Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:27

Cemlys schreef:
pmarena schreef:
Cemlys: https://www.ziloen.nl/?s=katoen+wol+zij ... pe=product

Sinds dit jaar maakt Cosilana de T-shirtjes (met korte mouwen) niet alleen in wit en blauw, maar ook in groen :+: Jammer genoeg dus niet in net zoveel kleuren als de rompers & longsleeves.

Het zijn zulke mooie zachte kleuren :+:

Wij hebben de longsleeves in blauw, blauw met streepjes, bruin, bruin met streepjes, groen en ook een paar witte om een keer in de verf te zetten, daar wil ik dan o.a. petrol en goudgeel / goudbruin van maken :)

Net gekeken en de longsleeves die we hebben zijn inderdaaf wol/zijde/katoen. Heerlijk zijn ze dus. Alleen zijn de grootste maatjes alweer bijna uitverkocht in korte mouw zag ik gister

Zijn vast nog wel in een andere winkel te vinden of bij Cosilana na te bestellen denk ik? Ik heb een paar weken geleden nog een grote bestelling geplaatst, bij een bestelwaarde van boven de 200 euro krijg ik 30% korting dus elke seizoenswissel ga ik door de kast en kijk ik wat ik nog nodig heb. Dat doen een paar andere wol-liefhebbers uit de buurt ook, die geven door wat ze willen en dan komen we samen wel aan dat bedrag :D

Heb dus een fijn stapeltje liggen in maat 104 en 116 nu. Met alle 3 de kleuren T-shirtjes met korte mouw erbij :j Oh wacht, dat shirtje hebben ze als 4e kleur ook nog in roze natuurlijk, maar die koop ik niet voor een kerel.

Maar de voorraad van Cosilana is wisselend. Ik wilde ook graag een paar wol-zijde colshirtjes erbij maar daar hadden ze er toen maar 1 van -O- Er werd toen gezegd dat ze de verwachting hadden dat rond deze tijd alles weer leverbaar zou zijn.

Maar de leveranciers hebben schijnbaar moeite om aan materialen te komen. Ik wacht ook al maanden / half jaar op een 100% wollen Reiff bodywarmertje... dat wordt elke keer uitgesteld door gebrek aan materiaal, dat ze de productie nog niet kunnen beginnen. Gelukkig koop ik ruim vooruit en past zijn huidige maat 104 nog prima :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:36

Let wel op je wasmachine. Er zijn een heel aantal wasmachines waarin je prima je wol en wolzijde producten kunt wassen, maar je moet zeker weten dat hij geen temperatuursverschillen veroorzaakt tijdens het wassen en spoelen.

Heb toch al nare ervaringen gezien met mensen die dáchten het wel aan te durven, en vervolgens met een vervilte draagdoek zaten -O-

Eerst testen met een goedkoper, eenvoudiger item, zou ik zeggen. Scheelt wel dat shirtjes en maillots niet vergelijkbaar zijn met draagdoeken, qua waarde, maar zou toch zonde zijn :)

Superwash vind ik in doeken trouwens echt veruit minder fijn dan gewone wol, voelt toch altijd of er een soort laagje overheen zit ofzo? Is dat met de kleertjes ook zo? Ze kunnen toch bijna niet dezelfde kwaliteiten hebben als pure wol, qua isolatie, zelfreiniging, etc. Als de vezels zijn gecoat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:50

Oeh dat is wel super pijnlijk, draagdoeken met wol zullen vast geen klein prijskaartje hebben gehad :(:)

Superwash is mijn ding ook niet. Het "zachte" is er af. Daarom vind ik het ook zo raar dat die Joha dingetjes niet gekrompen waren want die voelden niet aan als typisch superwash.

De Cosilana wol-zijde is veel krimpgevoeliger en ook de gebruikte KWZ is toch wel duidelijk iets kleiner dan de nieuwe, ik gebruik sommige dingen daarom graag een maatje groter. Het valt ook op dat de WZ meer neiging tot krimp heeft, en ook neiging heeft tot breed en kort worden.

