Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:19

nicole_floor schreef:
Telpeva schreef:
Ik snap de afkeer naar het westen dan weer niet, aso's zijn gewoon aso's, waar ze ook wonen.
Ze hebben zeker wel een ander soort mentaliteit. Maargoed vaak vinden ze 'ons' dan weer achterbaks.
Ik ben in het noord-oosten opgegroeid (en kom er met regelmaat terug) en voor werk en relatie naar het westen verhuist. Er zit wel verschil in mentaliteit idd, maar niet iets wat de een slecht maakt of andersom. Ik ken op beide plekken genoeg prima mensen en wat aso's waar ik niet bij in de buurt wil wonen. Dus ik snap die afkeer ook niet zo. Het noorden staat mij bekend als vriendelijk en open, en dit soort opmerkingen doen dat geen recht aan. Geld ook de andere kant op overigens, westerlijke mensen die afkeer hebben voor mensen uit het noorden/oosten snap ik net zo goed niet.

juval

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 15:33

kinderen |o .
zo blij dat de vakantie morgen weer voorbij is. :)F

ik krijg zere ogen van de nieuwe bril, dus die doe ik niet op, dus ik wen er ook niet aan, maar ik krijg er zere ogen van.. B-) :roll:

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:47

juval schreef:
black_kelpie schreef:
Hond met beginnende baarmoederontsteking. Dit kan ik er nu echt niet bij hebben ;(

veel sterkte!! ben je al weer thuis?

Dank je. Ja ik ben net een paar dagen thuis, wel heel blij dat het nu gebeurt en niet terwijl ik er niet was.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:39

Ineke2 schreef:
Telpeva schreef:
Ik snap de afkeer naar het westen dan weer niet, aso's zijn gewoon aso's, waar ze ook wonen.

Precies dit… Het is geen wij tegen zij. Ieder persoon is een individu en verantwoordelijk voor zijn of haar eigen gedrag.

Het gaat in dit geval niet om 'wij tegen zij', maar om de mentaliteit die helaas typisch is voor het westen van het land (of die ik uit de omgeving waar ik woonde herken). Heb er zelf veel te lang gewoond en ben niet voor niets naar deze kant van het land (enigszins terug) verhuisd. In de omgeving waar wij wonen zegt men gerust waar het op staat, niets achterbaks, maar het is de toon die de muziek maakt en vooral ook de omgangsnormen en -waarden. Helemaal mee eens dat er overal in het land aso's wonen, maar het is een ergernis van mij die ik op dat moment in dit ergernis-topic wilde zetten.

Even een random voorbeeld:

Oosten, vriendelijk, rustig: "Hoi/Moi, zou ik deze misschien mogen afrekenen?"
Westen, harde stem, kortaf en belerend: "Zeg, wil je vandaag nog geld verdienen of zal ik gelijk de deur uitlopen?"

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:40

Hier iemand uit Ommen, Zwolle en Apeldoorn. Heb ook een jaar in Utrecht gewoond en vond dat echt vreselijk. Mentaliteit is zo anders, zo ikke ikke ikke.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 18:42

Dat inderdaad. Het moet gelijk en wel nu.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:10

O zo, hmm nou ben ik een echte Rotterdammer, maar bijvoorbeeld gisteren in de winkel moest ik een tijdje wachten omdat de winkelier telefoon moest beantwoorden.
Ze kwam terug met de woorden “ Sorry dat je wortel stond te schieten inmiddels “ Daar heb ik alleen een glimlach opgegeven en geeft niets op gezegd.
Wat heeft het voor zin om boos te worden dan, dat verandert de situatie toch niet.

Ik ben vrij geduldig en sociaal, moet ik ook wel zijn in mijn werk.
Wel ben ik direct, zonder iemand te kwetsen ofzo. Hier moet ik oppassen dat iemand niet “spreekwoordelijk” over me heen loopt. Dat vind ik nog wel eens vermoeiend.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:30

Ik heb deze week ook zo'n voorbeeld gezien in Rotterdam , dat ik dacht oh even schakelen.

Zaten in een café even wat te drinken en die serveerster komt en zegt en nou? Of iets in die richting.

Hier in het noorden krijg je altijd heeft u al een keuze kunnen maken?

Overigens kan ik wel lachen om die verschillen , ik heb in het westen familie wonen en het zijn hele vriendelijke mensen maar wel recht voor zijn raap, hier in het noorden zijn we wat meer gereserveerd en niet zo recht voor zijn raap.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:34

Mijn ervaring is ook dat ze hier meer rekening houden met andere mensen en andere omgangsnormen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:41

Ik ben nog nergens aangesproken met 'en nou?' in een cafe.
Denk niet perse dat t aan de plek ligt, overal heb je rotte appels, maar die vallen wel altijd t meeste op.
Als je 1x in amsterdam bot wordt aangesproken dan is dat wat je onthoudt, niet de 15x dat jd vriendelijke werd aangesproken

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:09

Mensen die met iedereen ruzie maken en in discussie gaan. Echt waarom? Je stoot toch iedereen van je af zo? En dan worden ze dáár weer boos over :\

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:10

Ik ben nog nooit aangesproken in een restaurant of cafetaria met nou?
Dan zou ik toch direct reageren met “Wat bedoel je?”
Als er dan weer iets geks uitkomt dan komt van mij uit wel de vraag of ik de eigenaar of manager even kan spreken. Ook in het westen is het niet gewoon om niet beleefd te zijn naar een gast of klant toe.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:46

Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt hier in Den Haag :D. Het zijn in ieder geval niet de standaard omgangsvormen hier

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:53

Mensen.
Automobilisten in het bijzonder.

