Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:06

Het is niet alleen met verkopen een drama..
ik ben opzoek naar een bijrijder.
Heb 2 reacties gehad, 14 jarige meisjes. Niet echt waar ik naar op zoek ben.
Ook een aantal mensen gemaild die een advertentie hebben dat ze op zoek zijn naar een verzorgpaard.

Is het dan zo moeilijk om even terug te mailen dat je of al voorzien bent, (sluit dan ook ff je advertentie) of dat het niet is wat je zoekt?

Nee nog erger.. willen ze een heel verhaal over wat voor paard etc. en dan vervolgens.. jaa wel leuk maar nu ff weining tijd..
Had je je dat niet eerder kunnen bedenken? neem aan dat tijd niet afhankelijk is van hoe leuk het paard is?

valt me zowiezo tegen hoe weinig er gereageerd word.
dacht het juiste seizoen te pakken te hebben (zomer en vakantie enz) maar helaas....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:21

ik heb laatst, nou ja laatst, bijna ander halve maand terug, geboden op een kampeerartikel, gewoon de vraagprijs, tot op heden geen enkele reactie. Ik heb wel gezien dat adverteerder inmiddels nog wat andere artikelen er op had gezet en anderhalve maand geboden op een artikel, is de advertentie ook een keer verlengt neem ik aan. Ik snap er niks van, wil je nu verkopen of alleen te koop aanbieden? Ik bied nota bene de vraagprijs en ik heb nog gemaild. Gewoon geen reactie.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:34

bridgetF schreef:
ik heb laatst, nou ja laatst, bijna ander halve maand terug, geboden op een kampeerartikel, gewoon de vraagprijs, tot op heden geen enkele reactie. Ik heb wel gezien dat adverteerder inmiddels nog wat andere artikelen er op had gezet en anderhalve maand geboden op een artikel, is de advertentie ook een keer verlengt neem ik aan. Ik snap er niks van, wil je nu verkopen of alleen te koop aanbieden? Ik bied nota bene de vraagprijs en ik heb nog gemaild. Gewoon geen reactie.

Misschien komt de mail dan niet aan???

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:47

Ik heb een bod gehad op mn advertenties... Ging ik mee akkoord. Dus gemaild, dat hij het geld kon overmaken. Geen reacties... Gevraagd wat zn adres was, en dan binnen 5 minuten reactie... Doe het pas op de post als het geld binnen is!! Beetje jammer dat ze niks laten weten als er geen intresse meer in is...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:59

Hoppa geld binnen van de koper! eindelijk na een halfjaar eindelijk verkocht :D
Morgen het pakketje op de post gooien :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:53

Ik had van de week ook nog weer een reactie van iemand. Had al 2x gemaild dat ik akkoord ging met z'n bod. Toen gooide m'n vriend er toch nog een mailtje achteraan dat we 2x gemaild hadden en dat een reactie wel net zo netjes zou zijn. Krijgen we snel een reactie terug dat hij zeker interesse had en dat hij de andere 2 mailtjes nooit ontvangen had -O-

En soms komen er zelfs mensen langs waar je (nog) niet op gerekend had.... :')
Was gister met iemand iets af aan het spreken om op te komen halen. Ik gevraagd of ze van de week wilden komen, dan kon het die en die dagen. Komen we terug van honden uit laten, staan er mensen voor de deur.... Toen ik later m'n mail checkte, hadden ze inderdaad gemaild we komen er aan.... :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:18

Nou Kentaro het is wonder boven wonder toch goed gegaan met mijn langzaam en traag reagerende MP. De schoenen worden vandaag opgestuurd *\o/* *\o/* - scheelt toch mooi even 80 eur! Blij mee!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:24

Ik ben op MP rustig aan het kijken voor een andere auto. Had er een gezien die me wel wat leek alleen in de advertentietekst stond vrij weinig informatie. Dus ik een mail gestuurd met enkele vragen erin en dat ik dan evt een afspraak wilde maken om te komen kijken. Duurde al een aantal dagen eer ik een reactie kreeg en het enige wat in de reactie stond was 'Nee'. Geen aanhef, zin of afsluiting....
Die zit ook nog wel een tijdje met zn auto opgescheept denk ik zo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:42

fargo, wat super!!

jtm, ik heb persoonlijk ook geen prettige ervaring met een auto kopen via MP..... Weet ook niet of ik het gauw nogmaals zou proberen. O.a. als je dan ging kijken, was de auto in een andere staat dan dat het op de foto's leek :P , bepaalde gegevens die helemaal niet bleken te kloppen (gelukkig heeft m'n vriend er meer verstand van, dan ik :+ ) Na bij 3 auto's geweest te zijn, waren we er wel klaar mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:04

Dat ligt niet aan marktplaats, maar aan de mensen :P

Ik heb al eens een auto verkocht via mp. Alle info er in gezet, man bood een bedrag. Komt ie kijken gaat ie weer lopen pingelen. Simpel je bood dat bedrag daar krijg je ‘m voor mee. Alleen al de velgen waren meer waard.