Hier let ik er echt op dat ik het netjes zachtjes in vorm "trek" voordat ik het te drogen weg hang. En envelophalsjes netjes dichtmaken enzo. Als manlief de wolwas een keer ophangt dan droogt het echt helemaal verhabbezakt op -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-04-19 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:51

Joha superwash herken je aan de witte/grijze binnenkant in ieder geval een andere kleur dan de buitenkant, petit bateau heeft ook wolletjes met datzelfde. Owh en een draagdoek in de wasmachine zou ik nooit durven.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:00

Cemlys schreef:
litilaura schreef:
Ik ben super voorzichtig met al mijn wol, netjes op de hand met sheepish grinns en sonnet. Maar de cosilana wolzijdekatoen kan gewoon mee op de 40 graden was. Dit weet ik omdat een goede vriendin bewust alleen wolzijdekatoen koopt zodat het mee in de was kan, en het hier wel eens perongeluk gebeurd is en gewoon goed gaat. Ik zou het ook niet aanraden, maar er zijn natuurlijk mensen die geen wol willen omdat het zo delicaat is, daar is dit of joha superwash natuurlijk een goede oplossing voor want het vervilt in ieder geval niet.

Waarom zit ik de hele winter al middeleeuw die dingen te handwassen :? :')

Dit is précies de reden dat ik maar 2 wollen rompers heb. _O-

Keet

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:03

De wol van name it gaat hier gewoon de wasmachine in met de rest mee

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:05

Nu normale taal :D

Maar als je kind hebt wat snel verbrandt is dan zo'n cosilana shirt ook optie
( op het stand)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:15

Ik vind van wel, sowieso natuurlijk beter dan korte mouwen of in blootje laten lopen, of dan een veel broeieriger lange mouw shirtje van ander materiaal. Hier leven we in ieder geval echt in de KWZ in de zomer :+:

Maargoed in principe zijn er voor die specifieke strand situatie natuurlijk ook UV shirtjes :)

De Joha items die de 60 graden was prima overleefden hadden geen andere kleur binnenkant. Je hoort wel vaker spectaculaire was-overlevingsverhalen over Joha :P Ik heb er niet zoveel van. Van Name-It ook niet. Wel dat leuke autootjes shirt: https://otvennesla.no/assets/img/1024/1 ... image.jpeg

Maar de kragen zijn vaak zo ruim van Name-It shirtjes en rompers, dat vind ik wel jammer.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-04-19 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:18

M_i_R schreef:
[ [url=m/3r0iD9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij past hem eindelijk <3

stille meelezer onder een steen, waar is deze van? Heb je berichten net doorgespit maar kan hem niet vinden. Vindt hem echt geweldig en zou überhaupt willen dat ik wat meer modegevoel had zoals de meeste van jullie :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:21

UV shirtjes lijken me drama
Zag leuk badpakje met mouwen echter moet mijn kind vaak plassen en doet dat netjes op de wc ipv water

Maar zo'n badpak uit krijgen en weer aan lijkt me ook moeilijk

Mir iid gaaf pakje

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:23

Ik heb voor O een UV pak maar goed, hij draagt luiers.

Als hij straks zindelijk is, in de schaduw houden en vol in de sunblock zetten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:26

Je hebt ook losse broekjes en shirtjes :) dan gaat het makkelijker.
Hier overdekken we ongeveer de gehele tuin in de zomer en houden we de kinderen in de schaduw.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:27

Haha, alle wolverhalen laat ik even aan me voorbij gaan. Ik ben een slechte huisvrouw dus ik moet spullen hebben die niet eenvoudig het loodje leggen in de was.

Secricible: ik heb deze via de bokt fb al een tijd terug maar het is een spijkerpak van Tumble n Dry (jumpsuit Jung). Op de hanger lijkt het naar niks maar nav de foto's hier in dit topic (of het vorige denk ik eigenlijk al) toch gekocht. Mijn man vond het niks, tot hij hem vanmorgen aan had, die is ook helemaal om.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:28

Ja gaaf ding Mir!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:32

Ik moet zeggen dat zo'n UV pak me nog best meevalt, had het zweteriger verwacht :) Voor het strand als ze in het water gaan is dat natuurlijk wel een stuk handiger want dat is er echt voor gemaakt om nat te worden :j Dus we hebben daarvan gewoon een losse broekje en shirtje voor het strand.

