Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:29

Princess_ schreef:
Dat de dress code voor de bruiloft van mijn beste vriendin black&white is. Niet erbij nadenkend dat je als gast geen wit kan dragen en dus in een begrafenis outfit op een bruiloft staat. Ben al twee dagen naar een leuke jurk aan 't zoeken, maar ik vind zwarte jurken gewoon stom :=

Zwart witte jurk zou ik dan naar op zoek gaan.
Had laatste een hele leuke op Shein gekocht voor €16,-. Ik kreeg van iedereen complimenten over hoe leuk die jurk wel niet was :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:48

Princess_ schreef:
Dat de dress code voor de bruiloft van mijn beste vriendin black&white is. Niet erbij nadenkend dat je als gast geen wit kan dragen en dus in een begrafenis outfit op een bruiloft staat. Ben al twee dagen naar een leuke jurk aan 't zoeken, maar ik vind zwarte jurken gewoon stom :=

Ik denk als zelf die dresscode geven ze het echt niet erg vinden dat je in het wit komt.

Rambogirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:52

Wie weet draagt ze zelf een knal rode jurk...
Dan valt juist zij wel op

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:52

Ik zit dus bij een keuzedeel maar zit bij allemaal 18 jarigen? zelf ben ik 23 dus ik vraag mij af hoe het kan haha :')

En dat ze met stage zeggen zoek maar uit je volgt dit maar , maar je moet ook tegelijk stage lopen... Hoe dan?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:56

Zebrastreep schreef:
Ik zit dus bij een keuzedeel maar zit bij allemaal 18 jarigen? zelf ben ik 23 dus ik vraag mij af hoe het kan haha :')

En dat ze met stage zeggen zoek maar uit je volgt dit maar , maar je moet ook tegelijk stage lopen... Hoe dan?

Hebben wij ook, wij moeten 1 dag per maand besteden aan keuzedeel. De rest lopen we stage. Of werkt het nog weer anders bij jullie?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:59

Ik erger me kapot aan het feit dat ik nu na meer dan een week nog niet bij mn vriend langs kan omdat tie gisteren pas is getest op Corona :(
#Waaromduurtdieuitslagnouzolang

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:01

Zebrastreep schreef:

Tja ik ben zelf 22 en de meeste zijn 17 a 18 jaar :') voel mij altijd vrij oud bij het keuzedeel en de normale vakken
Heb trouwens meer het idee dat die keuzedelen zijn ingevoerd om de tijd mee op te vullen dan dat je er daadwerkelijk iets nuttigs van leert
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 06-10-20 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:01

Nayomie schreef:
Zebrastreep schreef:

Hebben wij ook, wij moeten 1 dag per maand besteden aan keuzedeel. De rest lopen we stage. Of werkt het nog weer anders bij jullie?

Bij ons elke week... Nu ben ik vandaag dan vrij van stage maar de 3 keer erna niet omdat ik van 14:30 tot 22:00 aan het stage lopen. Keuzedeel is van 15:30 tot 17:00... Ik ga nog proberen om mijn stagedag op te schuiven naar een dienst van 19:00 tot 22:00. Maar eigenlijk vindt ik het gewoon niet handig. Ik snap het dat het nu enorm lastig is met alles maar vrijdag middag was er nog vet veel tijd vrij in het rooster. En die tijd wordt niet meer gebruikt. Dat vindt ik dus ook wel zonde.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:29

Dat mensen ondanks alle oliebol die er gaande is momenteel toch naar pretparken gaan. Is prima, maar dan zelf je ziektekosten betalen als je Corona krijgt en die van iedereen die je besmet erbij. Egoïsme ten top. En wat mij betreft te dom om te poepen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:30

Nabster schreef:
Dat mensen ondanks alle oliebol die er gaande is momenteel toch naar pretparken gaan. Is prima, maar dan zelf je ziektekosten betalen als je Corona krijgt en die van iedereen die je besmet erbij. Egoïsme ten top. En wat mij betreft te dom om te poepen.

Kun je deze even naar mijn moeder en zusje sturen.. Die gaan naar de Efteling volgende week voor 3 dagen. Uiteindelijk kunnen mijn verstandige vader en ik er de dupe van worden...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:16

Nabster schreef:

Tsja, dat is toch ook zo met mensen die roken, teveel en slecht eten, teveel drinken etc. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:27

Zeer prikkelbaar door te weinig eten. Ben maar weg gelopen voordat ik het op vriendje ging afreageren. :+

Edit: weggelopen als in, niet meer in de keuken.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:51

Lau schreef:
Princess_ schreef:

Ik denk als zelf die dresscode geven ze het echt niet erg vinden dat je in het wit komt.

