Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Princess_ schreef:Britta31 schreef:Als iemand is gescheiden en de vrouw een nieuwe vriend heeft is dat toch niet de stiefvader van haar kinderen?Een stiefvader heb je toch alleen als je echte vader overleden is en je moeder een nieuwe partner heeft?
Hoe zou jij het willen noemen in de eerste situatie dan?
Divers schreef:Ik dacht dat 'stief' officieel alleen na trouwen is.
Divers schreef:Ik dacht dat 'stief' officieel alleen na trouwen is.
Captain schreef:Weet iemand of een verhuurder van een appartementencomplex verplicht is naamplaatjes te leveren of dat je dat zelf moet doen? Ik zit even met een principe kwestie.
Britta31 schreef:Als iemand is gescheiden en de vrouw een nieuwe vriend heeft is dat toch niet de stiefvader van haar kinderen?Een stiefvader heb je toch alleen als je echte vader overleden is en je moeder een nieuwe partner heeft?
Janine1990 schreef:Hoe zit het met opticiens? Ik zou volgende maand een nieuwe bril moeten, maar merk dat mijn ogen flink achteruit gaan. Nog niet onveilig, hooguit vermoeiend.
Dat betekent geen bril op recept, maar opnieuw laten meten. Mogelijk weer met oogarts erbij.
poes schreef:Of plusmama
Captain schreef:Weet iemand of een verhuurder van een appartementencomplex verplicht is naamplaatjes te leveren of dat je dat zelf moet doen? Ik zit even met een principe kwestie.
oomens schreef:poes schreef:Of plusmama
Dat klinkt eerder als iemand die een paar maatjes meer heeft, en kinderen. Waarom worden dat soort jeuktermen ('plus-', 'bonus-') bedacht als er al een woord voor is dat de lading perfect dekt?
'Stief-' = 'nieuwe partner van de ouder' / 'kind van de nieuwe partner'.
Dat de redenen om een nieuwe partner te krijgen in de loop der tijd veranderen (partner hoeft niet meer eerst dood voordat hertrouwen geaccepteerd is), of dat het trouwen geen absolute must meer is voordat iemand als (vaste) partner gezien wordt, dat doet daar toch verder niets aan af?