Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:59

Zo verschrikkelijk is het anders niet wat Mvdende schrijft. Het is haar persoonlijke beleving.

Ik vind echt dat het wel wat minder mag om maar met zijn allen op 1 persoon te gaan zitten hakken, die laten we eerlijk zijn, niet voor de kat zijn viool in de Wajong zit.

Een heel groot deel van de mensheid zit in meer of mindere mate goed in de financiële oliebol. En als je al niet veel hebt, dan zijn die paar kleine leuke dingen in het leven die je kwijt raakt gewoonweg verschrikkelijk voor jou. Wat meer EQ is onderhand wel gewenst in dit topic.

We zijn toch volwassen? Gedraag jullie er dan ook naar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:01

pien_2010 schreef:
SusanH schreef:
En hoeveel is er gebakken met al die bloem en bakmeel.

Zoals gewoonlijk regelmatig lekker meer granen brood (een mengsel van bloem, volkoren meel, roggen en psyllium).
En als toetje af en toe lekker fruit taartjes . Mjammie..
Dus hier iets meer als normaal want we zaten thuis. Al mijn meel kwam van de boerderij hier id buurt en volkorenmeel is van de molen uit Terheijden.

Lekker volkorenmeel, Pien? Mijn dochter gaat in Terheijden wonen, ik wil sowieso een voorraad meenemen. Ah, Rockwitch ook zie ik, mooi, ik ga zeker een bestelling halen voor we terug naar Spanje gaan.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 13-05-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:03

Zullen we het anders lekker ontopic houden?

In China gaat een stad op slot. Inwoners mogen Jilin alleen verlaten wanneer ze een negatieve test hebben en in quarantaine gaan. Het openbaar vervoer ligt stil en sportscholen en bioscopen zijn weer dicht. Afgelopen weekend waren er 21 nieuwe besmettingen gemeld in de stad.

Bron: ntv

Ik vind het toch wel heftig dat een stad van 4 miljoen inwoners vanwege 21 besmettingen weer zo ver op slot moet.
Laatst bijgewerkt door Destination op 13-05-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:03

Dat valt zeker niet mee.
Met mijn hersenletsel, wat UWV niet erkend, dus gewoon nul vangnet. Ja dat bestaat ook nog in ons welvarende Nederland.
Valt het zeker niet mee om werk te vinden wat kan.
Sinds dat letsel kan ik geen dubbeltaken meer.
Ik zat altijd aan de balie.
De telefoon gaat, ondertussen komt er iemand aan de balie, dan gaat er ook nog een bel van de slagboom van het parkeren. Ondertussen ratelt ook het kopieer apparaat. Gewoon de normale dingen bij sommige bedrijven.
Vond ik leuk. Nu word ik daar gek van.

Nou dan gaan we wat anders doen, maar daar heb je een hoog werktempo nodig, steeds een ratelend geluid en de radio hard.
Een uur en dan gaat mijn lampje uit.

Typen gaat ook niet meer als eerst, draai letetrs om (deze heeft nu een rode klringel, laat hem nu expres staan, anders verbeter ik)
Zou anders best mailings willen ebantwoorden bij een webshop of zo.
Weet ook de dt regels niet meer. (zie nu meerdere rode verbeteringen, zo gaat dat dus)
Met rekenen net zo, kan geen geld terug geven. Dus kassa valt ook af.

Zo kan ik wel doorgaan met opnoemen, werkgevers willen geen halve.
Dus ik begrijp MvdEnde wel. Alleen heeft zij geluk, ze heeft wajong.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:17

neetoch schreef:
Zo verschrikkelijk is het anders niet wat Mvdende schrijft. Het is haar persoonlijke beleving.

Ik vind echt dat het wel wat minder mag om maar met zijn allen op 1 persoon te gaan zitten hakken, die laten we eerlijk zijn, niet voor de kat zijn viool in de Wajong zit.

Een heel groot deel van de mensheid zit in meer of mindere mate goed in de financiële oliebol. En als je al niet veel hebt, dan zijn die paar kleine leuke dingen in het leven die je kwijt raakt gewoonweg verschrikkelijk voor jou. Wat meer EQ is onderhand wel gewenst in dit topic.

