Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:35

Dat is nu net het probleem, ze hebben keuzes, vier zelfs maar nee, ikke ikke ikke.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:37

Jawel, want je kunt testen als je niet gevaccineerd wilt worden. Echt, ophouden met dat gemier en zelfmedelijden :r

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:40

verootjoo schreef:
Veel minder besmettelijk is juist niet subjectief. Het is significant minder, dat is zo objectief als wat. Statistiek is in geen geval subjectief.
Zo bizar dat mensen statistiek hier constant afdoen als iets subjectiefs :?

Die kans is aanwezig, en dat wordt door iedereen erkend.
Maar je verkleint de kans statistisch significant door ALLE mensen te vaccineren.
Je brengt het R getal daarmee naar beneden, waardoor dus IEDEREEN een significant kleinere kans heeft om iemand tegen te komen die besmettelijk is en besmet te worden.

Oprechte vraag:
Heb je de linkjes gelezen?

En de term "veel" is overigens zo subjectief als maar zijn kan.
Laatst bijgewerkt door Douce op 26-09-21 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:41

Needje schreef:
Nee want mensen kiezen er helemaal niet zelf voor om niets te mogen. Dat wordt ze opgelegd omdat ze niet verkapt verplicht gevaccineerd willen worden.

Wat is het probleem met testen dan? Het is ook gewoon gratis dus dat is het probleem ook niet.
Ik had het anders gevonden als alleen vaccinatie een optie was maar dat is gewoon niet zo.

En anders maar niet uiteten binnen of op stap.

@purny kan! Maar dacht dat die ddos aanval pas later op de dag was.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:48

Needje schreef:
Nee want mensen kiezen er helemaal niet zelf voor om niets te mogen. Dat wordt ze opgelegd omdat ze niet verkapt verplicht gevaccineerd willen worden.

Dat doen ze wel. Als ze ervoor kiezen om zich niet te laten vaccineren, én niet recent genezen zijn, dan kunnen ze zich gewoon steeds laten testen.
Binnen Nederland is ook een recente negatieve test nog altijd voldoende om een groen vinkje te krijgen.

Pas als je helemaal niet van plan bent om ook maar ergens aan mee te werken, dán kom je nu op sommige plaatsen niet meer binnen. Dat is dan alleen wel echt je eigen keuze geweest.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:52

Inderdaad hoor. Laat je vaccineren, dan zijn we sneller van deze maatregelen af. Wil je dat niet, dan zijn de gevolgen voor jezelf. Je loopt meer risico dan een gevaccineerde om in het ziekenhuis terecht te komen.
En wil je naar de bios, uit eten of stappen dan zal je je hiervoor moeten laten testen.

Je lift al mee op de gevaccineerden, want zonder al die gevaccineerden waren deze versoepelingen niet mogelijk geweest. Dan is in dat geval testen wel het minste dat je kunt doen. Of niet, maar accepteer dan dat je bovenstaande voorlopig even niet kan.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:54

karuna schreef:
loriene schreef:
Het probleem is dat heel veel mensen nu worden uitgesloten.

Oja?
Hoe dan?

Door niks te willen. Niet testen of enten. Iemand met een afweer probleem is niet met een prik of test van zijn beperking en buitensluiting af. Iemand die niks wil kan met twee vaccinaties of een test wel deelnemen aan de maatschappij en feestvieren.

Waarom zou je als gezond mens gaan testen?
Testen om te bewijzen dat je gezond bent?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:57

Om dat testen te laten werken zou je op elke hoek van de straat moeten kunnen laten testen. En niet zoals hier in NL eerst 20 min moeten rijden om bij de dichtstbijzijnde testlocatie te komen.

Het gaat allang niet meer om Corona en de druk op de zorg.
Waarom anders miljoenen stoppen in handhavers Ipv in de zorg?!

En idd. Waarom moeten mensen testen om te bewijzen dat ze gezond zijn?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:58

Omdat ze zo eigenwijs zijn om niet te willen vaccineren :roll:

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 15:58

In mijn ogen testen omdat ze niet gevaccineerd zijn. Ze zijn dat wel welkom als ze eerst hebben laten aantonen dat ze het virus niet bij zich dragen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:00

Maar nog meer ben ik inderdaad wel ervoor om alle maatregelen op te heffen. Het geld in de zorg te pompen en de zorg anders in te gaan richten. Laatst een bericht dat veel ziekenhuizen aan het einde van dit jaar de achterstand al weggewerkt kunnen hebben. De cijfers zijn gewoon goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:02

Beetje raar hè vind je niet Vayo?
Dat als je nergens last van hebt je je moet gaan laten testen.
Terwijl ik als gevaccineerde gewoon naar binnen kan lopen met een snotneus als ik wil.
Snap niet dat jullie niet in willen zien hoe krom het is. -O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:16

Nee hoor helemaal niet raar. Voor gevaccineerden is het virus gewoon veel minder gevaarlijk. Zij belasten de zorg gewoon veel minder. Door het vaccineren zijn we op het punt belandt waar we nu zitten.
Ik vind eerder dat je blij moet zijn dat je gewoon een bios en disco binnen kunt komen zonder vaccinatie. Het enige wat je dan moet doen is testen.

