Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:20

Oh die is wel vreemd. Neem aan dat je genoeg foto’s hebt gemaakt?

Ik heb iets besteld 18 december, gewoon binnen Nederland, en het is nog steeds onderweg. Is met dpd, nog niet meegemaakt dat het zo lang duurt :7 ik kan ook niet het pakket volgen want het zegt dat de postcode niet overeenkomt… heel vreemd…
Afbeelding

maessie

Berichten: 5784
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:39

Heb je je eigen postcode ingevuld of die van je postpunt?

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 22:47

caro29 schreef:
Ik vraag het niet en verzend zelf vaak binnen 24u. Ik stuur alleen een bericht als de verzenddatum nadert en er gebeurt niks

Nou dat dus…
Maar erger me er gewoon aan dat diegene drie dagen over de aankoop doet en zoiets dan gelijk vraagt…
Kijk als het tegen de laatste dagen kan in het me nog voorstellen maar niet gelijk naar de aankoop.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:45

12 ministaaltjes in een gesealde verpakking, daar trapt vinted toch niet in :?

En al zouden het 12 ministaaltjes zijn, dan is dat toch ook ongeveer wel 100 ml := in zo’n klein staaltje zit wel 8-10 ml denk ik.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:44

maessie schreef:
Heb je je eigen postcode ingevuld of die van je postpunt?

Eigen postcode

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 01:06

Rennie89 schreef:
Oh die is wel vreemd. Neem aan dat je genoeg foto’s hebt gemaakt?

Ik heb iets besteld 18 december, gewoon binnen Nederland, en het is nog steeds onderweg. Is met dpd, nog niet meegemaakt dat het zo lang duurt :7 ik kan ook niet het pakket volgen want het zegt dat de postcode niet overeenkomt… heel vreemd…
[ [url=m/wwSOva.png]Afbeelding[/url] ]



Ja ik heb ook foto's van de gesealde verpakking, maar natuurlijk niet van de inhoud want de verpakking was geseald. Het is echt lachwekkend. Ze zegt dat er geen 100ml fles in de verpakking kan zitten, want op de achterkant staat 12m. Dit betekent echter dat hij na openen nog 12maanden goed is. Ik krijg het haar gewoon niet aan haar verstand gebracht. Ze maakt de verpakking ook niet open, maar ik weet echt zeker dat er een fles vaan 100ml inzit, dit staat ook gewoon op de verpakking. Er komen nu ook uitspraken in de zin van ik walg van je blabla
Afbeelding

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 08:50

OMG, wat een idioot.
Neem aan dat vinted hier niet intrapt zeg.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 08:56

Nou ik hoor zulke rare verhalen tegenwoordig dat ik er niet eens meer van op zou kijken.

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:50

Wat een verhaal! Vrees eerlijk gezegd dat deze dame dit allemaal uithaalt om het product gratis te krijgen. Hopelijk trapt Vinted hier niet in. Ontzettend zuur dat er op zo’n manier misbruik wordt gemaakt en dat het beleid van Vinted ook nog eens vaak ten onrechte in het nadeel van eerlijke verkopers uitpakt.

Ben er ook wel een beetje klaar mee, na heel veel miskopen, oneerlijke verkopers (nieuw zonder kaartjes bijvoorbeeld en dan iets krijgen dat duidelijk gebruikt is) en gedoe met Vinted zelf. Na heel veel berichten heb ik uiteindelijk mijn geld terug gekregen na dubbel te hebben betaald, duurde drie weken. Tsja. Gelukkig heb ik het geld terug maar ik doe nooit meer aankopen van hoge bedragen.

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:57

Wat een vreemd gedoe joh :=

Ik weet weinig tot niks van dit soort producten, maar dat plaatje past toch heel wat beter bij jouw uitleg, zo met dat open potje, dan bij het idee dat er 12 stuks in zouden zitten. Maak het dan gewoon open muts dan zie je het :=

AnnoNiemand

Berichten: 938
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:17

Jezus wat een belachelijke wanvertoning. Die is er echt op uit om het product gratis te krijgen. Het zou van de zotte zijn als vinted hier in trapt. Ik vind dat ze zo'n idiote koper ook wel mogen bestraffen in de zin van een ban bijvoorbeeld.

Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:29

AnnoNiemand schreef:
Jezus wat een belachelijke wanvertoning. Die is er echt op uit om het product gratis te krijgen. Het zou van de zotte zijn als vinted hier in trapt. Ik vind dat ze zo'n idiote koper ook wel mogen bestraffen in de zin van een ban bijvoorbeeld.


Nou idd, maar volgens mij doet Vinted dat niet helaas. Ik verkoop ook niks op vinted, koop alleen en dan alleen kleine bedragen

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:43

pmarena schreef:
Wat een vreemd gedoe joh :=

Ik weet weinig tot niks van dit soort producten, maar dat plaatje past toch heel wat beter bij jouw uitleg, zo met dat open potje, dan bij het idee dat er 12 stuks in zouden zitten. Maak het dan gewoon open muts dan zie je het :=


Dat plaatje staat op alle cosmetica en verzorgingsproducten. Ook op crèmes, tandpasta, shampoo enzo.
Ik weet niet beter dan dat het een internationale aanduiding is voor hoe lang het goed blijft na opening. Op dingen die je in het buitenland koopt staat het ook.
Neem aan dat vinted dit symbool ook kent. Ze zet zichzelf echt voor schut.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:15

Nou ja, zeg. Wat een rare... Maar ik mag toch hopen dat Vinted ook zegt dat ze eerst maar eens moet kijken wat er in de verpakking zit?? Kleding is ook lastig te beoordelen als je het niet uitpakt. :7

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:03

Ik heb dus geklikt op de optie retourneren en nu moet ze het dus terugsturen binnen 5 dagen. Nou nu is het mens helemaal woest, want ze wil het niet terugsturen. Ze wil het gewoon gratis houden. En ze schrijft hele franse verhalen met allemaal beschuldigingen in. Deze vertalen niet correct op vinted of translate, dus ik had gevraagd of ze misschien in het engels wilde verder gaan, nou daar ging ze niet aan beginnen. Nu vertaalt een vriendin het voor mij, maar god wat onmogelijk dit elke keer.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:30

Daar komt de aap uit de mouw. Ze wilt het gewoon gratis hebben. ;) Ik zou het laten oplossen door Vinted. Zeggen dat het niet waar is wat ze roept en dat ze het niet wilt terugsturen want ze wilt het graag gratis hebben. Denk dat ze zeker aan jouw kant staan hoor...

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:32

Jij moet sowieso je adres doorsturen binnen de 2 dagen naar haar, anders krijgt zij terugbetaald, ik zou ook met vinted contact opnemen en ook heb je retouradres geven, zodat ze je daar niet op kunnen pakken.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:37

Jeetje wat een gedrocht joh. Waarom gaan die gierigheidsmoppen altijd over Nederlanders :')
Fransen zijn erger.

Idd je eigen adres in die chat zetten en haar laten terugsturen en anders een dispuut openen bij vinted.

harriehoef

Berichten: 709
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:23

Wat belachelijk! Gelukkig heb ik nog nooit zoiets raars meegemaakt. Zowel met kopen als verkopen niet. Maar jeetje! Snap dat je nu wel op het punt staat om je account van vinted te verwijderen. Wat een drama maakt dat mens er van. Gaat het om een groot bedrag?

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:36

harriehoef schreef:
Wat belachelijk! Gelukkig heb ik nog nooit zoiets raars meegemaakt. Zowel met kopen als verkopen niet. Maar jeetje! Snap dat je nu wel op het punt staat om je account van vinted te verwijderen. Wat een drama maakt dat mens er van. Gaat het om een groot bedrag?


Nee gelukkig gaat het niet om een groot bedrag, de vorige keren ging het wel om 100+ euro. Ik ben blij dat ik altijd overal foto's van heb gemaakt, en steeds het hele inpakproces film. Ik verkoop veel nieuwe geuren, maar ik vind het nu eigenlijk te spannend worden want dit is al de zoveelste keer. Ik heb op retourneren geklikt zodat zij een verzendlabel kan aanmaken. Is dit genoeg of moet ik nog een keer mijn hele adres plaatsen? Ze gaat het toch niet terugsturen maar moet ik dit voor de zekerheid doen?