We zijn toch volwassen? Gedraag jullie er dan ook naar.

Helemaal eens maar je kan iemand best iets op een vriendelijke manier uitleggen waarom anderen zo kunnen reageren. Of die tegen reacties nou terecht zijn of niet.

Even ontopic. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/701733/H ... ijk-geweld Jammer dat het nodig is maar ik ben blij dat er nu wel een hulplijn is.

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:19

Het is inderdaad jammer dat zulke hulplijnen nodig zijn. Hier in de supermarkten hangen posters met telefoonnummers en dat je het personeel ook kan aanspreken als je hulp nodig hebt. Het personeel neemt dan contact op met een instantie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:26

Bij een collega begon de eerste post-lock-down schooldag van zijn zoon heel triest. Een vader van een klasgenoot had de dag ervoor zelfmoord gepleegd. Dat is een moeilijke mix van blij dat de school weer open is en verdrietig nieuws tegelijk voor zo‘n klas 10 jarigen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:33

Heftig Sizzle. Had de suïcide te maken met corona dat jij weet? Want geestelijk welzijn kan in het geding komen bij mensen deze tijd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:35

Oh wat naar zeg. Denken die kinderen een leuke eerste dag te krijgen, krijgen ze dit nieuws.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:37

Sizzle schreef:
Bij een collega begon de eerste post-lock-down schooldag van zijn zoon heel triest. Een vader van een klasgenoot had de dag ervoor zelfmoord gepleegd. Dat is een moeilijke mix van blij dat de school weer open is en verdrietig nieuws tegelijk voor zo‘n klas 10 jarigen.

Jeetje wat heftig!
Maar ook dat ze zoiets persoonlijks op school rondbazuinen trouwens.
Ze hadden toch ook kunnen zeggen dat kind X voorlopig afwezig zou blijven wegens ziekte ipv gelijk z'n hele hebben en houden op straat te gooien?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:40

Zouden ze de kindjes verteld hebben van de zelfmoord? Vermoed van niet. Maar dat de vader van X is overleden.

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Jeetje wat heftig!
Ze hadden toch ook kunnen zeggen dat kind X voorlopig afwezig zou blijven wegens ziekte ipv gelijk z'n hele hebben en houden op straat te gooien?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:41

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Jeetje wat heftig!

Waarom ga je gelijk uit van het negatieve? Rondbazuinen op school? hele hebben en houden op straat gooien? Kan ook een kleine gemeenschap zijn waarin nieuws snel rond gaat. Of de ouders zijn bekenden van elkaar bijv.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:42

Ik neem aan dat het in goed overleg gegaan is Elnienjo. Soms kun je juist beter open ergens over spreken om roddels te voorkomen. Daarnaast wil je introverte kinderen kunnen ondersteunen met verwerking. Net zo goed komt het ineens ergens in het locale nieuws en dan heb je er liever al openheid over.
De reden is uiteraard niet bekend.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 13-05-20 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:43

MoniqueT schreef:
pien_2010 schreef:

Zoals gewoonlijk regelmatig lekker meer granen brood (een mengsel van bloem, volkoren meel, roggen en psyllium).
En als toetje af en toe lekker fruit taartjes . Mjammie..
Dus hier iets meer als normaal want we zaten thuis. Al mijn meel kwam van de boerderij hier id buurt en volkorenmeel is van de molen uit Terheijden.

Lekker volkorenmeel, Pien? Mijn dochter gaat in Terheijden wonen, ik wil sowieso een voorraad meenemen. Ah, Rockwitch ook zie ik, mooi, ik ga zeker een bestelling halen voor we terug naar Spanje gaan.

De molen in Terheijden heeft heerlijk spul. Ook voor pannenkoeken en pizza en zooooveel verschillende soorten broodmixen. Kan me daar altijd heel goed vermaken met lekkere dingen uitzoeken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:45

Sizzle schreef:
Ik neem aan dat het in goed overleg gegaan is Elnienjo. Soms kun je juist beter open ergens over spreken om roddels te voorkomen. Daarnaast wil je introverte kinderen kunnen ondersteunen met verwerking. Net zo goed komt het ineens ergens in het locale nieuws en dan heb je er liever al openheid over.

