Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:15

Neonlight schreef:
Hier ook een issue, hebben deze week een belangrijke bijeenkomst voor de vereniging. Nu hebben al wat mensen gezegd niet te komen vanwege de corona maatregelen, maar we blijven met 5 personen over. Wij zijn een vereniging zonder vaste locatie.
Omdat het een vereniging is mag het (en deze vergadering is echt belangrijk voor het voortbestaan en de continuiteit), zie https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... te-dringen bij de uitzonderingen, maar een vergaderruimte huren is belachelijk duur, en kan me voorstellen dat een restaurant/cafe het niet wil hebben, met 5 man aan een tafel. Hoe waarborg je die uitzondering? Zou nog bij iemand thuis kunnen, maar dat is dan weer niet centraal (nationale rijdersvereniging, zitten dus over het land verspreid).

Kan dat niet via Zoom?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:16

En zingen is echt een probleem. Wij hebben sinds maart niets gedaan met ons ensemble, pas nu in september met 3m tussen, mondmaskers en ramen open, mogen we weer met ons klein ensemble van 9 mensen zingen. En wij zitten in een heel grote ruimte. Individuele zanglessen vinden plaats met 3m afstand en plexiglas ertussen... er wordt echt niet zomaar toegestaan dan een groot koor mag repeteren, dat doen ze nu in kleinere groepen met veel maatregelen.

1,5m gaat echt niet op bij zingen of roepen, dan heb je meer maatregelen nodig dan de standaard.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:22

Amado7 schreef:
Jammer dat de kerken weer dicht zijn. (Nos) Ergens snap ik het wel, maar Staphorst deed niets buiten de regels. En er zat zelfs een stuk meer tussen de personen dan 1.5 meter.

Begrijp me goed. Alles voor corona. Maar wordt er wel moedeloos van. We zijn weer volledig terug bij af. Had eindelijk het gevoel dat ondanks het corona je leven weer redelijk normaal door kon gaan met de nodige aanpassingen én op afstand.

Nog even volhouden en dan gaan we hopelijk weer de goede kant op.

Nou volgens mij ging het om het zingen. Ik vind dat Staphorst het voor de overige kerken redelijk heeft verprutst.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:24

Idd de combinatie 600 man + zingen + geen mondkapje en dat is gewoon niet eerlijk tegenover bijvoorbeeld theaters.. Theaters waar ook 1800 man in kunnen en er nu max 30 in mogen :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:26

lenaa_tje schreef:
Nou volgens mij ging het om het zingen. Ik vind dat Staphorst het voor de overige kerken redelijk heeft verprutst.

Daar ben ik het mee eens. In onze kerk was het écht goed geregeld en toch zitten wij nu ook weer met de gebakken peren die Staphorst heeft veroorzaakt. Ik baal er goed van.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:51

daphne_xxx schreef:
SusanH schreef:
Snap niet waarom je wel met 600 in de kerk mag zitten maar ik niet bij de manege les van mijn eigen dochter mag kijken. Dan moet ik in de auto blijven. Te bizar voor woorden. En ook allemaal zingen. Want dat hoort bij de eredienst :+

Dat is niet helemaal waar Susan. Iedereen zit netjes op anderhalve meter van elkaar af en er mag NIET gezongen worden.
De eredienst is gelukkig ook krachtig zonder zingen. Ik ben blij met de kerk 1x in de maand, daar haal ik meer kracht en energie uit dan een avondje bij de kroeg zitten waar niemand zich aan de 1,5e m houdt

Bij jullie dan niet gezongen, maar in Staphorst zijn die zwarte kousen flink in de fout gegaan. Veel volk, stevig zingen, en na afloop uiteraard het bekende riedeltje tegen de pers. En dat met een uitstraling van: wij staan overal boven want de Here.. enz.
Nou succes met je coronamaatregelen. Aso's.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:00

