Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:08

Ik vind #blijfthuis wel een beetje overdreven om dat tijdens GTST in beeld te hebben eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:08

Lon schreef:
Even een ruime week terug naar de toespraak van Rutte, "we moeten op basis van 50% van de informatie, 100% van de maatregelen nemen."

Niemand ter wereld heeft de wijsheid over COVID-19 in pacht, daar is het virus te nieuw voor. In Nederland worden beslissingen genomen op basis van de informatie die beschikbaar op het moment dat de knoop doorgehakt moet worden. Deskundigen hebben meermaals verteld dat die informatie inclusief de beschikbare informatie uit China, Italië, Spanje (etc.), van de WHO én kennis over de Nederlandse situatie is en er wordt uitvoerig gewikt en gewogen.

Zowel deskundigen als kabinet geven aan dat de beschikbare informatie onvolledig is, dat dit onzekerheden veroorzaakt (en verschillen in mening tussen deskundigen), maar uiteindelijk moeten er toch besluiten genomen worden. De garantie vooraf dat de best mogelijke besluiten genomen worden bestaat in deze situatie helaas niet, maar we moeten nu handelen.

Volg de maatregelen op, als je voor jezelf strenger wilt zijn is daar niets op tegen, en als je wetenschappelijk onderbouwde plannen voor verbetering van methodiek en beleid hebt staat het RIVM daar voor open. Ik hoop dat mw. Hertzberger binnenkort mailt of belt (of dat al gedaan heeft) met haar voorstel om het probleem met de testcapaciteit op te lossen.

_/-\o_

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:09

Ik heb vanaf het begin met plezier in dit topic gezeten, maar vind de toon nu wel erg zuur worden bij velen. Ik trek me maar terug, want hier in Spanje weten we inderdaad niks van Nederland. O ja, ik heb er drie kinderen met aanhang en wat kleinkinderen én kan via internet en Canal Digitaal alles volgen, maar ok, Spanje.

Ik heb nergens gezegd dat het hier beter gaat, de situatie is totaal niet te vergelijken. Ik ben alleen heel blij met een lief Spaans vriendinnetje wat net hier met onze medicatie voor een maand voor de deur stond, ongevraagd, meegebracht van de apotheek.

Tot zover ...

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:10

Ja erg jammer dat ook in dit topic de toon zo negatief moet worden. Ik volg dit topic zodat ik makkelijk informatie bij de hand heb. Als men dan zo op elkaar gaat zitten vitten, is het totale nut van dit topic weg :n
Kunnen we het alsjeblieft een beetje leuk houden?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:11

Omdat de toon zuur lijkt te worden wil ik wel wat leuks laten zien hoor. :D

Ik mis mijn mama héél erg. :(:)
Maar ik werk in de zorg en mijn man in een supermarkt.
Mijn moeder is mantelzorger voor mijn oma dus het is beter dat we elkaar even niet zien.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:11

Suzanne F. schreef:
Ik zag net op het nieuws iets over de situatie in Amerika. Daar gaat het dus echt over het brengen van offers voor de economie. Er waren mensen die zeiden dat de oude mensen het prima zelf redden en dat de economie niet ten gronde moest worden gericht daarvoor. Een ander zei weer dat er geen prijskaartje hing aan mensenlevens en dat het redden van levens altijd voorop moest blijven staan. Heftige fundamentele discussies hoor.
Trump wil de economie weer op volle toeren hebben met Pasen. Dat is over 18 dagen.....

In Amerika heb je weer het probleem dat er meer doden komen door een stil gelegde economie dan door Corona.
Vergeet niet dat er in Amerika heel veel mensen zijn, die nauwelijks in hun levensbehoefte kunnen voorzien, dat er geen deugdelijke gezondheidszorg en zorgverzekering is etc. Amerika gaat erg problematisch worden in deze crisis voor een hele hoop mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:13

MoniqueT schreef:
Ik heb vanaf het begin met plezier in dit topic gezeten, maar vind de toon nu wel erg zuur worden bij velen. Ik trek me maar terug, want hier in Spanje weten we inderdaad niks van Nederland. O ja, ik heb er drie kinderen met aanhang en wat kleinkinderen én kan via internet en Canal Digitaal alles volgen, maar ok, Spanje.

