Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:51

Het gaat hier over de Putterweg,de N303,ze noemen het toch echt Autoweg.

U loopt over het fietspad in die richting zodat de autoweg aan uw rechterhand ligt.
Best moeilijk hoor,wat is nou een autoweg en wat niet.
Maar ik geloof je wel hoor Oomens.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:54

Nee hoor, dat is helemaal niet lastig: Een autoweg is een weg waar je 100 mag (tenzij anders aangegeven), er staat een blauw vierkant bord met een witte auto erin. Een autoweg heeft géén gelijksvloerse kruisingen, maar invoeg en uitvoegstroken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:58

Stat precies vermeldt in het theorie boekje bij je rijbewijs. :j
Dat weet iedereen toch nog wel! :D :') _O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:31

Uhm ik heb geen rijbewijs.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:34

Dat papiertje voor je brommer dan? Daarvoor zullen ze je toch echt ooit verteld hebben dat je met die brommer niet op wegen mag waar zo'n blauw vierkant bord-met-auto staat en waar ze met 100 (legaal) voorbij komen zoeven?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:54

oomens schreef:
Dat papiertje voor je brommer dan? Daarvoor zullen ze je toch echt ooit verteld hebben dat je met die brommer niet op wegen mag waar zo'n blauw vierkant bord-met-auto staat en waar ze met 100 (legaal) voorbij komen zoeven?

Zo word het niet verteld. Zulke wegen liggen altijd buiten de bebouwde kom en op die plekken moet je altijd op het fietspad met je scooter :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:20

Papiertje voor de brommer/ brommer certificaat bedoel je.Die heb ik wel.Ik weet dat ik niet op verplichte fietspaden mag rijden met de brommer.Daar staan die blauwe borden met een fiets erop.
De langwerpige witte borden met zwarte letters Fietspad mag je wel met de brommer op.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:07

gohya schreef:
De langwerpige witte borden met zwarte letters Fietspad mag je wel met de brommer op.

Nope.
Een fietser is niet verplicht er op te fietsen, voor alle brommers is het verboden (hetzij geel, hetzij blauw plaatje).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:11

vanspeijk schreef:
Nog een vraag: moet je officiers [of is het officieren?] als burger met hun officiële titel aanspreken, of mag je het ook gewoon houden op meneer/mevrouw?

In mijn taal gevoel: 1 officier, 2 officieren.
En ik spreek ze doorgaans beleefd aan met meneer of mevrouw. Zeker in burger zijn ze dat ook.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:15

EskeGirl schreef:
Dankje :j
Met wandelen bedoel ik btw echt aan een touwtje, niet als in buitenrit.

Met buitenrit ga ik, tot ik bij een ruiterpad ben, ook het meest over het fietspad. Het wordt gedoogd en is gewoon veiliger dan midden op een (ietwat smalle) weg waar het gros als een gek rijdt of enge vrachtwagens voorbij komen.

...hier vlakbij is een provinciale weg (bekend als racebaan) met een fietspad en een grasstrook er tussen.
Naar de letter van de wet zou je zowel als ruiter als als berijder van een brede bakfiets de racebaan op moeten.

Iedereen gaat gewoon over het fietspad en niemand is daar bij mijn weten ooit voor bekeurd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:49

Janneke2 schreef:
EskeGirl schreef:
Dankje :j
Met wandelen bedoel ik btw echt aan een touwtje, niet als in buitenrit.

Met buitenrit ga ik, tot ik bij een ruiterpad ben, ook het meest over het fietspad. Het wordt gedoogd en is gewoon veiliger dan midden op een (ietwat smalle) weg waar het gros als een gek rijdt of enge vrachtwagens voorbij komen.

...hier vlakbij is een provinciale weg (bekend als racebaan) met een fietspad en een grasstrook er tussen.
Naar de letter van de wet zou je zowel als ruiter als als berijder van een brede bakfiets de racebaan op moeten.

Iedereen gaat gewoon over het fietspad en niemand is daar bij mijn weten ooit voor bekeurd.