Omdat het zowaar een dag niet regende ben ik een rondje gaan wandelen met mijn pony. In een rondje van misschien 3 km maar liefst 2 automobilisten gehad die het nodig vinden om op minder dan 5 meter van een pony vol op de claxon te hangen.
1 omdat het schijnbaar nodig was om in een 30 km zone op zondagochtend een andere automobilist in te halen en dat nog even extra te benadrukken. De tweede zag een bekende achter mij en moest dat echt kenbaar maken {:)-:(
Wel heel nieuw respect voor mijn 4-jarige (!!!) pony gekregen. Die gaf geen enkele reactie en stapte dapper door <3 <3

Nu ga ik weer meelezen. Vind dit een zeer vermakelijk en soms heel triest topic maar erger me meestal niet genoeg aan iets om zelf te reageren. Tot vandaag :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:58

Ik heb zojuist voor meer dan 100 euro aan boeken besteld
En ik wil ze nu hebben. Right this second.

Mijn excuus? T is een special edition die ik heel mooi vind :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:09

Reed een auto zonder licht voor me met. Ik seinen, toen ging hij er als een haas vandoor..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:18

fleurtjeuh schreef:
Denk niet perse dat t aan de plek ligt, overal heb je rotte appels, maar die vallen wel altijd t meeste op.
Als je 1x in amsterdam bot wordt aangesproken dan is dat wat je onthoudt, niet de 15x dat jd vriendelijke werd aangesproken

Dat heeft niets met Rotterdam te maken inderdaad

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 07:55

Dat alle mutsen veel te groot zijn voor mijn hoofd. Zo irritant. :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:22

fleurtjeuh schreef:

Dat is natuurlijk wel zo.

Ben zelf nooit aangesproken met 'nou'. Ben wel een keer aangesproken met 'nou' maar dan zonder het woord 'nou'. Philipsburg, St. Maarten. Mevrouw sloft op haar flipflops naar onze tafel, pakt haar opschrijfboekje en maakt met haar hoofd een beweging van 'nou?'. Daarna werd elke bestelling met een diepe zucht opgeschreven en flipflopte ze richting keuken, samen met haar fooi van $0. :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:25

Zebrastreep schreef:
Ik heb deze week ook zo'n voorbeeld gezien in Rotterdam , dat ik dacht oh even schakelen.

Zaten in een café even wat te drinken en die serveerster komt en zegt en nou? Of iets in die richting.

Overigens kan ik wel lachen om die verschillen , ik heb in het westen familie wonen en het zijn hele vriendelijke mensen maar wel recht voor zijn raap, hier in het noorden zijn we wat meer gereserveerd en niet zo recht voor zijn raap.

Hier in het westen ook hoor. Het is maar wat je jezelf wijs maakt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:30

Mensen die niet kunnen of willen lezen. Als ik een uitgebreide advertentie maak met alle kenmerken van een kledingstuk, dus pasvorm, model, maat en dus ook de hoogte van taille is het vrij dom om eerst te vragen of alles in 1 koop kan en dan na bevestiging te gaan vragen welke broeken een bepaalde pasvorm hebben.
Het staat serieus in elke advertentie EN op de foto's op het label.

Die vooroordelen over delen van het land zijn raar. Overal heb je aso's, beleefde en achterbakse mensen. En 1 persoon die aan vooroordelen voldoet blijft veel beter hangen als de 10 die dat niet doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:13

Urbanus schreef:
Zebrastreep schreef:

Hier in het westen ook hoor. Het is maar wat je jezelf wijs maakt.

Ik had er geen last van hoor dat ze het zei :D Ik kon er wel om lachen. Had eerder het idee dat deze mevrouw de drukte niet zo goed kon handelen, ze snauwde een serveerster ook af ( ze gaf de bestelling mondeling weer door aan een ander ). Volgens mij was het ook nog de leidinggevende/baas aangezien ze samen met een andere vrouw commando's stond uit te delen. Ze waren nogal direct , dat is wel even een verschil.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:22

Waarom parkeren mensen zo makkelijk voor een oprit??? Er staan gewoon 2 auto's vol on het zicht op die oprit he? Je kan er niet omheen, dan ben je blind. Nu weer een werkbus die echt gewoon volledig voor de oprit staat. Ik snap dat je spullen in de buurt wikt hebben, maar je kan mensen niet zo inbouwen? Ga nu maar eerder weg, dan heb ik nog de tijd om te zoeken waar ze überhaupt aan het werk zijn.

En meteen aangeven dat ze daar niet mogen staan :+

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:27

Aan de nieuwe busregeling in Vlaanderen.In de lokale FB groep staan al tig berichten over tientallen kinderen die zijn blijven staan aan de haltes omdat de bus overvol zat en die niet op school geraken of veel later of waarbij ouders noodgedwongen ze naar school hebben moeten brengen.
De hypokriete burgemeester die dit allemaal toch zo erg vindt maar wel mee heeft beslist over de nieuwe regelingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:30

Aso zeg MWM, ik zou ook not amused zijn. Ben ook een keer ingebouwd geweest. Niet voor een oprit, maar wel dat iemand haar auto dwars voor het parkeervak had gezet en ik dus onmogelijk weg kon.
Ik zou een weekend weg gaan dus toen was ik wel in paniek omdat het maar duurde en duurde en ik het hele winkelcentrum af was geweest en in de winkels navraag gedaan had van wie de auto was.
Uiteindelijk de politie gebeld, die hebben hem laten wegslepen.

Maarja ik was wel veel te laat op bestemming door dit grapje en met een rotgevoel.