Ik heb nergens gezegd dat het hier beter gaat, de situatie is totaal niet te vergelijken. Ik ben alleen heel blij met een lief Spaans vriendinnetje wat net hier met onze medicatie voor een maand voor de deur stond, ongevraagd, meegebracht van de apotheek.

Tot zover ...

Volgens mij geeft niemand af op jou hoor.
Ik hoop dat je blijft, want ik vind het wel interessant om verhalen uit eerste hand te horen over Spanje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:14

Giolli schreef:
Omdat de toon zuur lijkt te worden wil ik wel wat leuks laten zien hoor. :D

Ik mis mijn mama héél erg. :(:)
Maar ik werk in de zorg en mijn man in een supermarkt.
Mijn moeder is mantelzorger voor mijn oma dus het is beter dat we elkaar even niet zien.

[ [url=m/OSD2Wd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Haf0ts.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lief Giolli! Hopelijk kun je haar snel weer zien!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:15

Joman schreef:
MoniqueT schreef:

Tot zover ...

Ik hoop dat je blijft, want ik vind het wel interessant om verhalen uit eerste hand te horen over Spanje :)

OK, ik kreeg het gevoel dat ervaringen vanuit het buitenland niet echt gewaardeerd werden ...

In diverse topics vind ik de toon steeds harder worden, we hebben elkaar nu juist zo hard nodig. Het bericht van Giolli, top!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:16

Volgens een vriend van mij in Florida is Trump een groter gevaar dan het virus.

Giolli schattig
Monique jij verteld intressante dingen.

Voor de rest het is net als met paardrijden en stuurlui aan de wal.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:16

Pfff het blijft een bizarre situatie jongens. Niemand heeft de wijsheid in pacht.

Wat ik wel weet is dat de onzekerheid voor niemand goed is. Ik weet zeker dat onze regering hun best doet de beste keuze te maken. Ze moeten een beslissing nemen terwijl ze niet alle informatie hebben.

Als ik in de andere landen kijk zie je dat iedereen andere keuzes maakt. Maar dat het een keuze is tussen mensen en de economie. Ik heb het idee dat spanje en italie iedereen willen redde. Maar is dit het beste? Heeft iedereen een goed leven na corona? Lastig hoor.

Io ben blij met de keuzes in NL. En lieve mensen waar we nu in zitten is gewoon een lock down, maar t heet anders. Ik zie iedereen om me heen rekening met elkaar houden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:17

MoniqueT, ik lees in 3 topics mee maar in alle verandert de sfeer idd en niet op een positieve manier.
Is gewoon niet leuk.
Maar er zitten er helaas een paar die hun mening bij een ander door de strot willen rammen, en daar val jij echt niet onder hoor!
Dus laat je niet wegjagen hier hoor

Giolli lief kaartje

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:18

De grote vraag is waarom is het NL beleid zo volslagen anders? Het is wel een dichtbevolkt land.
omdat ze van mening zijn dat een lockdown niet gaat helpen

Dat is dan tegen de ervaring van andere landen in.

Tweede vraag ; wordt medisch personeel écht niet getest zoals hier werd opgemerkt?
alleen bij klachen

Slechts zo´n 20% ontwikklet symptomen. De overige 80% is wel besmettelijk.

Derde; waarom staat NL met 3 herstelden in de data?
testen te kort en die besteden ze liever om te kijken of mensen wel wel of niet hebben. Heeft naar mijn mening ook meer prio

Weer dat geclaimde testen tekort en een volstrekt onbruikbaar gegeven in de tabellen.

Sterkte Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:19

Joman schreef:
MoniqueT schreef:

Tot zover ...

Eens hoor, mijn opmerkingen waren in ieder geval niet met jou in gedachten gemaakt MoniqueT! Sorry als ik een van de mensen ben die jou dat gevoel heb gegeven. :o
Dat is zeker nooit mijn bedoeling geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:20

Echwel schreef:
Volgens een vriend van mij in Florida is Trump een groter gevaar dan het virus.

Giolli schattig
Monique jij verteld intressante dingen.

Voor de rest het is net als met paardrijden en stuurlui aan de wal.

