Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:43

Dat soort mensen hebben toch hun rijbewijs bij een pakje boter gehad? :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:03

Gisteren een camper die me niet liet invoegen op een korte invoegstrook naar een N-weg. Ik vind dat al een klote invoegstrook met de trailer, want die eerste bocht is zo scherp dat je er maar met 30 door kan. Meestal zit ik rond de 80 op het einde, maar hier was dus op het moment dat ik op het rechte stuk kwam een camper op 200 meter naar achteren. Dus ik optrekken, maar aan het einde zit die dan naast me als ze stevig 100 rijden. Dus heb maar tot 60 kunnen accelereren, omdat hij me er niet op liet en ik dus achter hem moest invoegen. Gelukkig lette ik op en reed er niks achter hem en was dat een mogelijkheid. Hij vond het wel nodig om naar me te toeteren op een niet zo vriendelijke manier, kennelijk een persoon met een hekel aan paardentrailers. Maar ik haat die oprit bij Hoogersmilde heel erg door die te korte invoegstrook voor een trailer. Maar ik ga alsnog liever daarlangs naar Diever dan dat ik vanaf Appelscha binnendoor moet rijden over al die smalle weggetjes.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:10

Jorex wat een hork van een bestuurder.
Sommige invoegstroken zijn serieus te kort om goed snelheid te kunnen maken.
Dus dan je naar links (als het kan) om mensen er op te laten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:23

Ik zit wel eens aan de andere kant.
Oudere camper, die niet heel vlot op gang komt.

Autos op invoegstrook die er per se voor willen.

Zeker als het druk is, en ik iets kort achter me heb én iets links naast me, kan ik nauwelijks iets.

Versnellen gaat niet, uitwijken naar links niet, afremmen (vanuit 90) met een bumperklever achter me, óf mensen die héél strak achter me aan het invoegen zijn, is ook niet safe.

Overigens ben ik normaal gesproken heel hoffelijk tegen paardentrailers en vrachtwagens, juist omdat ik weet hoe het is om met een 'niet snel vlot personenautootje' te rijden.
Trailer zelf ook veel mee gereden, vrachtwagen niet maar dus wel met een oudere camper diesel (uit 1990...)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 13:30

Luuntje dat stuk is helaas ook nog eens 1 baans dus opzij naar links konden ze niet. Maar goed was blij dat er niks achter hun zat, dus ik kon met 60-70 ook erachter invoegen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 19:07

Bij eenbaans opzij gaan is niet verstandig :n .
Gelukkig kon je daarna wel invoegen.

Ik had langzaam verkeer op de weg vandaag.
Standaard op zondag. Gelukkig hoefde ik niet ver.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 12:48

Op een 80km weg, zonder waarschuwingsborden staan er medewerkers van de groenvoorziening in een onoverzichtelijke bocht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 14:51

Oja handig, die zijn levensmoe :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:53

Dat is linke soep FrNo... Daar zou ik wel een telefoontje of een mailtje over naar de groenvoorziening doen. Zij willen toch ook graag dat hun medewerkers veilig kunnen werken?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 15:29

Een flapdrol die zo de weg op draaide vanaf een tankstation. Waar ik net met 70 (België, toegestane snelheid daar) aan kwam. Gelukkig zijn remmen en toeter in de de auto van mijn dochter prima in orde….
Joh kijk voor je de weg opdraait, hartstikke overzichtelijk punt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:37

Er was vanmorgen op de A2 een ongeluk gebeurt had ik begrepen en ik dacht laat ik eens binnendoor naar mijn werk te gaan..

Heb denk ik wel 15 auto's voorbij heb zien komen over een weg van 5km lang,
en ze reden allemaal geen 60 ik stond op bijna iedere bocht in de ankers niet voor 2 auto's
maar meteen een gehele stoet van zeker 3-5 auto's. :x

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:29

Mensen die niet weten hoe ze door de emstunnel moeten rijden -O-

Ik mag daar helaas niet inhalen. Maar had het echt graag gedaan...
Personenauto haalt mij in, remt af....
Tot zover prima.
Maar gaat vervolgens afremmen tot 60 ipv 80.
En ik mag niet links erlangs -O-
Gelukkig had ik de vrachtauto leeg, anders was naar boven komen iets zwaarder voor m'n daffie geweest

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:07

Mensen die op de rem trappen als er te veel water op het wegdek ligt {:)-:(

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:12

Loeky01 schreef:
Mensen die op de rem trappen als er te veel water op het wegdek ligt {:)-:(

Nou ja, aquaplaning is ook niet grappig :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:18

Nee, maar je kunt bij een nat wegdek beter je gas loslaten dan op de rem trappen :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:00

Nee het is zeker niet grappig maar als je vol op de rem gaat is de kans nog veeel groter dat je de auto verliest dan wanneer je dat niet doet. Dus dat was mijn ergernis

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:04

Haha, maar als ik bij heel heftige regen vertraag tot zeg 60 of 70 om met mijn heel oude dieselcamper zonder luxe sensoren en assist etcetera gied controle te kunnen houden,
Raken andere weggebruikers ook geiiriteerd :+

Je kunt het met een trager ouder voertuig nooit goed doen geloof ik.