Nee, ik heb het hierover met haar gehad. Dat was ze dus even vergeten. En ze houdt ook niet van zwart witte prints. Oftewel, ze wilt iedereen in het zwart.

Heb overigens nu wel wat leukere jurken gevonden *\o/*

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:56

Eikels. En dan ook daadwerkelijk die dingen die van de bomen af vallen. Schrik me iedere keer kapot als die op het dak van mijn auto vallen, en doe dan ook maar steeds een schietgebedje dat er geen putje in mijn dak zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:10

Loeky01 schreef:
Eikels. En dan ook daadwerkelijk die dingen die van de bomen af vallen. Schrik me iedere keer kapot als die op het dak van mijn auto vallen, en doe dan ook maar steeds een schietgebedje dat er geen putje in mijn dak zit.

Ik werd laatst bekogeld door eikels. En had m'n raam open. Dat voel je.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:12

Loeky01 schreef:

Mijn auto staat hier in de straat geparkeerd onder eikenbomen dus elke nacht horen we vallende eikels op alle auto's en ja helaas zitten er putjes in van die rotdingen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:22

Ik heb ook zoiets maar dan met regendruppels :')
We hebben rolluiken voor de ramen maar als het regent en de wind staat op een bepaalde kant hoor je, als je in bed ligt, iedere keer heel hard pók!
Zijn denk ik druppels van de dakrand ofzo >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:33

Ik wil tekenen en linoprinten, maar ik heb teveel ideeën, die niet willen materialiseren.

Princess_ schreef:

Wil je per se een jurk? Anders heeft/had Mango een mooie jumpsuit, zwart met een wit accent. Ik kan je wel een foto sturen als je wilt. :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:26

Leerdoelen nog uitschrijven , ik heb morgen een gesprek met mijn stagebegeleiders ben altijd erg zenuwachtig voor dat soort dingen. Maar de motivatie om ermee bezig te gaan ligt ergens onder de grond volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 20:40

Captain schreef:
Tsja, dat is toch ook zo met mensen die roken, teveel en slecht eten, teveel drinken etc. :+

Hebben slecht eten, roken&drinken nu ook al kans op besmetting?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:05

Goh, een zwarte jurk moeten dragen naar een bruiloft is idd wel klachtwaardig :\.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:08

Nielojram schreef:
Captain schreef:

Hebben slecht eten, roken&drinken nu ook al kans op besmetting?

Die mensen zetten inderdaad ook druk op onze gezondheidszorg.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:19

Nou, belletje gehad met de school. "Ja maar algemene voorwaarden."

Dat wordt dus inderdaad alles hoger oppakken. Zij gaf al aan dat we het nu om gaan zetten tot klacht, en verzoekt mij om alles op papier te zetten en aan te tonen waarom ik met niet eens ben met de algemene voorwaarden en ik dus niet het volle bedrag voor het schooljaar wil betalen. Hopen dat het goed gaat komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:25

Tigress schreef:
Nou, belletje gehad met de school. "Ja maar algemene voorwaarden."

Dat wordt dus inderdaad alles hoger oppakken. Zij gaf al aan dat we het nu om gaan zetten tot klacht, en verzoekt mij om alles op papier te zetten en aan te tonen waarom ik met niet eens ben met de algemene voorwaarden en ik dus niet het volle bedrag voor het schooljaar wil betalen. Hopen dat het goed gaat komen.

Wel bijzonder want het schoolgeld gaat naar DUO. Vanuit daar wordt het weer gebruikt voor onderwijs en dacht ik ook lonen voor docenten. School heeft er niks mee te maken omdat het ook via DUO gaat en de rekening ook van DUO is.

Of begrijp ik het verkeerd en gaat het om de vrijwillige bijdrage , boeken of huren van bijvoorbeeld een klusje?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:29

Ik zou de opleiding zelf betalen. Het ging om een BBL opleiding, en dus sta ik los van DUO. Het gaat dus echt om de 1025 euro voor het eerste opleidingsjaar :j