Trump is voor de hele wereld een gevaar. Incl voor zijn eigen burgers.
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb een tijd in Amerika gewoond en heb daar 1 nacht in het ziekenhuis gelegen. Kosten: 4500€. Verrichte zaken: een infuus aanleggen en het spuiten van prednison en het spuiten van Benadryl. Het is daar onbetaalbaar voor burgers. Veel bekenden van mij hadden geen Obama care (wat nu sowieso niet meer bestaat), en betalen dus de gezondheidszorg uit eigen zak. Reken uit je winst...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:20

Ik denk dat t innd lastig is omdat er hier en daar mensen ober 1 kam worden geschoren.

Ja er zijn nog debiele Nederlanders die de markt op gaan. Dat vinden wij ook super debiel. Ik woon in het noorden en het is hier echt rustig hoor.

In spanje is het vreselijk wat er in de verzorgingshuizen gebeurd. Willen deze bokker uit spanje dat? Tuurlijk niet. Vreselijk.

We willen dit allemaal niet. Laten we dat goed beseffen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:22

kiki1976 schreef:
MoniqueT, ik lees in 3 topics mee maar in alle verandert de sfeer idd en niet op een positieve manier.
Is gewoon niet leuk.
Maar er zitten er helaas een paar die hun mening bij een ander door de strot willen rammen, en daar val jij echt niet onder hoor!
Dus laat je niet wegjagen hier hoor

Giolli lief kaartje

Nogmaals het slechte komt in mensen boven
Aandacht willen hebben door schreeuwen liegen enz..
Juist in deze tijd moet je jeschouders er allemaal onder zettten, niet schreeuwen of op je punt blijven hameren..

Als je alles beter denkt te weten, de verkiezingen komen er aan

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:22

Huertecilla schreef:
De grote vraag is waarom is het NL beleid zo volslagen anders? Het is wel een dichtbevolkt land.
omdat ze van mening zijn dat een lockdown niet gaat helpen

Dat is dan tegen de ervaring van andere landen in.

Tweede vraag ; wordt medisch personeel écht niet getest zoals hier werd opgemerkt?
alleen bij klachen

Slechts zo´n 20% ontwikklet symptomen. De overige 80% is wel besmettelijk.

Derde; waarom staat NL met 3 herstelden in de data?
testen te kort en die besteden ze liever om te kijken of mensen wel wel of niet hebben. Heeft naar mijn mening ook meer prio

Weer dat geclaimde testen tekort en een volstrekt onbruikbaar gegeven in de tabellen.

Sterkte Y;(

Wij bedenken de regels niet hè. Het is volgens mij duidelijk wat jou mening is.

Ja ik zou ook graag willen dat je kan testen alla zwangerschapstesten. Helaas is dat niet zo.

We weten niet waarom er niet getest wordt. Dit zouden we kunnen uitzoeken, maar waar moeten we zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:25

OK, dan toch nog een buitenlandse bijdrage. Wij zijn net terug uit Amerika en ik ben zo verbaasd geweest over de enorme openlijke steun voor Trump in Florida. Zowel in het rijke zuiden als in het arme noorden, maar vooral daar waar je denkt dat mensen echt niks hebben. Hij geeft ze blijkbaar hoop, hoewel ik eerder bang ben dat dat valse hoop is.

Ja, natuurlijk zijn ze daar bang voor meer doden door de economie dan door het virus. Maar dat geeft ook aan hoe verrot hun economie in elkaar zit. Mensen die drie banen moet werken om rond te komen, oudjes van 80 in de supermarkt achter de kassa, heel veel mensen die zich geen ziektekostenverzekering kunnen veroorloven. De meest kwetsbaren in de samenleving kunnen geofferd worden.

Daarentegen mijn ogen uitgekeken naar de ongelofelijke rijkdom op veel plaatsen, echt bizar grote landgoederen met boten waar je hier tien huizen voor kan kopen aan de steiger, hele steden gebouwd voor senioren waar ze met golfkarretjes over paden crossen die naast de wegen een heel netwerk door de stad vormen en zo nog veel meer. Daar wonen wel veel ouderen, maar die kunnen zich ook zorg veroorloven.

