Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:25

MarJon schreef:
Nayomie schreef:
Oh daar heb ik nog een leuke over, kuch.

Stond van de week op het station, te wachten tot de trein van het station af zou rijden. Springt me er zo'n tienermeisje met de domme kop even snel het spoor heen, terwijl de trein al begon te rijden (overgang zit daar max 6 meter van de trein af) en struikelt die oekel ook nog. Spoorbomen waren dicht, ze was over het hek geklommen en het spoor over gerend om haar bus te halen, die gewoon op de reizigers uit de trein wachtte :x

Wacht, welk station was dat? :Y) Ik heb precies hetzelfde meegemaakt deze week namelijk.

Feanwalden. Maar zal me niks verbazen als het nationale snuggere mensen week is :')

MarJon

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:26

Volgens mij was het dezelfde, maar het kan ook zijn dat we inmiddels in Hardegarijp waren. Dinsdagochtend?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:27

MarJon schreef:
Volgens mij was het dezelfde, maar het kan ook zijn dat we inmiddels in Hardegarijp waren. Dinsdagochtend?

Ja, klopt, dinsdagochtend :oo

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:29

Haha, dan zat ik ook in die trein! Was echt super dom van haar :=

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 00:00

Pff nou lekker dagje vandaag. Ik werk bij de railcatering, (echt superleuk werk trouwens dat terzijde :) ) en vandaag heb ik nou al voor de derde keer last van een storing.

De eerste was de loper langs het spoor in Gouda, daardoor was m'n trein uit Amersfoort naar Zwolle echt totaal leeg, dus dat is heel handig als je eten verkoopt #not.
Vervolgens ben ik in Lelystad en wordt mijn trein gecanceld en komt de volgende trein met 10 minuten vertraging binnenrijden.

Nu zit ik eindelijk in de trein naar huis en deze heeft last van een overwegstoring waardoor hij eerst ook gecanceld zou worden, maar nu is hij toch gaan rijden. Wel ruim een kwartier later en we moeten over elke overgang stapvoets.. Dus ondertussen staat de teller op ruim 30 minuten vertraging en we zijn er nog niet.

En ik wil zo graag naar m'n bed ;(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 10:06

Pfff ik zit weer vast op Brussel noord. Treinverkeer ligt door spoorlopers al weer een half uur plat. En moet op school raken. Ze zijn nu hele reeks treinen aan het afroepen die afgeschaft worden, waaronder de mijne.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:59

Afbeelding
Dit.. en dat dan nagenoeg iedere week. Meestal heeft de trein bij aankomst in Antwerpen 5 minuten vertraging, maar het resultaat is altijd dat ik mijn overstap (overstaptijd 20 minuten) in Rotterdam niet haal

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:00

Oeff, dat is ook geen gelukkige reis -O-

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:41

Femek2902 schreef:
Pff nou lekker dagje vandaag. Ik werk bij de railcatering, (echt superleuk werk trouwens dat terzijde :) ) en vandaag heb ik nou al voor de derde keer last van een storing.

De eerste was de loper langs het spoor in Gouda, daardoor was m'n trein uit Amersfoort naar Zwolle echt totaal leeg, dus dat is heel handig als je eten verkoopt #not.
Vervolgens ben ik in Lelystad en wordt mijn trein gecanceld en komt de volgende trein met 10 minuten vertraging binnenrijden.

Nu zit ik eindelijk in de trein naar huis en deze heeft last van een overwegstoring waardoor hij eerst ook gecanceld zou worden, maar nu is hij toch gaan rijden. Wel ruim een kwartier later en we moeten over elke overgang stapvoets.. Dus ondertussen staat de teller op ruim 30 minuten vertraging en we zijn er nog niet.

En ik wil zo graag naar m'n bed ;(

Wat leuk, ik ben niet de enige.
Ik stond op dat moment op de Unit in zwolle mijn geld te tellen, had zo veel medeleiden met iedereen die vast zat. Gelukkig kwam je nog thuis!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:52

De vrouw die naast me zit die 1. Haar huge koffer lekker laat staan waardoor ik geen beenruimte heb. Trein is overvol. Doe je koffer lekker op de daarvoor bestemde plek. 2. Ze vind dat ze ook wel de helft van mijn stoel mag hebben dus ze heeft een tas tussen mijn en haar stoel gezet zodat ik nog maar 2/3e van mn stoel heb. En maar lekker door haar blaadje bladeren. -:(- Zodra er plek is ga ik ergens anders zitten.

Ja, ik ben zo'n iemand die anderen niet op hun gedrag durf aan te spreken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:25

Ze hebben bij het vernieuwen van de tramhaltes en sporen niet gedacht aan de hokjes. Dus nu ben ik nat na een flinke regenbui en wachten ;(

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:42

Eske_B schreef:
Ze hebben bij het vernieuwen van de tramhaltes en sporen niet gedacht aan de hokjes. Dus nu ben ik nat na een flinke regenbui en wachten ;(

Daar hebben ze misschien juist wel aan gedacht, en er bewust van afgezien om die terug te plaatsen. Het zijn namelijk dure, vandalismegevoelige objecten die nauwelijks wat opleveren (als in: er zijn waarschijnlijk nauwelijks minder reizigers wanneer die hokjes er niet zijn).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:12

Ja zo rot is dat wachten in de regen zonder hokje! En dan in zo'n vieze klamme bus waar het al naar natte kleding stinkt :P
Hier staat er nog een flinke boom op de halte waar je dan soort van onder kan schuilen... Zodat je iig niet helemaal zeiknat regent.

