijk past het inderdaad binnen het topic. Maar als iemand, nota bene vooraf, aangeeft iets liever niet in het topic te willen zien (kan in dit geval inderdaad prima via pb), dan vind ik het niet heel netjes om het vervolgens wél te plaatsen.

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:33

Maar is de mening van die ene dan belangrijker?

Nogmaals je zit in het lugubertopic. Ik sla ook soms dingen over die ik niet wil zien, maar ik ga er geen issue van maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:35

Ailill schreef:
StalNollie schreef:
Moonsparkle dan zit je denk echt in het verkeerde topic.
Mwoh, deels eens. Als in inhoudelijk past het inderdaad binnen het topic. Maar als iemand, nota bene vooraf, aangeeft iets liever niet in het topic te willen zien (kan in dit geval inderdaad prima via pb), dan vind ik het niet heel netjes om het vervolgens wél te plaatsen.

Je kan er ook gewoon langs scrollen, je bent niet verplicht om te kijken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:49

Ik twijfelde eigenlijk of ik nog wat zou posten.

Het ging mij erom dat er specifiek in het nieuwsbericht het verzoek staat van nabestaanden om de beelden niet te delen :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 06-11-24 17:59, in het totaal 5 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:52

Goof schreef:
Je kan er ook gewoon langs scrollen, je bent niet verplicht om te kijken.

Precies, het staat in een spoiler.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:52

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:01

DuoPenotti schreef:
Ik wil het wel zien.
Is toch net zo naar voor familie als een man die door een olifant tot pakje word gevouwen?

Ja dat is waar. Daar heb je gelijk in.

Bizar dat filmpje. Je ziet die man schrikken als hij dat hoofd oppakt. Hij legt hem snel weer neer. Valt me mee dat hij hem niet weggooit. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:06

Mist schreef:
Pas drieluik gekeken over seriemoordenaars koppel Fred en Rose West. Zij was nog erger dan Fred. https://youtu.be/Zzcyf9AkC4U?si=u6URERKMZCAm8pI0

Ik kende dit 'stel' tot aan vorig jaar nog niet, maar vrij recent het boek gelezen. Heel luguber je moet er wel tegen kunnen, alles wordt in behoorlijk detail omschreven. Ik heb het boek nog niet eens uit bedenk ik mij nu.

Maar beide erg zieke geesten. Het boek was wel interessant om te lezen, maar geen aanrader als je snel gevoelig bent of ervan gaat dromen.

Waar ik vooral verbaasd over was , is het ernstig falen van politie en instanties die betrokken waren bij dit gezin.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:32

Ik heb er een audioboek (iets met seriemoordenaars in de UK, Engelstalig, staat op Storytel) en de podcast Serial Killers op.oa Spotify heeft er ook 2 afleveringen aan besteedt.
En ik meen dat True Crime with Kendall Rae er ook een aflevering over heeft gemaakt op youtube.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:51

Ik vind het juist,interessant? Geen woord voor, om dingen hier te zien en lezen.
T staat netjes in spoilers. Niets mis mee. Niemand zegt rare dingen volgens mij voor nabestaanden.

Sommige dingen sla ik over, andere duik ik juist in. Daarom vind ik dit topic zo leuk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:05

Mist schreef:
Pas drieluik gekeken over seriemoordenaars koppel Fred en Rose West. Zij was nog erger dan Fred. https://youtu.be/Zzcyf9AkC4U?si=u6URERKMZCAm8pI0

Zit momenteel toch nog ziek thuis, dus kan deze eventueel morgen op mijn gemak bekijken. Heb er nog niet eerder van gehoord.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:21

Zebrastreep schreef:
Mist schreef:

Ik kende dit 'stel' tot aan vorig jaar nog niet, maar vrij recent het boek gelezen. Heel luguber je moet er wel tegen kunnen, alles wordt in behoorlijk detail omschreven. Ik heb het boek nog niet eens uit bedenk ik mij nu.

Maar beide erg zieke geesten. Het boek was wel interessant om te lezen, maar geen aanrader als je snel gevoelig bent of ervan gaat dromen.