Ik heb Amerikaanse vrienden, al bijna 40 jaar, zwaar kerkelijk, heel sociaal, maar vanwege hun geloof én business ook zeer pro-Trump. Hun bedrijf draait op goedkoop personeel, 150 Mexicanen is niks. Ik heb ze gesnoozed op Facebook, ik kan hun berichten gewoon niet aanzien op dit moment, hoeveel ik ook van ze hou.

Amerika is een land van enorme tegenstellingen en uitersten en ik ben heel benieuwd wat daar gaat gebeuren ... als ik naar onze eigen aandelen kijk, wil ik die economie ook vandaag nog aan de gang, maar ik blijf toch liever gewoon leven met het hele gezin en alle lieve mensen om ons heen.

Bedankt voor de steun mensen, ik blijf nog even!

O ja, ik kom dus al 35 jaar in de USA en in heel veel verschillende streken; dit is niet gebaseerd op 3 weken Florida.

Loretta

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:43

Het gebied in Nederland waar nog weinig Corona heerst kan natuurlijk niet achterblijven. Daar gaan deze kampeerders wel even voor zorgen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220501/C ... 5IQGvhbJOM

Zou dit gedrag ook in de modellen van het RIVM meegenomen zijn vraag ik mij nu af?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:44

In Europa wordt ook hoop gegeven die zeer waarschijnlijk onrealistisch is, of denkt hier de meerderheid dat de lock downs in Italië en Spanje niet meer verlengd gaan worden?
Ik verbaas mij er over dat er mensen in Nederland zijn die denken dat hier in Nederland de maatregelen vanaf 6 april zullen versoepelen.
Hoop doet leven zullen wij maar zeggen.
Nadeel van trump is dat hij glashard zou zeggen dat na datum x alle maatregelen over zijn en wanneer die datum komt ontkend hij bij hoog en laag dat hij het ooit gezegd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:47

Loretta schreef:
Het gebied in Nederland waar nog weinig Corona heerst kan natuurlijk niet achterblijven. Daar gaan deze kampeerders wel even voor zorgen.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220501/C ... 5IQGvhbJOM

Zou dit gedrag ook in de modellen van het RIVM meegenomen zijn vraag ik mij nu af?

Whahaha. We keken op de kaart waar nog weinig besmettingen waren :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-20 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:48

cobiie schreef:
In Europa wordt ook hoop gegeven die zeer waarschijnlijk onrealistisch is, of denkt hier de meerderheid dat de lock downs in Italië en Spanje niet meer verlengd gaan worden?
Ik verbaas mij er over dat er mensen in Nederland zijn die denken dat hier in Nederland de maatregelen vanaf 6 april zullen versoepelen.
Hoop doet leven zullen wij maar zeggen.
Nadeel van trump is dat hij glashard zou zeggen dat na datum x alle maatregelen over zijn en wanneer die datum komt ontkend hij bij hoog en laag dat hij het ooit gezegd heeft.

Joh, er zijn echt genoeg mensen die geen idee hebben wat er zich in de wereld afspeelt hoor. Als 6 april wordt voorgehouden, gaan zij voor 6 april. Lijkt me lastig, steeds teleurgesteld worden, maar hee. Dat is hun eigen probleem :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:49

Ik ben wel bijzonder klaar met valse hoop.

Zeg gewoon eerlijk dat je het allemaal niet weet, dat het allemaal niet duidelijk is.

Heb nu zoveel woorden vanuit de politiek gehoord die later weer ingetrokken zijn.

Ik verwacht ook zeker niet dat de maatregelen 6 april versoepeld gaan worden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:54

cobiie schreef:
<knip.

Zoals het nu lijkt in Nederland worden er aanstaande dinsdag weer update gegeven over de maatregelen zoals ze nu gelden tot 6 april.
In het journaal of rtl nieuws lieten ze al door sijpelen dat de verwachting is dat de maatregelen voor scholen en horeca verlengd worden.
Voor evenementen gelden sowieso beperkingen tot 1 juni.

Ik verwacht zelf dat maatregelen strenger worden.
Ik verwacht dat recreatie sector helemaal dichtgaat.
En dat handhaving en beboeten op naleving van de maatregelen strikter wordt en boa’s en gemeenten meer bevoegdheden zullen krijgen.