(overigens staat hier wel een hokje, maar dat dakje is zo kort dat het eigenlijk geen nut heeft haha)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:15

oomens schreef:
Eske_B schreef:

Daar hebben ze misschien juist wel aan gedacht, en er bewust van afgezien om die terug te plaatsen. Het zijn namelijk dure, vandalismegevoelige objecten die nauwelijks wat opleveren (als in: er zijn waarschijnlijk nauwelijks minder reizigers wanneer die hokjes er niet zijn).

Goed punt... maar toch is het niet leuk :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:16

Ik heb ook geen paraplu, want ik loop met één kruk en dan heb ik helemaal geen handen meer vrij :') Soms heb ik geluk en staat er iemand met een paraplu op de halte waar ik bij mag staan :D (klein dorpje... dan heb je dat :P )

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 06:58

Ik vraag mij echt af wat er aan de hand is haha. Heb altijd de bus van 06.50 naar mijn werk en altijd is hij super rustig met maar een paar mensen erin. Nu is hij afgeladen vol en moet ik staan? Wat een gek iets op deze zaterdagochtend haha.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:47

Osianaa schreef:
Ik vraag mij echt af wat er aan de hand is haha. Heb altijd de bus van 06.50 naar mijn werk en altijd is hij super rustig met maar een paar mensen erin. Nu is hij afgeladen vol en moet ik staan? Wat een gek iets op deze zaterdagochtend haha.

Waarschijnlijk iets van een evenement of een groep die met z'n alleen ergens heen gaan

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:18

Osianaa schreef:

Of er zijn werkzaamheden op het treintraject en de NSbussen zijn overvol en stopt de reguliere bus ook op een station? Welk traject rijd de bus waar jij in zat?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:23

Pff afgelopen vrijdag wilde ik naar huis, van Antwerpen naar Nijkerk. Dus ik kom op het sation, rijdt de trein naar Amsterdam niet. :( Door een defecte goederentrein tussen Essen en Roosendaal. Uiteindelijk wel thuisgekomen gelukkig, om 20:30 ipv 18:30.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:47

Oh god, ik heb net de reis van utrecht naar hoorn gewaagd. Trein 1&3 had ik fijn een zitplaatsje, trein 2 was prop, prop en dan ook echt propvol. Een intercity van amsterdam centraal naar sloterdijk reed opeens niet bleek 2 minuten voor vertrektijd, dus dan lekker de sprinter in. Gelukkig maar 6 minuutjes maar echt, wat een hel. Doen we nooit meer, volgende keer pak ik de bus.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:02

Danielleeee_ schreef:
Pff afgelopen vrijdag wilde ik naar huis, van Antwerpen naar Nijkerk. Dus ik kom op het sation, rijdt de trein naar Amsterdam niet. :( Door een defecte goederentrein tussen Essen en Roosendaal. Uiteindelijk wel thuisgekomen gelukkig, om 20:30 ipv 18:30.

Weg terug naar Antwerpen was ook mooi. Weer een defecte trein :+ Maar deze reed gelukkig wel! Alleen met 30 minuten vertraging, maar dat was nog wel te doen :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:22

Ik ben best nerveus voor morgen. Trein ligt eruit en moet met de bus. Heb al extra tijd er vooruit getrokken maar ben toch nerveus :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:12

eclair98 schreef:
Ik ben best nerveus voor morgen. Trein ligt eruit en moet met de bus. Heb al extra tijd er vooruit getrokken maar ben toch nerveus :=

Als het gepland is, komt het wel goed joh! Gewoon ruim van tevoren vertrekken, want de bus doet er nu eenmaal langer over ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:06

Ik ben blij dat ik er vroeg was, hij ging 5 minuten eerder weg!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:19

DeEenhoorn schreef:
Oh god, ik heb net de reis van utrecht naar hoorn gewaagd. Trein 1&3 had ik fijn een zitplaatsje, trein 2 was prop, prop en dan ook echt propvol. Een intercity van amsterdam centraal naar sloterdijk reed opeens niet bleek 2 minuten voor vertrektijd, dus dan lekker de sprinter in. Gelukkig maar 6 minuutjes maar echt, wat een hel. Doen we nooit meer, volgende keer pak ik de bus.

Ik heb het omgekeerd gedaan, van Sloterdijknaar Centraal. Zelfde probleem. Ikheb een evenwicht probleem en moet me met 2 handen vasthouden. Maar mijn handen begonnen te slapen en toen de trein over de wissels reed viel ik om. Domino-effect! ;)