Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:14

Ik heb nu voor het eerst wat vreemds bij marktplaats. Ik maak er niet zoveel gebruik van maar meest loopt het ook gewoon normaal. Maar nu product staat gratis aangeboden. Ook in de advertentie tekst. Maar als ik zeg te willen ophalen komt de vraag wat wil je ervoor betalen. :') aangezien ik vrij vlot offline was gister en pas later weer online vandaag. Was er tussendoor ook al een vinnige reactie gekomen omdat ik nog geen antwoord had gegeven. 21.15 en 8.35 _O-

Heb vriendelijk bedankt als gratis een foutje was in de advertentie en haar succes gewenst met de verkoop. Temeer omdat ik al had aangegeven pas in het weekend vervoer te hebben en niet vanavond kan ophalen wat ze daarna voorsteld.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:18

Ben ik nu heel onredelijk dat iemand zijn deken terug mag sturen en bedrag exclusief verzenden terug krijg. Volgens mij moet je bij een winkel ook zelf de verzendkosten betalen als je terug stuur.

Iedereen is tevreden op 1 persoon na en totaal 5 pakketten met dekens verzonden. {:)-:(

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:33

Marcella schreef:
Ben ik nu heel onredelijk dat iemand zijn deken terug mag sturen en bedrag exclusief verzenden terug krijg. Volgens mij moet je bij een winkel ook zelf de verzendkosten betalen als je terug stuur.

Iedereen is tevreden op 1 persoon na en totaal 5 pakketten met dekens verzonden. {:)-:(

Nee is logisch. Anders had die persoon naar de winkel moeten gaan (als het weer kan ;-)). Ik vind het al heel redelijk dat iemand het terug mag sturen, want dat hoef je niet eens te doen.

Maar zij betaalt toch sowieso de verzendkosten als ze het terug stuurt?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:35

Altijd op voorhand afspraken daarover maken als je van plan bent retour toe te laten. Heb je het als zijnde winkel of particulier verkocht? Een webshop mag de retourkosten op kosten van de koper laten doorgaan, mits de koper dit op voorhand kon weten (algemene voorwaarden en retourbeleid duidelijk op de website publiceren).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:39

Ja en die verzendkosten wil ze ook terug. En heeft ze zonder overleg deken te reparatie opgestuurd, want hij zou stuk zijn.

Nu wil ze reparatie kosten dat ik die betaal en dreig nu om alles op facebook te zetten.

Krijg een raar gevoel bij en dan ook nog tikkie sturen voor de reparatie kosten.

Rennie89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:44

Wauw, die had van mij naar het geld kunnen fluiten dan. Jij bent geen winkel toch? Wat verwacht zij?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:53

Blijkbaar meer dan over de topservice, want ga nu op facebook gegooid worden als oplichter. Zal ze vast niet volledige verhaal vermelden. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:42

Dus jij verkoopt particulier een deken. Die is niet naar wens dus stuurt ze zonder overleg naar een hersteldienst en dan nadien nog terug naar jou, en gaat dan én de herstelkosten opeisen én alle verzendkosten en aankoopkosten retour? Zonder overleg?

Nou, die zou toch mooi mogen ophoepelen... Particulier is toch verkocht = verkocht? Je hoeft toch geen retourdienst aan te bieden? Hoeveel tijd zit er allemaal tussen trouwens en wat heeft ze dan laten herstellen?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:43

Als ze dat toch gaat doen, dan zou ik gewoon afkappen met verkocht = verkocht ipv half toegeven maar nog steeds heel door het slijk gehaald. Als ze je letterlijk bij naam noemt, sta je wel in je recht om daar verder mee te gaan in zulk geval.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:51

Heb ook een keer zoiets gehad. Ik gaf aan dat ze het mocht terugsturen. Maar dat deed ze niet want ze wilde eerst haar geld terug. Uiteindelijk 50 % teruggestort na een heel drama maar heb het product nooit teruggezien. Ik was een oplichter zei ze en ze stuurde het pas terug als ze het hele bedrag terug had. Gelukkig niet gedaan want dan had ik alles kwijt geweest gok ik zomaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:58

Suzanne F. schreef:
Heb ook een keer zoiets gehad. Ik gaf aan dat ze het mocht terugsturen. Maar dat deed ze niet want ze wilde eerst haar geld terug. Uiteindelijk 50 % teruggestort na een heel drama maar heb het product nooit teruggezien. Ik was een oplichter zei ze en ze stuurde het pas terug als ze het hele bedrag terug had. Gelukkig niet gedaan want dan had ik alles kwijt geweest gok ik zomaar.