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:41

KB12 schreef:
harriehoef schreef:
Wat belachelijk! Gelukkig heb ik nog nooit zoiets raars meegemaakt. Zowel met kopen als verkopen niet. Maar jeetje! Snap dat je nu wel op het punt staat om je account van vinted te verwijderen. Wat een drama maakt dat mens er van. Gaat het om een groot bedrag?


Nee gelukkig gaat het niet om een groot bedrag, de vorige keren ging het wel om 100+ euro. Ik ben blij dat ik altijd overal foto's van heb gemaakt, en steeds het hele inpakproces film. Ik verkoop veel nieuwe geuren, maar ik vind het nu eigenlijk te spannend worden want dit is al de zoveelste keer. Ik heb op retourneren geklikt zodat zij een verzendlabel kan aanmaken. Is dit genoeg of moet ik nog een keer mijn hele adres plaatsen? Ze gaat het toch niet terugsturen maar moet ik dit voor de zekerheid doen?


Kan je bij retourneren een verzendlabel aanmaken dan? Laatste keer dat ik dat deed moest ik haar adres hebben en op eigen kosten retourneren.
Ik zou gewoon je adres sturen in die chat, ik las hier pas ergens dat iemand dat niet had gedaan en dat Vinted toen vond dat ze in gebreke was gebleven.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:01

verootjoo schreef:
KB12 schreef:
Nee gelukkig gaat het niet om een groot bedrag, de vorige keren ging het wel om 100+ euro. Ik ben blij dat ik altijd overal foto's van heb gemaakt, en steeds het hele inpakproces film. Ik verkoop veel nieuwe geuren, maar ik vind het nu eigenlijk te spannend worden want dit is al de zoveelste keer. Ik heb op retourneren geklikt zodat zij een verzendlabel kan aanmaken. Is dit genoeg of moet ik nog een keer mijn hele adres plaatsen? Ze gaat het toch niet terugsturen maar moet ik dit voor de zekerheid doen?


Kan je bij retourneren een verzendlabel aanmaken dan? Laatste keer dat ik dat deed moest ik haar adres hebben en op eigen kosten retourneren.
Ik zou gewoon je adres sturen in die chat, ik las hier pas ergens dat iemand dat niet had gedaan en dat Vinted toen vond dat ze in gebreke was gebleven.


Ja er staat nadat ik er op klikte: de koper verstuurt het pakket. Je kunt het pakket traceren zodra het is verzonden. Als dit niet binnen 5 werkdagen gebeurt, geven we je betaling vrij. Dus ik neem aan dat mijn adres daar staat voor haar. Ik heb toch voor de zekerheid mijn adres nog even in de chat geplaatst. Ik heb haar ook gevraagd of ze haar laatste zinnen anders wilt formuleren, want er is echt geen steek uit te halen. Ze praat ook de hele tijd met een soort van afkortingen waardoor mijn vriendin er ook niets meer van begrijpt. Lijkt wel alsof ze dit expres doet, nadat ik vroeg of ze op engels over wilde stappen. Bijvoorbeeld je v in plaata van je vais, dat soort dingen allemaal. En allemaal uitlatingen zoals; ik kots van jou, ik walg van jou, ik ben verontwaardigd door jou gedrag. Ik kan niet begrijpen hoe iemand zo volhardend probeert iemand anders op te lichten.

Alja

Berichten: 25696
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:05

Ik vind Fransen echt niet leuk en super veeleisend en dit verhaal bevestigd het weer

Sterkte ermee en hoop dat het recht zal zege vieren

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:10

ja het bevestigt wel mijn beeld van fransen idd. Zo stug, en te trots en nationalistisch om een andere taal te gebruiken :')

Met dat opsturen is dan anders nu. Nou prima toch, kan ze gratis opsturen en als ze dat niet doet krijg jij je geld.
Ik hoop wel echt dat zij dan geen geld krijgt maar gewoon moet betalen voor wat ze heeft ontvangen.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 14:13

Ik ga voor je duimen dat deze dame niet haar zin krijgt!