Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:17

Ineke2 schreef:
Gerard Cox over wie ik net poste is overleden aan slokdarmkanker.
Mijn moeder is overleden aan darmkanker… Mijn tante ook …
Zo ken ik nog meer mensen met andere soorten kanker.

Je kunt ook zeggen dat je je eten helaas kunt weggooien. Dat was net zo duidelijk geweest en voor een hele groep mensen een stuk minder pijnlijk om te lezen.

Ik vind het een beetje over reageren. Mag je iets niet meer kankerverwekkend noemen dan? Of mag het woord kanker helemaal niet meer gebruikt worden? Het woord kanker niet mogen gebruiken omdat het voor anderen pijnlijk is… sorry dat gaat echt heel ver.

Trouwens kankeren is ook gewoon een werkwoord dat hier in de regio nog gewoon gebruikt wordt. Het is gewoon niet per definitie een scheldwoord. Dat maak jij er van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:20

Nee, ik geef gewoon aan dat ik niet leuk vind om te lezen en dat je dat anders kan zeggen en toch hetzelfde ermee aangeeft.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:21

Ik ken het werkwoord alleen gebruikt door aso's en randstedelingen met name Amsterdammers en Rotterdammers :o

Ik denk dat het woord kankerverwekkend al een hele andere connotatie had gegeven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:22

Maar kankerkrieltjes allitereert zo lekker. Daarom had ik dat geschreven. :D

En dat mag je vinden Ineke. En ik mag het woord kanker gewoon gebruiken. Maar dat mag blijkbaar alleen als je zelf kanker hebt of?

En in Twente is kankeren een heel normaal werkwoord.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:26

denisesilver schreef:
Ik denk dat het woord kankerverwekkend al een hele andere connotatie had gegeven.

Dat was inderdaad een betere benaming geweest nog.
Nee ik heb heb niks tegen het woord kanker zelf, wel op welke manier het gebruikt wordt.

Ik ben overigens zelf een geboren en getogen Rotterdammer en gebruik het niet in dagelijkse gesprekken.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 14-09-25 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:27

Ineke2 schreef:
denisesilver schreef:

Dat was inderdaad een betere benaming geweest nog.
Nee ik heb heb niks tegen het woord kanker zelf, wel op welke manier het gebruikt wordt.

Hoe gebruik ik het dan? Ik snap je punt niet goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:31

En bedankt jankbui. ;(

Mensen die kippen kopen en er bang voor zijn. Heb 5x kippen opnieuw kunnen vangen. |o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:31

Ik vond het ook niet prettig Marlinde, te veel mensen met kanker in mijn omgeving momenteel. Gewoon een gevoel dat bij mij leeft.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:52

Maar ze bedoelt het toch niet als scheldwoord in haar post, maar als letterlijk kankerverwekkende krieltjes omdat ze zwart zijn? of mag zwart ook niet gezegd worden?
Ik begrijp alle ophef niet zo :?

Nu weer door?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:53

Uit het niets zo verdrietig , ik trek het niet meer....

Edit: heeft niks te maken met mijn reisgenoot dit is echt puur mijn eigen denk mentale gesteldheid

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:54

prompter schreef:
Ik vond het ook niet prettig Marlinde, te veel mensen met kanker in mijn omgeving momenteel. Gewoon een gevoel dat bij mij leeft.

Het lijkt me lastig als je iedere keer een naar gevoel krijgt van een woord dat veel gebruikt wordt.

Maar mensen doen alsof er elke keer een zielig kindje sterft aan kanker zodra iemand het woord zegt.

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:00

Zo kan die wel weer....
Ik moest ook even twee x lezen..

Laat het los

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:01

Marlinde heeft ondertussen ook al uitgelegd wat ze er mee bedoelde, dus er over door blijven gaan heeft ook niet heel veel zin

Mijn ouders zijn uit eten, maar omdat ze hier vrij last-minute mee kwamen zit ik de hele avond al in een soort freeze stand. Ik weet ook niet hoe laat ze nu thuis zijn en tot ze thuis zijn lukt het mij niet om met mijn schoolwerk te gaan beginnen, waardoor dat weer nachtwek gaat worden

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:00

Zebrastreep schreef:

Edit: heeft niks te maken met mijn reisgenoot dit is echt puur mijn eigen denk mentale gesteldheid

:(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:13

Marlinde, zonde! En ik snapte je woordkeuze. Niet als scheldwoord omdat ze stom zijn, maar omdat ze verbrand en kankerverwekkend zijn. Dus rustig mensen die denken dat ze ze dusdanig stom vond dat ze het als scheldwoord gebruikte.