Ah okee, ik zou verwachten dat het betreffende kind in elk geval pas na de zomervakantie terug naar school gaat als ze eerst dit moeten verwerken. En dan is er over praten wellicht makkelijker dan wanneer het nog zo vers is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:47

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Ah okee, ik zou verwachten dat het betreffende kind in elk geval pas na de zomervakantie terug naar school gaat als ze eerst dit moeten verwerken. En dan is er over praten wellicht makkelijker dan wanneer het nog zo vers is.

Of het kind gaat naar school om zo veel mogelijk aan het normale vast te houden. Van thuiszitten wordt het ook niet per se beter.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:00

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Wij hebben helaas als school dit ook wel is meegemaakt. Dit gaat vaak in overleg met kinderen en ouders. Kinderen halen steun bij de juf en bij de klasgenoten. Hier besteed je dan aandacht aan. Er is ook altijd (zal nu niet mogen) iemand van school aanwezig bij de begrafenis en vaak ook een klasgenootje. Allemaal als dit gewenst is. Anders is er een bloemstuk en een kaart.
School is een heel groot onderdeel van een kind zijn leven hè. Gaat in mijn geval natuurlijk wel om klas 1 en hoger middelbare school.

Hier in mijn mentorklas dit jaar ook nog meegemaakt (overleden door ziekte trouwens maar net zo tragisch) kind wilde persé naar school. Juist vanwege de afleiding.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:13

Ik heb het in de klas van mijn kind ook meegemaakt dat een ouder omkwam ( ongeluk) en dat werd uitgebreid besproken. Lijkt me ook goed voor het kind zelf dat snel weer op school kwam en ruimte kreeg om te vertellen over haar vader en verdriet etc.

Besef me dat dit natuurlijk ook erg offtopic is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:22

Ik weet niet of het off-topic is, het is nog te bezien of de lock-down iedereen goed afgegaan is. Die trending data is nu natuurlijk nog niet beschikbaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:11

Ik ga waarschijnlijk weer per 1 juni aan de slag! Het eind is in zicht...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:21

Heerlijk!

Ik heb school gemaild of dochter niet toch hele dagen alle dagen kan komen. Het thuis werken gaat ontzettend moeizaam en kost mij ook veel energie op deze manier. Ze vindt dat zelf de enige oplossing. Dus we hebben de vraag bij school neergelegd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:40

Wat fijn voor je Purny *\o/*

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:18

Groot gelijk hoor Susan. Ik heb weken alleen de vrijdag noodopvang gehad, maar het brak me echt op i.c.m. mijn late diensten. Nu toch ook voor de donderdag noodopvang aangevraagd en dat is gelukkig toegekend. Ze gaat nu 4 dagen naar school, maar 2 van die dagen moet ik dan meteen mijn bed weer in dus ik krijg er niet echt extra tijd van.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:51

Ik vind dit echt te ver gaan hoor... een terminale man kan door inzet van stichting ambulance wens nog even zwaaien naar zijn vrouw achter het raam.

Kom op.. dat is toch van de gekke? Dat moet toch anders kunnen. We moeten niet overdrijven. En met goede bescherming en quarantaine hoeven mensen die dood gaan het toch niet te hebben van een stichting die (zonder hun washet niet eens gelukt) een man naar het raam kan rijden?!?

https://twitter.com/StAmbulancewens/sta ... 92705?s=20

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:53

Hannanas schreef:
Ik vind dit echt te ver gaan hoor... een terminale man kan door inzet van stichting ambulance wens nog even zwaaien naar zijn vrouw achter het raam.

Kom op.. dat is toch van de gekke? Dat moet toch anders kunnen. We moeten niet overdrijven. En met goede bescherming en quarantaine hoeven mensen die dood gaan het toch niet te hebben van een stichting die (zonder hun washet niet eens gelukt) een man naar het raam kan rijden?!?

https://twitter.com/StAmbulancewens/sta ... 92705?s=20

Waarom mocht die vrouw niet naar buiten om een normale knuffel te komen geven? Lijkt me dat je dat liever doet en daarna 2 weken isolatie voor lief neemt.