Provinciale weg! dat is het juiste woord wat ik bedoelde met autoweg.Hier ook een groenstrook en fietspad.Thnx. Janneke voor de juiste benaming. ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:52

gohya schreef:
Provinciale weg! dat is het juiste woord wat ik bedoelde met autoweg.Hier ook een groenstrook en fietspad.Thnx. Janneke voor de juiste benaming. ;)

Graag gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:13

Als je kikker in winterslaap stoort overleeft ie het in nieuwe bladeren hoop? . Voel me schuldig dat ik druk blaadjes aan het vegen was

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:16

Rebecca schreef:
Als je kikker in winterslaap stoort overleeft ie het in nieuwe bladeren hoop? . Voel me schuldig dat ik druk blaadjes aan het vegen was

Geen idee eigenlijk, maar hij heeft geluk gehad dat je niet je tuin aan het spitten was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:26

oomens schreef:
[naam] schreef:

Geen idee eigenlijk, maar hij heeft geluk gehad dat je niet je tuin aan het spitten was.

-doet oren dicht - gelukkig niet en gelukkig lag hij op zijn rug en zag ik hem , voel me zo schuldig arme kikker

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:04

Rebecca schreef:

Ik denk dat het nog vroeg genoeg in het seizoen is om hem lastig te vallen zonder dramatische gevolgen. Als het nou al (bijna) vroor zou ik zeggen: vergeet het maar. Nu heeft ie wellicht in elk geval nog een kansje.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:46

vanspeijk schreef:
Over rotondes gesproken: ik maakte een tijdje terug een keer een inschattingsfout op de rotonde, en daardoor sneed ik per ongeluk iemand af. Ging gelukkig goed, ik wist dat ik fout zat en ik kijk vervolgens wel drie keer uit. Maar de bestuurder was blijkbaar zo pissed off dat hij ging zitten bumperkleven en mij ging achtervolgen 8)7

Ik heb hem weten af te schudden, maar wat als hij me was blijven achtervolgen? Politie bellen gaat niet want je mag niet bellen in de auto [daarbij, wat ga je dan zeggen tegen ze? komen ze daar uberhaupt voor? :') ], of bijvoorbeeld als je telefoon niet bij je hebt kan je natuurlijk helemaal niet bellen :\

Volgende rotonde opzoeken en heeeeel veeeeel rondjes gaan rijden? :D

Nog een vraagje: waarom vallen bladeren nu wel van de bomen, maar blijven ze aan een afgebroken tak wel vast zitten (helemaal bruin en verdord)?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:47

Een gezonde boom gooit zijn bladeren af om al zijn energie in zichzelf te steken voor het overwinteren.
Een afgebroken tak hoeft dat niet want die is toch dood :o

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:08

Janneke2 schreef:
vanspeijk schreef:
Nog een vraag: moet je officiers [of is het officieren?] als burger met hun officiële titel aanspreken, of mag je het ook gewoon houden op meneer/mevrouw?

In mijn taal gevoel: 1 officier, 2 officieren.
En ik spreek ze doorgaans beleefd aan met meneer of mevrouw. Zeker in burger zijn ze dat ook.

Ik heb het ook nog even nagezocht en het mag allebei.

En ja in burger is het een ander verhaal... ga alleen binnenkort op sollicitatiegesprek bij defensie en ik neem aan dat ze op de kazerne wel in uniform lopen :+ Maar ik houd 't maar op meneer idd :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:15

Officieren spreek je toch aan met hun rang?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:29

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:31

Klopt, maar officiele aanspreektitels worden weinig gebruikt (al kan dat bij defensie anders zijn) mijn broer wordt ook niet aangesproken met weledelzeergeleerde heer :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:36

Is ook niet meer echt van deze tijd :=

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:08

mag je in de sauna ook naakt als het badpakken dag is?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:11

donjalover13 schreef:
mag je in de sauna ook naakt als het badpakken dag is?

Nee