[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:30

Tja, mijn vader is iemand die eigenlijk geen kinderen wilde. Maar ja, beiden echtgenoten wilden wel en hij heeft zich er gewoon bij neergelegd. :( Hij is verder een hele lieve vader voor al zijn kinderen, maar hij is ook nogal van het slechtoffergedrag. Terwijl hij toch echt zelf die keuze heeft gemaakt om er in mee te gaan. Ik heb er geen last van, want ik weet dat hij van mij houdt en veel voor mij over heeft. Mijn sibling heeft er wel moeite mee, want die voelt zich nu afgewezen.

Maar om terug te komen op het verhaal + vraag van LWDaisy. Het ligt aan de situatie.
Ik heb een zus die ik mijn hele leven ken en mee opgegroeid ben, dat is echt mij zus. Met mijn broer uit de tweede leg ben ik niet opgegroeid, dus ik zie hem gewoon niet als een broer, maar als kind van mijn vader en zijn vrouw. Terwijl mijn buurmeisje voor mij wél een zus in, want ken haar mijn hele leven, zijn samen opgegroeit enz.

Dat zou ik ook met een kind hebben. Natuurlijk heb je voor een eigen kind meer over dan voor het kind van een ander. Maar wanneer is een kind eigen? Stel dat ik een kind adopteerd zou hebben en dat opvoed en later nog een biologisch eigen kind heb, dan is het gevoelsmatig gewoon jouw eigen kind. Beiden zijn een onderdeel van je gezin. Het gaat niet om de bloedband, maar om de werkelijke band.

Als er later stiefkinderen bij komen, dan kan ik mij wel voorstellen dat je er minder mee hebt. Niet zelf opgevoed en er zijn nog andere ouders bij betrokken, dus niet een onderdeel van het kerngezin. Aan de ene kant wil je dat het gelijk is, maar ik vind het niet raar dat je jouw eigen kinderen wilt bevoordelen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:57

Mars schreef:
Over dat programma: spijt hebben kan natuurlijk veel meer redenen en achtergronden hebben dan het standaard 'het is zwaar en ben mijn vrijheid kwijt'. En misschien komen er ook wel moeders aan het woord met inmiddels volwassen kinderen, dat zou ik wel interessant vinden.

Ja, ik ook! Ik hoop dat het van de grond komt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:32

smurffie schreef:
Tancreda4 schreef:
Dat mag ik idd hopen... je zal later maar je ouders zo op tv zien. Volgens mij is dat een recept voor ontspoorde toekomst (als dat al niet aan gebrek aan liefde het geval is)

Ik vind dit en al die reacties onder dat programma zo verschrikkelijk kortzichtig :=
Dat je ergens spijt van hebt betekend echt niet direct dat je minder van je kind houdt.
Maar juist dat je eerlijk naar jezelf kijkt en zegt dat het moederschap iets is waar je achteraf gezien beter niet aan had kunnen beginnen.
Dat maakt ze geen slechte moeder, maakt niet dat ze minder hun best doen, maakt niet dat ze minder van hun kind houden.

Ik heb 4 paarden, mijn 2 oudste heb ik wel eens spijt van;
Mij oudste heb ik laten opereren aan haar achterbeen; dat heb ik gedaan met de beste intenties en heel veel liefde maar erna werd haar leven toch wel saai. Terugkijkend had ik het beter niet kunnen doen en heb ik er ook spijt van. Maar dat beestje is mijn alles, ik kon haar echt nog niet laten gaan. Maar van die egoïstische keuze ( kinderen krijgen is ook egoïstisch.. ) werd haar leven niet perse leuker.

Mijn ruin had achteraf forse problemen. Die had ik gezien als ik hem volledig had laten keuren. Ik heb spijt als alle haren op mijn hoofd dat ik dat niet gedaan heb. Dier was enkel nog goed voor de weide en zelfs dat komt tot een einde.
Ik hou verschrikkelijk veel van hem en zolang hij pijnvrij op de weide staat is het een hele grote en hele dure grasmaaier. Heb ik er spijt van? Absoluut. Hou ik minder van hem? Geen millimeter. Krijgt hij de absoluut beste zorg? Zeker. Maakt dat de spijt minder? Zeker niet.

Mensen die de koppeling spijt en liefde aan elkaar hangen hebben het mijn inziens nog niet helemaal begrepen.
Soms kan je beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan van de dingen die je gelaten hebt.
Maar al heb je nog zoveel liefde te geven, dan nog kan je spijt hebben.