Waar ik vooral verbaasd over was , is het ernstig falen van politie en instanties die betrokken waren bij dit gezin.
Eens, geloof dat er zelfs eens een moeder van een van de meisjes daar op de stoep stond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:27

Oh, ik ken hun verhaal wel, maar wist niet dat er een boek over geschreven is.
Wat is de titel?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:35

Kennen jullie de zaak van Nadia van de Ven? Zij is 22 jaar geleden vermoord. Haar zus Lucinda maakt zich sindsdien hard voor nabestaanden omdat moordenaars alle hulp krijgen die er is op gebied van reïntegratie enz en de nabestaanden met niets achterblijven en ook geen hulp aangeboden krijgen. Inmiddels heeft Lucinda al meerdere dingen voor elkaar gekregen voor nabestaanden, ook in samenwerking met Peter R. de Vries.

Ik volg het want Nadia was het nichtje van een mijn beste vriendinnen. De moordenaar had TBS gekregen maar dat is nu niet meer verlengd. De nabestaanden zijn boos en angstig wat er nu gaat gebeuren.

Dit alles is niet luguber maar wel de manier waarop Nadia vermoord is. Zij is in het trappenhuis van haar appartement met een uzi van achteren doodgeschoten terwijl ze met een vriendin aan de telefoon zat.

Het hele verhaal en alles waar Lucinda zich hard voor maakt is te vinden op https://lucindavandeven.nl/

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:38

Lucinda heeft ook een podcast, staat op Spotify:
Levenslang kwetsbaar

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:42

lor1_1984 schreef:
Lucinda heeft ook een podcast, staat op Spotify:
Levenslang kwetsbaar

Ja klopt. En er is een documentaire gemaakt met dezelfde naam. Die staat op YouTube.

Ik heb in de periode rondom het overlijden van mijn vriendin ook veel contact gehad met Lucinda. Een hele sterke vrouw.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:49

Pffft, is dat al weer zo lang geleden? Voelt eerder als iets van een paar jaar geleden.
Weet nog dat ik het heel bizar vond.

De zaak van Fred en Rose wordt in meerdere podcasts besproken (ik luister alleen engels).
Het erge is: je hoopt dat het tegenwoordig niet meer voor komt, maar het zou nog steeds kunnen.

Zo bedacht ik me laatst: hoe gaat het met Mary Vincent? Ook zo'n luguber verhaal (ze heeft het wel overleefd).

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:52

Wat denk je dan van een v.d. slachtoffers van de toybox-killer. Zij is nota bene door zijn dochter bij hem naar binnen gelokt, ze waren vriendinnen.

Zij is uiteindelijk ook ontsnapt, maar je leven is voorgoed kapot na zoiets.

En die stumper gaat vlak daarna in de bak dood, hartstilstand. Had ie van mij 25 jaar daarvoor al op mogen lopen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:35

Goof schreef:
Wat is de titel?

Even voor het gemak een screenshot van het boek. Het is wel Engelstalig geschreven, maar ik kon mij er goed mee redden.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:36

Dank je!

Edit: Hij staat op Kobo, dus ik kan hem lezen. Ik zie dat hij nog veel meer boeken heeft geschreven over bekende mensen en/of casussen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:15

Mochten er mensen hier interesse hebben in een specifiek boek; een vriendin van mij heeft serieus een hele boekenkast vol, met enkel het onderwerp seriemoordenaars (en psychologie, o.a. de grondlegger van de FBI, eerste vrouwelijke profiler (wel heel erg feministisch geschreven en iedere man is per definitie en in ieder geval, gevaarlijk), slachtoffers en naslagwerken). Na lezen (okay, ik leen soms ook wat boeken), gaan ze weer de verkoop in.

Dus mocht er interesse zijn, dan kan ik op zoek.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:59

Zebrastreep schreef:
Goof schreef:
Wat is de titel?

Even voor het gemak een screenshot van het boek. Het is wel Engelstalig geschreven, maar ik kon mij er goed mee redden.

[ Afbeelding ]
Je hebt ook Huis van de Angst
Geschreven door de dochter

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:12

Niet luguber, wel aangrijpend.

De moeder van 1 van de 2 columbine-shooters heeft een ted-talk gedaan. Hoe zij eigenlijk terecht stond (staat) voor de acties van haar zoon...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:40

Juut schreef:
Niet luguber, wel aangrijpend.

De moeder van 1 van de 2 columbine-shooters heeft een ted-talk gedaan. Hoe zij eigenlijk terecht stond (staat) voor de acties van haar zoon...
[ Video ]

Ja die kwam ik een keer tegen op YT.
Wat een mooie vrouw en een enorm triest verhaal. Ze kan heel mooi vertellen.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:39

Ik heb toch weer eens wat gehoord bij een podcast.. de zeepmaker van correggio..