Voor de rest veel in de schaduw houden, de KWZ longsleeves en zonnehoedje, favoriete zonnehoedjes zijn van zijde en linnen. Zonnebrillen en smeersels daar doen we eigenlijk niet of nauwelijks aan. Hebben wel een goede troep-vrije zonnebrand staan maar ik bedek liever dan dat ik smeer. Maar een ieder maakt daarin zijn eigen keuzes :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-04-19 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:33

Inderdaad :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:38

Wat lijkt je drama aan zo’n uv shirt tita?
Ik vind ze heerlijk voor op t strand en je hoeft niet zoveel in te smeren. (Een heel kind steeds insmeren vind ik dan weer ellendig :D)
Nu hoef ik alleen de halve armen, halve benen en gezicht in te smeren :)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:42

Mijn jongens hebben een nogal lage smelt temperatuur (hebben ze van mij, ik smelt ook boven de 24 graden :+ ).
Daarom in de zomer vaak weinig kleren aan en veel insmeren. Badje, zandbak en tuinbank staan standaard in de schaduw, maar onze tuin is nogal groot en we hebben dus ook heel veel zon.
Smeren, smeren, smeren en petjes en zonnebrillen op {:}

Voor strand wil ik wel gaan kijken naar uv shirtjes. Al gaan we daar niet vaak naar toe.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:52

Afbeelding
Hier was het 42 graden en gloeiend heet. Mijn zweetkikker vond het heerlijk in zijn UV pak. Die zweet momenteel al in alleen een thsirt maar vond het toen enorm fijn om zijn pak aan te hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:52

Wij wel, echt een voordeel van bij het strand wonen. Maar nemen altijd een tentje mee en huren stoelen en parasol.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:53

Ik ben normaal maar een stille meelezer hier, maar ik heb nu zelf ook een vraag.

Hoe/Waar/Wanneer hebben jullie de eerste schoentjes gekocht voor je kind?
Mijn zoon is nu 9,5 maanden. Loopt en kruipt nog niet, tijgert wel heel wat af. Ik heb het idee alsof het kruipen er aan zit te komen (kont komt omhoog enzo)

Zijn er speciale 'kruipschoentjes' oid met goede grip ofzo die hem een beetje meer vooruit kunnen helpen? Of gewoon nog de schoentjes achterwege laten?
Hij heeft nu vaak wel schoentjes aan als we gaan wandelen, maar dat zijn meer slofschoentjes voor de warmte.

En bij welke winkel zijn jullie dus geweest of hebben jullie besteld?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:55

Wij ook. Bolderwagen mee met stoelen en een plu :) maar gaan wel pas aan het einde van de middag

Schoentjes raden ze pas aan als ze 6 weken los lopen en ook buitenshuis gaan lopen :)
Op blote voeten lopen is heel erg goed voor de voetjes.

Voor kinderschoenen gaan wij naar een schoenenzaak waar de voetjes worden opgemeten en er advies wordt gegeven over de vorm van de voet en de pasvorm van de diverse merken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:59

Wij hadden sokken met profiel. Donsjes en Mockies voor de tussenfase, daarna bij Hatshoe gemeten en Falcotto's gekocht maar uiteindelijk loopt hij nu op Dr Martens en Vans. En komende zomer houden we de Vans er lekker in.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:02

Hier altijd dubbel op, insmeren en zonnehoedje of pet en t shirt en in de schaduw. In schaduw kan je ook lelijk verbranden.

Hier heeft [naam] bobuxsloefjes aan. Hij kruipt of liever sluipt ook nog maar dus meer als voldoende. Thuis kruipt hij vaak met blote voeten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:04

MarcoBorsato schreef:
Wij hadden sokken met profiel. Donsjes en Mockies voor de tussenfase, daarna bij Hatshoe gemeten en Falcotto's gekocht maar uiteindelijk loopt hij nu op Dr Martens en Vans. En komende zomer houden we de Vans er lekker in.

Van de winter krijgen ze hier beide Docs :+: denk dat ik zelf ook weer Docs ga proberen.
Vans zijn te breed voor gup, dus die heeft nu adidas, wit met zwarte strepen