En daar ben dus ook wel een beetje bang voor dat om een oplichter gaat zeker na dat tikkie dat ze zo rap stuurde.

Heb zover als dat ik weet ook een deken verkocht dat 100% waterdicht is.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 18-12-20 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:59

Echt netjes dat jullie nog terug laten sturen.
Bij mij is verkocht ook verkocht. Als je het product eerst wil zien mag je het altijd op komen halen.

Wat ik wel doe is de producten super grondig inspecteren en ieder mankementje vermelden in de advertentie. Ik heb eigenlijk nog nooit een klacht gehad dat het product niet zoals omschreven was.

Maar goed, de oplichters zeggen waarschijnlijk dat iets kapot is terwijl dat niet zo is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:00

En zei zeg dus dat deken kapot is wat naar mijn weten niet zo is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:01

Verkocht is hier ook verkocht. Ga niet beginnen aan terug sturen. Als ze hem niet willen dan moeten ze het zelf maar weer verkopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:01

Marcella schreef:
En zei zeg dus dat deken kapot is wat naar mijn weten niet zo is.

Dan heb je idd kans met een oplichter te maken te hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:02

Ik heb hier gratis rijlaarzen staan maar krijg er alleen hele vage berichtjes op van mannen.
Die durf ik ze toch niet te laten ophalen eigenlijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:08

Vind het ook heel raar dat ze de deken ook direct zonder goed overleg laat maken. Lijk mij ook dat je eerst zorg dat beide partijen akkoord gaan en dan laten maken.

Zou ik ook niet aandurven om die laarzen op te laten halen hoor Suzanne F. := Heb je niet ergens een straat met een glas/papier/afval bak waar een nummer op staat op een hoek van de straat. Laarzen in een tas daar neerzetten en op laten halen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:28

maar wat is laten maken dan? Terug laten waterdicht maken met product? Of effectief ergens een scheur of naad laten herstellen?

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:35

Ik zou daar niet eens een discussie over aangaan. Verkocht = verkocht. Niet terugsturen, niks betalen. Jij hebt je plicht gedaan en met goed geweten een nette deken verkocht (hoop ik :D ), dat zij geld terug wil en het heeft laten maken is imo echt onzin.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:36

Zou een gat erin zitten.

Maar gelukkig ook nog positieve ervaringen. En zelfs van de persoon die de 3 zweetdeken + rhino uitrijdeken gekocht heeft compliment gekregen. Vandaag iemand die hoofdstel kwam ophalen en gelijk laatste restje spullen overgenomen heeft. Moet de uitnodiging dat als ik een keer zin heb dan mocht ik wel langs komen (zo balen van mijn gezondheid). <3

Als de deken echt zo kapot geweest was had ik die nog niet eens verkocht, maar of beneden in de container gegooid of aan paarden vriendin met sloopgrage paarden gegeven. :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:51

Ik ben mijn 10 euro voor het hondentuig kwijt, ik ga mijn telefoonnummer er van af halen zo dat ze niet meer kunnen appen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:59

marleen_usar schreef:
Ik ben mijn 10 euro voor het hondentuig kwijt, ik ga mijn telefoonnummer er van af halen zo dat ze niet meer kunnen appen.

Jij bent de koper toch? Dan begrijp ik je reactie niet, je wil toch juist graag dat ze nog iets laten weten?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:02

Ik heb ook een week moeten wachten op verschillende pakketten. Het is superdruk nu, daar kan de verkoper niet veel aan doen.
Heb je een track & trace code ontvangen, Marleen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:03

Ik kocht iets en ik betaalde 10 euro, maar ik heb niks gekregen. En er wordt niet gereageerd op mijn wats app berichten. Ze reageren vaker via wats app want dan kan Marktplaats ze niks maken. Daarom wil ik mijn nummer weg halen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:08

Denk dat je rekening moet houden dat iets minimaal 1 week onderweg gaat zijn. Blokker zat ook met heel veel pakketten die niet opgehaald zijn door post.nl. En die zullen echt niet de enige zijn. Stond ook heel raar te kijken toen ik gisteren een pakket al kreeg die ik eigenlijk nog lang niet verwacht had.