En dus doe ik maar wat ik het veiligst acht binnen de capaciteiten van mijn voertuig :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:23

Veel van dit soort ergenissen hebben ook te maken met haast denk ik en graag willen doorrijden.
Zolang er niet geslipt wordt of zo, of abrupt vol op de rem wordt gegaan valt het wel mee, vind ik.
En nee ik rem nooit maar laat altijd het gas los en rijd net zo hard als dat ik veilig acht en doe niet mee aan dat gescheur als het echt wel door regent. Nederland heeft fijn asfalt maar in andere landen is dit vaak minder.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:23

Ik was vandaag een ergenis voor mede weggebruikers -O-
Net na 8 uur moest ik in een flauwe bocht via links achteruit een erf op.
En ik kreeg t verdorie niet voorelkaar -O-
Uiteindelijk ben ik eerst nog ff weg gereden omdat ik al best lang de hele straat blokkeerde om vervolgens bij de supermarkt te draaien en daarna perfect via rechts er zonder problemen wel achteruit kan inrijden -O-
Het roodgemarkeerde stuk liggen dikke sierstenen. Dus daar kan ik echt niet overheenAfbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:36

Als je niet over dat rode kan, is het via links ook best een lastige bocht als ik het zo zie ja, zelfs als je de andere weghelft meeneemt :x Erf ook te klein om te kunnen draaien?

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:40

Ik heb beide helften idd gebruikt. Zowel toen ik over links als over rechts wou.

En ehm ja.... t erf is krap. Alleen achteruit was mogelijk en op het laatst rechts om de schuur heen moest ik hem ook nog een x naar voor links trekken omdat het bijna niet paste...
Ook een stuk gras mee genomen. Maar dat is niet zo dramatisch

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 11:44

Gisteren een mevrouw die dusdanig druk in de auto bezig was op de snelweg, dat ze mij niet had gezien op de linkerbaan en mij hierin flink afsneed, mijn sein signalen en getoeter niet had gehoord. Want ze vond haar auto van binnen schoonmaken belangrijker dan bezig zijn met auto rijden. Even haar schoonmaakdoekjes in sprayen, stuur, stoel, dashboard etc schoonmaken. Ze heeft echt niets van haar omgeving mee gekregen, tot ergernis van vele bestuurders.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:11

Ik had net een wtf moment en ik zit nog te trillen. Gelukkig sprong een meneeer die naast me stond te tanken tussen de woeste dolle stier en mij. %) :? :x

Ik stond te tanken, de man naast me ook. Het gaat niet heel snel kwa brandstof afgifte dus iedereen is wat langer bezig. Hoor ik piepende banden en wringt een peperdure spaanse auto zich tussen mijn camper en de man naast me om voor de meneer te gaan staan. Rijdt daar de neus al bijna van af. De man naast me maakte er al een opmerking over.

Zwaait de portier open komt er een Peter Gillis achtige grote dikke man al vloekend en schreeuwend en scheldend in plat brabants de auto uitstormen op me af. %) ik ben voor ziektes prostituees en nog veel meer fraais uitgemaakt terwijl hij op me af bleef stormen. De man naast me liet zijn tankpistool even los om er tussen te springen gelukkig.

Wat was er aan de hand? Met uitstappen moet ik een klein opstapje uitschuiven om er uit te komen. Bij instappen gaat deze weer in. Uitstapje is kleiner dan de breedte van mijn buitenspiegel. Maar kennelijk voldoende reden om zo te keer te gaan. Hij passeerde mijn camper op ruim een meter dus hij kwam ook niet eens in de buurt. Had hij dat wel gedaan had hij de buitenspiegel eraf gereden.

Maar zelfs de woorden van de maan naast me met ze moet nog instappen hielpen niks. Hij bleef maar schelden maar ging goddank terug om te tanken. We hebben hem maar eerst laten betalen. Pff wat een gek %) 8)7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:45

Wat een nare ervaring Karuna. Bedreigend zoiets. Daar zou ik toch ook wel wat van de leg over zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 19:27

Poeh Karuna dat is echt heel erg schrikken zeg, gelukkig dat die man naast je voor je op kwam om erger te voorkomen.