Helemaal akkoord.
Mijn moeder geeft het meteen toe - als ze toen had geweten wat ze nu weet, hadden ik en mijn broer er niet geweest.

Ze houdt zielsveel van ons, en is een echte leeuwinnen-moeder. Maar dat neemt niet weg dat ze wel gewoon eerlijk kan zijn en kan zeggen "had ik maar niet.." :)

Ik en mijn broer weten dat, maar huilen er niet om. Onze moeder houdt van ons, dat is het enige wat telt :)
En ik ben altijd trots op haar, als ze haar minder populaire mening ook gewoon durft verkondigen. Ik voel me niet minder geliefd door haar mening, want ik weet dat ze ons heel graag ziet. Ze is gewoon eerlijk genoeg om toe te durven geven dat ze bepaalde dingen destijds helemaal fout had ingeschat, en daar is niks mis mee. Het maakt de liefde er niet minder om :) Ik was ook echt wel een rotkind, dat zal er zeker mee te maken hebben haha.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:41

Mijn moeder heeft het ook meermaals gezegd. Mijn broer en ik hebben allebei autisme en mijn vader heeft haar toen ze uit elkaar zijn gegaan helemaal kaalgeplukt en kapot gemaakt. Mijn moeder heeft alles alleen moeten doen, elke cent om moeten draaien en twee autistische kinderen alleen op moeten voeden. Dus ook ik snap haar opmerking en voel me er geenszins persoonlijk door gekwetst. Sterker nog heeft het mij helpen besluiten dat ik geen kinderen wil. Ik ben heel blij met dat besluit en ben dus ook dankbaar voor haar bijdrage daaraan.

herr_balou

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:05

Kinderspijt kan toch ook zijn dat je ze niet hebt gekregen? Of willen ze voor het programma echt alleen vrouwen die kinderen hebben?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:23

Als je een kind hebt met een ernstige ziekte snap ik bijvoorbeeld ook dat je spijt kunt hebben. Niet voor jezelf perse maar dat je je kind het hebt aangedaan om geboren te worden.

Ouders van kinderen die misdaden hebben begaan hetzelfde. Je kan spijt hebben voor de slachtoffers die er gemaakt zijn bijvoorbeeld

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:25

Amber_anne, ook zonder dat je kind poedersuiker is kan je er spijt van hebben. Daar hoef je geen reden voor te zoeken :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:28

Of spijt omdat je uiteindelijk een studie hebt gedaan waar je echt goed in was, maar door kinderen nooit de carrière hebt kunnen vervolgen.

(Heb dit wel eens gehoord bij meer wetenschappelijke dames, die mogelijk echt goed in hun veld hadden kunnen worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:44

Als ik mijn ouders vraag "zeg eerlijk, zouden we eraan moeten beginnen" zeggen ze ook keihard nee. Dat maakt echt niet dat ik me ongewenst voel, ik vind ze gewoon een eerlijk advies geven :D

Mijn collega met ziek kind kwam gister naar kantoor. Strontverkouden, longen uit de lijf hoestend, klagen over spierpijn en koud hebbend. Echt, blijf thuis met je zieke hoofd..

Als ik ziek word schuif ik mooi de rekening naar haar van mijn weekend die ik dan moet afzeggen en me geld kost. En een mail naar HR dat ik spontaan weet wat ze voor me kan doen.. zieke collega's op afstand houden {:)-:(

Ik eet me ondertussen een ongeluk aan fruit en groenten. En hopelijk heb ik d'r genoeg kunnen ontwijken..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 18:59

Mijn moeder wilde nooit kinderen, tot ze 31-32 was. Daarna zijn ik en mijn broertje gekomen. Mijn vader sprak zich er niet echt over uit. Prima als er kinderen komen, prima als ze niet komen.

Ondanks dat mijn ouders heeeeeeeel veel te stellen hebben gehad met mijn broertje, heeft mijn moeder geen spijt. Maar ze snapt ook heel goed dat ik zelf geen kinderen hoef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:37

Femke_Tweety schreef:
Of spijt omdat je uiteindelijk een studie hebt gedaan waar je echt goed in was, maar door kinderen nooit de carrière hebt kunnen vervolgen.