Oh sorry, we moesten doorrrrrr

Ik baal van mn enkel die sinds een paar dagen weer super veel pijn doet. Begin juni verzwikt, het ging beter, maar nu pijnlijker dan ooit. Ik was even bang dat t afzien zou zijn met paardrijden maar toen voelde ik hem gelukkig niet. Dat scheelt weer. Maar met lopen des te meer.

Morgen maar podotherapeut of fysio bellen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:20

Zebrastreep schreef:

Doe je rustig aan. :knuffel:

Al mag je best je verdrietige gevoel eruit gooien... Je bent mens. :j :knuffel:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:42

Ik ben naar een pedicure geweest, gezocht via Provoet, en ze heeft me onder mijn voet gesneden want ik had daar een eeltpit en mijn grote teen bloedde want ze deed me zeer met dat apparaat en die is nu aan het ontsteken -O-
Denk je het goed te doen ^)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:48

MarlindeRooz schreef:
Koud koud koud…

Ik heb al een fleecetrui aan en het is 20 graden in huis. Zonder verwarming dat wel.

Maar ik ben zo niet gemaakt voor temperaturen lager dan 25. :=

Ik twijfel om nog een dik vest erover te doen. Maar wat doe ik dan aan als het echt koud wordt. Een skipak??? -O-

Volgens Buienradar aankomende Zaterdag 27 graden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:51

Siggislief schreef:
MarlindeRooz schreef:
Koud koud koud…

Ik heb al een fleecetrui aan en het is 20 graden in huis. Zonder verwarming dat wel.

Maar ik ben zo niet gemaakt voor temperaturen lager dan 25. :=

Ik twijfel om nog een dik vest erover te doen. Maar wat doe ik dan aan als het echt koud wordt. Een skipak??? -O-

Dan heb ik familiedag. :=

Dat is wel buiten. Kan iedereen lekker klagen over het weer.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:53

Liever met 27 graden familiedag dan zeikweer toch?

Ben heel blij met mijn Piercing (Industrial) maar mis mijn bril wel op mijn neus.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:10

Ik deelde voor m’n eigen veiligheid m’n locatie met een vriendin. Ik onderneem nogal veel dingen alleen dus ik vind het fijn als minstens 1 iemand weet waar ik uithang.

Ik denk dat ze boos op me is (ze heeft niks specifieks gezegd). Maar ze zit slecht in haar vel en alles valt verkeerd. En het ligt aan alles en iedereen en jezelf verdoven met drugs is de oplossing. En als ik hulp aanbied snap ik er helemaal niks van. :+

Maar ze heeft me verwijderd op die locatie deel app. Wat prima mag maar had het even met me gedeeld dan kon ik iemand anders vragen om dat te doen. :+

Mijn pity kant wil nu morgen haar huissleutel in de brievenbus doen. Maar ik hou me in. :+

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:21

Morgen een congres, en ik vind het maar dubbel. Op zich is het wel leuk, maar zo'n hele dag lezingen bijwonen is echt killing. Zoveel prikkels. Is ook nog eens in hartje Utrecht, dus het is óf een vermogen betalen voor het parkeren, óf de auto op een P+R en dan t OV. Maar dat is nog meer extra prikkels.
Waarom heb ik ook alweer gezegd dat ik mee zou gaan.

Mooiste is ook dat ik een lezing ga bijwonen over het samen creëren van een veilige en inclusieve sector. Ik wil wedden dat die lezing gegeven gaat worden door witte boomer mannen. Was vorig jaar ook, en toen vonden ze het gek dat ik aangaf het vreemd te vinden dat mannen aan een kamer vol vrouwen gingen vertellen hoe ze zich moesten voelen (met uiteindelijk bijval van de rest van de zaal :') ). Dus ben benieuwd of ze er van geleerd hebben.

M_D_H

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:30

Ik erger mij aan al die berichten op social media over de protestmars in Londen waar steeds meer mensen aan deel hebben genomen.
De verwachting was 1000, dat werd later 10.000 gister aan het einde van de dag waren het er 100.000, vanmorgen spontaan in eens 1 miljoen, uurtje later 2 miljoen en vanmiddag zelfs 3 miljoen...

Ik kan je vertellen, dat waren er geen 3 miljoen hoor, zoveel mensen konden daar al niet eens meer komen :n

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:39

Siggislief schreef:

Hier ook, maar Buienradar slaat wel vaker op hol. Buienalarm zegt 20 :Y)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:46

black_kelpie schreef:
Siggislief schreef:

Hier ook, maar Buienradar slaat wel vaker op hol. Buienalarm zegt 20 :Y)

Heb wel eens een paar keer gezien 40 graden, ZW windkracht 12.. :')