Ik heb eraan meegeholpen het R getal omlaag te brengen door me te laten vaccineren. Ik bescherm mezelf en de kans dat ik anderen besmet is ook lager geworden.
Als je je niet laat vaccineren vind ik dat je dan alsnog best iets mag bijdragen aan de epidemie door jezelf te laten testen.

Punt is dat als iedereen gevaccineerd is de maatregelen niet meer nodig zijn. Dan wordt het hooguit een flinke griep. Ze hadden ook kunnen zeggen “alleen toegang met volledige vaccinatie” maar dan sluit je een groep buiten. Dus ja, dan toch toegang maar minimaal jezelf even laten testen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-09-21 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:20

Ja en zoals ik al zei. Dan moeten ze je daar de mogelijkheid toe geven dat op loopafstand van je huis te kunnen doen. En niet zoals in veel gevallen eerst 20 minuten met de auto ergens heen moeten rijden.
(Ook beter voor het milieu :+ )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:21

Maar dan nog blijft het onzinnig om je te moeten laten testen als je nergens last van hebt!!
Bij de ggd mocht je ook niet komen laten testen als je geen klachten had.
Waarom dan nu ineens wel voor toegang?
Slaat nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:22

Needje schreef:
Ja en zoals ik al zei. Dan moeten ze je daar de mogelijkheid toe geven dat op loopafstand van je huis te kunnen doen. En niet zoals in veel gevallen eerst 20 minuten met de auto ergens heen moeten rijden.

Ja het is ook een hele grote ramp als je even naar de locatie moet reizen....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:23

Tja een bios of restaurant zit vaak ook niet op de hoek en dan is ergens heen moeten rijden ineens geen probleem. Je kunt ook gewoon jezelf laten vaccineren. Dan ben je én beter beschermd én je hebt het gedoe niet meer met het testen.

Ik vind het eerder zuur dat van mij als gevaccineerde wordt verwacht dat ik nog steeds ga testen bij klachten. Kost mij ook benzine, tijd en een test die ik persoonlijk erg rot vind. Als iedereen gevaccineerd is hoeft dit testen ook niet meer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:24

Needje schreef:
Maar dan nog blijft het onzinnig om je te moeten laten testen als je nergens last van hebt!!
Slaat nergens op.

Prima, dan gewoon alleen toegang als je volledig gevaccineerd bent. Dat prefereer ik ook echt boven het testen voor toegang hoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:27

Spenk schreef:
Needje schreef:

Ja het is ook een hele grote ramp als je even naar de locatie moet reizen....

Voor mensen zonder auto is dat idd beetje poedersuiker ja. }:0

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:29

Vayo schreef:
Needje schreef:
Slaat nergens op.

Prima, dan gewoon alleen toegang als je volledig gevaccineerd bent. Dat prefereer ik ook echt boven het testen voor toegang hoor.

Heerlijk hoe mensen alleen aan hun eigen hachje denken maar wel hard roepen dat mensen die zich niet laten vaccineren egoïstisch zijn. :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:33

Needje schreef:
Heerlijk hoe mensen alleen aan hun eigen hachje denken maar wel hard roepen dat mensen die zich niet laten vaccineren egoïstisch zijn. :')

Quote eens even dan waar ik zeg dat mensen die zich niet laten vaccineren egoïstisch zijn! Dat zeg ik nergens. Je trekt onterecht een verkeerde conclusie.

Maar zij lopen meer risico. De reden dat we deze versoepelingen hebben verkregen is door de vaccinaties. Ik had het niet vreemd gevonden als ze gezegd zouden hebben dat het weer kan en veilig is als je volledig gevaccineerd bent. En dat dit dus de voorwaarde is om binnen te kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-09-21 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:33

Needje schreef:

Dan hebben die dus een extra motivatie om die prik te halen. Iedereen weer blij en klaar met miepen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:37

Needje schreef:

Maar je kunt wel zonder auto naar locaties waar je een QR-code moet laten zien ? Waar een wil is, is een weg. De wil ontbreekt alleen. Wel de lusten, niet de lasten, als we het dan toch over egoïstisch hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:40

oomens schreef:
Needje schreef:

Dan hebben die dus een extra motivatie om die prik te halen. Iedereen weer blij en klaar met miepen.

Mensen die bewust kiezen om zich niet te laten vaccineren gaan dat echt niet nu wel doen.
Je gaat er juist voor zorgen dat mensen zich niet laten testen.
Er op uit gaan ze toch wel.
En waarom ook niet?! Tot vrijdag mochten ze gewoon overal naar binnen zonder klachten en niemand deed er moeilijk over. Want je wist tenslotte niet eens of iemand wel of niet gevaccineerd was.
En nu ineens zijn het blijkbaar wandelende Corona verspreiders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:41

Ja en tot een dag voor de lockdown mocht je ook alles en daarna niet meer. Tot de avondklok mocht je ook gewoon savonds buiten en daarna niet meer.