Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oomens schreef:Dat papiertje voor je brommer dan? Daarvoor zullen ze je toch echt ooit verteld hebben dat je met die brommer niet op wegen mag waar zo'n blauw vierkant bord-met-auto staat en waar ze met 100 (legaal) voorbij komen zoeven?
vanspeijk schreef:Nog een vraag: moet je officiers [of is het officieren?] als burger met hun officiële titel aanspreken, of mag je het ook gewoon houden op meneer/mevrouw?
EskeGirl schreef:Dankje
Met wandelen bedoel ik btw echt aan een touwtje, niet als in buitenrit.
Met buitenrit ga ik, tot ik bij een ruiterpad ben, ook het meest over het fietspad. Het wordt gedoogd en is gewoon veiliger dan midden op een (ietwat smalle) weg waar het gros als een gek rijdt of enge vrachtwagens voorbij komen.
Janneke2 schreef:EskeGirl schreef:Dankje
Met wandelen bedoel ik btw echt aan een touwtje, niet als in buitenrit.
Met buitenrit ga ik, tot ik bij een ruiterpad ben, ook het meest over het fietspad. Het wordt gedoogd en is gewoon veiliger dan midden op een (ietwat smalle) weg waar het gros als een gek rijdt of enge vrachtwagens voorbij komen.
...hier vlakbij is een provinciale weg (bekend als racebaan) met een fietspad en een grasstrook er tussen.
Naar de letter van de wet zou je zowel als ruiter als als berijder van een brede bakfiets de racebaan op moeten.
Iedereen gaat gewoon over het fietspad en niemand is daar bij mijn weten ooit voor bekeurd.
oomens schreef:[naam] schreef:Als je kikker in winterslaap stoort overleeft ie het in nieuwe bladeren hoop? . Voel me schuldig dat ik druk blaadjes aan het vegen was
Geen idee eigenlijk, maar hij heeft geluk gehad dat je niet je tuin aan het spitten was.
Rebecca schreef:Als je kikker in winterslaap stoort overleeft ie het in nieuwe bladeren hoop? . Voel me schuldig dat ik druk blaadjes aan het vegen was
vanspeijk schreef:Over rotondes gesproken: ik maakte een tijdje terug een keer een inschattingsfout op de rotonde, en daardoor sneed ik per ongeluk iemand af. Ging gelukkig goed, ik wist dat ik fout zat en ik kijk vervolgens wel drie keer uit. Maar de bestuurder was blijkbaar zo pissed off dat hij ging zitten bumperkleven en mij ging achtervolgen![]()
Ik heb hem weten af te schudden, maar wat als hij me was blijven achtervolgen? Politie bellen gaat niet want je mag niet bellen in de auto [daarbij, wat ga je dan zeggen tegen ze? komen ze daar uberhaupt voor?], of bijvoorbeeld als je telefoon niet bij je hebt kan je natuurlijk helemaal niet bellen
Janneke2 schreef:vanspeijk schreef:Nog een vraag: moet je officiers [of is het officieren?] als burger met hun officiële titel aanspreken, of mag je het ook gewoon houden op meneer/mevrouw?
In mijn taal gevoel: 1 officier, 2 officieren.
En ik spreek ze doorgaans beleefd aan met meneer of mevrouw. Zeker in burger zijn ze dat ook.
Liselot schreef:Officieren spreek je toch aan met hun rang?