Ze staan nergens boven maar vertrouwen op God, dat mag maar meedenken in crisestijd is iets anders. Hun beleving van god eren is blijkbaar belangrijker dan volksgezondheid issues . En daar vind ik ze arrogant in. Want er zijn meer mensen dan Hersteld hervormden.
Ze zijn niet alleen op de wereld.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:04

Helaas gaat de bijeenkomst niet via zoom of teams, geen mogelijkheid tot online. Ten eerste is het in dit geval lastig met diverse zaken die moeilijk online te delen zijn, en 1 van de belangrijkste personen is niet in de gelegenheid voor online vergaderen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:07

Om die kerken kan ik me echt woest maken. Fysiek colleges volgen mag nog steeds bijna niet. Het is verdorie onderwijs. Het fundament van onze kenniseconomie. Maar nee we mogen niet met z'n 20en in een enorme collegezaal zitten. Maar je mag wel met 600 man een beetje liedjes zingen voor je geloof. |o

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:08

Neonlight schreef:
Helaas gaat de bijeenkomst niet via zoom of teams, geen mogelijkheid tot online. Ten eerste is het in dit geval lastig met diverse zaken die moeilijk online te delen zijn, en 1 van de belangrijkste personen is niet in de gelegenheid voor online vergaderen.

Kunnen jullie niet in een dorpshuis of wijkcentrum terecht?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:09

Neonlight: ik weet niet wat voor vereniging het is, maar soms zijn buurthuizen daarvoor een goede plek. Tegen gereduceerd tarief, en sommige zalen zijn groot zat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:10

Shadow0 schreef:
Neonlight: ik weet niet wat voor vereniging het is, maar soms zijn buurthuizen daarvoor een goede plek. Tegen gereduceerd tarief, en sommige zalen zijn groot zat.

Dat zeg ik... :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:18

Het is een paardensportvereniging, Vereniging voor Hackneyrijders Nederland, de sport die nu onder vuur ligt bij Dier en Recht (zie ook [VN] ‘Dier & Recht’ pleit voor verbod aangespannen sport). Door de corona zijn de jury-opleidingen niet doorgegaan dit jaar, en gezien alles wat er speelt moet er hard gewerkt worden aan de jurering en handhaving. Is dus de bespreking met de personen die gaan opleiden en hoe we dat gaan aanpakken. Erg belangrijk dus voor de vereniging en de continuiteit van de sport, en daarmee valt het onder de uitzonderingen en mag het wel.
Buurthuis is nog een optie, vaak maken we gebruik van locaties van andere paardensportverenigingen of paardensportbedrijven, maar dat wordt gezien als "kantine" en is dus gesloten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:33

Las net dat de kerk in Staphorst akkoord gaat nu met maar 30 mensen. Ze hebben de afspraak met Grappenhaus gemaakt omdat er ( terecht) toch te veel verontwaardiging over was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:46

Popstra schreef:
Las net dat de kerk in Staphorst akkoord gaat nu met maar 30 mensen. Ze hebben de afspraak met Grappenhaus gemaakt omdat er ( terecht) toch te veel verontwaardiging over was.

Ik moest even lachen. Grapperhaus maakt afspraken met de kerk. :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:47

Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. 30 mensen in zo'n enorme kerk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:48

Popstra schreef:

Gelukkig maar. Het aantal besmettingen liep daar al schrikbarend op. Hopelijk komt er door gisteren niet nog eens een grote uitbraak bovenop.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:53

Cookies schreef:

Lijkt mij heel koud

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:04

Neonlight schreef:
Hier ook een issue, hebben deze week een belangrijke bijeenkomst voor de vereniging. Nu hebben al wat mensen gezegd niet te komen vanwege de corona maatregelen, maar we blijven met 5 personen over. Wij zijn een vereniging zonder vaste locatie.
Omdat het een vereniging is mag het (en deze vergadering is echt belangrijk voor het voortbestaan en de continuiteit), zie https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... te-dringen bij de uitzonderingen, maar een vergaderruimte huren is belachelijk duur, en kan me voorstellen dat een restaurant/cafe het niet wil hebben, met 5 man aan een tafel. Hoe waarborg je die uitzondering? Zou nog bij iemand thuis kunnen, maar dat is dan weer niet centraal (nationale rijdersvereniging, zitten dus over het land verspreid).