Begint ie later te zuchten als ik meld dat de peilstok ontbreekt dat ook ookal in de advertentie stond.
Hij heeft ‘m wel gekocht trouwens :+

Familielid is al eens bij een auto wezen kijken waarvan ze alleen de goede kant hadden gefotografeerd. Dat heb ik zelf ook een keer gehad, maar dan via autoscout. Laten we het zo zeggen.. die auto’s zagen er niet uit! Zonde van de rit..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:01

Ik heb mijn auto ook via marktplaats gekocht. Het was echter een klein garagebedrijf/handelaar, dus de info van de advertentie en de foto's waren correct. Het bleek uiteindelijk letterlijk een tweedehands auto te zijn en netjes elk jaar in onderhoud geweest bij de merkdealer. Ik betaalde wel iets meer dan normaal gesproken via een particulier, maar het bleek uiteindelijk een goede koop :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:08

Zo, hier kijkers gehad voor 1 van de 2 vitrinekasten en die willen hem eind van de week komen halen, leuke mensen waar hij een goed plekje gaat krijgen :)

Nu die andere kast nog.

Gisteren zelf een mooi groot bureau op de kop getikt, en zojuist nog 3 extra cassette-plissé-horren voor de ramen besteld.

Ik had er 1 gekocht bij de Gamma om te proberen vorig jaar, die was dik 100 euro.... toen op Marktplaats gaan zoeken en ze voor 65 euro gevonden +:)+

Maar nog even afgewacht en doorgezocht en toen vond ik iemand die ze helemaal nieuw in de verpakking voor 25 euro (!!) per stuk opruimde...dus nog 5 stuks gekocht, eigenlijk 5 voor de prijs van 1 zeg maar :P

Nu hebben boven alle ramen en beneden 2 ramen een hor, en zijn er nog 3 ramen over zonder hor, dus weer gaan zoeken en dezelfde man had er toch nog een paar dus die heb ik nu net weer besteld.

Heerlijk hoor, ramen wagenwijd open, lekker doorwaaien zonder beestjes en door dat het geplisseerde "stof" is filtert het bovendien het zonlicht wat waardoor de warmte beter buiten blijft +:)+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:15

Vanmorgen 1 terug gehad:

Ik vroeg om de nummers die in het zadel stonden
Die vertelden mij wat anders dan in de advertentie stond. Maar ik vroeg er naar omdat in de advertentie 17,5 stond, maar Prestige heeft geen 17,5 :Y)
Citaat:
Ok even goede vrienden.. op de aankoopbon staat alleen wat anders.. Wat maat betreft..

Vind het maar een vreemd antwoord.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 08:23

fargo, ben benieuwd of je vandaag je schoenen gaat krijgen..... Ze zijn al 2 dagen aan het staken bij de bezorgdiensten.......

suikermeisje, dat schept niet echt vertrouwen :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:13

Kentaro schreef:
fargo, ben benieuwd of je vandaag je schoenen gaat krijgen..... Ze zijn al 2 dagen aan het staken bij de bezorgdiensten.......

suikermeisje, dat schept niet echt vertrouwen :P

Hoef dat zadel toch niet omdat hij te groot is voor mij :Y) Maar was nogal verbaasd.
Ze heeft wel de advertentie aangepast nadat ik zei dat het 18 inch was :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:20

Het zadel was voor op je paard hoop ik???.................... :+ :')

Wel fijn dat ze de advertentie heeft aangepast!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:34

Niet een marktplaats ervaring maar eentje via een webshop: gisteren besteld en nog geen 16 uur later al in huis! JIPPIE!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:44

:D Dan werd er daar gelukkig niet gestaakt met bezorgen :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:30

Hier helaas wel -O-

Wacht al vanaf maandag op twee pakketjes ...

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:36

Ik zit ook te wachten op een pakketje, hij zou tussen 10.30 en 12.30 bezorgd worden maar er staat wel een waarschuwing bij dat het tijdvak niet zou kunnen kloppen :? Maar hier in het noorden dacht ik geen stakingen, dus afhankelijk van uit welk filiaal pakketje komt zóu het in theorie mee moeten vallen :+

Ik hoop het iig, heb het morgenavond nodig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:38

-O-
De staking van zelfstandige pakketbezorgers die bezorgen voor PostNL breidt zich langzaam uit. Na de werkonderbrekingen in Amsterdam en Katwijk van dinsdag en woensdag hebben ook de koeriers op de depots in Utrecht, Zaandam en het Zuid-Hollandse Wateringen donderdag spontaan het werk neergelegd. Dat bevestigt een woordvoerder van het postbedrijf.

Door de werkonderbrekingen van dinsdag en woensdag liep de bezorging van PostNL woensdagavond al bijna vijftigduizend pakketjes achter. "De verwachting is dat dit verder oploopt."

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:44

Geweldig -O- Las wel wat de redenen zijn, kan mensen op zich wel begrijpen. Maar irritant is het wel :+

Is PostNL eigenlijk landelijk geregeld, of worden depots los van elkaar gerund? Weet iemand dat?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:45

Ik vraag me dan af of ik geld terug zou kunnen eisen van PostNL.... :D O:)
Niet voldaan aan de voorwaarden jongens!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:45

Ze hebben zeker wel gelijk, maar wat je zegt, erg lastig als je op een pakketje zit te wachten :P

Hoe bedoel je het laatste precies?

upendo :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:46

upendo schreef:
Ik vraag me dan af of ik geld terug zou kunnen eisen van PostNL.... :D O:)
Niet voldaan aan de voorwaarden jongens!

Nope, was 't maar zo'n feest. :')
Post NL is één van de weinige bedrijven die niet hoeft te leveren waar je voor betaalt.
Dat is zo'n mooie maas in de wetgeving en daar passen zij precies in.

Dat is ook de hele reden dat men zo pissed wordt als iets kwijtraakt en Post NL zegt 'Tsja, had je 'm maar verzekerd moeten versturen', terwijl je gewoon al €6,75 kwijt bent om het überhaupt te versturen. :Y)