Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lon schreef:Even een ruime week terug naar de toespraak van Rutte, "we moeten op basis van 50% van de informatie, 100% van de maatregelen nemen."
Niemand ter wereld heeft de wijsheid over COVID-19 in pacht, daar is het virus te nieuw voor. In Nederland worden beslissingen genomen op basis van de informatie die beschikbaar op het moment dat de knoop doorgehakt moet worden. Deskundigen hebben meermaals verteld dat die informatie inclusief de beschikbare informatie uit China, Italië, Spanje (etc.), van de WHO én kennis over de Nederlandse situatie is en er wordt uitvoerig gewikt en gewogen.
Zowel deskundigen als kabinet geven aan dat de beschikbare informatie onvolledig is, dat dit onzekerheden veroorzaakt (en verschillen in mening tussen deskundigen), maar uiteindelijk moeten er toch besluiten genomen worden. De garantie vooraf dat de best mogelijke besluiten genomen worden bestaat in deze situatie helaas niet, maar we moeten nu handelen.
Volg de maatregelen op, als je voor jezelf strenger wilt zijn is daar niets op tegen, en als je wetenschappelijk onderbouwde plannen voor verbetering van methodiek en beleid hebt staat het RIVM daar voor open. Ik hoop dat mw. Hertzberger binnenkort mailt of belt (of dat al gedaan heeft) met haar voorstel om het probleem met de testcapaciteit op te lossen.
Suzanne F. schreef:Ik zag net op het nieuws iets over de situatie in Amerika. Daar gaat het dus echt over het brengen van offers voor de economie. Er waren mensen die zeiden dat de oude mensen het prima zelf redden en dat de economie niet ten gronde moest worden gericht daarvoor. Een ander zei weer dat er geen prijskaartje hing aan mensenlevens en dat het redden van levens altijd voorop moest blijven staan. Heftige fundamentele discussies hoor.
Trump wil de economie weer op volle toeren hebben met Pasen. Dat is over 18 dagen.....
MoniqueT schreef:Ik heb vanaf het begin met plezier in dit topic gezeten, maar vind de toon nu wel erg zuur worden bij velen. Ik trek me maar terug, want hier in Spanje weten we inderdaad niks van Nederland. O ja, ik heb er drie kinderen met aanhang en wat kleinkinderen én kan via internet en Canal Digitaal alles volgen, maar ok, Spanje.
Ik heb nergens gezegd dat het hier beter gaat, de situatie is totaal niet te vergelijken. Ik ben alleen heel blij met een lief Spaans vriendinnetje wat net hier met onze medicatie voor een maand voor de deur stond, ongevraagd, meegebracht van de apotheek.
Tot zover ...
Giolli schreef:Omdat de toon zuur lijkt te worden wil ik wel wat leuks laten zien hoor.![]()
Ik mis mijn mama héél erg.![]()
Maar ik werk in de zorg en mijn man in een supermarkt.
Mijn moeder is mantelzorger voor mijn oma dus het is beter dat we elkaar even niet zien.
[ [url=m/OSD2Wd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Haf0ts.jpg]Afbeelding[/url] ]
Joman schreef:MoniqueT schreef:Ik heb vanaf het begin met plezier in dit topic gezeten, maar vind de toon nu wel erg zuur worden bij velen. Ik trek me maar terug, want hier in Spanje weten we inderdaad niks van Nederland. O ja, ik heb er drie kinderen met aanhang en wat kleinkinderen én kan via internet en Canal Digitaal alles volgen, maar ok, Spanje.
Ik heb nergens gezegd dat het hier beter gaat, de situatie is totaal niet te vergelijken. Ik ben alleen heel blij met een lief Spaans vriendinnetje wat net hier met onze medicatie voor een maand voor de deur stond, ongevraagd, meegebracht van de apotheek.
Tot zover ...
Volgens mij geeft niemand af op jou hoor.
Ik hoop dat je blijft, want ik vind het wel interessant om verhalen uit eerste hand te horen over Spanje
Joman schreef:MoniqueT schreef:Ik heb vanaf het begin met plezier in dit topic gezeten, maar vind de toon nu wel erg zuur worden bij velen. Ik trek me maar terug, want hier in Spanje weten we inderdaad niks van Nederland. O ja, ik heb er drie kinderen met aanhang en wat kleinkinderen én kan via internet en Canal Digitaal alles volgen, maar ok, Spanje.
Tot zover ...
Volgens mij geeft niemand af op jou hoor.
Ik hoop dat je blijft, want ik vind het wel interessant om verhalen uit eerste hand te horen over Spanje
Echwel schreef:Volgens een vriend van mij in Florida is Trump een groter gevaar dan het virus.
Giolli schattig
Monique jij verteld intressante dingen.
Voor de rest het is net als met paardrijden en stuurlui aan de wal.
kiki1976 schreef:MoniqueT, ik lees in 3 topics mee maar in alle verandert de sfeer idd en niet op een positieve manier.
Is gewoon niet leuk.
Maar er zitten er helaas een paar die hun mening bij een ander door de strot willen rammen, en daar val jij echt niet onder hoor!
Dus laat je niet wegjagen hier hoor
Giolli lief kaartje
Huertecilla schreef:De grote vraag is waarom is het NL beleid zo volslagen anders? Het is wel een dichtbevolkt land.
omdat ze van mening zijn dat een lockdown niet gaat helpen
Dat is dan tegen de ervaring van andere landen in.
Tweede vraag ; wordt medisch personeel écht niet getest zoals hier werd opgemerkt?
alleen bij klachen
Slechts zo´n 20% ontwikklet symptomen. De overige 80% is wel besmettelijk.
Derde; waarom staat NL met 3 herstelden in de data?
testen te kort en die besteden ze liever om te kijken of mensen wel wel of niet hebben. Heeft naar mijn mening ook meer prio
Weer dat geclaimde testen tekort en een volstrekt onbruikbaar gegeven in de tabellen.
Sterkte
Loretta schreef:Het gebied in Nederland waar nog weinig Corona heerst kan natuurlijk niet achterblijven. Daar gaan deze kampeerders wel even voor zorgen.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220501/C ... 5IQGvhbJOM
Zou dit gedrag ook in de modellen van het RIVM meegenomen zijn vraag ik mij nu af?
cobiie schreef:In Europa wordt ook hoop gegeven die zeer waarschijnlijk onrealistisch is, of denkt hier de meerderheid dat de lock downs in Italië en Spanje niet meer verlengd gaan worden?
Ik verbaas mij er over dat er mensen in Nederland zijn die denken dat hier in Nederland de maatregelen vanaf 6 april zullen versoepelen.
Hoop doet leven zullen wij maar zeggen.
Nadeel van trump is dat hij glashard zou zeggen dat na datum x alle maatregelen over zijn en wanneer die datum komt ontkend hij bij hoog en laag dat hij het ooit gezegd heeft.
cobiie schreef:In Europa wordt ook hoop gegeven die zeer waarschijnlijk onrealistisch is, of denkt hier de meerderheid dat de lock downs in Italië en Spanje niet meer verlengd gaan worden?
Ik verbaas mij er over dat er mensen in Nederland zijn die denken dat hier in Nederland de maatregelen vanaf 6 april zullen versoepelen.
<knip.