Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Ik denk dat niet op bezoek gaan rond de feestdagen wel een verstandige maatregel zou zijn. Al houden mensen zich aan de maatregelen van nu, dan lees je dat er veel mensen wel de ene dag bij de ene ouders en de andere dag bij de anderen zijn bijvoorbeeld, het gaat toch veel meer contact opleveren dan normaal.
Tancreda4 schreef:Ik zou het er zelf voor over hebben om voor en na de kerst mijzelf volledig af te zonderen om wel met m'n ouders en zussen etc een dag bij elkaar te komen met kerst eerlijk gezegd. Maar goed. Anderen denken misschien niet zo. Wel het samen willen komen kosten wat het kost maar niet de voor en na quarantaine om besmetting en verspreiding te voorkomen
Tancreda4 schreef:Ik zou het er zelf voor over hebben om voor en na de kerst mijzelf volledig af te zonderen om wel met m'n ouders en zussen etc een dag bij elkaar te komen met kerst eerlijk gezegd. Maar goed. Anderen denken misschien niet zo. Wel het samen willen komen kosten wat het kost maar niet de voor en na quarantaine om besmetting en verspreiding te voorkomen
purny schreef:Ik vrees dat het weinig uit zal halen. Bijna iedereen gaat met de auto op wintersport en mensen worden steeds makkelijker. Tenzij je de grens dicht gooit zal het gros van de mensen die plannen had gewoon gaan.https://www.ad.nl/politiek/omt-negatief-reisadvies-voor-kerstvakantie-nekslag-voor-reisbranche~a28223b3/
Het OMT wil een negatief reisadvies voor de kerstvakantie.
Varekaj schreef:Frankrijk gaat vanavond meer informatie vrijgeven over strengere maatregelen. Ik heb intussen de website eens nagekeken van het land en het is echt niet interessant om daar nu op vakantie te gaan... Dus ook dat tripje zal voor ons helaas niet doorgaan.
Dan blijft vakantie in eigen land over. En helaas pindakaas wordt het zelfs vakantie in eigen huis. Door de schoolvakantie die verlengd is zijn er heel veel verhuurde vakantiehuisjes, en vermoedelijk aan mensen die in (grotere) groepen gaan afspreken. Politie zal daar gericht op gaan controleren. Heb je eindelijk je 3 weken zuurverdiende vakantie, krijg je dit ervoor in de plek.
Varekaj schreef:Mijn vriend wil grote schoonmaak houdenen experimenten met koken. We koken nogal graag bourgondisch en aziatisch, dat moet lukken. Als "revenge" naar het virus gaat hij 3 weken in huis rondlopen in zwemshort met de verwarming op standje 30 graden zegt hij
Varekaj schreef:Maar die afhaal en traiteurs hebben we hier ook![]()
Frankrijk gaat vrijdag terug in lockdown. Dus dat kan bij deze de ijskast in.
Mvende: behalve hier en daar een vrije dag heb ik geen verlof meer gehad sedert vorig jaar najaar... Die 3 weekjes keken we enorm naar uit. We hopen ook op herkansing volgend jaar. Als vriend überhaupt verlof kan aanvragen, want dat is nog zo een heikel punt.
Zwemmen in de badkuip gaat moeilijk als je enkel een inloopdouche hebt
Varekaj schreef:Ohnee Belgische kust zegt me écht niks. Alleen op de rug van mijn paard wil ik wel door dat zand gaan ploeterenmaar verder verkies ik dan eerder de Ardennen.
miccamaaike schreef:NOS bericht zelfs de hele winterperiode: https://nos.nl/artikel/2354180-outbreak ... nties.html
Ons wintersportgebied daar zie ik het probleem nog niet zo, want heel rustig dus daar kun je wel afstand houden. Maar ja dat geldt natuurlijk niet voor het gemiddelde wintersportgebied. Wel heel jammer als het niet door kan gaan.