(Heb dit wel eens gehoord bij meer wetenschappelijke dames, die mogelijk echt goed in hun veld hadden kunnen worden)
Dat is imo een keuze, want er zijn ook zat vrouwen - ook met kinderen - die wel een succesvolle wetenschappelijke carrière hebben. Die hebben alleen andere keuzes gemaakt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:59

Maar daar kun je spijt van hebben toch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:02

Ja, maar dan is er geen sprake van het niet kunnen doen, maar er niet voor kiezen om het te doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:38

Maar wèl spijt van kinderen dus.
Dat was immers het topic.

Redenen waarom mensen spijt hebben van kinderen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 08:05

smurffie schreef:
Amber_anne, ook zonder dat je kind poedersuiker is kan je er spijt van hebben. Daar hoef je geen reden voor te zoeken :=

Haha zeker weten, ik bedoel gewoon dat er veel meer redenen kunnen zijn. En dat je dus ook van 1 kind spijt kunt hebben en niet perse van het kinderen krijgen zelf

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:19

herr_balou schreef:
Kinderspijt kan toch ook zijn dat je ze niet hebt gekregen? Of willen ze voor het programma echt alleen vrouwen die kinderen hebben?

Afbeelding

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:29

Het lijkt mij oprecht een interessant programma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:37

Dieuwke_ schreef:
Same, en BvED ook een heel geschikte presentator hiervoor. :j

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 09:54

Urbanus schreef:
herr_balou schreef:

[ [url=m/cT9sxE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank. Ik schrok even van die kop... de tekst is boeiender.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:45

Mkango schreef:
Dieuwke_ schreef:
Same, en BvED ook een heel geschikte presentator hiervoor. :j

Ja ik vind het dus echt zo'n kwal maar ik heb dat hele 7 days inside gemist en blijkbaar was dat heel tof en integer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 11:49

Ik vond hem ook altijd een kwal, maar ik denk dat hij naarmate hij ouder geworden is, ook wel rustiger geworden is. Zijn talkshow vond ik bijvoorbeeld nooit zo verkeerd en ook in Weet ik veel? vond ik hem een prettige presentator. Hij had toen ook een programma gemaakt over de inwoners van Floradorp in Amsterdam en dat was ook een heel integere en oprechte serie. Hij wist dat ook echt mét die mensen te maken en niet alleen over die mensen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:12

Ik ben Beau ook gaan waarderen de afgelopen jaren. Als presentator van Weet ik Veel vind ik hem ook erg leuk! Veel zelfspot ook, daar houd ik wel van :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:28

Ja heb ik ook.
Vond het vroeger inderdaad zo'n omhoog gevallen egotrippende kakker.

Bij 5 days inside ben ik gaan kijken toen hij bij een hospice kwam dat ik ken. Daarom wilde ik het zien. En toen zag ik een andere kant van hem. En ipv meteen zappen als ik zijn kop zag ben ik wat meer gaan kijken en is hij me positief mee gaan vallen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 13:55

Eens, ik kon hem ook niet uitstaan. Maar idd na 5 days inside en het programma over Floradorp heb ik een heel ander beeld van hem gekregen. Ik kan hem ook wel waarderen nu.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:40

Meelezer reageerd weer eens: jammer dat ze alleen vrouwen zoeken, anders wist ik de perfecte kandidaad voor het programma. Een vriend van mijn man heeft twee kinderen. Een van acht en een van tien. Hij heeft er spijt van en is kei jaloers op ons dat wij gewoon bewust er voor gekozen te hebben er niet aan te beginnen. Hij zit elke dag aan de coke om maar niet te "voelen" en ontbijt smorgens met bacardi-cola.

Ik heb dan ook medelijden met de kinderen. De moeder is niet heel veel beter, maar omdat ze het zo goed kunnen verbergen merken instanties weinig tot niets. En zij heeft geen spijt van haar kinderen. Hij wel.Soms stopt hij met de coke en dan zegt een vd kinderen dat hij beter weer coke kan nemen, dan is hij gezelliger. Of bijv. met de kermis of carnaval, dan zijn pa&ma de hort op en komen er vrienden van pa&ma de drankvoorraad opdrinken terwijl de kinderen gewoon erbij zitten. Ze zijn niet anders gewend..

Kijk, het is geen vriend van mij, ennatuurlijk heeft mijn man vaak genoeg gezegd dat hij fout bezig is en hulp moet zoeken, maar verder bemoei ik mij er niet mee want het is banketstaaf tegen een muur.

Dit past misschien beter in het biechttopic bedenk k me net. maar daar lees ik alleen mee zonder te reageren. }>