Gewoon online dus, dan hoef je ook niet een eind te rijden ervoor.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:09

Cookies schreef:

Ik zag hier op een foto in een lokaal krantje 30 mensen op een kluitje voorin de kerk zitten. 8)7

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:13

Relaxed schreef:
Idd de combinatie 600 man + zingen + geen mondkapje en dat is gewoon niet eerlijk tegenover bijvoorbeeld theaters.. Theaters waar ook 1800 man in kunnen en er nu max 30 in mogen :n

Andersom is dit ook te stellen. In Gouda mogen nu max. 250 mensen naar het theater. Maar de Sint-Janskerk (langste kerk van Nederland, 1500 zitplaatsen) moet nu naar 30 bezoekers op zondag. Terwijl er doordeweeks 300 (museum) en bij concerten 250 (culturele ontheffing) welkom zijn in de Sint jan.

Daarnaast wordt overal gesproken over: belachelijk 600 mensen in 1 ruimte, maar dat is nooit het geval geweest. het gaat om 600 mensen verspreidt over 3 gebouwen, waar in alle gevallen 1.5 meter afstand was. natuurlijk kun je er dan alsnog wat van vinden maar vind het wel storend dat er met allerlei verkeerde feiten wordt gestrooid.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:18

Elnienjo, degene die instructeur is voor de opleiding, 1 van de belangrijkste personen, heeft niet de mogelijkheid voor online. Misschien wel de mogelijkheid, maar niet de kennis en handigheid. Kun je ook niet verwachten van mensen tussen de 75 en 80 jaar. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:19

Sellyxx schreef:
Daarnaast wordt overal gesproken over: belachelijk 600 mensen in 1 ruimte, maar dat is nooit het geval geweest. het gaat om 600 mensen verspreidt over 3 gebouwen, waar in alle gevallen 1.5 meter afstand was. natuurlijk kun je er dan alsnog wat van vinden maar vind het wel storend dat er met allerlei verkeerde feiten wordt gestrooid.

Dat is echt nog het lastige aan veel berichten.. ik weet inderdaad ook van een paar nieuwsberichten over lokale gebeurtenissen, die echt wel heel anders in de kranten/op internet vermeld stonden..
Dat maakt dat ik nog maar weinig berichten geloof (helaas) én dat ik het echt storend vind dat media het de laatste jaren blijkbaar nodig vinden om mensen op te stoken.. Ik snap dat echt niet.. :n

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:20

Neonlight schreef:
Elnienjo, degene die instructeur is voor de opleiding, 1 van de belangrijkste personen, heeft niet de mogelijkheid voor online. Misschien wel de mogelijkheid, maar niet de kennis en handigheid. Kun je ook niet verwachten van mensen tussen de 75 en 80 jaar. :)

Maar is het dan niet eenvoudiger als er 1 persoon naar die man toe gaat en technische ondersteuning geeft, dan dat er een hele groep moet samenkomen?

Onze professoren op de universiteit zijn ook niet altijd handig, daarom is er aan de start van elke online les iemand van de technische dienst aanwezig om te helpen met de opstart.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:24

Wel raar, een kerk bestaat vaak uit meerdere zalen. Maar ook dan mogen er maar 30. En ik liep zaterdag bij de wok, 1 grote ruimte met plantenbakken en elk 'gebied ' achter een plantenbak was een zaal zogenaamd. Liepen zeker 100 mensen. En dit is wel toegestaan blijkbaar en dat mag wel, en een keigrote kerk waar 2000 leden in mogen mogen er nu maar 30. Dat vind ik ergens wel krom.